Risuja Daiwan huollolle

Alueen säännöt
Tänne voi antaa palautetta kokemistasi "vääryyksistä" tai "hyvyyksistä". Missä homma toimii ja missä ei..kallista vai ei..
kus...sta vai hyväntekeväisyyttä. ym. Tänne voit myös ilmoittaa jos sinulta on varastettu tavaraa.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Veijari
Viestit: 167
Liittynyt: 20:19:29 02.07.2007
Paikkakunta: Helsinki

Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja Veijari »

Tuo Daiwan huolto on muuttunut aivan luokattomaksi, kun se Elorannan jälkeen on ulkoistettu Englantiin. Tilasin 2 laakeria Daiwan avokelaan kesäkuun 30. päivä. Jouduin ensiksikin skannaamaan paperisen tilauslomakkeen. Sitten lähetin sen emaililla saamaani osoitteeseen Englannissa. Toinen vaihtoehto olisi ollut kirjeenä. Ihmettelin tätä kömpelöä tapaa, mutta myyjä totesi, että näin Daiwan huolto toimii nykyään. Odottelin 2 viikkoa ilman mitään ilmoitusta. Sitten otin uudelleen yhteyttä emaililla, jolloin minulle vastattiin, että heillä ei ole ko. laakereita varastossa, mutta ne on tilattu. Olen muutaman kerran vielä kysellyt asiaa, mutta en ole vieläkään saanut niitä! Selityksenä on ollut, että tilaaminen kestää, mutta eikö tässä ajassa olisi ne jo vaikka tehnyt. Olen myös valittanut Suomen edustajalle Sami Jokiselle, mutta en ole saanut kuin tyhjiä selityksiä. Luultavasti en tule noita laakereita koskaan saamaan :( Olenkohan minä ainoa, jolle on käynyt näin??

Minä en enää osta ainuttakaan Daiwan tuotetta ja suosittelen tätä muillekin!! Muilta merkeiltä (Shimano, ABU) olen saanut loistavaa palvelua ja nopeasti.
mike.
Viestit: 476
Liittynyt: 20:19:09 31.10.2010

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja mike. »

Kesällä olin takuu asiassa yhteydessä rialinnaan, rikkonaisen heittovava vuoksi. No yllätys, ohjasivat ilman mitään selittelyitä ottamaan yhteyttä daiwa huoltoon. Antoivat kuukauden odottelun jälkeen tuon suomen yhteyshenkilön sähköpostin. Lähetin postia ja tyyppi huuteli seuraavana päivänä s-postilla minun numeroa. No laitoin numeron, ilman suurempia odotuksia. No viikonpästä soittikin postipoika, että ois uk:sta tulossa paketti. Mitään säätämistä, tai kuittien tinkaamista tms. turhaa ei ollut välissä... Joten...Kokemuksia on vähän, mutta ne vähät on hyviä :D
Kirjanpitokalastaja
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

mike. kirjoitti:Kesällä olin takuu asiassa yhteydessä rialinnaan, rikkonaisen heittovava vuoksi. No yllätys, ohjasivat ilman mitään selittelyitä ottamaan yhteyttä daiwa huoltoon. Antoivat kuukauden odottelun jälkeen tuon suomen yhteyshenkilön sähköpostin. Lähetin postia ja tyyppi huuteli seuraavana päivänä s-postilla minun numeroa. No laitoin numeron, ilman suurempia odotuksia. No viikonpästä soittikin postipoika, että ois uk:sta tulossa paketti. Mitään säätämistä, tai kuittien tinkaamista tms. turhaa ei ollut välissä... Joten...Kokemuksia on vähän, mutta ne vähät on hyviä :D
Ensin odotit kuukauden jotain sähköpostia ja sitten itse asian hoito kesti vielä reilun viikon? Ei tuo mun standardeilla ainakaan hyvää palvelua ole. Varasettejä pitää tietty olla aina rikkoutumisten takia, mutta kyllähän tuollainen pitkälti toista kuukautta kestävä odottelu pistäisi ainakin mua harmittamaan.

Varmaan joku asiasta ymmärtävä tietäisi paremmin, mutta äkkiseltään toi ketjun ekassa viestissä kuvattu takuun hoitaminen Englannissa sotii mun mielestä Suomen kuluttajaviranomaisen / kuluttajaoikeuden linjausta vastaan, jossa muistaakseni edellytetään ulkomailla tapahtuvan korjaamisenkin tapahtuvan kohtuullisessa ajassa ja takuuasioiden hoituvan vaivattomasti (jota joku papereiden skannailu ja useammasta paikasta emaililla kysely ei kyllä ole). Se on vaan nykyaikana niin helppoa laskea palvelun tasoa ja pistää asiakkaat odottamaan - sellaiselta toi mun silmin näyttää.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

+1, vai miten se pitää sanoa - kuitenkin siis catch_a_fishiltä napakymppi kommentti kaikipuolin.
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
mike.
Viestit: 476
Liittynyt: 20:19:09 31.10.2010

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja mike. »

Olikohan hieman epäselvästi kirjoitettu vai eikö lukija sisäistänyt? : "Kesällä olin takuu asiassa yhteydessä rialinnaan, rikkonaisen heittovava vuoksi. No yllätys, ohjasivat ilman mitään selittelyitä ottamaan yhteyttä daiwa huoltoon. Antoivat kuukauden odottelun jälkeen tuon suomen yhteyshenkilön sähköpostin."
Vapoja on varalla "muutama", uusia ja käytettyjä. Lisäksi on nippu vaurioituneita vapoja, mitä ei kilpaileva firma pysty koskaan toimittamaan uusia tai vastaavia, haluavat vain korjata rikkinäistä ja siihenhän me ei lähdetä;)
Kirjanpitokalastaja
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Pointtihan onkin juuri siinä, että meitä totutetaan siihen, että takuuasioiden hoito kestää ja tähän varaudutaan kukin omalla tavallaan. Eli jokainen meistä hommaa läjän varavapoja ja -keloja rikkoutumisen varalle. Ihan viisasta toki, mutta jos aina vaan lähdetään siitä että varakamat kaivetaan omista nurkista tai ostetaan aina rikkoutuneen tilalle uusi (takuusta huolimatta) niin valmistajat eivät ikinä ainakaan paranna huolto- ja takuupalvelujaan. Päin vastoin.

Ja joo, mä edelleen luen tota sun viestiä siten, että sait venata kuukauden ennenkuin sait edes Suomen yhteyshenkilön sähköpostilla kiinni? Ehkä ymmärrän siis väärin, mutta ei se nyt ollut tässä se villakoiran ydin. Kauemmin toi ketjun avaaja odotteli ja ilmeisesti odottaa vielä tänäkin päivänä.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
mike.
Viestit: 476
Liittynyt: 20:19:09 31.10.2010

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja mike. »

Jep. Eli daiwan edustaja suomessa toimi viiveettä, kiitos siittä. Rialinnan päästä tulise se viivästys, tiedoksi siis myös muille lukijoille. Tuo odottelu ja lähettely on turhaa , siksi arvostan suuresti esmes samin tai abu:n toimintaa, jossa kysellään viimehetken saaliit ja laitetaan kamat postiin, eikä olla heti pyytämässä kuitteja ja selostetta tapahtumasta ja tavaraa näytille.
Kirjanpitokalastaja
pikepetteri
Viestit: 928
Liittynyt: 08:04:42 10.09.2013

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja pikepetteri »

No olisikin homma noin.
Ensin kyselin ennakolta yleisesti tiettyjen kelojen varaosien saatavuutta huhtikuussa.
Sen tarkempaa vastausta en saanut.
Elokuun 16. päivä uutta kyselyä tarkoilla osanumeroilla ja edelleen ollaan samalla tiellä.
Palvelua vai? Viiveettä?
Paskanmarjat, jää Waiwat kauppaan tästä lähtien. Elorannan aikaan homma toimi moitteettomasti. Aina.
Veijari
Viestit: 167
Liittynyt: 20:19:29 02.07.2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja Veijari »

catch_a_fish kirjoitti:
Ja joo, mä edelleen luen tota sun viestiä siten, että sait venata kuukauden ennenkuin sait edes Suomen yhteyshenkilön sähköpostilla kiinni? Ehkä ymmärrän siis väärin, mutta ei se nyt ollut tässä se villakoiran ydin. Kauemmin toi ketjun avaaja odotteli ja ilmeisesti odottaa vielä tänäkin päivänä.
Joo edelleen odotellaan ja taitaa jäädäkin pysyväksi olotilaksi :( Kesäkuusta marraskuuhun on nyt odoteltu ja juttu jatkuu...

Nyt on yksi kela varikolla odottelemassa varaosia ja taitaa jäädä osat saamatta.... :cry:
Hieman huolestuttaa, kun mulla on noita Daiwan keloja aika monta! Elorannan aikana sain ihan hyvää palvelua.
Msr
Syöpäläinen
Viestit: 636
Liittynyt: 18:29:40 19.05.2005
Paikkakunta: Kangasalalalainen

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja Msr »

No jaa ja joo. Oli kyllä itsellä joskus osat hukassa elorannallakin joskus tosin tulivat nopeastikin.
Rapakon takaa noita osia saa helpommin, mutta kyllä sielläkin tuota viivettä tuppaa olemaan välillä "vähintäänkin" riittävästi.
Papu
Viestit: 399
Liittynyt: 19:51:50 20.04.2006

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja Papu »

Siellä brittien huollon asiakaspalvelussa oli ainakin viimeksi varaosia kysellessä joku nainen töissä. Eli luultavasti eri ihminen hoitaa huollon asiakaspalvelun ja huoltotyöt. Mitenkään naisia sorsimatta, mutta kyllä asiakaspalvelussa pitäis olla joku joka ymmärtää myös niiden kelojen päälle eikä vain osaa asiakaspalvelua (jos sitäkään). Aika kömpelöä tekstiä tältä asiakaspalvelijalta tuli ja rivien välistä oli pääteltävissä, että ymmärrystä kelojen päälle ei juurikaan ollu. Elorannalla oli asia hoidettu hyvin, sama henkilö hoiti huollon ja vastasi sähköposteihin ja puheluihin. Toki briteissä hieman isommat kuviot, mutta silti. Aika paljon pari ihmistä saa aikaan tuhoa yrityksen imagoon huonolla asiakaspalvelullaan. En usko että asiakaspalvelun linja kuitenkaan on ylempää määrätty ja lienee kys. henkilöiden omasta vaikeasta luonteesta johtuvaa nää ongelmat. Harmi että monet leimaa (toki ymmärrettävästi) koko Daiwan yrityksenä näiden takia.
Veijari
Viestit: 167
Liittynyt: 20:19:29 02.07.2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja Veijari »

En mä Daiwaa merkkinä halua leimata, mutta ainakin Suomessa tuo huoltopalvelu on surkeaa. Kyllähän kalavehkeet aina tarvitsee huoltoa tai varaosia, joten uskaltaako ostaa kelan, jos ei tiedä, saako siihen varaosia???

Kyselin 8.11. tuota minun caseani Englannista ja vastaus oli kuten ennenkin: pahoittelemme viivästystä, mutta kun osat pitää tilata "overseas", niin kestää - siis kuukausitolkulla!! Niin ja kyseessä oli just se naisihminen, josta Papu mainitsi.
erkkari
Äid-inkielen-opetja
Viestit: 1901
Liittynyt: 14:32:08 01.03.2011
Paikkakunta: Kotka

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja erkkari »

Jännä juttu et kuljetus noin pitkää kestää.
Mitä ite ebayn kautta Kiinast tilannu ni tullu välil paris viikos ilman postikulujaki :mitaviddua:
Papu
Viestit: 399
Liittynyt: 19:51:50 20.04.2006

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja Papu »

Kyllähän se näin menee niinkuin Veijari sanoit. Monet kalastusvälineliikkeetkään ei uskalla enää ottaa Daiwaa valikoimiinsa juuri tuon huollon ongelmien takia. Ei kukaan asiakas rupea kuukausikaupalla odottelemaan varaosia ja haukut tulee tietenkin kalastusvälineliikkeelle vaikka he ovat tilanteessa voimattomia. Mulla joskus toiminu brittien palvelu normaalisti, kun on ehdottanu heti alkuun maksavansa varaosat ja postit päälle, vaikka takuuseenkin pitäis vielä mennä. Tällöin palvelu toimi moitteetta ja viikon sisään tuli varaosa postissa. Ne ei toimi enää samalla lailla kuin Eloranta, ilmasiks ja ilman postikuluja. Mutta luulis niillä silti olevan ainakin yleisimpiä varaosia reilusi varastossa, ei kuukausien odottelu oo mistään kotoisin. Laitoin kerran myös ylemmälle taholle tiedoksi ongelmat brittien huollon kanssa saamatta vastausta spostiin. Mielellään kyllä Daiwaa ostais, mutta on kyllä tehty asiat tällä hetellä niin vaikeeks, että taitaa merkki vaihtua.
Avatar
PärvänKyy
Viestit: 157
Liittynyt: 18:05:47 03.06.2011

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja PärvänKyy »

Kymmenkunta kertaa tullu ite asioitua Daiwan huollon kanssa erilaisten varaosahommien takia. Viikossa on tullut jokainen osa kirjekuoressa.

Sinne lähetettävien reklamaatioiden kanssa ei kokemusta..
Veijari
Viestit: 167
Liittynyt: 20:19:29 02.07.2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja Veijari »

No niin - tänään ko. laakerit tulivat postissa. Odottelu kesti siis koko kalastuskauden (30.6.-2.12.), jolloin en voinut ko. kelaa käyttää :( . Mun osaltani tämä asia on nyt paketissa, mutta kyllä kaikki luottamus Daiwan huoltopalveluun on mennyttä. Positiivista oli, että sain sentään ko. osat.
Nipa
Viestit: 674
Liittynyt: 13:40:08 15.12.2005

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Nopeasti toimi Steezin huolto. Kiitos Meri & Metsä, joka toimi välikätenä!

Miinusta Daiwan huollolle siitä, että herkkään kelaan oli laitettu niin paksua rasvaa :mulko:
Avatar
hannur
Viestit: 373
Liittynyt: 10:03:38 22.10.2008
Paikkakunta: Littoinen

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja hannur »

Mä luulen, että annan plussaa tälle pienellä kokemuksella. Mun ongelmainen tapaus on ollut Aggrest, joka taitaa olla ihan kertakäyttölelu loppujenlopuksi. Kela tuli minulle taannoisen hyrräkelatestin testikelastosta, testissä toimi vielä lähes moitteetta, sen jälkeen ollut pelkkää ongelmaa. Viime keväänä olin meilitse yhteydessä Jokiseen, lähetti uuden kelan vaikka mun pyyntivälineen konkurssihässäkkään toimittama kela oli jäänyt matkalle. Kela tuli lähettipalvelulla nopeasti, on vaan ollut vieläkin ongelmaisempi kuin ensimmäinen.

Eli ei sinänsä pahaa sanottavaa mulla huollosta siis. Tää globalisaatio on vaan tätä, hankinnan valikoinnissa kannattaa olla tarkkana ku porkkana. Mie kokeilen joutessani helpottaako siirtyminen pallopäätydööreihin takasin asiaa, tätä muovipaskaa on nyt virrannut mun käsien läpi riittämiin :).
Avatar
Jawa
Viestit: 869
Liittynyt: 14:33:42 05.05.2008
Paikkakunta: Kouvola

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja Jawa »

Daiwan hyrrästä hajosi kesällä takasalpa, saatanan mulkut eivät korjaa sitä takuuseen vaikka kela on melkein uusi, muistan kuin eilisen kun ostin sen syksyllä -91 :roll:
Hyvän väittelyn tunnistaa humanistin itkusta.
pikepetteri
Viestit: 928
Liittynyt: 08:04:42 10.09.2013

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja pikepetteri »

pikepetteri kirjoitti:No olisikin homma noin.
Ensin kyselin ennakolta yleisesti tiettyjen kelojen varaosien saatavuutta huhtikuussa.
Sen tarkempaa vastausta en saanut.
Elokuun 16. päivä uutta kyselyä tarkoilla osanumeroilla ja edelleen ollaan samalla tiellä.
Palvelua vai? Viiveettä?
Paskanmarjat, jää Waiwat kauppaan tästä lähtien. Elorannan aikaan homma toimi moitteettomasti. Aina.
Jatkoa seuraa.
Lisää kysymyksiä varaosien saatavuudesta keväällä 2014 ja sama uudelleen syksyllä 2014.
Ei vastausta.
Kyselyä tammikuun alussa 2015. Ei vastausta. Kyselyt olen aina laittanut tälle Sami Jokiselle jonka pitäisi asioita Daiwa Finlandissa hoitaa.
Laitoin viestiä Daiwan UK infoon ja kas. Vastaus tuli samana päivänä. Eli homma kusee saamattoman Sami Jokisen takia. Laitoin ystävällismielisen viestin jossa kehoitin antamaan potkut kyseiselle paskaläjälle työn tekemättömyydestä. Ja en ole varaosia ruikuttamassa ilmaiseksi vaan ostamassa niitä.
Rinne
Viestit: 109
Liittynyt: 19:49:14 21.07.2013

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja Rinne »

On valittaminen tuottanut selvästi tulosta!

https://tyopaikat.oikotie.fi/avoimet-ty ... uth/845495
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Mie kokeilen joutessani helpottaako siirtyminen pallopäätydööreihin takasin asiaa, tätä muovipaskaa on nyt virrannut mun käsien läpi riittämiin :).
Jumalauta. Täällähän puhutaan runoutta :)
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
pikepetteri
Viestit: 928
Liittynyt: 08:04:42 10.09.2013

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja pikepetteri »

Rinne kirjoitti:On valittaminen tuottanut selvästi tulosta!

https://tyopaikat.oikotie.fi/avoimet-ty ... uth/845495
Ei kai kukaan ole noin nopeasti potkuja saanut? :lol:
Sain muuten Samilta viestiä :shock:
Avatar
restless
Viestit: 1026
Liittynyt: 11:08:22 12.01.2008
Paikkakunta: Raisio

Re: Risuja Daiwan huollolle

Viesti Kirjoittaja restless »

Tuolla kailottelen suosiolla ostopalstalla Daiwan perään, kun tätä topiccia olen lukenut...
Kokeilin kumminkin kepillä jäätä tänään ja meiliä pukkasin Englantiin, tai siis sen yhteydenottolomakkeen täytin ja lähetin Daiwa.fi sivuilla. Lähtökohdat on jo heikot, kun kela on niinkin vanha malli ja osien saanti todellakin lottovoitto, mutta yrittänyttä ei laiteta sano. Yllättäen vastaus varaosanumeroineen tekemääni osatiedusteluun/tilaukseen tulikin jo tunnin päästä, tosin pahoitellen tyyliin näin;

Dear Sir,

Unfortunately this is not a UK model therefore we would be unable to assist you on this occasion.

Regards
Charlene Lockhart




Charlene Lockhart
Service Department Customer Service Advisor

Tel: 01698357512
Fax: 01698354444
Sales Direct Line: 08450607607 (UK Only)
Service Direct Line: 08450603603 (UK Only)
Email: [email protected]
Web: www.daiwasports.co.uk
Facebook: https://www.facebook.com/daiwauk
Daiwa Sports Ltd.
Netherton Industrial Estate,
Wishaw,
ML2 0EY
UK

Sen verran jäi nyt kysymysmerkkiä ilmaan, että kun ei nyt sitten kuulu mallistoon tuolla saarella, niin saako kumminkin edes jostain osia vielä... En viitsinyt enempiä vaivata vanhuksellani ja poikkeanpa kyselemään paikallisiin liikkeisiin, löytyisikö vanhuksen kuntoon saattamiseksi apuja.
Hiukan paree, ku iha huano.
Vastaa Viestiin