Kymijoki 2010

Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
kalapata
Pinppibongari
Viestit: 807
Liittynyt: 10:27:27 22.04.2005
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja kalapata »

Kausi avattu laiturilla. Porukkaa yllättävän paljon, ehkäpä 15 ukkoa. Vesi toistaiseksi suht ok, mutta varmasti samenee tuota pikaa.

Dummy kepitti lusikalla vajaan vitosen talvikon, ja hetken päästä pääsin itekin samanmoisen kanssa vääntämään. TTS-vaappu kelpasi tälle. Muita kaloja ei aamupäivän aikana laiturille noussutkaan, eikä aiempina päivinäkään kauheaa suoltoa ole ollut.

Muina saaliina mainittakoon "vähän" käytetty hansikas, ja mäntysuopapullo. olen daivaassa
Rallin kuhinaa.
Papu
Viestit: 399
Liittynyt: 19:51:50 20.04.2006

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Papu »

Minkäslainen uinti vaapussa sais olla kevään soututaimenelle? Just kävin vaappuihin virittämässä kovat potkut, onko ihan väärä valinta?
Froste
Pissapoika
Viestit: 2310
Liittynyt: 18:42:12 15.05.2008
Paikkakunta: Bergen, Hordaland

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Froste »

Papu kirjoitti:Minkäslainen uinti vaapussa sais olla kevään soututaimenelle? Just kävin vaappuihin virittämässä kovat potkut, onko ihan väärä valinta?
Mä nyt en ole mikään ekspertti, mutta sanoisin että saa olla todella laaja haku ja esimerkiksi toimineissa kourulappusissahan ei potkua ole juuri nimeksi, eli ei kova potku ainakaan mikään must-juttu ole..

Saa välillä peräti pyörähtää ympäri vaappu, mulla on joskus toiminut semmonen säännöllinen mutta laaja siksak-haku.

Toisaalta niinhän ne sanoo että se taimen ottaa kohdalle nälkäisenä sattuessaan lähes mihin vaan.. eikö kuggaan osaa
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Emppai »

Froste kirjoitti:
Papu kirjoitti:Minkäslainen uinti vaapussa sais olla kevään soututaimenelle? Just kävin vaappuihin virittämässä kovat potkut, onko ihan väärä valinta?
Mä nyt en ole mikään ekspertti, mutta sanoisin että saa olla todella laaja haku ja esimerkiksi toimineissa kourulappusissahan ei potkua ole juuri nimeksi, eli ei kova potku ainakaan mikään must-juttu ole..

Saa välillä peräti pyörähtää ympäri vaappu, mulla on joskus toiminut semmonen säännöllinen mutta laaja siksak-haku.

Toisaalta niinhän ne sanoo että se taimen ottaa kohdalle nälkäisenä sattuessaan lähes mihin vaan.. eikö kuggaan osaa
froste suht oikeassa,mut alle 4 asteisessa vedessä ei haku juurikaan tarvi,eikä kyl potkuakaan. Kato seuraava jakso Kalamies-TVtä,menee pari päivää ennen ku julki.
Froste
Pissapoika
Viestit: 2310
Liittynyt: 18:42:12 15.05.2008
Paikkakunta: Bergen, Hordaland

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Froste »

Emppai kirjoitti:
Froste kirjoitti:
Papu kirjoitti:Minkäslainen uinti vaapussa sais olla kevään soututaimenelle? Just kävin vaappuihin virittämässä kovat potkut, onko ihan väärä valinta?
Mä nyt en ole mikään ekspertti, mutta sanoisin että saa olla todella laaja haku ja esimerkiksi toimineissa kourulappusissahan ei potkua ole juuri nimeksi, eli ei kova potku ainakaan mikään must-juttu ole..

Saa välillä peräti pyörähtää ympäri vaappu, mulla on joskus toiminut semmonen säännöllinen mutta laaja siksak-haku.

Toisaalta niinhän ne sanoo että se taimen ottaa kohdalle nälkäisenä sattuessaan lähes mihin vaan.. eikö kuggaan osaa
froste suht oikeassa,mut alle 4 asteisessa vedessä ei haku juurikaan tarvi,eikä kyl potkuakaan. Kato seuraava jakso Kalamies-TVtä,menee pari päivää ennen ku julki.
Tossa kyllä ihan oikeassa, onhan toi ihan pääteltävissäkin että kylmemmässä vedessä vähemmän hakua ja kohti kesää sitä saa lisätä.
Calcutta
Viestit: 522
Liittynyt: 16:28:18 28.01.2006

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Calcutta »

Jos kattoo vaikka falkfish spöketin uintia,niin ei tarvi ihmetellä miksi taimen kylmässä vedessä vihaa sitä :shock:

Eli torella harvaa potkua.
Arwidson
Viestit: 22
Liittynyt: 12:00:30 27.11.2008

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Arwidson »

Toimiva uinti kevätaimenelle on se kuuluisa sopiva,tosin se vaihtelee tilanteen mukaan mittä yksinkertaisen ehdotonta ja yksioikoisen oikeaa ei ole ja ei tule vaikka muutama huruguru joella moista toitottaa..( ja kokemusta ko paikasta.. ihan perkeleen paljon eli ei juuri mitn )
Sätkyväreissä hurjempi uinti.. Saaliskalaa matkivissa luonnollisempi uinti.. Kirkkaassa vedessä suppeampi potku,sameammassa laajempi.. Kylmässä vedessä on pakko hiljennellä uinteja.. tosin se kylmä vesi on sitten sitä todella kylmää. ja että menis vielä sekaisemmaksi.. miksi sitten sätkyväreissä talvella toimii hurja haku ja potku.. ?
Säännöllinnen postimies uinti..on ainakin omalla kohdalla täydellisessä pannassa,vaikka siihen aiemmin uskoinkin. Jos sitä hakua pitää olla epäsäännöllinen on toiminut paremmin..

Kevätaimenen pyynti on täysin ja yksinomaan ajoitusta taimen ei juuri erottele kun kohdalle sattuu.. sen verran oikeilla ja väärillä uinneilla on taimenia tullut. Syvyys missä uitellaan kapuloita on IMHO tärkeämpi kuin se uinti.. Uinti on kalamiehen uskon vahvistukseksi. Kirkas kevättaimen on helpoin pyydettävä ajoituksen oikukkuus antaa kuvan sen vaikeudesta.. Tutun sanoin: Helpompaa kuin kirjon pyynti.

Ps syvyys,terävät koukut ja kapuloissa uinti johon itse uskoo.. Aikaa olla joella ja jo nakertaa..
Papu
Viestit: 399
Liittynyt: 19:51:50 20.04.2006

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Papu »

Kiitos vinkeistä! Mites viime hetken vedensameus? Virtautta luulis riittävän.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Maanantaina oli ihan ok väristä vodaa. Rapsa on tuloillaan, muttei tähän topikkiin :wink:
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
Möykky
SÄRKI-LOVER
Viestit: 1517
Liittynyt: 21:54:09 20.02.2006
Paikkakunta: Joen varrella

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Möykky »

Möykky kirjoitti::wink: Perusvälineistöllä siis... Onnittelut vielä! Joskohan se itellekkin vielä tässä kevään aikana... :roll:
Osuihan se. Tänään parin tunnin pikapisto ja 3,7kg taimenta laiturille. :)
Niilo92
Kumisaapasnössö
Viestit: 891
Liittynyt: 10:35:50 08.12.2006
Paikkakunta: Imatra

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Niilo92 »

Möykky kirjoitti:
Möykky kirjoitti::wink: Perusvälineistöllä siis... Onnittelut vielä! Joskohan se itellekkin vielä tässä kevään aikana... :roll:
Osuihan se. Tänään parin tunnin pikapisto ja 3,7kg taimenta laiturille. :)
Onnittelut,minkä väristä vesi?
Onhan päivä vielä huomennakin...
Avatar
Vilttiketju
HUUTO: Edvard Munch
Viestit: 3052
Liittynyt: 23:15:31 09.02.2006
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Vilttiketju »

Emppain tuntien...Tuo viimenen oli hauki :)....

Komeet lähöt kyllä otti....
On niin HAPOKASTA.Ei pysty!
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

nokkapysty
Pyh! Mä olin airoissa, joten Hawki-Emppai ei soutanut just silloin...

Videolla ei näy kuin loppuhuipennus, häkellyttiin ja kesti hetken kaivaa kamera esille. Voin sanoa, että lähtö oli huikea!
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Papu
Viestit: 399
Liittynyt: 19:51:50 20.04.2006

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Papu »

Hieno oli Möykyn taimen! Meille tänään taimenet 1 kg, 2,1 kg yks tärppi ja karkuutus. Porukkaa heitelemässä olisko ollu 15 eri ukkoo päivän aikana, mutta muilla tapahtumia ei nähty paitsi Möykyllä. Näkösyvyyttä ehkä 60-80 cm eli ei ihan sameeta oo.
Avatar
joppe
Uimaopettaja
Viestit: 1787
Liittynyt: 20:51:00 07.11.2005

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja joppe »

tänään toinen reissu korkkarilla.
oli muuten sen verran kovaa settiä ettei viitsi edes kertoa , menee muuten itsensä kehumiseksi. olen daivaassa
pakko hieman..
urheilukentän alapäästä aloitin. muutaman minuutin kerkesin soutaa kunnes...




















tarkistin vaapun jossa oli paskaa..
tuli sitä melottua noin 4tuntia ja ei nykynpotkua. todella hieno päivä oli. ihan oikeasti..
mukava hetki rankan viikon päätteeksi. innostusta jäi sen verran että kello soittaa 5:30.

kireitä kaikille kymin käviöille
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Saadaanks me huomenna korkata sportti, näköjään ollaan taas samoihin aikoihin rannassa?
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
.:P:.
Viestit: 692
Liittynyt: 21:11:35 03.01.2008
Paikkakunta: Korson vieressä

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja .:P:. »

Pääsiskö joskus jonku "kyytiin"? :D
Avatar
Möykky
SÄRKI-LOVER
Viestit: 1517
Liittynyt: 21:54:09 20.02.2006
Paikkakunta: Joen varrella

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Möykky »

Jeps siihen nähden miten täynnä täällä yläjuoksulla on noi ojat, ni veden väri on kyllä erittäin hyvä. Pientä savisuutta mut ei ollenkaan paha... :roll:
Petsku
Viestit: 5
Liittynyt: 20:41:58 24.03.2010

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Petsku »

onks joku tietoinen siikiksen tilanteest ?
kannattaako sinne mennä virpoo? :roll:
Avatar
Tatuu
"Larvanto"
Viestit: 1413
Liittynyt: 10:37:08 14.05.2005
Paikkakunta: Espoo/Kotka

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Tatuu »

Sinne vaan. Kaloista ei tietoa, mutta joki on auki joten ei muuta kuin tulittamaan. Vesitilanne löytyy lohikeskuksen sivuilta.
Team Don't Push The River Member #1

"Kun ihminen nukkuu, sille ei tapahdu mitään. Mutta kun se ei nuku, se voi saada vaikka kalan.", Matti Nykänen.
Petsku
Viestit: 5
Liittynyt: 20:41:58 24.03.2010

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Petsku »

jep täytyypä kävästä kokeilemas,jospa sielt sais jonku(hermolepoo ainaski)! 8)
Avatar
joppe
Uimaopettaja
Viestit: 1787
Liittynyt: 20:51:00 07.11.2005

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja joppe »

olen daivaassa


























2 tärppiä
mukava ja rentouttava reissu oli. ilma oli todella loistava ja veden väri oli lähes "kristallia" :) . 3.5 tuntia joella.
ehkä seuraavan kerran jo nakertaa.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

9 tuntia joella, ja kattilassa on...












Meitin pallit. Ei mitään, ei yhtään mitään...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
munapata
Viherpillu
Viestit: 2851
Liittynyt: 14:07:37 16.12.2006
Paikkakunta: Lappenranta

Re: KYMIJOKI 2010

Viesti Kirjoittaja munapata »

Amatöörit 8)

-munapata :bigboss:
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
Vastaa Viestiin