Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
walt
Viestit: 140
Liittynyt: 09:24:15 21.05.2011

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja walt »

Isopepe kirjoitti:walt
Oletko koskaan törmännyt tilanteeseen jossa paikalta x on saatu iso kala jonka tiedät ja seuraavana päivänä samalla paikalla on kalassa täsmäkalastaja, joka on myös paikan saanut tietää?
En ole.

Niin, puhuin tosiaan siitä, että joku muukin voi pitää paikkoja "ominaan" ja katsoo sua kuin pahaista kuokkavierasta omilla mansikkapaikoilla vaikka kyseessä olisikin vaivalla löytämäsi spotti. Ei ne paikat tosiaan ole kenenkään omia ja muutkin osaavat itsenäisesti päätellä ja kokeilla eri paikkoja. Edelleenkään tämä pointti ei liity siihen, että kertoisi paikkoja muille vaan siihen, että muutkin voivat omatoimisesti samat paikat löytää.

Tuhansien lukijoiden nettipalstoilla ei varmaan edelleenkään kannata jakaa paikkojansa yleisellä puolella eikä välttämättä edes yv:llä. Tätä en kyseenalaistanut missään vaiheessa.

Mut en mä tiennyt, että tää näin vakavaa on :) Isojen miesten harrastus.
Avatar
jrosnell
Viestit: 455
Liittynyt: 18:54:36 30.06.2006
Viesti:

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja jrosnell »

Kannattaako asiasta sen enempää peistä taittaa? Tästä ei ole enää pitkä matka siihen mitä kalastus.comissa oli aikoinaan ja minkä vuoksi lopetin 95%:sti siellä käymisen. Kenenkään mieli(pide) tuskin muuttuu vaikka täällä virtuaaliverissäpäin tapeltaisiin.
Avatar
aaAAaa
Viestit: 6205
Liittynyt: 10:42:50 17.10.2005
Paikkakunta: Weikkolan Wapaavaltio
Viesti:

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja aaAAaa »

Mådet valvoo, jäitä hattuun.
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
Avatar
munapata
Viherpillu
Viestit: 2851
Liittynyt: 14:07:37 16.12.2006
Paikkakunta: Lappenranta

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja munapata »

Ei saatana röpesin Jos roskakalan pyynti on noin tiukkapiposta puuhaa, niin kannattaa ehkä vaihtaa lajia. Kuka on veneessäni istunut uistelumielellä, ei taatusti ole jäänyt vaille tarkkoja paikkatietoja. Joka helvetin ottipaikkani olen kyytiläiselle esittänyt. Jos reissussa on "hauenhalaaja", niin oonpa saattanut piruuttani vetää läpi alueen, johon en yksinäni uistelisi edes aseella uhaten. Melkoisia rokotiileja noista on löytynytkin :shock: Minulle kyllä kaikki eteläisen saimaan luupääkoordinaatit voi ilmoittaa. Voin vakuuttaa, että saatte niitä rauhassa kalastaa :D

-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
Da Hylje
Viestit: 708
Liittynyt: 10:57:05 25.05.2009
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja Da Hylje »

Alkaa jutut kuulostaa siltä, että prinssi on käyny pussaamassa nukkuvaa prinsessaa...
"Jumalauta mikä mötkö! Tulukee kahtoo!"
Isopepe aka JaRu
Viestit: 137
Liittynyt: 16:58:47 10.05.2012

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja Isopepe aka JaRu »

sakkeus näyttää ryhtyneen taas kerran palstapoliisiksi Touh Huilaa jo hetkeksi.
Se että jo 15 vuotta sitten olet paikoilla kalastanut kertoo ihan riittävästi. Ne on siis sun paikkoja. ihan jokainen kaislanreuna. Värittelet vaan kartalta koko Saaristomeren ja huutelet paikkoja omiksesi niin kukaan ei tule urputtamaan. Tietenkään et ymmärrä että keskustelussa ei olekaan tästä kysymys.
Eipä kukaan noista kyydissä olleista ole "paremmin" kalaa saaneet. Joskus tulee onnistumisia ja yleensä se että paikalla on kalastanut ennenkin ja syvyydet ym. paremmin hallussa ratkaisee. Joillekin ei vaan mene jakeluun että 3,5 metrin vedessä ei välttämättä kannata heitellä pintakulkuista viehettä, mutta kokemuksen perusteella poikkeus vahvistaa säännön.
Toki kun puhutaan paikoista joissa olet itse kalastanut ja keulakeijo ei tottahan sinulla on hieman suuremmat todennäköisyydet kalan saantiin.
Ja kiitos kun osallistut keskusteluun, toki antisi on erittäin laiha tai jopa jokseenkin olematon. Kuten sinäkin.
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Isopepe kirjoitti:sakkeus näyttää ryhtyneen taas kerran palstapoliisiksi Touh Huilaa jo hetkeksi.
Se että jo 15 vuotta sitten olet paikoilla kalastanut kertoo ihan riittävästi. Ne on siis sun paikkoja. ihan jokainen kaislanreuna. Värittelet vaan kartalta koko Saaristomeren ja huutelet paikkoja omiksesi niin kukaan ei tule urputtamaan. Tietenkään et ymmärrä että keskustelussa ei olekaan tästä kysymys.
Eipä kukaan noista kyydissä olleista ole "paremmin" kalaa saaneet. Joskus tulee onnistumisia ja yleensä se että paikalla on kalastanut ennenkin ja syvyydet ym. paremmin hallussa ratkaisee. Joillekin ei vaan mene jakeluun että 3,5 metrin vedessä ei välttämättä kannata heitellä pintakulkuista viehettä, mutta kokemuksen perusteella poikkeus vahvistaa säännön.
Toki kun puhutaan paikoista joissa olet itse kalastanut ja keulakeijo ei tottahan sinulla on hieman suuremmat todennäköisyydet kalan saantiin.
Ja kiitos kun osallistut keskusteluun, toki antisi on erittäin laiha tai jopa jokseenkin olematon. Kuten sinäkin.
Heh. Nimittelit jo toisen kerran. :D Eli sama miina kuin viimeksi?

Mulle on ihan sama missä kalastelen ja kenen paikoilla. Tarkoitin vain sitä, että oli se paikka missä tahansa voi siellä käydä kuka vaan joka venettä osaa ajaa tai kyydissä osaa istua. Toi "mun löytämä" paikka vaan on vaan vitun väsynyt läppä.

Nimimiehet ja aloitteliat....heh. Touh
juhamj
Viestit: 1497
Liittynyt: 21:34:08 25.06.2008
Paikkakunta: Koikkari

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja juhamj »

Oisko kellään kertoa hyvää paikkaa? Mä oon koittanu ite ettiä, mut säästyis aikaa. Kertokaa! Lupaan olla saamatta, yhtään saatua kalaa
Arvaa vittu mitä? PATASYDÄN!
Isopepe aka JaRu
Viestit: 137
Liittynyt: 16:58:47 10.05.2012

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja Isopepe aka JaRu »

Nimittelin? On sulla jutut.
Kirjoittele asiasta tai jätä kirjoittamatta. Eikös palstan säännötkin tätä edellytä? Vai onko taas lukemisen ymmärtämisessä vikaa?
Sulla on se paha tapa että otat ihmisiä silmätikuiksesi ja jatkat sitä kuinka kauan haluat.
Olet oikean elämän mielensäpahoittaja. Joka kerta aloitat vänkäämisen etkä edes asiasta vaan sen vierestä. Kun poistaa sun teksteistä asiaan liittymättömän jää jäljellä mitä? Ei paskan sanaakaan. Hajoo aamuihis marica.
Tulee mieleen se kappale: viimeinen sana
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Jos roskakalan pyynti on noin tiukkapiposta puuhaa, niin kannattaa ehkä vaihtaa lajia.
Ja suomi sai taas yhden uuden evämakkaravetouistelijan. :D En tiedä kannatttaako tuossakaan touhussa olla paikkojen suhteen liian avoin nykyisellä alamitalla, järvilohen tilalla(emokalojen vähäinen määrä), alamittasia myös kuolee lämpimämmillä keleillä.

Saimaasta ei ole kokemusta, mutta muualla olen tuota touhua päässy pikaisesti harrastamaan. Mutu jäi ainakin sillon, että kalat tulee hyvinkin pieneltä alueelta, ja suht samoilta tietyiltä paikoilta. Satoi tai paistoi.
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Hajoo aamuihis marica.
:popcorn:
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Avatar
sursill
Pirkan pilaaja
Viestit: 1990
Liittynyt: 15:24:19 23.03.2006
Paikkakunta: Loviisa

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja sursill »

juhamj kirjoitti:Oisko kellään kertoa hyvää paikkaa? Mä oon koittanu ite ettiä, mut säästyis aikaa. Kertokaa! Lupaan olla saamatta, yhtään saatua kalaa
kuukeli maps 64.112382,28.080751 satelliittikuva.

Ja tästä et kerro sitten kenellekään. herää pahvi
Viimeksi muokannut sursill, 22:50:38 15.11.2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kari
Yrjö I Rusetti
Viestit: 897
Liittynyt: 14:56:05 14.09.2005
Paikkakunta: Hki

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja kari »

munapata kirjoitti: Melkoisia rokotiileja noista on löytynytkin :shock: Minulle kyllä kaikki eteläisen saimaan luupääkoordinaatit voi ilmoittaa. Voin vakuuttaa, että saatte niitä rauhassa kalastaa :D
Siällä ne kuudenkympin matalikoilla vaanii... löytyiskö syvempää vettä, ettei tuo rokotiili riski olis niin suuri röpesin
- kari -
sekakäyttäjä vm -73
Se kaikki alkoi ihan mato-ongesta, sitten kokeilin waariwainaan apumatikkia. Jossain vaiheessa siirryin avokelaan ja kokeilin myös vetouistelua...
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Isopepe kirjoitti:Nimittelin? On sulla jutut.
Kirjoittele asiasta tai jätä kirjoittamatta. Eikös palstan säännötkin tätä edellytä? Vai onko taas lukemisen ymmärtämisessä vikaa?
Sulla on se paha tapa että otat ihmisiä silmätikuiksesi ja jatkat sitä kuinka kauan haluat.
Olet oikean elämän mielensäpahoittaja. Joka kerta aloitat vänkäämisen etkä edes asiasta vaan sen vierestä. Kun poistaa sun teksteistä asiaan liittymättömän jää jäljellä mitä? Ei paskan sanaakaan. Hajoo aamuihis marica.
Tulee mieleen se kappale: viimeinen sana
Oi voi, kun nyt tuli pahamieli. :byääääh: Noi sun jorinat on samanlaista huttua jokaisella saitilla jossa oot ottamassa lukua tai sut on jo niistä bannattu. Elämätapa näkyy sulle olevan? herää pahvi
Avatar
munapata
Viherpillu
Viestit: 2851
Liittynyt: 14:07:37 16.12.2006
Paikkakunta: Lappenranta

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja munapata »

vlasek kirjoitti:
Jos roskakalan pyynti on noin tiukkapiposta puuhaa, niin kannattaa ehkä vaihtaa lajia.
Ja suomi sai taas yhden uuden evämakkaravetouistelijan. :D En tiedä kannatttaako tuossakaan touhussa olla paikkojen suhteen liian avoin nykyisellä alamitalla, järvilohen tilalla(emokalojen vähäinen määrä), alamittasia myös kuolee lämpimämmillä keleillä.

Saimaasta ei ole kokemusta, mutta muualla olen tuota touhua päässy pikaisesti harrastamaan. Mutu jäi ainakin sillon, että kalat tulee hyvinkin pieneltä alueelta, ja suht samoilta tietyiltä paikoilta. Satoi tai paistoi.
Miks rasittaa luonnonkantoja, kun samat sävärit saa Saimaan istareiltakin :lol: Toi kalojen saanti hyvinkin pieniltä alueilta pitää kyllä paikkansa. Uskallan väittää, että yksi prosentti Saimaan pinta-alasta on potenttiaalista järvilohen ottialuetta. Noi paikat on osin itse vahingossa löydettyjä, mutta myös uistelukavereitten kokemuksen kautta on tullut runsaasti paikallistietämystä ja sitä kautta uusia ottipaikkoja. Meillä Kuninkaallisessa erässä ei tietoa pantata, vaan yritetään jakaa paikkatieto ja kokemus keskenämme. Olen elämässäni saanut jo senverran suuria kaloja että vähät välitän tyhjistä reissuista. Tuntimäärillä, jotka kauden mittaan Saimaalla uistelen, ei voi jäädä ilman kaloja, mutta hienoa olisi, jos myös vähemmän uistelutunteja käyttävillä kavereilla sillointällöin räikkä vetäisi pitkääsoittoa :D Rakkaus lajiin syntyy elämysten kautta ja jos omalta osaltani pystyn edesauttamaan noitten elämysten syntymisessä, olen saavuttanut tavoitteeni olen daivaassa

-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
Isopepe aka JaRu
Viestit: 137
Liittynyt: 16:58:47 10.05.2012

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja Isopepe aka JaRu »

sakkeus
netissä sun on helppo huudella mitä vaan. Asiasta et osaa etkä pysty kirjoittamaan vaan alkaa jatkuva nälviminen. Pysy asiassa tai lopeta kirjoittaminen kokonaan.
Todellisuudessa olet vain tissiposki jolla pari karvaa kasvaa leassa.
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Isopepe kirjoitti:sakkeus
netissä sun on helppo huudella mitä vaan. Asiasta et osaa etkä pysty kirjoittamaan vaan alkaa jatkuva nälviminen. Pysy asiassa tai lopeta kirjoittaminen kokonaan.
Todellisuudessa olet vain tissiposki jolla pari karvaa kasvaa leassa.
röpesin
Isopepe aka JaRu
Viestit: 137
Liittynyt: 16:58:47 10.05.2012

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja Isopepe aka JaRu »

Aiheen voi poistaa.
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

aaAAaa kirjoitti:Mådet valvoo, jäitä hattuun.
Jos tuo edellämainittu viesti ei mene jakeluun, tartun sauhupulloon, juon sen tyhjäksi, ja työnnän sen yhtään itse tuskaa tuntematta valitsemieni henkilöiden siihen paikkaan, ilman rasvaa, ja täysjäädytettynä.

1. Jokainen vastaa omista viesteistään.
2. Topikin aloittaja ei ole se joka vaatii keskustelun poistoa vaan pääsääntöisesti yrittää toimia keskustelun innoittajana ja terveen jutustelun ylläpitäjänä.
3. Jos niitä foorumin sääntöjä ei perkele noudateta niin jätän väliin sen pullon tyhjentämisvaiheen ja siirryn suoraan vaiheeseen josta toiset pitävät ja toiset eivät.

Edellämainitut numerokoodit koskevat kaikkia.
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Avatar
soikkeli
SE-Simputtaja
Viestit: 713
Liittynyt: 11:19:33 07.09.2008
Paikkakunta: Turku

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja soikkeli »

Kaikki poies minu vesi. Kasvakaa aikuisiks.
Isopepe aka JaRu
Viestit: 137
Liittynyt: 16:58:47 10.05.2012

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja Isopepe aka JaRu »

Meni katos ohitse sakkeuksella toi aiheesta kirjoittaminen.
Voitte muuten poistaa koko aiheen . Sakkeus ja sakkeuksen päämäärät on nähty jo. Troll troll trolli.
Tähänkään osioon ei kaverilla ole mitään annettavana.
Mitenkähän noi aiheessa pysymiset meneekään? Tai jatkuva provoaminen? Palstan viralliset säännöt taitaa kertoa jotain muuta? Etenkin 4§. Ja tietenkin 9§.

Eli lukkoon vaan.


2 § Viestit on kirjoitettava niille tarkoitetulle alueelle. Vahingossa tai epähuomiossa väärälle osiolle kirjoitettu viesti voidaan jälkeen päin siirtää oikealle alueelle. Vapaaseen keskusteluun (rekisteröimättömiltä piilotettu osio, nimeltään "Kalavaleet, vitsit ja paskanjauhanta") voi kirjoittaa sellaisista aiheista, jotka eivät kuulu millekään kalastus-osiolle.Tällä vapaan keskustelun alueella kirjoittajalle myös suodaan suurempia vapauksia kirjoitusten laadun suhteen.

4 § Kirjoitetuilta viesteiltä odotetaan jotain uutta sisältöä keskusteltavana olevaan aiheeseen. Miettikää hetki ennen kuin painatte ”lähetä”-nappulaa: onko viestissänne todellakin annettavaa kalasusaiheiseen ketjuun. Sisällöttömiin viesteihin puututaan erityisesti silloin, kun ne häiritsevät ketjun alkuperäistä keskustelua. Chattaamista ja muuta jutustelua varten on omat kanavansa, mm. edellä mainittu piilotettu osio.

9 § Trollaaminen on kiellettyä. Tällä tarkoitetaan viestejä, joilla pyritään tietoisesti saamaan lukijoiden ja kanssakirjoittajien tunteet kuohumaan. Provokatiiviset viestit ovat sallittuja elleivät ne riko palstan muita sääntökohtia. Kiinnitä kuitenkin huomiota mihin ketjuun ja mille palstalle tekstisi kirjoitat.
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

En mä näkiis tota trollaamisena vaan
psykotraumaisena keskusteluna.

Kaksi kaikua huutaa toisilleen...

Ja sitten kun pepellä palo täky niin kirjoituksesi
luonne muuttui...samanlaiseksi...

Sanoisin että 1-0 Sakelle

Ykskään suurkala paikka muiden kalastajien toimesta
ei ole osoittautunut suurista puheistanne huolimatta suurkala-
Paikaksi.

Se että tuurilla joskus suuren jostain saatte ei se tee
paikasta suurkalapaikkaa, ei vaikka 10 vuotta käytte
samaa kalaa kiusaamassa....
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Avatar
Bökberg
Viestit: 13
Liittynyt: 11:30:13 25.11.2011

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja Bökberg »

Huokaus. Miten tässä kävi näin? Hyvää keskustelua oli ilmassa, mutta sitten meni mopo suoraan rotkoon ja suomi24-tasolle. Tää aihe oli tässä mun puolesta. Tack å hej.
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

:mitaviddua:
Viimeksi muokannut sakkeus, 09:11:43 16.11.2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kalapaikkojen kyselyä yvllä?

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Tää on vaan välillä joillekkin arka asia? Se että kerrotaan paikan olevan minun löytämä ja mun salainen rakkauden kohde ei todellakaan tarkoita sitä etteikö sinne saisi muut mennä. Nää ns. nimimiehet ja tässä tapauksessa sellaiseksi haluava ovat tulleet siinä määrin vainoharhaisiksi, että kaikki kalastajien välinen kommunikointi olisi kalapaikkojen urkkimista. Tiettävästihän nää sankarit jopa epäilee että joku seuraa autolla kotipihasta venepaikalle että näkee just ne suurkalapaikat. Nää paikat yleensä ei anna kalaa sen kummemmin kuin ihan perus kaislanpätkä jossain paraisilla. Sanomani on joillekkin avatunut, mutta itse pepe ei sitä ole ilmeisesti mitään irti saanut. Sääli.

Nyt mää lähden kalaan Isonpepen löytämiin kaisloihin. hei hei....
Lukittu