Iloisia perhetapahtumia...

Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Mokia
Operan Killisilmä
Viestit: 4320
Liittynyt: 11:01:14 22.04.2005

Iloisia perhetapahtumia...

Viesti Kirjoittaja Mokia »

Tuli mieleeni, että laittakaahan kokemuksia ikimuistoisista hetkistä lastenne tai muiden vastaavien ( :shock: ) kanssa kalastamisen merkeissä.

Itse olin eilen testaamassa järvellä uutta kalastus kalustoa ja otin tyttäreni 6v. mukaan kalalle. Siinä sitten vedettiin uistinta ja heiteltiin ruohikoiden reunoja. Itse sain muutaman hauen vetämällä, mutta tyttäreni kyllästyi jossakin vaiheessa pitelemään vapaa, jolloin hänelle jäi vain sivustaseuraajan rooli.
Siinä takaisin päin lähdettäessä kysyin tytöltä, etteikö olisi kiva saada itsekin hauki, mihin hän taas hetken huilailun jälkeen olikin valmis. Itselleni tuli vielä pari haukea ja pari sataa metriä ennen rantaa tyttö teki yllättäen vastaiskun vavalla ja ajattelin, että taas jotain roskaa tai pohjassa, enkä sen enempää noteerannut koko tilannetta. Hän alkoi kuitenkin kelaamaan siimaa sisään ja yhtääkkiä hihkaisi, että "Isi mulla on hauki!". Totta tosiaan pieni puikkarihan se siellä oli perässä. Annoin tytön itse hoitaa hauen veneen vierelle, jossa sitten totesimme "tuubin" niin pieneksi n. 400-500g, että irroitin siitä koukut vedessä ja annoimme jatkaa matkaa. Kyllä oli tyttö polleana, eka hauki, vaikka pieni olikin. Heti kuulinkin teorian, että "kun isi on niin iso, niin se saa isoja haukia ja ku mä oon niin pieni, niin mä saan niitä pieniä haukia". Jos tuo teoria pitää paikkansa, niin täytyy varmaan lihottaa itseään joku 50 kiloa, jotta enkat kasvaisi todella suuriksi :lol:
No, täytyy kuitenkin sanoa, että kyllä isän sydäntä lämmitti nähdä miten kalastuskipinä syttyi pikkuisen silmiin ja teki vielä oikea oppisesti vastavedonkin automaatiisesti, niin kuin olin aikaisemmin opettanut. Kyllä isän kelpaa! 8)