Aqua lasien fiba

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Avatar
PlopPlop
Toimimaton puntaripää
Viestit: 1834
Liittynyt: 19:44:44 23.03.2006
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Aqua lasien fiba

Viesti Kirjoittaja PlopPlop »

Mitä on käyny?
Tammisaaren reissulla jossain välissä linsseihin tuli helvetisti tollasien pieniä ilmakuplia, missä vika?
Lasit siis Aqua Cat Fish.
Liitteet
Rillit.jpg
Rillit.jpg (53.88 KiB) Katsottu 4114 kertaa
Looking good meatball!!!!
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Aqua lasien fiba

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Ompas outoa. Nuista Aqua laseista sanottiinm jo about 7 v sitten, että ovat ihan paskat. Maksoivat jotain 40-50 €, eivätkä ne tosiaan mitkään hyvät olleet käytössä..Tämä aktiiviperhokalastajien suusta.
?Onko se siinä pinnalla. Lähtiskö sinolilla pois? Jos se on siellä sisäpuolella, niin olisko nuo linssit huokoista materaalia, että on päässyt sinne linssin sisään kosteutta, joka on tiivistynyt, ja on tullut "ilmakuplaa/epäpuhtautta", jotka on jääneet pistemäiseksi. On kyllä aika kaukaa haettu.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Re: Aqua lasien fiba

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Unohtuivatko lasit hetkeksi aurinkoon...siis niin etteivät ne olleet päässä vaan veneen penkillä tms.

Mulla meni kahdet lasit pilalle kun lojuivat aurinkoisena kesäpäivänä veneen pulpetilla auringossa.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Aqua lasien fiba

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Mulla on spydereissa suunnilleen saman näköstä höttöä, se tuli 4 vuoden käytön jälkeen, luulin kulumiksi. Hyvät lasit ne mun mielestä on, ei noita pikkutäpliä edes käytössä huomaa.
Mulla on tapana tuhota/hävittää/pudottaa tavaraa kalastaessa, joten yli 50€ en mielelläni laseista maksa.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
jja
Viestit: 174
Liittynyt: 16:51:31 04.09.2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aqua lasien fiba

Viesti Kirjoittaja jja »

Onpas oudot "kuplat". Mulla on tuollaiset Aquan lasit, mallia Caddis, nyt reilun vuoden päivät ja minkäänlaista ongelmaa ei ole ollut niiden kanssa. Noissa on semmoiset kellertävät linssit, jotka tummuvat sitämukaa kun UV-säteilyä niihin osuu. Toimii, tykkään! Edullisetkin vielä, joskin rumat ovat.

Frendit käyttävät nyt Oakleytä, ja ne on kyllä aivan Pro-vekottimet optiikaltaan. Jos joku kaunis päivä lottovoitto tulisi niin semmoiset tulisi hommattua ja Aquat jäisivät varaplekseiksi.
Avatar
PlopPlop
Toimimaton puntaripää
Viestit: 1834
Liittynyt: 19:44:44 23.03.2006
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Aqua lasien fiba

Viesti Kirjoittaja PlopPlop »

Ei kyllä tainnu aurinkoon jäädä mutta kosteassa tais yhen yön olla jonka jälkeen huomasin nuo kuplat, eihän noita kyllä huomaa kun päässä pitää.
Looking good meatball!!!!
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Aqua lasien fiba

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Jos jäänyt kosteaan paikkaan yöksi ja sitten tuijoteltu aurinkoon, niin siinä kosteudessa/vedessä olevat epäpuhtaudet ovat muodostuneet tuommosiksi pisteiksi. Näin luulen tapahtuneen.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Avatar
PlopPlop
Toimimaton puntaripää
Viestit: 1834
Liittynyt: 19:44:44 23.03.2006
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Aqua lasien fiba

Viesti Kirjoittaja PlopPlop »

Huomasin kostean yön jälkeen aamulla ennen aurinkoon tuijotusta.
Looking good meatball!!!!
Avatar
Haukikoira
Lohikissa
Viestit: 1477
Liittynyt: 17:12:39 04.05.2006
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aqua lasien fiba

Viesti Kirjoittaja Haukikoira »

Samthefisherman kirjoitti:Unohtuivatko lasit hetkeksi aurinkoon...siis niin etteivät ne olleet päässä vaan veneen penkillä tms.

Mulla meni kahdet lasit pilalle kun lojuivat aurinkoisena kesäpäivänä veneen pulpetilla auringossa.
Lukeeko käyttöohjeessa ettei siedä auringonvaloa ilman taustanaamaa? :roll: :roll: :roll:
Avatar
JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh
Viestit: 3299
Liittynyt: 19:08:14 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadi

Re: Aqua lasien fiba

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

PlopPlop kirjoitti:Ei kyllä tainnu aurinkoon jäädä mutta kosteassa tais yhen yön olla jonka jälkeen huomasin nuo kuplat, eihän noita kyllä huomaa kun päässä pitää.
Aquan blehat tehdään kerrosleipä-menetelmällä. Suuri lämpötilaero ja lämmönjohtavuudeltaan erillaiset materiaalit, eli polarisaatio-kalvo tai liima siellä kahden linssin välissö ei ole tykännyt suuresta lämpötilaerosta.
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Re: Aqua lasien fiba

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Haukikoira kirjoitti:
Samthefisherman kirjoitti:Unohtuivatko lasit hetkeksi aurinkoon...siis niin etteivät ne olleet päässä vaan veneen penkillä tms.

Mulla meni kahdet lasit pilalle kun lojuivat aurinkoisena kesäpäivänä veneen pulpetilla auringossa.
Lukeeko käyttöohjeessa ettei siedä auringonvaloa ilman taustanaamaa? :roll: :roll: :roll:
En lukenut ohjeita, mutta paskaksi meni lasit. Varalaseina vielä palvelevat.

Jiihoon vastaus selittäneet kuplat.
Mikko_-Procyon-
Ich Liebe HH
Viestit: 467
Liittynyt: 21:28:20 01.05.2005
Paikkakunta: Oikeasta reunasta vähän vasempaan

Re: Aqua lasien fiba

Viesti Kirjoittaja Mikko_-Procyon- »

Ettei vaan olisi perinteinen hiuslakka-terminaatio iskenyt. Liekkö tyypillisin tapa pistää lasit pilalle, eli sumuttaa lakkaa pääkarvoitukseen lasit päässä. Sitten vähän ylimääräistä lämpöä ja tulos on tuollainen.
Propilkki 2 - jo 10 vuotta virtuaalipilkintää. www.kalassa.net/propilkki2
Avatar
PlopPlop
Toimimaton puntaripää
Viestit: 1834
Liittynyt: 19:44:44 23.03.2006
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Aqua lasien fiba

Viesti Kirjoittaja PlopPlop »

Mikko__Procyon_ kirjoitti:Ettei vaan olisi perinteinen hiuslakka-terminaatio iskenyt. Liekkö tyypillisin tapa pistää lasit pilalle, eli sumuttaa lakkaa pääkarvoitukseen lasit päässä. Sitten vähän ylimääräistä lämpöä ja tulos on tuollainen.
Juu ei ainakaan tässä tapauksessa.
Looking good meatball!!!!
Vastaa Viestiin