Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
erkkari
Äid-inkielen-opetja
Viestit: 1901
Liittynyt: 14:32:08 01.03.2011
Paikkakunta: Kotka

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja erkkari »

Koitappa laittaa metrin fluorotapsi perukkeeksi, ni johan alkaa kestää. Aivan ehdoton kivikossa temutessa.

FG-solmulla liitos.[/quote]

En tykkää tapseista ni en laita :roll:
Saa ennemmin siima kulua :lol:[/quote]

Mikään kuitu ei kestä kivien hinkausta. Vituttaa sitten, kun menee poikki kala kiinni.[/quote]
Juu tiedossa kyllä mut en laita :wink:
piimar
Viestit: 135
Liittynyt: 13:18:23 18.01.2012
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja piimar »

piimar kirjoitti:
piimar kirjoitti:Tänään laitoin tilauksen sisään M&R Tackle Shop:iin, Shimano Tribal Velocity 13 ft ja piiiiitkät heitot tähtäimessä ens kaudella. Saa nähdä miten palvelu pelaa.
Tänä aamuna klo 10.15 soi ovikello ja postipate oli pitkän paketin kanssa ovella. Ei ongelmia tilauksen kanssa. Laitoinpa vielä samaan paikkaan uuden tilauksen vetämään. Tarviihan uusi vapa uuden kelan.. :lol:
Ja jälleen sama karvanaama oli oven takana klo 10 jälkeen paketin kanssa, ja niin Shimano Ultegra CI4+ 5500 XTB löysi uuden kodin itselleen. Menis nyt vaan aika nopeesti että pääsis kokeilemaan uutta settiä.
Avatar
Braven
Viestit: 826
Liittynyt: 06:37:28 30.03.2009
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Braven »

Uusi pulju (Mephisto Fishing) tuli testattua.
Pikkuisen oli jännäkakka, kun kaikki vastaukset tulivat puolaksi, mutta kela tuli kotiin kahdeksassa päivässä seurantakoodin kera.
Erittäin hyvä kokemus!
Liitteet
IMG_20160424_163239.jpg
IMG_20160424_163239.jpg (36.14 KiB) Katsottu 16999 kertaa
aimo
Viestit: 10
Liittynyt: 23:39:09 24.05.2013

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja aimo »

Olen tilannut vapoja ja keloja kiinalaisilta verkkosivuilta Aliexpressiltä ja Lightintheboxilta. Hyvin on toiminut, tavarat halpoja ja käyttökelpoisia. Tullia ja veroja ei mene kun ostaa alle 21 eurolla.
Nyt kuitenkin pankki otti yhteyttä että yritetty Visallani tilinylitystä, laskut tulleet ulkomailta UNIBET:iltä ja First Clear:lta. Näiden kanssa ei ole ollut mitään tekemistä. Kortin tiedot on noilla kiinalaisilla välineliikkeillä, kun ei joka tilauskerta ole tarvinnut kortin tietoja naputella.
Onhan kortti voitu kopioida bensa-asemallakin, viimeksi olen maksanut ABC:llä Siuntiossa ja Kotkassa.
Kortti menee uusiksi ja laskujen kuoletus lähipäivinä tulevien ohjeiden mukaan, ulkomaiset firmat saavat mennä jäihin toistaiseksi.
Mayhew
Viestit: 15
Liittynyt: 09:33:48 08.10.2013

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Mayhew »

aimo kirjoitti:Olen tilannut vapoja ja keloja kiinalaisilta verkkosivuilta Aliexpressiltä ja Lightintheboxilta. Hyvin on toiminut, tavarat halpoja ja käyttökelpoisia. Tullia ja veroja ei mene kun ostaa alle 21 eurolla.
Nyt kuitenkin pankki otti yhteyttä että yritetty Visallani tilinylitystä, laskut tulleet ulkomailta UNIBET:iltä ja First Clear:lta. Näiden kanssa ei ole ollut mitään tekemistä. Kortin tiedot on noilla kiinalaisilla välineliikkeillä, kun ei joka tilauskerta ole tarvinnut kortin tietoja naputella.
Onhan kortti voitu kopioida bensa-asemallakin, viimeksi olen maksanut ABC:llä Siuntiossa ja Kotkassa.
Kortti menee uusiksi ja laskujen kuoletus lähipäivinä tulevien ohjeiden mukaan, ulkomaiset firmat saavat mennä jäihin toistaiseksi.
Tutkiskelin asiaa ennen kuin itse aloin aliexpressin kautta tilaamaan ja sitä kautta luottokortin väärinkäytökset ei pitäisi onnistua koska luottokortin tiedot eivät mene myyjäosapuolelle asti missään vaiheessa vaan jäävät alipaylle. Myyjäosapuoli saa rahansa vasta 15 päivää sen jälkeen kun olet tavaran vastaanottanut, etkä ole sitä riitauttanut. Fiksu ja turvallisen oloinen systeemi. Niin kuin mainitsit niin luottokortin numeron voi kalastella montaa reittiä nykyaikana.
Carassius
Viestit: 218
Liittynyt: 11:01:11 18.12.2006
Paikkakunta: JKL

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Carassius »

Jenkeistä tilaa koukkuja joitakin satoja kappaleita, voiko shipping/lähetys nousta yli 100$. Kuulostaa aika kovalta lähetyskuluilta.
Kilon ahventa etsiessä....Pyydetty 24.2.2016, paino 1110g
Avatar
Braven
Viestit: 826
Liittynyt: 06:37:28 30.03.2009
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Braven »

Carassius kirjoitti:Jenkeistä tilaa koukkuja joitakin satoja kappaleita, voiko shipping/lähetys nousta yli 100$. Kuulostaa aika kovalta lähetyskuluilta.
Painosta riippuvainen. Kuulostaa aika paljolta. Mikä firma tuo yli?

Mä tilailen aihioita ja vavanrakennusosia FeDexin kuskaamana Floridasta. Rahdit on 39-120$ per tilaus vähän riippuen pituudesta ja painosta.
Carassius
Viestit: 218
Liittynyt: 11:01:11 18.12.2006
Paikkakunta: JKL

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Carassius »

Lurepartsonline
Kilon ahventa etsiessä....Pyydetty 24.2.2016, paino 1110g
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Ukomaisten verkkokauppojen myötä myös kansainvälinen verkkokauppahuijaus eli brushing on yleistynyt.
https://yle.fi/uutiset/3-10349848
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

aimo kirjoitti:Olen tilannut vapoja ja keloja kiinalaisilta verkkosivuilta Aliexpressiltä ja Lightintheboxilta. Hyvin on toiminut, tavarat halpoja ja käyttökelpoisia. Tullia ja veroja ei mene kun ostaa alle 21 eurolla.
Nyt kuitenkin pankki otti yhteyttä että yritetty Visallani tilinylitystä, laskut tulleet ulkomailta UNIBET:iltä ja First Clear:lta. Näiden kanssa ei ole ollut mitään tekemistä. Kortin tiedot on noilla kiinalaisilla välineliikkeillä, kun ei joka tilauskerta ole tarvinnut kortin tietoja naputella.
Onhan kortti voitu kopioida bensa-asemallakin, viimeksi olen maksanut ABC:llä Siuntiossa ja Kotkassa.
Kortti menee uusiksi ja laskujen kuoletus lähipäivinä tulevien ohjeiden mukaan, ulkomaiset firmat saavat mennä jäihin toistaiseksi.
Vaikka vanha postaus niin näihinkin pätee edelleen. Paypal on luotettava maksumuoto yleisesti jos ulkomaille joutuu maksuja makselemaan.
jvelth74
Viestit: 970
Liittynyt: 19:42:30 05.06.2014

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja jvelth74 »

Kyllä vain. Kerrotaanpas oma kokemus. Eli ulkomailta (Japanista) tilaaminen Ebayn kautta ja maksu PayPallilla. Jouduimme (minä ja myyjä) purkamaan kaupan kun tuote ei ollutkaan sitä mitä piti. Sovimme että lähetän kelan takaisin. Oikeastaan ainoa ongelma hommassa oli Suomen posti, joka oli hemmetin kallis, mutta sovimme että kohtuullistan palautushintaa (eli maksan itse palautuksesta osan). Onneksi Suomen posti oli kalleuden lisäksi ihan saakelin nopea. Alle 4 päivää ja perillä. Kommunikaatio pelas kauppiaan kanssa tosi hyvin. Ja rahojen palauttaminen PayPalliin hoitui myös mallikkaasti. Rahat on jo tilillä. Vielä pitää tullin kanssa asioida että saan verot ja tullit takaisin.
- Jukka
Avatar
t0n1_
Viestit: 34
Liittynyt: 09:12:21 31.07.2015

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja t0n1_ »

Possuja tullu aliexpressiin :D
Pitää tilata yksi testiin.

https://m.aliexpress.com/item/329088890 ... 2908889024
jvelth74
Viestit: 970
Liittynyt: 19:42:30 05.06.2014

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja jvelth74 »

Odottavan aika on pitkä. Perjantaina maksoin tullit netissä. Vielä eilenkään ei ollut tullut Postin saapumisilmoa.
Viimeksi muokannut jvelth74, 17:27:38 27.09.2018. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jukka
thr
Viestit: 49
Liittynyt: 09:41:41 20.01.2006
Paikkakunta: Tuusula

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja thr »

Vinkki katso postin sivuilta.
so many assholes so few bullets.
jvelth74
Viestit: 970
Liittynyt: 19:42:30 05.06.2014

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja jvelth74 »

Joo, asia selvis, itse asiassa Ebayn kautta, toi EMS lähetys seurantakoodilla näytti kaikki tapahtumat.

Kela onnellisesti perillä. Postimies ei koputtanut kahdesti, vaan oli tuupannut väärään rasiaan. Voisi sattua kelle tahansa esim. huonossa valaistuksessa.
- Jukka
Vastaa Viestiin