Tarvinko Oulujärvelle erillisen kalastusluvan?

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Hermann
Viestit: 0
Liittynyt: 18:08:31 14.09.2016

Tarvinko Oulujärvelle erillisen kalastusluvan?

Viesti Kirjoittaja Hermann »

Morjens,
Olen lähdössä viikolopuksi Vaalan Säräisniemeen, oulujärven rannalle mökkeilemään. Virvelin ajattelin ottaa mukaan. Kaverini sanoi, että tarvitsen erillisen luvan jos meinaan rannalta kalastaa. Pitääkö paikkansa? Eikö valtion kalastuksenhoitomaksu riitä? Eikö uudessa kalastuslaissa ollut tarkoitus, että yksi lupa riittää??
Avatar
wakiiri
Viestit: 317
Liittynyt: 20:32:00 23.08.2009
Paikkakunta: Ison järven selkä

Re: Tarvinko Oulujärvelle erillisen kalastusluvan?

Viesti Kirjoittaja wakiiri »

Eikös se mene näin eli jos et vetouistele useammalla vavalla niin et tarvii muuta lupaa koska Säräisniemen kalastuskunnan alue ei käsittääkseni ole mikään erityiskohde. Itse olen kalastanut siellä vain vetouistelemalla ihan kaikkien mahdollisten lupien kanssa. Korjakkaa jos olen väärässä taas. Eli olennaista on onko Säräisniemen alue lain mukainen erityisalue jota se käsittääkseni siis ei ole!

Kalastonhoitomaksu 18 - 64-vuotiaat Viehekalastus yhdellä vavalla alueilla, joilla kalastusta ei ole rajoitettu.
Vapaa-ajan kalastus Suomen talousvyöhykkeellä ja valtion yleisellä vesialueella meressä.

ja sitten:

Kalastonhoitomaksu +
vesialueen omistajan lupa
18 - 64-vuotiaat
Pyydyskalastus.
Vetouistelu usealla vavalla.
Ravustus.
Erikoiskohteet, joissa kalastusta on rajoitettu. Esimerkiksi Metsähallituksen alueet, joihin tarvitaan aluekohtainen vapalupa (entiset virkistyskalastusalueet).
Vaelluskalavesistöjen virta- ja koskialueet.
Hermann
Viestit: 0
Liittynyt: 18:08:31 14.09.2016

Re: Tarvinko Oulujärvelle erillisen kalastusluvan?

Viesti Kirjoittaja Hermann »

http://kalastusrajoitus.fi/#/kalastusrajoitus
Tuo mukaan sitä ei olla mitentään rajoitettu..? Ite ku olen tässä perämerellä kalastellu, niin ei ole tarvinnu tuollasia miettiä.
GTonic
Viestit: 100
Liittynyt: 15:10:27 03.09.2010

Re: Tarvinko Oulujärvelle erillisen kalastusluvan?

Viesti Kirjoittaja GTonic »

Kalastonhoitomaksu riittää, jos yhdellä vavalla aikoo kalastaa.
Kaisuma
Viestit: 2
Liittynyt: 10:50:37 25.10.2016

Re: Tarvinko Oulujärvelle erillisen kalastusluvan?

Viesti Kirjoittaja Kaisuma »

Loistava tuo kyllä ettei nykyään lapsilla tarvi olla kalastuslupaa. Meilläki poika innokkaasti harjoittelee kalastusta, ja sitä varten tuntuis aina turhalta maksaa kalastusmaksu, eikä sitä edes muista ku kyse ei ole kuitenkaan niin intohimoisesta omasta harrastuksesta. Maksan aina ku itse lähde kalareissuun, mutta pojan puolesta en kyllä varmasti muistaisi.
Miten Oulujärvellä muuten riittää kalaa? Miten siellä kannattaa kalastaa? Olisi kiva käydä joskus sielläki mökkeilemässä ja retkeilemässä koko perheellä, jos siellä kala syö... Vuokramökkejä on vissiin rannat täynnä?
Vastaa Viestiin