Tyhjiöpakkauslaitteet ?

Alueen säännöt
Kuinka tehdään maailman paras kalasoppa?.... Mitä tarvitaan savolaiseen kalakukkoon. Kaikki reseptit ja murkinavinkit...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
VHH
Viestit: 727
Liittynyt: 15:46:49 25.05.2010

Re: Tyhjiöpakkauslaitteet ?

Viesti Kirjoittaja VHH »

VHH kirjoitti:http://www.gigantti.fi/product/kodin-tu ... laite-7951

Tuo on käynyt itsellä mielessä ja olisin jo hankkinut mutta varatut rahat menikin yllättäviin menoihin.
Jollain jos kyseisestä käyttö kokemusta ni vinkatkaa ihmeessä onko susi jo syntyessään...
Vihdoin kyseinen laite hommattu!
Ensikokemukset positiiviset:

- Ei niin kovaääninen mitä luulin.

- Saumaus jälki suht leveä ja vahva niinku pitääkin.

- AntiCrush -toiminto todella toimii kun karviaismarjoja aamulla pakkailin. (Luulin jotta täyttä segundaa koko toiminto)

- Mukana tulleet pussit ja putket mielestäni lujia ja laadukkaita

- Pussit ovat uudelleenkäytettäviä ja konepesun kestäviä.

Hinta oli kityssä plussa kortilla 99€ joten koppasin kainaloon.

Kalaa pitäisi lähteä onkimaan jotta saisi kostean tavaran toiminnon vielä testattua.
angostura
Viestit: 3
Liittynyt: 19:10:51 04.03.2014

Re: Tyhjiöpakkauslaitteet ?

Viesti Kirjoittaja angostura »

Tarvitaanko alumiinipusseihin joku erikoisempi laite vai toimiiko Tokmannin ideale näiden kanssa?

http://www.ebay.com/itm/Pack-of-100pcs- ... 4d2a28cdf2
Avatar
VHH
Viestit: 727
Liittynyt: 15:46:49 25.05.2010

Re: Tyhjiöpakkauslaitteet ?

Viesti Kirjoittaja VHH »

Käsittääkseni alumiinipuseille koneessa pitää saumaukselle säätö olla että saat tarpeeksi äfää siihen niin tulee varmasti tiiviit saumat.

Joku viisaampi voi tarkentaa jos olen väärässä...
Jami-
Viestit: 109
Liittynyt: 18:40:57 25.06.2012

Re: Tyhjiöpakkauslaitteet ?

Viesti Kirjoittaja Jami- »

Itse ostin Lavan koneen ja tyytyväinen olen. Tekee samantien tuplasaumat. Lavalla koneita jotka tekee kolminkertaiset saumat, mutta ne makso jo liikaa. Syksyllä kun isot lihatalot rupee lyömään possuja kinkuiksi joulua varten, näkee lihatiskillä halpaa sikaa. esim. kassleria joskus saanut jopa 2e/kg. Ostaa pari isoa palaa ja sitten leikkelee niitä pihveiksi, vakumoi ja pakastaa. Samaten jauhelihatarjoukset kannattaa käyttä hyödyksi. jne. Huomasin että on muuten kätevää sulatella jauhelihaa kun upottaa sen veteen sulatusvaiheessa. vakuumipussi estää ettei vettä joudu lihan kanssa kosketukseen.

Alumiinipusseissa oon pakannut kahvia ja mausterubiseoksia.

Toi Lava on hyvä kone, jos paljon vakumoitavaa menee neljä pussia kerralla: https://www.youtube.com/watch?v=asP4Gw1NMvU&t=5s

Samaten kannattaa tota pussin suunkääntöä harrastaa muillakin koneilla, parantaa saumanlaatua.
daddycool
Baania perkele!
Viestit: 509
Liittynyt: 20:11:10 21.04.2005
Paikkakunta: kymi

Re: Tyhjiöpakkauslaitteet ?

Viesti Kirjoittaja daddycool »

kun peset tiivisteet niin irroita hellästi.meillä rouva tuhosi ne eka vacumoinnin jälkeen. tempasi irti kahtena kappaleena ja ihmetteli että olipas heikkoja.muutenkin kannattaa hankkia varastoon vaihtotiivisteet, eivät ole edes kalliita
Vastaa Viestiin