Jammun öljypainevalo

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Jammun öljypainevalo

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Eli jatkoa tuolla toisaalla postaamalleni "vituttaa" -aiheelle.

Lauantain reissulla kaveri huomas illan hämärtyessä että mun koneen öljypaineen varoitusvalo palaa, himmeästi mutta kuitenkin. Tänään kävin veneellä katsomassa, ja samantien kun käynnistän koneen, valo lähtee taas palamaan. Tarkistin öjlyt, ja niistä ei ole puutetta. Tarkistin myös jäähdytysveden kierron, ja ainakin päältäpäin tuumattuna kaikki OK. Koneelle tehtiin syyshuolto korjausliikkeen toimesta viime viikonloppuna muun säädön ohessa, ja myös öljyt vaihdettiin.

Tietämätön kuin olen, kyselisin ko. koneen omistajilta ja muiltakin asiantuntijoilta, että kuuluuko tuon valon kenties palaa himmeästi normaalioloissakin, vai tuleeko sen olla kokonaan pois päältä? Kovin olisi mukavaa saada hieman osviittaa myös siitä, missä mahdollinen ongelma voisi piileksiä ja voiko tällainen tumpelo tehdä asian eteen kenties jopa itsekin jotain?

Mielestäni tehot eivät ole laskeneet, kone lähtee käyntiin kiltisti ja myös pysyy käynnissä.

Kyseessä on Yamahan 20hp nelari vm. -97


Eli kannattaako mun:

A) Viedä kone kalaan?
B) Viedä kone korjaukseen?
C) Viedä kone kaatopaikalle?
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh
Viestit: 3299
Liittynyt: 19:08:14 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadi

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Mikään noista ei sanan varsinaisessa merkityksessä kannata.

Minäkään en muuten tiedä, pitääkö tuossa palaa vai ei. 9,9 pitää, 50 ei.
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Avatar
Kuusisto
Viestit: 143
Liittynyt: 15:17:28 12.08.2005
Paikkakunta: Noormarkun Söörmarkku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuusisto »

Jos valo palaa himmeästi, niin todennäköisesti kyseessä on "maattovika" samassa piirissä missä merkkivalo on. Veneily olosuhteissa ei mitenkään harvinainen. Käsittääkseni tuo merkkivalo ei veneen moottoreissa sisällä mitään lineaarisuutta vaan anturin mentyä vaara-alueelle kytketään merkkivalon piiri jolloin valo kunnolla kirkas.
Avatar
gsxf
Voima korvaa taidon
Viestit: 357
Liittynyt: 19:16:58 23.10.2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gsxf »

D) Anna mulle ilmaiseksi :D Joo, no kannattaisi ehken mittauttaa ne öljynpaineet, saat ainakin mielenrauhan
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Jos se palaa kirkkaasti kun kone ei käy ja virrat on päällä ja "sammuu" himmeksi koneen käynnistyttyä, niin lähde kalaan. Siellä on mahdolisesti kosteuden tms aikaansaamaa ohivuotoa jossain päin joten valo palaa himmeänä. Valo toimii niin, että anturi antaa maita kun ei ole öljyllä painetta ja kun on on katkaisija maihin "auki" eli lyhty sammuu. Lampul jännite koko ajan.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Aalrite, kiitos kaikille neuvoista! Nyt kalaan (kaverin veneellä) ja illalla sitten oman venhon luo tarkistamaan tuon valon kirkkausasteet.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Vastaa Viestiin