Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
drwho
Viestit: 684
Liittynyt: 15:11:48 16.12.2010
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja drwho » 10:09:58 27.02.2016

drwho kirjoitti:
Jami- kirjoitti:iPilotissa näin ei tapahdu. Multa on kaukaista loppunu patterit ja saanut joskus aika rivakasti kaivaa uutta lituskaa esille ettei käy hassusti.

Vähän veikkaan että Normarkin kaveri ei nyt oo koskaan tota käyttänyt oikeasti.
Tai olisiko ohjelmistopäivitys tai valinnainen ominaisuus
Tai ei kumpikaan.

liuska
Viestit: 41
Liittynyt: 20:20:25 25.02.2007
Paikkakunta: Lahti

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja liuska » 10:19:39 28.02.2016

Tuli hommattua vene jossa on keuliksena Minnkota Terrova. Minkälainen homma tuohon on lisätä iPilot?

Mistä noita kannattaa kysellä?

mawred
Viestit: 95
Liittynyt: 16:21:20 10.04.2007
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja mawred » 10:47:36 28.02.2016

liuska kirjoitti:Tuli hommattua vene jossa on keuliksena Minnkota Terrova. Minkälainen homma tuohon on lisätä iPilot?

Mistä noita kannattaa kysellä?
Normark on maahantuoja, mutta Helsinkiläisenä varmaan parhaan palvelun saat Aditasta.

Asennus ei ole paha homma: https://youtu.be/Lb2Mn7-S6Rk

Jami-
Viestit: 109
Liittynyt: 18:40:57 25.06.2012

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Jami- » 11:34:52 28.02.2016

Rocco kirjoitti:Säätimen maksimi toimintaetäisyys näyttää olevan reilu 9 metriä.

http://www.minnkotamotors.com/Support/F ... te-range-/
Joo, näyttäisi valmistajan ilmoitta safe distance, mutta netistä löytyy kokemuksia, joissa on käskytetty Minn Kotaa 100 yardin, eli 91 metrin päästäkin. Eihän valmistaja lupaa noin pitkää kantamaa, mutta ei kait se sitten ihan 9 metriin lopu. Ja riippuuhan se kaukosäätimen pattereiden tasostakin.
oykka kirjoitti:Periaatteissa hyvä idea tuo paluu, mutta toisaalta moottori joka pyörii itsekseen ilman signaalia/hallintaa on jokseenkin vaarallinen, kun sitä ei voi mitenkään sammuttaa. Tai vaikkei muille vaarallinen niin ainakin itselleen jos se rymistelee johonkin kiveen. Aika lyhyeksi ovat kyllä tuon kantaman jättäneet, ajatellen tuota veneen laskua/rantautumista.
Eihän sitä automatiikkaa saa tyhmäksi jättää. Esim. se signaalin haku voi olla ihan metrin puolen siirtyminen tms. ja jos ei löydä niin sitten jää haistelemaan paikoilleen. tai jos signaali loppuu, niin jäisi taivasankkuroimaan. Eikä se itsekseen pyöri, toki muistissa pitäisi olla reitti jota pitkin tultu tms. Tietenkin siinä pitää olla aikarajotteita tms. muista suojajuttuja. Niinhän sitä automaailmassakin on automaattisia hätäjarrutuksia rekoillakin, Ne vaan on tehty niin tarkoiksi ettei siitä ole vaaraa oikeassa tilanteessa.

liuska
Viestit: 41
Liittynyt: 20:20:25 25.02.2007
Paikkakunta: Lahti

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja liuska » 20:12:40 28.02.2016

mawred kirjoitti:
liuska kirjoitti:Tuli hommattua vene jossa on keuliksena Minnkota Terrova. Minkälainen homma tuohon on lisätä iPilot?

Mistä noita kannattaa kysellä?
Normark on maahantuoja, mutta Helsinkiläisenä varmaan parhaan palvelun saat Aditasta.

Asennus ei ole paha homma: https://youtu.be/Lb2Mn7-S6Rk
No joo, enpä hoksannut hakea juutuubista. Terrovassa iPilotin asennus on kyllä tosi simppeli juttu! ja muutenkin jäin suotta jumiin suomalaisiin sivuihin, olihan nuo tosi selkeästi sanottu Minn Kotan sivuilla muutenkin

https://www.youtube.com/watch?v=As1Z93queyE

Römer
Viestit: 1
Liittynyt: 09:30:45 31.01.2015

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Römer » 16:50:45 20.03.2016

Mikä ero on uudella Terrovalla ja Riptidellä? Muuta, kuin että toinen on suolamalli. Jos jälkiasentaa jompaan kumpaan linkki-yksikön, saako sillä muuta, kuin keulakoneen keskustelemaan mahdollisen Humminbirdin kanssa? MG:lla tämä päätelaitteen kanssa pariutus on ilmeiseti edullisemmin toteutettavissa?

Jami-
Viestit: 109
Liittynyt: 18:40:57 25.06.2012

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Jami- » 17:26:10 21.03.2016

Römer kirjoitti:Mikä ero on uudella Terrovalla ja Riptidellä? Muuta, kuin että toinen on suolamalli. Jos jälkiasentaa jompaan kumpaan linkki-yksikön, saako sillä muuta, kuin keulakoneen keskustelemaan mahdollisen Humminbirdin kanssa? MG:lla tämä päätelaitteen kanssa pariutus on ilmeiseti edullisemmin toteutettavissa?
MG:hän ei vissiin keskustelu Humminbirdin kanssa ollenkaan?

Dunnock
Viestit: 178
Liittynyt: 08:11:15 18.10.2007
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Dunnock » 07:47:41 04.04.2016

Tuli keulasurra hommattua ja sille pitäisi varmaan jonkinlainen automaattisulake laittaa kaveriksi? Mitäköhän noissa sulakkeissa on eroa, kun esim. MG:n oma sulake maksaa parikymppiä ja Blue Sean vastaava huitelee satasen nurkilla? Passaa myös ehdottaa suoraan 55lbsille suralle sopivaa sulaketta.

Jami-
Viestit: 109
Liittynyt: 18:40:57 25.06.2012

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Jami- » 11:12:53 05.04.2016

Dunnock kirjoitti:Tuli keulasurra hommattua ja sille pitäisi varmaan jonkinlainen automaattisulake laittaa kaveriksi? Mitäköhän noissa sulakkeissa on eroa, kun esim. MG:n oma sulake maksaa parikymppiä ja Blue Sean vastaava huitelee satasen nurkilla? Passaa myös ehdottaa suoraan 55lbsille suralle sopivaa sulaketta.
Merkki ja laatu. Molemmat varmasti on toimivia sulakkeita.

TeroM
Viestit: 25
Liittynyt: 21:06:00 20.09.2006
Paikkakunta: HML

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja TeroM » 17:02:38 08.05.2016

Onko kenelläkään antaa vinkkiä mistä saisi hommattua 5...6mm rosterilevyä noin A4 kokoisen palasen keulakoneen pikakiinnikkeen alle. Plussaa tietysti jos sen saa laserleikattua tms muotoonsa.

Avatar
viltawa
Viestit: 46
Liittynyt: 12:16:53 02.01.2006
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja viltawa » 20:49:03 05.07.2016

TeroM kirjoitti:Onko kenelläkään antaa vinkkiä mistä saisi hommattua 5...6mm rosterilevyä noin A4 kokoisen palasen keulakoneen pikakiinnikkeen alle. Plussaa tietysti jos sen saa laserleikattua tms muotoonsa.
Itse teetin Weldmecillä 5mm alumiinistä levyn. Aditalla on ollut myynnissä 5mm rosteripaloja, ovat teettäneet Laserlellä.

Päädyin alumiiniin, koska se on paljon kevyempää ja lopullisen sovituksen viilaukset sai hoidettua omilla työkaluilla paikan päällä.

https://instagram.com/p/BHfYLstBs884zu1 ... KjMl8DQQ0/

Edit: Linkin kanssa ongelmia, toimisko tää:
https://drive.google.com/open?id=0B2z4w ... WZuUlVpdUk

shadrap
Viestit: 13
Liittynyt: 15:56:18 02.02.2008

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja shadrap » 17:48:51 07.07.2016

Tänään viimein valmistui MG xi5:n asennus Terhi 445c:n nokalle. Sähköpiuhat, kytkimet ja sulakkeet, sekä akku upottivat samalla 2000e budjettini, mutta tulipahan valmiiksi ja istuu nokalla melko nätisti. :)
Liitteet
kuva 1.jpg

MrAhti
Viestit: 171
Liittynyt: 14:23:01 27.05.2009
Paikkakunta: Lapväärtti

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja MrAhti » 20:04:24 22.09.2016

Yamarin 435 olisi tarkoitus laittaa keulasähkis. Alkuperäinen suunnitelma oli tehdä etupenkin alle tila akulle. No porasin etupenkkiin reiän reikäterällä ja totesin sen ollevan täynnä uretaania tai vastaava autsz Sikaa reikään ja "kiekko" takasin paikalleen. Taas on oppirahat maksettu :bigboss:

Uusi paikka akulle olisi pulpetin alla. Kuinkas tuonne saisi johdot vedettyä rungon sisäkautta pitkin?

Mahtaako keulakin olla vaahtoa täynnä? Tarvisi tehdä luukku keulaan mistä saisi laitettua koriprikat ja mutterit läpipulttia varten.

Avatar
EP-
Viestit: 413
Liittynyt: 15:02:36 02.02.2012
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja EP- » 20:29:29 22.09.2016

470 yamarinissa oli penkissä ja nokassa urtsua, mutta ei ihan koko tila, veitsellä jyystin ylimääräset pois ja paksu vaneri vahvikkeeksi sisäpuolelle, ei notku. Piuhat vedin perään laidan sisällä vaijeria apuna käyttäen, lattiassa menee vahvikkeita ettei suoraa linjaa saanut keulasta keskipulpetille.

MrAhti
Viestit: 171
Liittynyt: 14:23:01 27.05.2009
Paikkakunta: Lapväärtti

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja MrAhti » 20:38:13 22.09.2016

Onko sulla ep siitä asennuksesta juttua tällä keskustelu alueella jos selaa läpi?

Kiinnostaisi teitkö keulaan jonkinlaisen luukun mitä kautta sait vahvike vaneerin toiselle puolelle?

Avatar
EP-
Viestit: 413
Liittynyt: 15:02:36 02.02.2012
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja EP- » 20:45:12 22.09.2016

Kai se on pakko laittaa ilmanen mainos veneestä :) http://www.nettivene.com/moottorivene/yamarin/661635

Avatar
EP-
Viestit: 413
Liittynyt: 15:02:36 02.02.2012
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja EP- » 20:47:59 22.09.2016

Ps. Se on vaan sunnuntaihin asti myynnissä ;) pitää kattoo löytyykö asennuksesta kuvia..

E: Ei löytynyt kotelon sisältä kuvaa.

MrAhti
Viestit: 171
Liittynyt: 14:23:01 27.05.2009
Paikkakunta: Lapväärtti

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja MrAhti » 14:59:22 23.09.2016

Mahtaskohan onnistua jos etupenkkiin tekisi akkutilan? Kaapis uretaanit pois akkulaatikon tieltä ja kuiduttaisi uretaanin päälle niin että tulisi veden pitävä kotelo? Lisäksi tekisi pienen ilmavaihto/veden poisto reiän koteloon.

Editttt.

Jaahas Hilarius tehnyt saman
http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... telu-42974

kokovartalomies
Viestit: 9
Liittynyt: 12:38:47 09.03.2011

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja kokovartalomies » 16:07:24 29.09.2016

Hei, onko kellään kokemuksia tai vinkkejä miten olisi järkevin asentaa keulakone Vator 15r:n keulaan? Keulan rakenne on umpinainen ja läpipulttien saaminen alustaan on aika hankalaa iman että rikkoo rakennetta. Itsellä oli ajatus että alumiiniturkista muotoilisi keulaan vähän pitemmältä matkalta levyn jonka kiinnittäisi ruuveilla kiinni useasta kohtaa laajalta alueelta. Turkkiin voisi hitsaamalla tehdä korokkeen, johon ruuvaisi pikajalustan kiinni. Kuulostaako suunnitelmalta vai olisiko jollain parempia ideoita?

tmuo
Viestit: 73
Liittynyt: 14:13:33 05.03.2011
Paikkakunta: Lohja

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja tmuo » 12:03:29 19.10.2016

..

Make Hakala
Viestit: 20
Liittynyt: 17:35:37 19.01.2011
Paikkakunta: valkeakoski

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Make Hakala » 19:21:46 28.10.2016

Tervehdys. Kuinkahan riittäis Buster RS:n(50 nelari evikka perässä) nokkaan Motorguige Xi5 55lbs, lähinnä hyvillä keleillä tulis uisteltua ja jos vaikka innostuisi tohon vertikaalihommaan. Kellään tämmöisestä kokemusta?

arousi
Viestit: 410
Liittynyt: 21:00:19 06.06.2012

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja arousi » 20:17:43 28.10.2016

Riittää kirkkaasti mihin käyttöön vain tuon kokoiseen veneeseen. Itsekin olen uistellut muutaman kerran kuhaa 80 lbs koneella. Veneeni on tosin yli 3x painavampi.

Avatar
jänis
P.J. Ristiturpa
Viestit: 2694
Liittynyt: 19:03:03 27.10.2006
Paikkakunta: Hullu Kankaanpää...

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja jänis » 00:54:12 29.10.2016

Busteri on paska! Se vuotaa.

Make Hakala
Viestit: 20
Liittynyt: 17:35:37 19.01.2011
Paikkakunta: valkeakoski

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja Make Hakala » 06:36:42 29.10.2016

Kiitos arousi, nyt voi alkaa suunniteleen ostoa tosissaan.

Avatar
AhtiAaron
Viestit: 44
Liittynyt: 20:06:11 15.03.2016
Paikkakunta: Pargas

Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua

Viesti Kirjoittaja AhtiAaron » 20:15:58 08.11.2016

Onko jollain kokemusta haswing caymanista? Olisiko jossain alle tonnilla semmosta missä on taivas-ankkuri? Voii ehdotella kaikenlaisia.
Ei mitään kiinan romuja vaan Ruotsalaisia Abun döörejä

Vastaa Viestiin