Venettä hankkimassa heittokalastukseen

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Jawa

Re: Venettä hankkimassa heittokalastukseen

Viesti Kirjoittaja Jawa » 19:01:52 26.02.2016

daddycool kirjoitti:alutrollin 450 ja 485 taitaa olla sama runko.kaverin kanssa mitattiin esittelyssä tuo 485 ja mitta ei ollut pelkkä veneen runko vaan siinä oli mukana tuo bracetkin vaikka myyjä koitti väittää ettei koneteline kuulunut mittaan .eli 450 on tieten pelkistetympi versio ja siksi halvempi
http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... neet-67621

Tuossa ketjussa valmistajan edustaja kertoo, että Bracket sisältyy ilmoitettuun kokonaismittaan.
Hyvän väittelyn tunnistaa humanistin itkusta.

daddycool
Baania perkele!

Viesti Kirjoittaja daddycool » 20:58:02 26.02.2016

sorry ketjun aloittaja jos alkaa mennä aiheen ulkopuolelle.en jawa mitenkään herjannut alutrollia lue tarkemmin mitä kirjoitin. veneen myyjä ,siis persoona joka kauppaa veneitä työkseen kaupassa mitä kutsutaan veneliikkeeksi ei ollut asiasta perillä.

Mayhew

Viesti Kirjoittaja Mayhew » 19:47:43 27.02.2016

Mikey kirjoitti:Entä miten olisi Tracker 16 tai joku pienemmän kokoluokan Lundeista?

Pikkulundeista ei itselläni ole (vielä) kokemusta mutta Tracker 16 on tuttu laite, olen ajanut ja ollut useamman kyydissä ja olen pitänyt niistä, itse asiassa sen verran että ostin itselleni viime keväänä työhommiin Tracker 175 WT Combon. Kuustoistasen hinnoista ei minulla ole mitään hajua, mutta kokoluokaltaan vene taitaisi sopia kuin nyrkki silmään, ja viimeisen päälle kalastusvenehän tuo on.
Trackerit on kyllä hyviä, mutta ylihinnoiteltuja. Tuntuu, että merkistä joutuu maksamaan ylimääräistä. Lundit taasen ovat niitattuja..en halua viiden vuoden päästä olla kuiduttamassa tms. pohjaa..myös se kitinä kun niitit alkavat löystyä ei ole kuulemma mukavaa kuunneltavaa. Edellä mainitun seurauksena Lund menettää jälleenmyyntiarvonsa nopeammin kuin hitsatut/prässätyt virkaveljensä.

oykka

Viesti Kirjoittaja oykka » 20:57:53 27.02.2016

Eikös Lundeissa ole kuitenkin aika kattava runkotakuu, ja myös hitsattuja malleja? Ja ei taida 450 ja 485 alutrollit olla samalla rungolla, ainakin leveys oli numeroiden mukaan vähän eri.
Tyhjää saa pyytämättäkin, mutta kokemusta ei!

milola

Viesti Kirjoittaja milola » 03:11:12 28.02.2016

Aikoinaan tuo Alutroll herätti kiinnostusta veneenä ja kuulun niihin, jotka haluaa lähtökohtaisesti suosia kotimaista jne.. MUTTA jos tarvitsisin uuden veneen nyt, niin hankkisin erittäin todennäköisesti Pikepointerilta Starweld veneen. Sitä myy aktiivinen kalastaja, joka tietää millainen on hyvä kalavene. Jos Starweld ei kestäisi käyttöä tai olisi muuten perseestä, niin kyllä se täälläkin keskusteluista näkyisi? Luulempa, ettei Pikepointer niitä tänne uittaisi. Ajattelen niin, että Starweldin valinnalla tukisin kotimaista yrittäjää, joka palvelee meitä, jotka ollaan kiinnostuneita ostamaan HYVÄ vene heittokalastukseen. Mukava, että Busterlandiassa on tarjolla vaihtoehtojakin ja vieläpä järkevään hintaan! Alutroll oli vaihtoehto minulle, mutta oma kiinnostus lakkasi hinnastoon 2016. Alutroll 485 oli ovh hinnaltaan vuonna 2012 9960€ ja nykyään ovh 13200€. Jos tuolle 3240€ lisähinnalle on joku järjellinen perustelu, niin mikähän se mahtaa olla?

stequ78

Viesti Kirjoittaja stequ78 » 09:16:00 28.02.2016

Alutroll.in hinnan nousulle on järkevä selitys, kustannukset joita tulee ihmisten työllistämisestä, eläkemaksut varsinkin kurittavat yrittäjää huolella, tietysti sekin varmasti tekee että eikös -12 vuonna Alutroll ollut pienempi valmistaja joka myytiin tälle Halticalle vai mikä se nyt oli, sijoitukselle tietysti odotetaan kohtuullista tuottoa vuosittain ja takaisin maksuaikakin on hyvä olla järjellinen.
''Till the fucking wheels come off baby..''

Jami-

Viesti Kirjoittaja Jami- » 09:25:59 28.02.2016

stequ78 kirjoitti:Alutroll.in hinnan nousulle on järkevä selitys, kustannukset joita tulee ihmisten työllistämisestä, eläkemaksut varsinkin kurittavat yrittäjää huolella, tietysti sekin varmasti tekee että eikös -12 vuonna Alutroll ollut pienempi valmistaja joka myytiin tälle Halticalle vai mikä se nyt oli, sijoitukselle tietysti odotetaan kohtuullista tuottoa vuosittain ja takaisin maksuaikakin on hyvä olla järjellinen.
Ei nuo mainitsemasi hinnat ole noin paljon nousseet.

stequ78

Viesti Kirjoittaja stequ78 » 22:09:56 28.02.2016

En mä mitään hintoja maininnutkaan, kerroin oman mielipiteeni kun joku mietti että miksi hinnat nousseet muutamassa vuodessa useamman tuhannen!

Mikey
Herr Doktor

Viesti Kirjoittaja Mikey » 12:36:27 07.03.2016

milola kirjoitti: Ajattelen niin, että Starweldin valinnalla tukisin kotimaista yrittäjää, joka palvelee meitä, jotka ollaan kiinnostuneita ostamaan HYVÄ vene heittokalastukseen.
Samalla tapaa Trackeria tuo suomeen kotimaiset yritykset, eli Normark ja Fishing Lords. Jos Trackeri hinta tuntuu kovalta, kannattanee pyytää tarjlusta myyjältä, eiköhän hinta jonkin verran listahinnasta tipu?

Kaikki Lundit on niitattuja. Tosin ymmärtääkseni samalta tehtaalta tulee myös Crestlinerit, jotka on hitsattuja, mikäli niitit askarruttaa.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.

vlasek
Provoileva muskelipökiö

Viesti Kirjoittaja vlasek » 16:19:57 07.03.2016

stequ78 kirjoitti:Alutroll.in hinnan nousulle on järkevä selitys, kustannukset joita tulee ihmisten työllistämisestä, eläkemaksut varsinkin kurittavat yrittäjää huolella, tietysti sekin varmasti tekee että eikös -12 vuonna Alutroll ollut pienempi valmistaja joka myytiin tälle Halticalle vai mikä se nyt oli, sijoitukselle tietysti odotetaan kohtuullista tuottoa vuosittain ja takaisin maksuaikakin on hyvä olla järjellinen.
Hetkonen. Näitähän on vähennetty kohtuu roimasti viime kausilla. Mm Kelamaksun poisto..... Ja painetta on lyöty kuluttajapuoleen. Ostovoimaa kun heikennetään on aika loogista, että hitusen arvokkaampia hankintoja harkitaan entistä huolellisemmin.

Täähän tulee entisestään heikkenemään noin miljardin verran.

Alutrollien vientimäärät lie vielä aika vähäisiä ja päämarkkina Kotmaassa? Jos eläköityviltä markkinoilta pitää yrittää nyhtää osingot on lopputulos hinnan nosto ja ennemmin, tai myöhemmin luu kurkkuun.

Protektionismiä ei pitäs kenenkään suosia. Siinä kuoleentuu laatu ja tuotekehitys. Hintalaadultaan paras vene voittaa. Piste.
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet

Mayhew

Viesti Kirjoittaja Mayhew » 18:44:47 07.03.2016

Nonniin! Tehdas nosti 1674 pulpettimallin hintaa aivan puskista ja hommat muuttu jonkin verran. Vene on kuitenkin nyt tilattu. Merkkinä pysyi starweld, mutta malli vaihtui pykälää parempaan eli 1600 sc pro ja kyseessä viime vuoden malli, kun sen vähän huokeammin sai.

Sitten vielä kone. Tällä hetkellä kuppi kallellaan tohatsun 50 hv mallin suuntaan. Veneen myyjä suosittelee 60 hv, mutta kyllä jumalauta nousee hinta 10 hevosvoiman takia aivan järkyttävästi otit minkä merkin tahansa. Ja mercurya en huoli.

Siellä olis markkinarako jollekin valmistajalle 60hv luokassa..

http://www.nettivene.com/moottorivene/starweld/610236

Mikey
Herr Doktor

Viesti Kirjoittaja Mikey » 19:08:41 07.03.2016

Itse asiassa olen ainakin itse ollut Mercuryyn nyt yhden kauden kokemuksella erittäin tyytyväinen, vaika alkun olinkin skeptinen. Ja samaa on kuulunut maailmata paljonkin. Toisessa veneessä mulla on vm. 2013 60 hp Suzuki eikä tämä Trackerin 115 hp Mercury four stroke häviä mielestäni millään tasolla Suitsalle. Melkoisen varmasti seuraavakin moottorini on Mercury kun vaihdan venettä joskus parin vuoden kuluttua.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.

Mayhew

Viesti Kirjoittaja Mayhew » 19:33:12 07.03.2016

Mikey kirjoitti:Itse asiassa olen ainakin itse ollut Mercuryyn nyt yhden kauden kokemuksella erittäin tyytyväinen, vaika alkun olinkin skeptinen. Ja samaa on kuulunut maailmata paljonkin. Toisessa veneessä mulla on vm. 2013 60 hp Suzuki eikä tämä Trackerin 115 hp Mercury four stroke häviä mielestäni millään tasolla Suitsalle. Melkoisen varmasti seuraavakin moottorini on Mercury kun vaihdan venettä joskus parin vuoden kuluttua.
Ei noita isompia lohkoja olekaan haukuttu ja monet sanovatkin, että niissä hinnalle saa eniten vastinetta. Tää meikäläisen kokoluokka (50-60 hv) tuntuu olevan se ongelmakohta mercurylle..näin olen ainakin kyselemisen ja tutkimisen perusteella todennut.

stequ78

Viesti Kirjoittaja stequ78 » 20:25:36 07.03.2016

Meillä Tohatsu 50 four stroke ollut 2kautta eikä mitään ongelmia.

Jani
Olut ON Kustavissa

Viesti Kirjoittaja Jani » 20:43:45 07.03.2016

Mayhew kirjoitti:
Mikey kirjoitti:Itse asiassa olen ainakin itse ollut Mercuryyn nyt yhden kauden kokemuksella erittäin tyytyväinen, vaika alkun olinkin skeptinen. Ja samaa on kuulunut maailmata paljonkin. Toisessa veneessä mulla on vm. 2013 60 hp Suzuki eikä tämä Trackerin 115 hp Mercury four stroke häviä mielestäni millään tasolla Suitsalle. Melkoisen varmasti seuraavakin moottorini on Mercury kun vaihdan venettä joskus parin vuoden kuluttua.
Ei noita isompia lohkoja olekaan haukuttu ja monet sanovatkin, että niissä hinnalle saa eniten vastinetta. Tää meikäläisen kokoluokka (50-60 hv) tuntuu olevan se ongelmakohta mercurylle..näin olen ainakin kyselemisen ja tutkimisen perusteella todennut.
Tiedä sit onko laatu huonontunut paljonkin mut mä päristelin vuoden 2007 60hv efi Mercurylla 10 vuotta ja reilut 1000 tuntia ilman ongelmia. Isoin ongelma oli jännitteensäädin joka petti muistaakseni 6 vuoden jälkeen. Tämäkin olin tyyppivika joka korjaantui vaihtamalla tilalle uudemman mallinen säädin. Maahantuoja lähetti uuden ilmaiseksi noinkin vanhaan koneeseen. Ainoastaan työkustannukset olisi itse pitänyt maksaa mikäli homma ei itseltä onnistu. Tais hommassa tunnin verran mennä kun itse sen vaihdoin.

No yhden ihmisen huolettomat kokemukset ei paljoa paina jos netti on pullollaan ongelmia. En jaksa tarkistella mitä ja mitenkä paljon vikoja on. Jokaisessa merkissä on omat ongelmansa ja toiset ajaa tuhansia tunteja ilman ongelmaa jollakin koneella ja toisella samanlainen härveli on huollossa kokoajan eikä tule koskaan kuntoon.

stequ78

Viesti Kirjoittaja stequ78 » 22:51:03 07.03.2016

Meillä oli edellisessä veneessä lähes uusi Mercury 40 4-t eikä ollut senkään kanssa mitään ongelmia, oli jopa niin hyvä että olisin halunnut nykyiseen veneeseenkin Mercuryn mut myyjällä ei ollut kun Tohatsua sillon ja vaihtokiima oli kova ei ehtinyt odottelemaan moottoria pitkään.

-ToK-

Viesti Kirjoittaja -ToK- » 13:26:23 12.03.2016

Onko kellään kokemusksia Lami 505 fr veneestä? Heittokalastukseen ja satunnaiseen vetouisteluun olin ajatellut. Merelle enimmäkseen. Riittääkö 20 heppanen nelitahtikone? Pystyykö ajamaan ulkosaariston tyrskyissä?

Janttu

Viesti Kirjoittaja Janttu » 05:56:14 19.03.2016

Mulla kanssa ajatuksissa vene HEITTOKALASTUKSEEN, mutta myös koko perheen (2+2+koira) veneilyyn. Kalastus yleensä yksin, joskus kaksin, harvoin kolmin. Hinta pitää jäähä moottorin kanssa alle 5000€, mutta mieluummin max 4000€. Eli käytettyä heataan, tai sitten uutta venettä/käytettyä moottoria, tai päinvastoin.

Ajatuksissa on pyöriny Suomi 430cat käytetyllä koneella, ainakin aluks ilman pulpettia. Tästä oli jotain testiä (olikohan tällä foorumilla) ja siinä todettiin, että ei oikein kulje 4 hengellä. Tosin en tiiä paljonko sen tarviiskaan kulkee. Minun kalastus alueet on kohtuullisen tuulettomilla paikoilla, ei kaikki, mutta pääasiassa. Tässä kiinnostas katamaraanin vakaus ja iso "heittotaso" ja paljon vapaata tilaa.

Sitten kiinnostas käytetty Terhi nordic 6020 C. Siinä plussaa perheen kannalta korkeat laidat, mikä taas on miinus kalastuksen kannalta. Eteen saisi "auringonottotason", mitä voisi käyttää heittotasonakin. Terhissä arveluttaa se uretaanitäyte, käytetty on kuitenkin käytetty ja siellä täytteissä voi olla vettä.

Mitä muita kannattaa harkita tuohon +- 4000€ luokkaan? Riviera veneistä on kokemusta ja sekin voisi olla vaihtoehto. Sitten on tuplapulpetilliset Lohi 4,60 ja 4,85 tuplapulpetti veneet.

Mutta ehotelkaapa perusteluineen. Jos alle 4000€ löytys, niin vois olla mahis hankkii jo ens kesäks, viimestään seuraavaks.

Vastaa Viestiin