Anturitelinettä

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Enzo
Viestit: 15
Liittynyt: 20:40:49 01.09.2017

Anturitelinettä

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Tervehdys!

Kevät sieltä hiippii ja veneen varustelu käy vilkkaana.Mistäs ammattimiehet hommaa noi anturitelineet kun ei noi kaupan valmiit rimpulat oikein vakuuta?Veneen laitaan tarve olisi siis saada anturi(t).Joten jos löytyy vinkkejä/linkkejä niin olisin kiitollinen avusta.

-E-
resu
Viestit: 58
Liittynyt: 10:37:49 13.08.2010

Re: Anturitelinettä

Viesti Kirjoittaja resu »

Jos on fyrkkaa niin guugleta z-baits givarfäste ja tilaa ruotsista hyvä. Itsellä ei ole ja tein putkesta ja bilttiksen polkupyörän stemmeistä. Viritys on toinimut todella hyvin kovassakin vauhdissa ja kahdessa eri veneessä. Edellyttää kaiteen.
Jos etsintävauhdit on sähkömoottoriluokkaa, niin ram mountseilla saa kätevän.

Eli kerro enemmän tarpeista ja rajoituksista, niin varmasti foorumilta apua löytyy.

Edit. On ollut täällä ennenkin, mutta... Tässä tämä mun viritys kahdesta erilaisesta bilttiksen stemmistä a 12e tai sinnepäin. Käyttö vaatii viiden millin ja neljän millin kuusiokoloavaimia. Yhdestäkin stemmistä saa, mutta silloin anturia ei voi kääntää. Tässä pääsee vähällä ruuvaamisella, kun löysää puoli kierrosta, vääntää alas ja kiristää takaisin.

https://www.dropbox.com/sh/affvgp8hn2hl ... 6h0_a?dl=0
Ja elämä on helppoo, sillloin kun on vapa, mistä pitää kii...
Enzo
Viestit: 15
Liittynyt: 20:40:49 01.09.2017

Re: Anturitelinettä

Viesti Kirjoittaja Enzo »

resu kirjoitti:Jos on fyrkkaa niin guugleta z-baits givarfäste ja tilaa ruotsista hyvä. Itsellä ei ole ja tein putkesta ja bilttiksen polkupyörän stemmeistä. Viritys on toinimut todella hyvin kovassakin vauhdissa ja kahdessa eri veneessä. Edellyttää kaiteen.
Jos etsintävauhdit on sähkömoottoriluokkaa, niin ram mountseilla saa kätevän.

Eli kerro enemmän tarpeista ja rajoituksista, niin varmasti foorumilta apua löytyy.

Edit. On ollut täällä ennenkin, mutta... Tässä tämä mun viritys kahdesta erilaisesta bilttiksen stemmistä a 12e tai sinnepäin. Käyttö vaatii viiden millin ja neljän millin kuusiokoloavaimia. Yhdestäkin stemmistä saa, mutta silloin anturia ei voi kääntää. Tässä pääsee vähällä ruuvaamisella, kun löysää puoli kierrosta, vääntää alas ja kiristää takaisin.

https://www.dropbox.com/sh/affvgp8hn2hl ... 6h0_a?dl=0
Kiitti vastauksesta!

Noita Z-Baitseja paljon näkyykin tuubissa ja niitä etsiskelinkin,mutta hinta karkaa kyllä käsistä meikäläisen kohdalla. :D

Tuota ram-mounttiakin ajattelin kun todennäköisesti etsintä on tuota sähkömoottorivauhtia ja vehkeitä täytyy renata veneestä toiseen.

Jatkan etsimistä ja loppuratkaisu on todennäköisesti mallia DIY. :D

Hyvä vaihtoehto kyllä tuo sunkin viritelmä.
Avatar
Supilakki
Viestit: 626
Liittynyt: 16:26:51 13.05.2009
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Anturitelinettä

Viesti Kirjoittaja Supilakki »

Itse painelin saman asian kanssa. Tuo Z-baits on hieno ja mietinkin sitä, mutta harmi kun ei silloin Suomessa kukaan myynyt. Ostin sitten Minn Kotan anturitelineen. Minn Kotan anturitelineeseen olen ollut kuitenkin ihan tyytyväinen, kestävä ja tukeva ja ihan hyvin säädettävissä, esim. kallistettavissa kun vene rekaa tuulessa. Tuohon kannattaa sitten yläpäähän ostaa heti suoraan polkupyörän kahva, siitä on mukava nostaa/laskea ja toimii stopparina, vähintään stopparin tekeminen jälkikäteen pakollinen :) .

Tuolla kuvaa kun selailee alaspäin:
http://kalamies.com/kalastus-keskustelu ... 1?start=50
”Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse.”
Vastaa Viestiin