Moro.
Sähköistä mitään ymmärtämättä pitää kysellä mitä kaikkea elektroniikkaa Yamaha 40 hv vm. 2002-2003 jaksaa pyörittää uisteluvauhdilla? Laturin tehoksi ilmoitetaan V-A (W): 12-(80). Tällä hetkellä kiinni 5" ja 7" näytöt, useimmiten puhelin koko ajan laturissa sekä toki vielä etu- ja takavalo hämärässä. Mietinnässä siis kykeneekö tuohon pakettiin lisäämään vielä autopilotin vai kyykkääkö koko höskä siinä kohtaan? Olisikohan jollain omakohtaista kokemusta vastaavasta?
Yamaha 40 vm. 2003 latausteho
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Yamaha 40 vm. 2003 latausteho
Huono päivä kalassa on huomattavasti parempi kuin hyvä päivä töissä!
Re: Yamaha 40 vm. 2003 latausteho
Kulutus:
- 5” näyttö 0,4-0,7A
- 7” näyttö 0,7-1,2A
- puhelin laturista riippuen 1 tai 2A
- valot 3kpl 0,5A
- pilotti Raymarine EV-100 2-7A
Menee arveluksi, mutta laturisi tehoalue on ilmeisesti tuo 12-80W, joka tarkoittaa 12V systeemissä 1-6,7A. Uisteluvauhdilla (700-1000rpm) koneesi lataa luultavasti vain hieman yli 1A, joten akusta imetään ainakin 2A, eli miinukselle jäät uistellessa. Pilotilla tuulisella kelillä esim. 80Ah akku on tyhjä reilussa 4 tunnissa, jos pilotti haukkaa lisäksi 7A.
Edit. Ei siis kyykkää heti, mutta akku tyhjenee hiljalleen etenkin, jos siirtämäsi ovat lyhyitä. Karkeasti vähintään tunti pitäisi posottaa täyskaasulla uistellaksesi 4h ilman pilottia. Pilotin kanssa joudut joka tapauksessa lataamaan akun joka reissun jälkeen maissa.
- 5” näyttö 0,4-0,7A
- 7” näyttö 0,7-1,2A
- puhelin laturista riippuen 1 tai 2A
- valot 3kpl 0,5A
- pilotti Raymarine EV-100 2-7A
Menee arveluksi, mutta laturisi tehoalue on ilmeisesti tuo 12-80W, joka tarkoittaa 12V systeemissä 1-6,7A. Uisteluvauhdilla (700-1000rpm) koneesi lataa luultavasti vain hieman yli 1A, joten akusta imetään ainakin 2A, eli miinukselle jäät uistellessa. Pilotilla tuulisella kelillä esim. 80Ah akku on tyhjä reilussa 4 tunnissa, jos pilotti haukkaa lisäksi 7A.
Edit. Ei siis kyykkää heti, mutta akku tyhjenee hiljalleen etenkin, jos siirtämäsi ovat lyhyitä. Karkeasti vähintään tunti pitäisi posottaa täyskaasulla uistellaksesi 4h ilman pilottia. Pilotin kanssa joudut joka tapauksessa lataamaan akun joka reissun jälkeen maissa.