Olisikohan tämmösestä paketista kokemuksia uistelu/retkeily käytöstä.
Tässä nyt on vähä viittä vaille että lähteekö pankkiin ja hakee veneen kotipihalle odottelemaan kevättä. Riittäisiköhän jarruton kärry veneelle ja 50hp nelari mercurylle
Quicksilver 470
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Re: Quicksilver 470
Niinhän se usein menee, että sais olla veneen kuivapainoa tuplamassainen traileri että oikeasti olis hyvä ja tukeva. Pienveneissä enemmänkin.
Mutta joo, eli vene = 470 kg, kone on 112 kg (veneelle muuten sallitaan maksimissaan 115 kg perälautakuormaa, eli jos meinaat laittaa moottoriin öljyt sisään, niin hydrauliohjauksen asennus on sitten no-no, kun perälautakuorma ylittyy ) Mutta niin, vene + kone = 582 kg, niin jos veneessä ei ole mitään jälkiasennusten tuomaa lisäpainoa, mitä normaalisti on parikymmentä kiloa ja lepuutajia, köysiä, ankkureita on ainakin 30 kg ja bensaakin on normaalisti joku 40 kg ja jotain irtaimistoa on joku 40 kg, niin silloin venepaketin paino olisi joku 710 kg. Eli ei tota silloin saa millään lailliseksi kuormaksi 750 kg trailerilla. Jos vene on täysin tyhjä mistään, niin silloin on just kilpilaillinen 750 kg trailerilla, parhaiten tietty Karhu Marlinissa, kun se on rungoltaan kevein (siis heppoisin) 750 kg jarruton. Siinä jäis vielä 100 kg pelivaraa veneen ja koneen omapainon jälkeen. Mutta ei 100 kg ole paljoa pelivaraksi bensoille ja varusteille. Osta nyt ainakin 1000 kg kärry, tai isompikin.
Mutta joo, eli vene = 470 kg, kone on 112 kg (veneelle muuten sallitaan maksimissaan 115 kg perälautakuormaa, eli jos meinaat laittaa moottoriin öljyt sisään, niin hydrauliohjauksen asennus on sitten no-no, kun perälautakuorma ylittyy ) Mutta niin, vene + kone = 582 kg, niin jos veneessä ei ole mitään jälkiasennusten tuomaa lisäpainoa, mitä normaalisti on parikymmentä kiloa ja lepuutajia, köysiä, ankkureita on ainakin 30 kg ja bensaakin on normaalisti joku 40 kg ja jotain irtaimistoa on joku 40 kg, niin silloin venepaketin paino olisi joku 710 kg. Eli ei tota silloin saa millään lailliseksi kuormaksi 750 kg trailerilla. Jos vene on täysin tyhjä mistään, niin silloin on just kilpilaillinen 750 kg trailerilla, parhaiten tietty Karhu Marlinissa, kun se on rungoltaan kevein (siis heppoisin) 750 kg jarruton. Siinä jäis vielä 100 kg pelivaraa veneen ja koneen omapainon jälkeen. Mutta ei 100 kg ole paljoa pelivaraksi bensoille ja varusteille. Osta nyt ainakin 1000 kg kärry, tai isompikin.
- Jukka
Re: Quicksilver 470
Tohon pakettiin ku tulis jarruton traileri mukaan.
Ja joo kyllähän sitä rompetta aina on
Pulpettiveneellä kun on menty lähemmäs 15vuotta niin on tottunu siihen että kaikki romut on autossa mikä on myös vähän ärsyttävää. Jos nyt tohon kallistun niin varmaan pitää ekana traileri vaihtaa jarrulliseen niin ei tule ongelmia.
Muistelin että aikanaan tällä foorumilla olis jollain ollu tollanen vene mutta tuntuu foorumi olevan aika hiljanen nykypäivänä.
Ja joo kyllähän sitä rompetta aina on
Pulpettiveneellä kun on menty lähemmäs 15vuotta niin on tottunu siihen että kaikki romut on autossa mikä on myös vähän ärsyttävää. Jos nyt tohon kallistun niin varmaan pitää ekana traileri vaihtaa jarrulliseen niin ei tule ongelmia.
Muistelin että aikanaan tällä foorumilla olis jollain ollu tollanen vene mutta tuntuu foorumi olevan aika hiljanen nykypäivänä.
Re: Quicksilver 470
Aika hiljasta on juu.
Mutta käytetty kevyt traileri lienee yksi helpoimmin ja kuranttiin hintaan myytävä tuote Suomessa.
Mutta käytetty kevyt traileri lienee yksi helpoimmin ja kuranttiin hintaan myytävä tuote Suomessa.
- Jukka