Jerkki hyrrä

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
stento_z
Viestit: 245
Liittynyt: 09:47:46 27.05.2005
Paikkakunta: uusikaupunki

JB

Viesti Kirjoittaja stento_z »

JB Dööri on sit hankittu ja BFT Buster jerk vapa tuntuu hyvältä yhdistelmältä :lol:
nypy
Viestit: 4845
Liittynyt: 20:31:56 03.11.2005
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja nypy »

mul on joku 5500 heittodööri, muita numeroita tai kirjaimia en muista, onko sopiva jerkkaukseen, noi saaliskuvat hauista vakuuttivat mut jerkkaukseen, joten täytyy kokeilla ensi kesänä
nypy
Viestit: 4845
Liittynyt: 20:31:56 03.11.2005
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja nypy »

niin ja kävisikö ugly stick jerkkaukseen?
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

nypy, älä kokeile jerkkausta. Se vie pahasti mennessään ja sitten vasta alkaa rahaa palamaan. Tälle kaudelle olen hankkinut vasta mm. seuraavia tuotteita: 4 x 5601 C JB (a´ 99 € tarjous), Calcutta 201B (195 € tarjous), Edge >100 g (89 €), Edge >120 g (89 €), RST LF Jerk II (85 €), BFT Stiff (40 € tarjous), 6-7 kpl 135 m rullaa Power Prota (a´ 23.90 €), toistakymmentä erilaista jerkkiperuketta (a´ 8.50 €) ja kymmeniä jerkkejä (a´ n. 10-20 €). Lisää jerkkejä on tilauksessa. Tuosta listasta puuttuu vielä ne kamat joita olen kokeillut ja myynyt eteenpäin. :wink:

Mutta asiaan. Mulle kokeilujen jälkeen normijerkkikelaksi on vakiintunut 5601 C JB. Mukana kevyemmissä seteissä myös Calcutta 201B ja Cardiff 101.
nypy
Viestit: 4845
Liittynyt: 20:31:56 03.11.2005
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja nypy »

joo tiedän tuon jutun, itselle kävi samoin norjan kanssa ja nyt olen seuraavaksi hommaamassa sähkökelaa about tonni + siima n 1000m about 200, joten kusessa ollaan, nyt täytyy vain hillitä halut tuon jerkkauksen suhteen, ainakin hankintapuolella
Avatar
chiko
Viestit: 93
Liittynyt: 22:23:59 14.11.2005
Paikkakunta: Espoo

Cs pro rocket

Viesti Kirjoittaja chiko »

No entäs soveltuuko tuo CS Pro rocket 5500 kevyeen jerkkaukseen mitenkään?
nypy
Viestit: 4845
Liittynyt: 20:31:56 03.11.2005
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja nypy »

nii ja onkohan mulla mitään sopivaa jerkkikelaa?
joku 5500 dööri
6000 döörejä muutama
seven dööri
penn 320 ja 330 gti
penn 390 commodore
okuma titus 50 ja 90
mitähän näistä voisi käyttää jerkkaukseen jos mitään?
Avatar
Jarski
Caesar
Viestit: 666
Liittynyt: 09:44:51 16.05.2005
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Nypy: Itse olen heitellyt jerksuja tavallisella 6000 amballa se on kestänyt ainakin loppukesästä jäiden tuloon. Kevään ja kesän muutamilla reissuilla 5500pororoketti sanoi et ei tätä hommaa, eli rupes yht äkkiä antaan kesken väsytyksen siimaa niin pirusti, ilmeisesti se iar hajos tai rupes hajoomaan. Onko kellään muuten oma kohtaista kokemusta 6000 ambasta jerkkikelana kestääkö pitemmän päälle?

T: Jarski
citius altius fortius
Avatar
chiko
Viestit: 93
Liittynyt: 22:23:59 14.11.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja chiko »

hmm...

eli en rupee leikkimään jerkkien ja roketin kanssa.
_jos_ kuitenkin jerkkaus vie mennessään niin miten IARin saa korjattua?
vai pitääkö lähettää maahantuojan huoltoon?
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

chiko kirjoitti:hmm...

eli en rupee leikkimään jerkkien ja roketin kanssa.
_jos_ kuitenkin jerkkaus vie mennessään niin miten IARin saa korjattua?
vai pitääkö lähettää maahantuojan huoltoon?
Mä oon hiukan jerkannu pororaketin kanssa. IAR ei kestä mun käytössä edes normiuistinten kanssa saati sitte jerkkien. Tällä hetkellä pororaketissa on takasalpakin IAR:n lisäksi. Käytännössä paukkuu takasalpaa vasten melkein jokoa toisella heitolla. Ergonomialtaan kela on suoraan perseestä, mutta kyllä sen kans toimeen tulee.

Maahantuojan huollon kanta on, että IAR:n hajottua menee koko poski vaihtoon. Voi toki vaihtaa itse, kun tilaa vaan niiltä uuden posken.

Laakeri kyllä lähtee prässillä tms. irti poskesta ja sen saa vaihdettua, jos jostain löytää moisen laakerin.

Nimimerkillä: laakeria metsästän...
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Eikös peruskuustonnisessa (ja six starissa) ole vain ns. perinteinen takasalpa kuten ekoissa 5601 C JB:ssäkin. uusissa JB:ssa on sekä IAR, että takasalpa. Mulla takasalpa 5601 C JB on toistaiseksi kestänyt. Kuten myös uudemmat JB:t.

Eriasia on kuinka hyvin kuustonninen istuu käteen. Poski kouraan-otteella saa olla melkoinen lapio ja pitkät nakit.

Jos kelaus vasemmalta ei tuota vaikeuksia, niin suosittelen 5601 C JB:tä.
Avatar
Jarski
Caesar
Viestit: 666
Liittynyt: 09:44:51 16.05.2005
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Jarzi75: Oliko maahantuojan huolto sitä mieltä et ei mee takuuseen tuollainen vika jos kela hajoaa kalastuksesta? Kiinnostaisi kuulla, ajattelin ainakin itse ottaa yhteyttä huoltoon yhteyttä. Paljos se poski maksaa?

T: Jarski
citius altius fortius
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

Jarski kirjoitti:Jarzi75: Oliko maahantuojan huolto sitä mieltä et ei mee takuuseen tuollainen vika jos kela hajoaa kalastuksesta? Kiinnostaisi kuulla, ajattelin ainakin itse ottaa yhteyttä huoltoon yhteyttä. Paljos se poski maksaa?
Toi mihin mä tartten ihan oikeesti sitä laakeria, ei oo enää takuun piirissä. Pororaketti varmaan meniskin takuuseen, mutta en oo jaksanu vielä laittaa. Toimiihan se silti joka toisella heitolla, ehkä.
Toisaalta kyseessähän ei tarkasti ottaen ole valmistusvika, jos laakeri on sen verran kulunut, ettei enää ota kunnolla kiinni. En oo vielä edes kysyny, että löytyykö noita poskia enää punaisina...

Tohon BlackMaxiin maksaa maahantuojan mukaan uusi poski öbaut 25 öröö. Ja niiden pitää tilata osa sveduista. Siihen sitte vielä postikulut yms päälle, niin mä nyt yritän ensin selvittää tuon irtolaakerin ostomahdollisuudet, ennenkuin teen mitään hätiköityä.
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Avatar
chiko
Viestit: 93
Liittynyt: 22:23:59 14.11.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja chiko »

jarzi mistä olet takasalvan hommannut pro rokettiisi?
hmmm toivottavasti kestää jotenkin, en tosin aio sillä busteria järeämpiä
jerkkejä kokeilla.

Eikös mene takuuseen jos IAR hajoaa?
Sup78
Vorsan vitjamuna
Viestit: 2742
Liittynyt: 17:17:31 22.04.2005
Paikkakunta: Tammela
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sup78 »

Tuli huudettua äsken itelle jerkkihyrräksi 5600 c4 elite takasalvattuna, saa nähdä kuin pelittää...
Ei riemulla rajaa kun Veradolla ajaa.
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

chiko kirjoitti:jarzi mistä olet takasalvan hommannut pro rokettiisi?
hmmm toivottavasti kestää jotenkin, en tosin aio sillä busteria järeämpiä
jerkkejä kokeilla.

Eikös mene takuuseen jos IAR hajoaa?
Takasalpa asennettiin Nisulan (maahantuojan huoltomies) toimesta.

Omassa pororaketis toi IAR on ruvennu vittuilemaan jo ennenkuin edes olin nähnyt päiväunia jerkkaamisesta.

Mutta en ole testannut takuun toimivuutta kyseisessä asiassa, joten en uskalla sanoa varmaksi.
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Sup78 kirjoitti:Tuli huudettua äsken itelle jerkkihyrräksi 5600 c4 elite takasalvattuna, saa nähdä kuin pelittää...
Onko noi kaikki Elitejä vai onko Elite sellainen High Speed malli?
Avatar
chiko
Viestit: 93
Liittynyt: 22:23:59 14.11.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja chiko »

tuleeko takasalvan asennuksesta paljonkin lisähintaa?
jos joskus tulee tarve huoltoon lähettää niin voisi lisää että asentaisi minullekkin sen
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

chiko kirjoitti:tuleeko takasalvan asennuksesta paljonkin lisähintaa?
jos joskus tulee tarve huoltoon lähettää niin voisi lisää että asentaisi minullekkin sen
Eikös tuolla kulicomin puolella ollut jonkun ohje kyseiseen takasalvan asennukseen? Ihan kotikonstein oli tehnyt? Muistaako joku?
putkiperhot
www.apple.com/haukionkala
Viestit: 2704
Liittynyt: 19:53:44 21.04.2005
Paikkakunta: Äspåå
Viesti:

Viesti Kirjoittaja putkiperhot »

Ei se pysy normaaleilla kotikonsteilla vaan varminta on vaihtaa se koneistolevy.On siellä ohjeita viritysosiossa.Ja tännekkin on tulossa Döörin muutosohjeita ja osia jarrun uusimiseen jne. Talvemmalla.
Kaikkien sydämmessä asuu pieni hopeinen omena.
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Hyvä hyvä!
Sup78
Vorsan vitjamuna
Viestit: 2742
Liittynyt: 17:17:31 22.04.2005
Paikkakunta: Tammela
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sup78 »

sakkeus kirjoitti:
Sup78 kirjoitti:Tuli huudettua äsken itelle jerkkihyrräksi 5600 c4 elite takasalvattuna, saa nähdä kuin pelittää...
Onko noi kaikki Elitejä vai onko Elite sellainen High Speed malli?
Toi ainakin oli 6.3 välityksellä.
Ei riemulla rajaa kun Veradolla ajaa.
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

chiko kirjoitti:tuleeko takasalvan asennuksesta paljonkin lisähintaa?
jos joskus tulee tarve huoltoon lähettää niin voisi lisää että asentaisi minullekkin sen
Mä selvisin aika edullisesti, kun Nisula oli huoltamas keloja Treen kalastusvälineessä. Sillä sattu olemaan yks semmonen tappi mukana. Niitattiin se vaan koneistolevyyn kiinni. Mä pitelin tuurnaa alla ja Nisula paukutti tapin vasaralla kiinni. Kuvittelisin, että on yhtä tiukassa kuin alkuperäinenkin vastaava.

Sitä en sitte osaa sanoa, mitä huollon yhteydes moisesta veloittaa. Kysymällä varmaan selviää sekin.

Sähköpostikyselyyni on vastattu: Ruotsista Lundgrensilta saa IAR-laakerin sadalla kruunulla, eli öbaut 11 eurolla. Joutunee pistämään tilausta vetämään. Pitää vaan odotella joulut ohi, että voi samaan konkurssiin tilata muutakin roinaa... :twisted:
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
putkiperhot
www.apple.com/haukionkala
Viestit: 2704
Liittynyt: 19:53:44 21.04.2005
Paikkakunta: Äspåå
Viesti:

Viesti Kirjoittaja putkiperhot »

Noinhan se alkuperäinen tehdastappi menee.Se reikä sille on kaikissa Dööreissä ollut jo kauan ja vaan stansataan se paikoilleen.Ne ruuviviritykset ei kyllä pysy.
Tuollainen perus 5601 kolmella kuugelilla,6,3:1 välityksellä ja IAR:llä maksaa jenkeissä 70 taalaa.Jerkkikeloja ne ei paljon myy kun jenkit ei jerkkaa.Se muoti meni ohi jo siellä.
Kaikkien sydämmessä asuu pieni hopeinen omena.
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Eiköhän ne ameriikan pojat kuitenkin jerkkaile vielä jonkin verran.

En usko, että omalta kohdalta "muoti" menee kovin helposti ohi. Sen verran hauskaa hommaa on. Lisäksi "mutulla" haukien keskikoko on parantunut. Kun katselee jerkbait.comista muutamia uittovideoita, niin ei tarvitse ihmetellä miksi hauet ovat innoissaan. Vähän toista kun tasainen vaapun jumputus. Tosin saahan vaappuihin ja lusikoihinkin eloa, mutta kuitenkin...

Nyt meni ihan off topiciksi, mutta menköön.

Tuollainen 5601 C4 takasalvattuna voisi olla ihan kiva peli, mutta toistaiseksi 5601 C JB:t ja 201B Calcutta käytössä.
Vastaa Viestiin