Mistä micro-light vapa?

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
sandgrävlingen
Viestit: 30
Liittynyt: 04:29:13 24.01.2015

Mistä micro-light vapa?

Viesti Kirjoittaja sandgrävlingen »

Mistä löytäisin 4½ jalkaisen eli n. 135 cm vavan aivan kevyimpään kalastukseen?Sellainen minulla oli 90-luvulla mutta olin hullu kun myin sen.Vapa oli ugly-stick lite ja se oli niin notkea,että 0,12mm monosiimalla oli kiva kalastaa ja 1-2g vieheet lensivät pitkälle.Sain sillä vavalla monta yli kilon painavaa säynettä.
Löytyykö vastaavaa Suomesta vai pitääkö tilata ulkomailta?
krisse
Viestit: 305
Liittynyt: 20:36:59 26.02.2006
Paikkakunta: Jämsä

Re: Mistä micro-light vapa?

Viesti Kirjoittaja krisse »

Alle 6' ul vapoja löytyy ainakin berkleyltä. Jos pituus ei rajoita niin yksi erinomainen vaihtoehto on Daiwan Light Lure 6'6" 1-9g
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4439
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: Mistä micro-light vapa?

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Kaverillani oli tuo mainitsemasi Ugly Stick. Muistan kun ongittiin sillä ahvenia Evitskogin tien alittavasta siltarummusta pienillä jigeillä. Hyvä vapa, kertakaikkiaan.


Itse hankin juuri tämän vastaavaan käyttöön.


http://prokalastus.online.fi/content/fi ... vo%29.html

Kokemusta kalastuskäytöstä ei ole vielä, mutta ensivaikutelma oli miellyttävä, ja tarve todellinen, niin ostopäätös oli helppo.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Pilkkikone
Viestit: 558
Liittynyt: 08:47:07 05.04.2006
Paikkakunta: Lohja

Re: Mistä micro-light vapa?

Viesti Kirjoittaja Pilkkikone »

Pari ikivanhaa Daiwan Eliminatoria nojailee kirjahyllyyn, olen ajatellut työstää niistä pilkkivapoja.
Ovat juuri alle 5g vehkeiden heittoon omimmillaan, mutta yksiosaisia.

Missäpäin oleilet?
Noita ja paria muutakin noihin spekseihin sopivaa pääset hetkuttelemaan Lohja-Helsinki-akselilla.
Joskus onnistuu, toisinaan myös paremmin.
jenisei
Viestit: 396
Liittynyt: 18:02:35 24.04.2005
Paikkakunta: Tampere

Re: Mistä micro-light vapa?

Viesti Kirjoittaja jenisei »

Hota
Ota Hota - Ei pakota
Viestit: 498
Liittynyt: 19:32:30 16.03.2006
Paikkakunta: Porvoo

Re: Mistä micro-light vapa?

Viesti Kirjoittaja Hota »

Etsiny sellasta 5 jalkasta 1000 koon kelalle mutta kyl on vähäistä tarjonta max 10 gramman vihepainoille.
Kait se pitää vissiin säveltää ja rakennella ite jostain.
ps. viimeksi ostin kuhalle dropshottailuun ym alle 30€:llä hyvä kepukan.
Avatar
oykka
Viestit: 466
Liittynyt: 11:37:17 10.07.2011

Re: Mistä micro-light vapa?

Viesti Kirjoittaja oykka »

Abun Vendetta 5,6` 2-10g on aika mukava UL vapa, itellä nyt pari vuotta jo ollut. Keveimpiä vapoja mitä olen nähnyt/kuullut, painaa noin 70g. 10g vieheillä alkaa olla tosiaan jo rajoilla, ja parin gramman lipat lentää hyvin. Oikein mukava keppi, en tiedä muuttuiko tämä UL-versiokin kun abu uudisti tuon Vendetta sarjan..
Tyhjää saa pyytämättäkin, mutta kokemusta ei!
Hota
Ota Hota - Ei pakota
Viestit: 498
Liittynyt: 19:32:30 16.03.2006
Paikkakunta: Porvoo

Re: Mistä micro-light vapa?

Viesti Kirjoittaja Hota »

oykka kirjoitti:Abun Vendetta 5,6` 2-10g on aika mukava UL vapa, itellä nyt pari vuotta jo ollut. Keveimpiä vapoja mitä olen nähnyt/kuullut, painaa noin 70g. 10g vieheillä alkaa olla tosiaan jo rajoilla, ja parin gramman lipat lentää hyvin. Oikein mukava keppi, en tiedä muuttuiko tämä UL-versiokin kun abu uudisti tuon Vendetta sarjan..
Näyttäs olevan kahta mallia. Ilmeisesti toinen on vanhempi. Toisessa korkikkahvat toisessa Eva.
Löyty korkikahvallinen joka on omiin näpeihin mukavampi toimituskuluineen alle 50€.
Eiköhän tuo aja asiansa. Kesällä tuon sitten näkee.
Avatar
oykka
Viestit: 466
Liittynyt: 11:37:17 10.07.2011

Re: Mistä micro-light vapa?

Viesti Kirjoittaja oykka »

Jep, nimenomaan vanhempi, korkkikahvallinen itsellä. Hyvä keppi, ainoastaan kärkirenkaan olen kerran vaihtanut kun sain sen toheloitua rikki. Uutta mallia en ole päässyt kokeilemaan.
Tyhjää saa pyytämättäkin, mutta kokemusta ei!
Vastaa Viestiin