Vesijärvi Kangasala

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Vaahteramäki
Viestit: 169
Liittynyt: 10:02:21 01.02.2012
Paikkakunta: Kangasala

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vaahteramäki »

Torstai iltana oli jo järvelle lähtiessä pieni haju, että kala saattaisi olla hyvällä syönnillä ja olihan se. 14 kuhaa yhteensä. 55, 50, 47, 47 ja 45 cm lähtivät pannulle. Isoin possu 71 cm pääsi jatkamaan kasvuaan. 3-8 metrin vedestä hyvin pienestä ruudusta kaikki tapahtumat. Kuore värit jälleen täysin ylivoimaisia.
Avatar
Vaahteramäki
Viestit: 169
Liittynyt: 10:02:21 01.02.2012
Paikkakunta: Kangasala

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vaahteramäki »

Upea trooppinen yö eilen Vesijärvellä. Saldona seitsemän kuhaa. Kaksi mitallista, joista isompi taas komean kokoinen 69 cm. Haukiakin tuli heti kun pääsin kehumaan niiden poissaololla. Ei mitään isoja mutta haukipihvi ainekset kuitenkin. Sininen Räppäri, joka on THE VÄRI Vesijärvelle antoi eilen kaikki kuhat.
Avatar
j_salo87
Viestit: 56
Liittynyt: 03:58:03 19.02.2012

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja j_salo87 »

Moro!

Tietääkö kukaan onko taimenta istutettu vesijärveen vielä tuon valtakunnallisen alamitan noston jälkeen? ja jos on minkä verran?

Tuossa elokuun alussa kävi kiinni isoin vesijärven taimen minkä nähny, n60cm, mutta pääsi irti hypyn jälkeen...
KapteeniHaddock
Viestit: 36
Liittynyt: 12:10:05 31.10.2015
Viesti:

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja KapteeniHaddock »

Täältä ilmoittautuu kanssa juuri 5 min sitten kalamies.comiin liittynyt innokas vesijärven uistelija. Taimenen istutuksesta en osaa sanoa ( mitä edellinen kommentoija kysyi ). Olisi mukava vaihtaa kuulumisia kalan syömisestä ja paikoista missä kalastatte ? Itse olen kalastanut useita vuosia vesijärvellä Oriveden päässä ja pari hyvää paikkaa on tullut löydettyä. Vielä ainakin yksi reissu olisi tarkoitus tänä syksynä tehdä ennen jäiden tuloa ja sitten ensikesän odottelua. Mites muut aiotteko vielä tämän vuoden puolella käydä ??
KapteeniHaddock
Viestit: 36
Liittynyt: 12:10:05 31.10.2015
Viesti:

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja KapteeniHaddock »

Nonniin eilen tuli syötyä viimeiset hauet pakastimesta ja tänään pitäisi nyt mennä tekemään vielä se kauden viimeinen kalaretki vesijärven antoisiin vesiin. Vieläkös olette muut vesijärvenkalastajat käyneet ?
JakeTheSnake
Viestit: 187
Liittynyt: 15:22:39 21.08.2010
Paikkakunta: Kangasala

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja JakeTheSnake »

Vesijärven uisteluihin tuli pidettyä rehellisesti vuoden tauko josko olis kalat ehtinyt vähän kasvaa viime näkemän. :) Käydään kurkkaamassa taas kun on jäät lähtenyt!
KapteeniHaddock
Viestit: 36
Liittynyt: 12:10:05 31.10.2015
Viesti:

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja KapteeniHaddock »

Aivan. Juu eihän sieltä ihan mitään jättiäisiä ole tullut ainakaan omilta paikoilta, että hyvä vaan jos vähän kasvavat ja voisin vähän itse laajentaa uistelu"reviiriäni". Keväällä sitten veneen maalattuani palaan uistinta uittamaan. Jos vaikka oikeen kaikuluotaimen hankkis niin näkis vähän pohjan muotoja ja syvyyksiä.
KapteeniHaddock
Viestit: 36
Liittynyt: 12:10:05 31.10.2015
Viesti:

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja KapteeniHaddock »

Yritellään herätellä vähän vesijärviketjua. Itse olen tällä hetkellä juuri vesijärvellä uistelemassa ja juuri viestiä kirjoittaessani tarrasi hauki joka tosin pääsi karkuun. Pikkuvittasen tienoolta parikuhaa viime yönä mutta siihen jäi. Oletteko työ muut jo tehneet reissuja ?
JakeTheSnake
Viestit: 187
Liittynyt: 15:22:39 21.08.2010
Paikkakunta: Kangasala

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja JakeTheSnake »

Tänään tuli käytyä lähinnä venettä testaamassa alkuillasta, alkaa veden lämmöt oleen kohta ihan jees. Kaasarin putsaushommiksi menee itellä ennenkuin seuraavan kerran pääsen.
KapteeniHaddock
Viestit: 36
Liittynyt: 12:10:05 31.10.2015
Viesti:

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja KapteeniHaddock »

Nyt juhannuksena olen itse menossa kuhaa ja haukea uistelemaan. Vene on laitettu iskuun ja moottorinkin pitäisi olla. Missäpäin järveä sinä JakeTheSnake käyt kalassa ? Noi on välillä välttämätön paha noi kaasarin putsaukset mutta ei kai pahoja juttuja jos tietää mitä tekee. Millainen kone sulla on ? Itse oon aika pitkälle välttänyt putsaukset ajamalla nelitahtikoneella ja vetänyt kaasarinputsausaineen kaasarista läpi. Nyt uusin innostus on bensakoneen viereen hankittu sähkökone, joka muuten on tyynellä ihan lyömätön. Hyvää juhannusta kaikille ja kireitä siimoja.
Rupeltaja
Viestit: 5
Liittynyt: 05:25:52 07.08.2014

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja Rupeltaja »

Morjensta kaikille!
Nyt olis vene vihdoin rakenneltu kuntoon ja luvat juuri hankittu.
Vielä kun ilmat suosis niin pääsis kesän ensireissulle. ;)
Onko saanti vesijärvellä ollut millaista tänä kesänä?
JakeTheSnake
Viestit: 187
Liittynyt: 15:22:39 21.08.2010
Paikkakunta: Kangasala

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja JakeTheSnake »

40 2-tahtirutkulla joutuu veteleen, 4-tahti tulee kyllä jossain vaiheessa kun lompakon nyörit antaa periksi. :lol: Saappaanpohjasta tulee paatti laskettua ja siitä sitten on tullut vesaniemeen asti koluttua, havisevan seutua muutamia kertoja käynyt kiertämässä.
KapteeniHaddock
Viestit: 36
Liittynyt: 12:10:05 31.10.2015
Viesti:

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja KapteeniHaddock »

Joo noi 4-tahdit ku ei tossa kokoluokassa ole ihan halpoja. Kalaa on kyllä tullut jo hyvin, haukea runsaasti ja kuhaa vähän vähemmän. Osa pientä mutta kyllä pakastimeenkin on päätynyt jo kumpaakin kalalajia. Itseasiassa istun tässä nytkin uistinta vetämässä ja ajattelin ehkä mäntysen selällä käydä. Seuraavalla reissulla voisi ottaa kaikuluotaimen mukaan ja katsella syvyyksiä. Onko muita nyt uistelemassa käynyt ?
KapteeniHaddock
Viestit: 36
Liittynyt: 12:10:05 31.10.2015
Viesti:

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja KapteeniHaddock »

Mitkä uistimen värit mielestänne parhaiten toimivat vesijärvellä ja missäpäin siellä ?
KapteeniHaddock
Viestit: 36
Liittynyt: 12:10:05 31.10.2015
Viesti:

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja KapteeniHaddock »

Tilannekatsaus Vesijärveltä. Peilityyni järvi ja yksi suhteellisen iso hauki saatu. Paljon muita veneitä kanssa liikenteessä. Ties vaikka olisin jonkun palstailijankin ohi lipunut.
Toopeas
Viestit: 1
Liittynyt: 12:29:58 07.09.2016

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja Toopeas »

Vasta paikkakunnalle muuttaneena kalapaikat vielä täysin hukassa. Eli siis onko kangasalan alueella minkäänlaisia rantakalastusmahdollisuuksia? Jos jollakin on tiedossa hyviä paikkoja ja haluaisi esim. Laittaa karttakuvan niin olisin kiitollinen.

T. Tietämätön
KapteeniHaddock
Viestit: 36
Liittynyt: 12:10:05 31.10.2015
Viesti:

Re: Vesijärvi Kangasala

Viesti Kirjoittaja KapteeniHaddock »

Rantakalastuspaikkoja en osaa neuvoa kun itse uistelen veneellä. Ilmoittele mullekin jos joku sulle niitä paljastaa.
Vastaa Viestiin