Iijoki

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Mikajok
Viestit: 176
Liittynyt: 12:23:21 06.04.2011
Paikkakunta: Lumijoki

Iijoki

Viesti Kirjoittaja Mikajok »

Mikähän mahtaa Iijoella olla tilanne? Joko ootte soutamassa käyneet?
Kovasti jo polttelis käydä venettä kokeilemassa.
Avatar
Sorva65
Viestit: 72
Liittynyt: 19:20:08 28.05.2008

Re: Iijoki

Viesti Kirjoittaja Sorva65 »

Heittelemässä olen käyny muutaman lyhyen reissun, mutta saalista ei ole vielä tullu. Soutumiesten olen nähny saavan muutaman mittataimenen. Ittelä on vielä vene maalla, mutta ens viikonloppuna varmasti jo starttaan vesille.

Heittämälläki varmasti alkaa tulosta tulla, ko vesi pikkusen lämpiää. Eilen oli vielä noin asteen lämpöstä.
Avatar
Mikajok
Viestit: 176
Liittynyt: 12:23:21 06.04.2011
Paikkakunta: Lumijoki

Re: Iijoki

Viesti Kirjoittaja Mikajok »

Perjantaina iltasella kävin pikareissun soutamassa, ei ollut tapahtumia. Itte soudin voimalaitokselta alaspäin, ja ennen siltaa takas ylös.
Onko mistäpäin soutumiehet saaneet? Oisko vinkkiä ottiväreistä?
Avatar
Sorva65
Viestit: 72
Liittynyt: 19:20:08 28.05.2008

Re: Iijoki

Viesti Kirjoittaja Sorva65 »

Haminasta ja ylempää kanavasta on kuulemma kaloja tullut. Kanavasta on nuo, mitä olen itse jututtanut saaneet. Parempia värivinkkejä en osaa antaa, mutta ainakin sinihopeisella oli joku saanut ja suuri osa läheltä pohjaa. Painoa, syvääjää tai veturia siis kehiin.
GTonic
Viestit: 100
Liittynyt: 15:10:27 03.09.2010

Re: Iijoki

Viesti Kirjoittaja GTonic »

Mites tuossa Iijoen alaosalla onnistuu rannalta kalastus? Iin siltojen kohdalla näyttäisi olevan ainakin auton ikkunasta vilkaistuna ihan mukavannäköistä virtaa. Mites sitten lähempänä Raasakan voimalaitosta? Onko kukaan käynyt viskomassa rannalta ja onko joki täynnä verkkoja sun muita myöhemmin kesällä?
Avatar
Sorva65
Viestit: 72
Liittynyt: 19:20:08 28.05.2008

Re: Iijoki

Viesti Kirjoittaja Sorva65 »

Hyvin onnistuu ja oikeastaan nyt tämä toukokuu on sitä parasta sesonkia (just äsken tulin tuolta heittelemästä). Kesäkuun alussa vesi yleensä lämpenee jo liian lämpimäksi ja vaikka taimenta vielä joessa liikkuukin, ei se tahdo uistimeen enää ottaa. Kesäkuulla on ainakin teoreettiset mahdollisuudet loheenkin, mutta ei niitä kovin montaa kesässä taida uistinvehkeillä Iijoesta tulla.

Patoja ilmaantuu kesäkuun alkupäivinä vähän vesiolosuhteista riippuen, mutta kyllä siellä paikkoja heittelyyn aina löytyy. 4-tien yläpuolella ei kovin montaa patoa edes ole.
Avatar
Turdus
Viestit: 723
Liittynyt: 03:56:04 07.04.2006

Re: Iijoki

Viesti Kirjoittaja Turdus »

Pääsiäisenä kausi avattu siinä hautausmaan alapuolella ja vajaan viiden minuutin heittely tuotti nätin parikiloisen taimenen. Täytyisi käydä kokeilemassa uudestaan jahka ehtii.
Avatar
Sorva65
Viestit: 72
Liittynyt: 19:20:08 28.05.2008

Re: Iijoki

Viesti Kirjoittaja Sorva65 »

Jahas, siekös se olit. Huhu onki kylilä kiiriny, että joku siittä semmosen sai. :)
Avatar
Turdus
Viestit: 723
Liittynyt: 03:56:04 07.04.2006

Re: Iijoki

Viesti Kirjoittaja Turdus »

Juu, minähän se. Lisääkin voisi kyllä saada. Vesi vain jo kesäkorkeuksissa.
Vastaa Viestiin