Toimiva termospullo?

Wilhelm
Viestit: 641
Liittynyt: 12:39:37 20.09.2006
Paikkakunta: Kunta Aurajoen Sylissä

Toimiva termospullo?

Viesti Kirjoittaja Wilhelm »

Joko en osaa ettiä, tai sitten en osaa valita oikeaa.
Tuntuu, että kaikki läpikäymäni termarimallit muuttaa kaffen viileäksi viimeistään parin tunnin syyskelin jälkeen.
Ossaakohan joku nimetä oikeasti hyvän putelin kyseiseltä rintamalta? Maksakoot sitten enemmän, kunhan plöröt säilyy edes kroppaa lämpöisempinä.
On Nii Hikiki
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

Äskettäin itekki etin noita, en tarpeeseen mutta uteliaisuuksissani. Kuningaskuluttaja oli värkännyt jopa testin.
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Tumi
Viestit: 241
Liittynyt: 17:34:38 27.02.2007
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Tumi »

Sarekin pulloja olen itse suosinut. Kestävä ja toimiva. Ainakin mä olen ollut tyytyväinen.
"Kyllä se kala vielä löytyy..."
kitkaton
Viestit: 3577
Liittynyt: 18:32:39 18.12.2007
Paikkakunta: Kota-kylä

Viesti Kirjoittaja kitkaton »

Nissanin 1 l,n pullo ollut vuasia ja on aika ruhmuinen jo , kun löytäs samalaisen ostaisin heti.
Ruhmut tulleet kun pulloa on heitelty ja isompia tavaroita laitettu pullon päälle. :wink:
Pyytävä kalan saapi ja nukkuva unen näkee.
Kaikkia kaloja ja karhuja ei pussailla.

http://www.aneenloma.fi/
Ipe
Uimamaisteri
Viestit: 1244
Liittynyt: 22:42:26 11.04.2007
Paikkakunta: Tervola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ipe »

Musta Retki Pro 0,75 litranen. Kokemuksia parin-kolmen vuoden ajalta. Viime vuonna ostin toisen samanlaisen, joskus pitemmillä reissuilla tarttee olla parikin pulloa matkassa.
Deep
kirjuri
Viestit: 3313
Liittynyt: 11:40:21 13.01.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Deep »

mulla on tällä hetkellä tommonen airam terästermos.. ei kyllä herättäis enää ostopakkoa.. edelliset oli bilteman juttuja kokeeksi ja ne on sellaseen +15 keliin jos tykkää haaleasta. Legenda juttuja on hot stuff (nimi kohdillaan) nimisestä termoksesta, mutta niitä ei saa vissiin mistään.
Avatar
wishky
Kaappi-Insinööri
Viestit: 3920
Liittynyt: 06:58:37 06.03.2006
Paikkakunta: koti toistaiseksi

Viesti Kirjoittaja wishky »

Ipe kirjoitti:Musta Retki Pro 0,75 litranen. Kokemuksia parin-kolmen vuoden ajalta. Viime vuonna ostin toisen samanlaisen, joskus pitemmillä reissuilla tarttee olla parikin pulloa matkassa.
Sama pullo käytös, siinä mukana viäl semmone termospussi.
Aika monen tunnin jälkeen viäl kahvi juotavaa.
Toi pullo o viäl hopeoitu sisältä, ei makuhaittoja.

Ainoo mikä välil kyrsii, korkki menee välillä niin kireellä et meinaa oikeen aukee.

Voin suositella.
Etiopiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
Avatar
E.N.Hääppönen
IVRAN Saunabad
Viestit: 5850
Liittynyt: 18:38:19 05.09.2006
Paikkakunta: Iivantiiran Ypykkä, kukkiva tölli.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.N.Hääppönen »

Olen varmaan kokeillut kaikkia markkinoilla olevia ja olleita pulloja.
Kävin kaapista laskemassa 7 pulloa ja mökillä lisää.
Tympäännyin noihin terästermareihin koska ne aikas nopeesti laskivat lämpötilan ja toiseksi niistä tarttui teräksen maku kahviin.

Tällä haavaa pelataan perinteisellä airamin lasisisustermarilla.
Pysyy kuumana ja maistuu kahville. Ainoa negatiivinen ominaisuus on se että kestää kolhuja huonosti. Mutta sehän on käyttäjästä kiinni miten kamppeitaan kohtelee.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa unohtaa.
Avatar
munapata
Viherpillu
Viestit: 2851
Liittynyt: 14:07:37 16.12.2006
Paikkakunta: Lappenranta

Viesti Kirjoittaja munapata »

Kaiken oon kokeillut :? Ne kaikkein kalleimmatkin oli täyttä paskaa. Sitten emäntä osti tälle kesälle Airamin litran terästermarin. Etsintä on päättynyt ja kylmä kahvi ei enää kuuden tunnin jälkeen kaunista :D

-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Mulla on joku musta, "kumi"pintainen, ruåttalainen malli. Tilavuutta 0,7L, päivän läpi saa lämmintä kahvia. Pullon esilämmitys vaikuttaa paljon!
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
E.N.Hääppönen
IVRAN Saunabad
Viestit: 5850
Liittynyt: 18:38:19 05.09.2006
Paikkakunta: Iivantiiran Ypykkä, kukkiva tölli.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.N.Hääppönen »

Samtheman kirjoitti:Pullon esilämmitys vaikuttaa paljon!
Tämä on totta.
Meillä aina laitetaan kuumaa vettä pulloon ja korkki kiinni. Ainakin niin kauan pitäisi pitää että sisukset kuumuvat.
Hirvimetälle lähtiessä yöksi jotta varmasti on kuumat kaatoryypyt kun siellä ei koskaan voi etukäteen tietää milloin joutaa kahville.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa unohtaa.
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4438
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Minulla on käytössä kaksi Thermoksen pulloa.Vanhemman voitin aikoinaan nuorten sarjasta pilkkikilpailuista,ikävuosia itselläni tällähetkellä melkein 47 :D .Sisus vaikuttaisi muovilta,peltikuoret,tilavuus 0,5 litraa,ja tämä on edelleenkin se parempi pullo.
Ostin kaveriksi kolmevarttisen Thermoksen kevyen terästermoksen,siinäkään ei ole valittamista.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Avatar
Haukikoira
Lohikissa
Viestit: 1477
Liittynyt: 17:12:39 04.05.2006
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haukikoira »

Jos kuumana haluaa pitää, niin pitkälle päivälle Airamin lasipullollinen. En kyllä ilkiä etes laskia, montako olen (tai joku muu) noita rikkonut. Tänään viimeksi lähti mökin kaiteelta ja laakista ilmassa leijui kahvin tuoksu....
Avatar
Sea Bear
Viestit: 324
Liittynyt: 00:25:48 19.02.2008
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sea Bear »

Terästermoksilla ( 2 ) menty jo jokunen vuosi, vaihtaisi en mihinkään ja tuo Samtheman:in kommentti totta tuosta esilämmityksestä, 5-10 min pitää ensin kiehuvaa vettä esilämmityksessä ja sit vaihtaa päämehut tilalle !
... ja kalantuloahan ei voinut estää ...
Nalle
Mopoauto Puh
Viestit: 637
Liittynyt: 20:55:34 15.04.2006
Paikkakunta: Pirkammaa

Viesti Kirjoittaja Nalle »

Multakin ääni Airamin litraselle lasipullolle. Tosin tällä hetkellä mennään terästonkalla, ku pääs Airami lipsahtaan käsistä ja sirpaleet ei tuottanu onnea silläkään kerralla. :oops:
Avatar
munapata
Viherpillu
Viestit: 2851
Liittynyt: 14:07:37 16.12.2006
Paikkakunta: Lappenranta

Viesti Kirjoittaja munapata »

Airamin lasiversio olis helvetin hyvä, jos ei sitä käytä, kun keittiön pöydällä. Niin monet lasinpaloilla "terästetyt"kahvit oon kuitenkin valutellu pelkästä peltikuaresta veneenpohjalle, että riittää. Mitä vittua kalastusolosuhteissa tekee esineillä, jotka eivät niitä kestä. Pari astetta pakkasta ja pohjoistuulta kymmenen metriä sekunnissa joulukuisella saimaalla ilman lämmintä juotavaa on aina unohtumaton kokemus :shock:

-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
Avatar
165J
Åmålin kalatalouspäällikkö
Viestit: 121
Liittynyt: 09:23:13 12.01.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja 165J »

Minulla on käytössä kaksi Thermoksen Light & Compact-merkkistä pulloa.
Toinen 0,35 l ja toinen 0.75 l imeviä.
Hyvin on lämpimänä pysynyt etenkin, kun muistaa pullon kunnolla lämmittää.
Teräksen makuakaan en ole havainnut, paitsi silloin, kun olen kahvin erikseen terästänyt. Ei siitäkään ole haittaa ollut.
Vesillä ei vituta
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

kitkaton kirjoitti:Nissanin 1 l,n pullo ollut vuasia ja on aika ruhmuinen jo , kun löytäs samalaisen ostaisin heti.
Ruhmut tulleet kun pulloa on heitelty ja isompia tavaroita laitettu pullon päälle. :wink:
Ääni tälle. Mulla taitaa olla 3 jotian terästermaria kaapissa ja tämä yks Nissan käytössä. Nissan on ollu mulla yli 10 vuotta. Hyvin on suu palanut kahvia hörpätessä.
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Muutama terästermari tullut tuhottua, nyt on menossa Thermoksen peli ja pitää ihan hyvin lämpimänä nesteen. mulla on sellainen olo että kunhan välttää kaikista halvimmat merkit Honkkareista, Biltemoista jne niin jäljelle jää ihan ok tavaraa. Omani on Partiovarusteesta ostettu.

Lasitermareihin ei ole paluuta, kun ei edes teräspelit tunnu kestävän mun käytössä...
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Mikey kirjoitti: Lasitermareihin ei ole paluuta, kun ei edes teräspelit tunnu kestävän mun käytössä...
Vasaranako sä noita termareita käytät? :wink:

Mulla on tällä hetkellä joku aika vanha ja pienehkö airamin lasitermos. Pitää lämmön ihan hyvin, lisäksi arvostan siinä ainakin yksinkertaista korkkia, joka on korkkia. Ei mitään helposti paskaantuvia "paina tästä muovinappulasta ja käännä tuosta" -systeemeitä, jotka kuitenkin hajoaa nopeasti.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
hopeatukka
Saitanivan sieni-insinööri
Viestit: 3758
Liittynyt: 06:22:11 30.03.2006
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja hopeatukka »

Stanleyn pullo kesti puolenkymmentä vuotta, särky kun meni auto katolleen. Sen jälkeen oli millon mitäkin, kunnes ostin airamin 0,75l teräspullon. Se kesti myös sen puolikymmentä vuotta ja hajos. Nyt on ollut pian 7 vuotta tuollanen otson vihreä 0,5l lekkeri. Maalit on rapissu melkolailla kokonaan, mutta vielä se lämpimänä pitää. En usko että enään on pitkäikänen, vaan onpa tuo jo hintansa haukkunut.
Juokse villi lapsi!
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

catch_a_fish kirjoitti:
Mikey kirjoitti: Lasitermareihin ei ole paluuta, kun ei edes teräspelit tunnu kestävän mun käytössä...
Vasaranako sä noita termareita käytät? :wink:
Se on kuulemma aika hyvä pappi, termari.....

Musta peltinen Retki-termari pitää ainaski pilkkireissuilla lantrinkiveden kuumana minttukaakaota varten. Ei kummemmin valittamista...
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

"Legenda juttuja on hot stuff (nimi kohdillaan) nimisestä termoksesta, mutta niitä ei saa vissiin mistään."

Ei ole legendaa! Jos löytyy vielä jostain, nin takuuvarmasti ostan.

Nimimerkillä: Useamman kerran suuni Hauki-Jorsen termarikahvilla polttanut!
Avatar
J.a.M
Viestit: 1734
Liittynyt: 13:09:11 11.07.2005
Paikkakunta: Kempton
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J.a.M »

http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp ... 0&_omin3=0

tollanen itsellä käytössä ja olen tykännyt.
Paino on voimaa ja Ylipaino on Ylivoimaa
Juutalainen
Viestit: 1677
Liittynyt: 19:09:16 24.10.2005
Paikkakunta: Tampesteri

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

J.a.M kirjoitti:http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp ... 0&_omin3=0

tollanen itsellä käytössä ja olen tykännyt.
Mulla on 2 kpl noita. Parempaa en oo nähny. Täydessä pullossa tee lämmintä yli vuorokauden. Suosittelen.
Vastaa Viestiin