Kajakkisi

Pastori silli
Viestit: 395
Liittynyt: 09:48:45 13.06.2010

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja Pastori silli »

Ai niin ja vois eksyä joskus samoille vesille, itse olen syntyperänen Tuusulalainen, tosin kesällä oma ja kajakin osote muuttui Järvenpäähän, samoja maisemia kuitenkin.

-Pastori-
Avatar
Jyrikuu
Viestit: 2119
Liittynyt: 20:15:36 13.07.2006
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja Jyrikuu »

Pastori silli kirjoitti:Ai niin ja vois eksyä joskus samoille vesille, itse olen syntyperänen Tuusulalainen, tosin kesällä oma ja kajakin osote muuttui Järvenpäähän, samoja maisemia kuitenkin.

-Pastori-
No sehän on hyvä vaihtoehto... Itse asun ihan täällä Tuusulan pohjoisnurkassa eli Kellokoskella, joten tässähän sitä voisi jossain lähijärvellä pyörähdellä - kunhan tuo vesi nyt tuosta nopealla aikataululla ensin kovenee ja sit taas muutaman kuukauden viiveellä pehmenee.

-Jyri-
Haukihemmon höpinöitä... www.jyrikuu.fi
fermee
Viestit: 544
Liittynyt: 17:48:28 22.10.2009

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja fermee »

Jätin arpomisen vähemmälle ja ostin kokeilematta Cuda 12:n. Toki messuilla tutustuin vissiinkin Pastori Sillin opastuksella laitteseen. Aletaan tutustua tähän lajiin nyt hiljakseen lähemmin.
Avatar
Turo
Viestit: 296
Liittynyt: 20:23:29 20.04.2005

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja Turo »

Niin... se on ny Big tuna tilattu...
Parasta mitä mulle tapahtunu vuosiin.
Avatar
Jiibee
Viestit: 676
Liittynyt: 09:54:29 14.08.2007
Paikkakunta: Päijänteen ja Keurusselän välissä.

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja Jiibee »

Jaaha, kävitkö IdeaParkissa kanssa? Näky joku tilanneen tuollasen ennen minuakin. Eli tuli eilen tilattua kanssa, tulee muuten pitkä odotus kesäkuun alkuun.
Pitäisikö huolestua kun emäntä sai valita värin ja otti Black Widown?
Aina välillä hetken vaikuttaa siltä että asiat sujuisivat mutta kyllä se aina sitten nopeasti helpottaa.

omnis festinatio ex parte diaboli est
Pastori silli
Viestit: 395
Liittynyt: 09:48:45 13.06.2010

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja Pastori silli »

Jiibee kirjoitti:
Pitäisikö huolestua kun emäntä sai valita värin ja otti Black Widown?
:buahaha:

Se varmaan vaan vinkkas miltä tuntuu kun kalalle lähet.

No nyt on Tunaakin tulossa enemmältikkin, niin tulee vähä laajempaakin käyttökokemusta ja mielipiteitä.

Odotus on kyllä sietämätön. Onneksi on kädet täynnä muuta työtä, niin ei ehdi ajattelemaan asiaa niin paljon. :D
Avatar
Turo
Viestit: 296
Liittynyt: 20:23:29 20.04.2005

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja Turo »

Hyvännäkönen ainakin... toi Black Widown. Siinähän yksi Cuda odotti luovutusta ko. värissä ja itteänikin se vähän syyhytti.
Mutta valkkasin lopulta räväkästi ja vastoin suosituksia väriksi Earthin...
Tarkoitus on kuskata muijaa mukana (sillä lohkes lupa kajakin hankintaan) ja epäilin sen pitävän siitä väristä kans.
Kotona esittelin värikarttaa ja se valkkas saman, joten kirstunvartijan voitelu onnistui täydellisesti. 8-)
Avatar
Jaska
Viestit: 100
Liittynyt: 22:08:46 25.04.2005
Paikkakunta: Masku

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Vielä jatketaan vanhalla ex 330;sellä, kyllä minäkin olin lempäälässä käymässä. BT ,Guda 14 ja Commander 140, siinä taitavat olla nuo vaihtoehdot joista pitää valkata. Mutta katsotaan kesään ,tuonne kisaan niin pääsee vesille kokeilemaan.
JaskaA
fermee
Viestit: 544
Liittynyt: 17:48:28 22.10.2009

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja fermee »

Nyt on Cuda 12 kotona ja ensihypistelyjen perusteella fiilis on hyvä. Aika näyttää tulenko kaipaamaan pidempää kajakkia.
Aika jouhevasti tuo passatin katolla kulkee ja Welhonpesästä otin foam-palaset kattotelineen ja kajakin väliin varmuuden välttämiseksi.
Avatar
izengard
Viestit: 107
Liittynyt: 06:40:20 25.09.2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja izengard »

Vietin eilen 7 tuntia tallissa kajakkieni parissa.
Nyt on Cudaan tehty käsittääkseni kaikki rigaukset mitä se tulee näkemään ja Tarponin rigaukset modattu paremmiksi edellisten kausien kokemuksien perusteella.
Kuvat... No ne jäi nyt ottamatta. Kyllä minä vielä joku päivä! :)
Ihan kohta alkaa kausi... Ihan kohta.
Edit: NYT ON KUVIA! Tässä parit näppäykset viritelmistä.
Yleiskuva
Kuva
"Toimisto"
Kuva
Kajakkivalo/actionkamera-suunnitelma...
Kuva
Ankkurihässäkkä...
Kuva
Kaiun läpiviennit + anturin sijainti.
Kuva
Kuva
Ankkurin köysilukko + reeli uudella narulla.
Kuva
Ja etuluukun saranointi, vielä pitäis löytää laatikko tohon alle.
Kuva
No siinähä sitä onki minun kajakista kerralla tarpeeksi...
Ei sattunut aurinkopäivää kohalle niin piti kuvata vesisateessa. autsz
Avatar
izengard
Viestit: 107
Liittynyt: 06:40:20 25.09.2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja izengard »

Ja ennenku Pastori silli kerkee mainitteen mun köysilukon värivalinnoista nii totean vaan että: Aattelin että se sopii hyvin mun sil... eiku virppasetin väriin.
Pastori silli
Viestit: 395
Liittynyt: 09:48:45 13.06.2010

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja Pastori silli »

izengard kirjoitti:Ja ennenku Pastori silli kerkee mainitteen mun köysilukon värivalinnoista nii totean vaan että: Aattelin että se sopii hyvin mun sil... eiku virppasetin väriin.
Ihqu! :gay:
Jarski_K
Viestit: 209
Liittynyt: 13:03:16 16.06.2010
Paikkakunta: Tampere

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja Jarski_K »

Neitsyys meni keskiviikkoehtoossa kaupunkimiljöössä. Vesille oli uudella Ridellä päästävä ja tässäpä muutama havainto kalustuksesta:

- Ride 135 vakaus oli juuri sitä mitä ajattelin tahi jopa enemmän, jakissa oli ensikertalaisen todella turvallinen ja topakka istua.

- Aika lohno botski on kulkemaan, varsinkin ylimitoitetun kaikuanturitelineen ja Garminin julmetun anturin kiinnityspalikan vastuksen kanssa, joka väänsi botskia vasemmalle reippaasti. 8m/s vastatuuleen 1km matkan puskeminen 4km/h teetti hommia ja aiheutti reiluhkoa hikikarpaloiden kihoamisen otsalle. Myöskin vasemman puolen hartia ja yläselkä saivat runtua...

-BW jatkettava perusmela (235cm max.) tuntui jotenkin lyhyeltä, tosin melontatekniikkakin on mitä on.

- 240cm raskaampi heittovapa on toisen vavan kanssa liian pitkä ja hankala käsiteltäväksi dekissä, kai siihen tottuu ajankanssa tai ostaa sitten kevyen vetosetin tilalle. Jigivapa kulkee aina mukana.

-Takatilaan pitää investoida/rakentaa säilytyssysteemilaatikko vieheiden kuljetusta varten. Laatikon taakse tulee viritellä pieni kylmälaukku kaloille ja virvokkeille.

- Akku tulee kiinnittää dekin alalaitaan tai tuodaläpivienti rungon sisältä.

-Dekkiin reikälevy tilpehööreille ja vieheille. Yksi iso vieheboksi kulkee jalkojen alla hyvin. Itse tehty dekki pelitti vallan loistavasti ja jäykkyyttä löytyi aivan tarpeeksi.

- Ankkurin osto ja naruvyyhdille pitäisi keksiä järkevä sijoituspaikka.

- Päivärööriin joku laatikko/pussi pikkutilpehöörin säilytystä varten.

Eli paljon pitää vielä miettiä, puuhailla ja hankkia seuraavalle reissulle. Alla vielä muutama kuva rannasta reissun päätteeksi.
neitsytreissu_1.jpg
neitsytreissu_2.jpg
Illalla hilpeinä kaljaa, aamulla kalpeina hiljaa.
JHammer
Viestit: 331
Liittynyt: 15:57:39 08.03.2009

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja JHammer »

Tänään se on tehty! Tilattu kajakki.... olen daivaassa
Avatar
Jaska
Viestit: 100
Liittynyt: 22:08:46 25.04.2005
Paikkakunta: Masku

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja Jaska »

JHammer kirjoitti:Tänään se on tehty! Tilattu kajakki.... olen daivaassa
Ja mihin lullaan päädyit? Onnea joka tapauksessa.
JaskaA
JHammer
Viestit: 331
Liittynyt: 15:57:39 08.03.2009

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja JHammer »

Jaska kirjoitti:
JHammer kirjoitti:Tänään se on tehty! Tilattu kajakki.... olen daivaassa
Ja mihin lullaan päädyit? Onnea joka tapauksessa.
Sen paremmin enää miettimättä, intuitiolla mentiin, ja Commander 140 valikoitui alukseksi. Toivon mukaan ehtii viikonlopuksi kotiin, niin pääsisi aloittamaan kalastuskauden!

Tärkeimpänä kriteerinä se , että kantavuutta on reilusti, ja oli myös varastossa (bear&water) hiekka valikoitui väriksi. :D
Papaecho
Viestit: 42
Liittynyt: 19:27:06 27.06.2013
Paikkakunta: Tampere

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja Papaecho »

Ride 135 lunastettu ja virittelyä vaille valmiina. Paljon tältä palstalta omaksuttua tietoa virittelystä ja kalastuksesta aletaan siirtään käytäntöön loppuviikosta. Toimiiko kuva? Edit. toimiskohan jo?
Kuva
Viimeksi muokannut Papaecho, 14:52:33 01.08.2013. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja psy1 »

Papaecho kirjoitti:Ride 135 lunastettu ja virittelyä vaille valmiina. Paljon tältä palstalta omaksuttua tietoa virittelystä ja kalastuksesta aletaan siirtään käytäntöön loppuviikosta. Toimiiko kuva? Edit. kuva toimii Kuva

Mites on homma lähtenyt käyntiin?

Kuva ei toimi.
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Papaecho
Viestit: 42
Liittynyt: 19:27:06 27.06.2013
Paikkakunta: Tampere

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja Papaecho »

Homma on lähteny käyntiin kovinkin tahmeasti. Johtuen siitä että työt haittaa oikeita harrastuksia aivan liikaa. Muutama reissu virittelemättömällä kajakilla tarvottu. Mukana ei voi pitää kovinkaan paljon kamaa mitenkään fiksusti, joten itse kalastus jää pikkasen vähemmälle.

Tänään on kuitenkin hommaan tulossa muutos kun pääsee virittelypuuhiin ja viikonlopuks onkin varattu paremmin aikaa itse kalastukseen. Tosin jos vanhat merkit paikkansa pitää niin emäntä keksii pitää sukujuhlat tai kajakin vie trombi. Kyllä tämä tästä...
Avatar
Jysy
String Emil
Viestit: 168
Liittynyt: 17:44:07 08.01.2006
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja Jysy »

Hei olen Tommi ja ostin tuollaisen Commanderin.
Nyt pikkuhiljaa westside tuninkia ja sunnuntaina aluksen korkkaus :)
Liitteet
2013-07-25 10.25.38.jpg
2013-07-25 10.25.38.jpg (77.99 KiB) Katsottu 6905 kertaa
Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja psy1 »

Hei Tommi. Meinaatko tehdä terassin tuohon kylkeen?
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Avatar
Jysy
String Emil
Viestit: 168
Liittynyt: 17:44:07 08.01.2006
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja Jysy »

psy1 kirjoitti:Hei Tommi. Meinaatko tehdä terassin tuohon kylkeen?
Terassin tein viimme kesänä, mutta nyt olis tarkoitus laajentaa meloottia varten :geek:
JHammer
Viestit: 331
Liittynyt: 15:57:39 08.03.2009

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja JHammer »

Selkeesti suunnnittelet sellasta kajakin uittoallasta takapihalle! Siinä on hyvä fiilistellä iltaisin. :-)
Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja psy1 »

Jysy kirjoitti:Terassin tein viimme kesänä, mutta nyt olis tarkoitus laajentaa meloottia varten :geek:
Kun et kerta tupakoi, niin tee samalla tilaa sille toisellekkin melootille.
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Avatar
Jysy
String Emil
Viestit: 168
Liittynyt: 17:44:07 08.01.2006
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Kajakkisi

Viesti Kirjoittaja Jysy »

Uittoallas olis kyllä jäätävä :)
Toi istuimen edessä olevaan pikkutaskuun on muuten todella kätevä laittaa pari nuuskapurkkia.
Ne on sitten niinkuin aina siinä, ei tarvi ettiä..
Nyt on kaijunanturi asennettu siihen penkin takana olevaan foamin ja pohjan väliin, vähän jännittää mahtaako toimia.
Oli muuten hyvin v....nen paikka asentaa, mutta muutakaan järkevää paikkaa en keksinyt.
Vastaa Viestiin