Wilderness Systems - Ride 135 (2012)

Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Wilderness Systems - Ride 135 (2012)

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

Niin, enhän minä tästä asiasta mitään tiedä, enkä mistään muustakaan, mutta...

Muutama reissu takana Ridella. On mun elämäni eka kajakki, joten vahvoja vakaumuksia ei ole vielä kerinny syntyä.

Alus on todella vakaa. Tuo ponttoonipohja tuntuu sallivan vaikka ripaskan tanssimisen. Pystyssä kalastaminen onnistuu luontevasti. Tosin tuo uusi keskiluukku on järjettömällä kohdalla, kun se jää jalkoihin kääntyillessä. Penkki aivan taka-asennossa toki tulee jalkatilaa hiukan lisää. Penkkiä pituussuunnassa siirtämällä saa painopistettä muutettua, mikäli haluaa keulaa ylemmäs esim. aallokossa. Penkki on muutenkin mukava. Säätöjä piisaa riittävästi, eikä siinä puutunut ainakaan noilla matkoilla, mitä mä tähän mennessä oon melonu.

Melko hyvin tuo pysyy suunnassa tyynellä kelillä, mutta sivuvastaiseen melottaessa joutuu korjailemaan jonkin verran (tuuli 12 m/s). Mikään vauhtihirmu tuo ei ole. Aloittelijan tekniikalla ja rimpuloilla käsillä 7 km/h meni tyynessä ilman veren makua suussa. Luonteva matkavauhti oli mulla siinä 5 - 6 km/h.

Tilaa ja kantavuutta piisaa. Ja ainakin nämä keikat on nuo luukkujen kannet pitäneet vedet ulkopuolella. Keulaluukkuun olen säilönyt varavaatetta ja muuta, mitä ei tarvi käsillä koko aikaa. Keskiluukussa olen pitänyt pikkutarvikkeita, joita voi tarvita normaalisti (perukkeita yms.). Takatilaan sopii melko iso laukku tai laatikko. Mä olen nyt käyttänyt tollasta pienehköä varastolaatikkoa ja sen taakse jää vielä tilaa. Toki siellä on tavarat jo niin kaukana, että joutuu kurkottelemaan. Mulla on tarkoitus kuskata koiraa tuolla takatilassa sorsametsällä, mutta en ole vielä ehtinyt vesillä harjoitella koiran kanssa toimimista. Siitä tuonnempana lisää.

Tässä uudessa Ridessa on laidoissa pätkät samaa varustekiskoa kuin Commanderissa. Siihen voi kätevästi laittaa vapatelineitä, kaikua, plotteria tms, mitä nyt tuntee tarvitsevansa. Itse laitoin kiskoon myös leikkuulaudasta modatun tarviketelineen, joten pihdit ja muut tarpeet on käsien ulottuvilla. Keskikonsolissa on myös hyvin tasaista tilaa asennuksille.

Siinä nyt alkuun mun näkemyksiä laitteesta...

Kuva
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Jepla
Viestit: 89
Liittynyt: 09:47:25 18.04.2012
Paikkakunta: Oulu

Re: Wilderness Systems - Ride 135 (2012)

Viesti Kirjoittaja Jepla »

Ensi testailua Ridellä satama-altaassa.

Täytyy kyllä sanoa että vakaa on. Ei tarvinu kahdesti miettiä kun jo seisaaltaan testailin.
Ei ollu penkkiä mukana kun aattelin etten kastele sitä turhaan nuissa harjoitteluissa.

Videon laittaminen ei onnistunut niin tässä muutama kuva.
Liitteet
Pelastautumisharjoitus
Pelastautumisharjoitus
kajakkiin_nousu.JPG (72.68 KiB) Katsottu 9215 kertaa
seisaaltaan.JPG
seisaaltaan.JPG (80.85 KiB) Katsottu 9216 kertaa
fiilistelyä.JPG
fiilistelyä.JPG (70.92 KiB) Katsottu 9214 kertaa
savolax
Savolainen Siimaleikkuri
Viestit: 1817
Liittynyt: 01:23:26 12.01.2006
Paikkakunta: Savo

Re: Wilderness Systems - Ride 135 (2012)

Viesti Kirjoittaja savolax »

Pari heikennystä vanhempaan malliin:
  • pohjatulpat ei tule mukana
    minne mela parkkiin? Vanhassa oli se gumminauha jolla sai melan kiinni laitaan
Tieto lisää tuskaa ja kuitu paskaa
Jepla
Viestit: 89
Liittynyt: 09:47:25 18.04.2012
Paikkakunta: Oulu

Re: Wilderness Systems - Ride 135 (2012)

Viesti Kirjoittaja Jepla »

savolax kirjoitti:Pari heikennystä vanhempaan malliin:
  • pohjatulpat ei tule mukana
    minne mela parkkiin? Vanhassa oli se gumminauha jolla sai melan kiinni laitaan
Kyllä mulla ainakin tuossa laidassa on tuo ura ja gumminauha millä melan saa kylkeen kiinni. Gumminauha on vaan pirun tiukka ja piti laittaa niparista lenkki josta saa vedettyä melan parkkiin. Näkyykin tuossa alimmassa kuvassa.
Avatar
Marwin
Viestit: 61
Liittynyt: 19:46:02 23.08.2012
Paikkakunta: Raasepori

Re: Wilderness Systems - Ride 135 (2012)

Viesti Kirjoittaja Marwin »

Onko teistä joku löytäny/asentanu sen peräsimen rideen??
Ite oon suunnitellu hommailevani 135 ja aikakste ulos rannikolta olis tarkotus lähtee henkee uhmaamaan..
antha
Viestit: 52
Liittynyt: 17:51:18 03.03.2012

Re: Wilderness Systems - Ride 135 (2012)

Viesti Kirjoittaja antha »

Onko kellään kuningasideaa siitä miten saisi Riden istuimen edessä olevan luukun kautta sisätilan "hyötykäyttöön"? Nyt jos jotakin sinne tunkee niin saa laittaa naruilla kiinni tai muuten voi tulla hankaluuksia saada tavaraa ulos veden päällä.. Mietin jos leikkaisi parvekekukkalaatikon reunoja matalammaksi ja ujuttaisi sen sisään keulan luukusta. Ideoita?
wobbler
Viestit: 331
Liittynyt: 22:38:39 31.12.2008

Re: Wilderness Systems - Ride 135 (2012)

Viesti Kirjoittaja wobbler »

antha kirjoitti:Onko kellään kuningasideaa siitä miten saisi Riden istuimen edessä olevan luukun kautta sisätilan "hyötykäyttöön"? Nyt jos jotakin sinne tunkee niin saa laittaa naruilla kiinni tai muuten voi tulla hankaluuksia saada tavaraa ulos veden päällä.. Mietin jos leikkaisi parvekekukkalaatikon reunoja matalammaksi ja ujuttaisi sen sisään keulan luukusta. Ideoita?

laita sinne tommonen :roll:
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Ret ... nko-39634/
Avatar
Marwin
Viestit: 61
Liittynyt: 19:46:02 23.08.2012
Paikkakunta: Raasepori

Re: Wilderness Systems - Ride 135 (2012)

Viesti Kirjoittaja Marwin »

BW:n syystarjous: Ride 135 vm2012+ mela Camo/Sand nyt 775Euroa..

Nopeimmat syövät hitaat.. Halavalla lähtee..
YM tilanneTänään: 15:20 B W :llä...
Navigare Necesse Est,
Vivere Non Est Necesse
antha
Viestit: 52
Liittynyt: 17:51:18 03.03.2012

Re: Wilderness Systems - Ride 135 (2012)

Viesti Kirjoittaja antha »

wobbler kirjoitti:
antha kirjoitti:Onko kellään kuningasideaa siitä miten saisi Riden istuimen edessä olevan luukun kautta sisätilan "hyötykäyttöön"? Nyt jos jotakin sinne tunkee niin saa laittaa naruilla kiinni tai muuten voi tulla hankaluuksia saada tavaraa ulos veden päällä.. Mietin jos leikkaisi parvekekukkalaatikon reunoja matalammaksi ja ujuttaisi sen sisään keulan luukusta. Ideoita?

laita sinne tommonen :roll:
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Ret ... nko-39634/
Tuli kokeiltua. Kiinteään asennukseen tuo saattais olla jopa sopiva (sangon yläkaulus pois, alaosan vienti etuluukun kautta sisäpuolelle ja kankaan kiinnitys keskiluukun reunojen väliin) mutta tuo rajoittais sitten luukun käyttöä muuten isojen kappaleiden noukkimiseen tai sisätilojen kuivaukseen..

Jos löydän tuohon jonku hyvän laatikon niin raportoin kyllä tänne kuvien kera.
Avatar
MMan
Viestit: 176
Liittynyt: 13:14:18 15.01.2012
Paikkakunta: Tornio

Re: Wilderness Systems - Ride 135 (2012)

Viesti Kirjoittaja MMan »

IKEA:ssa on mustasta muovista tehtyjä kaukaloita jotka ovat tarkoitettu pesualtaaseen apuastiaksi esim. kalanperkuussa. sellaista madaltamalla sain hyvän kaukalon tarponiin. Materiaali on helppoa muokata ja jäykkyys ei kärsi.Sovituksesta tuli tiukka joten on minulla kiinteänä. T:M
JHammer
Viestit: 331
Liittynyt: 15:57:39 08.03.2009

Re: Wilderness Systems - Ride 135 (2012)

Viesti Kirjoittaja JHammer »

Marwin kirjoitti:BW:n syystarjous: Ride 135 vm2012+ mela Camo/Sand nyt 775Euroa..

Nopeimmat syövät hitaat.. Halavalla lähtee..
YM tilanneTänään: 15:20 B W :llä...
Joko nämä meni kaikki?
Avatar
Marwin
Viestit: 61
Liittynyt: 19:46:02 23.08.2012
Paikkakunta: Raasepori

Re: Wilderness Systems - Ride 135 (2012)

Viesti Kirjoittaja Marwin »

JHammer kirjoitti:
Marwin kirjoitti:BW:n syystarjous: Ride 135 vm2012+ mela Camo/Sand nyt 775Euroa..

Nopeimmat syövät hitaat.. Halavalla lähtee..
YM tilanneTänään: 15:20 B W :llä...
Joko nämä meni kaikki?
kannattaa soittaa bear&waterille ja tiedustella melokeista...
Navigare Necesse Est,
Vivere Non Est Necesse
Jepla
Viestit: 89
Liittynyt: 09:47:25 18.04.2012
Paikkakunta: Oulu

Re: Wilderness Systems - Ride 135 (2012)

Viesti Kirjoittaja Jepla »

Laitetaanpas tännekin. Eli mie oon kajakkia vaihtamassa ja myyntipalstalla on ilmoitus.
http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... 2012-63640
taho
Viestit: 339
Liittynyt: 12:35:17 12.09.2007
Paikkakunta: Mustasaari

Re: Wilderness Systems - Ride 135 (2012)

Viesti Kirjoittaja taho »

Jepla kirjoitti:Laitetaanpas tännekin. Eli mie oon kajakkia vaihtamassa ja myyntipalstalla on ilmoitus.
http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... 2012-63640

mikäs on sit seuraava? :roll:
Jepla
Viestit: 89
Liittynyt: 09:47:25 18.04.2012
Paikkakunta: Oulu

Re: Wilderness Systems - Ride 135 (2012)

Viesti Kirjoittaja Jepla »

Pienelle ja kevyelle sopivampi jackson cuda 12.
Vastaa Viestiin