Raksisalkku

Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Avatar
Abe
Viestit: 14
Liittynyt: 19:07:25 05.11.2013

Raksisalkku

Viesti Kirjoittaja Abe »

En haulla löytänyt vastaavaa aihetta, niin tehdään sitten sellainen. (Jos joku löytää, niin tälle voi varmaan antaa lukkoa) :)

Eli eli, miten säilytätte raksejanne? Olen kuullut ja nähnyt raksisalkut, ja nähnyt näitä ''tuubimallisia'' ratkaisuja (pehmeän putken ympärille pyöritelty..)

Tarkoituksena olisi rakentaa raksisalkku, joko puusta joka saisi alumiinikehykset tms. Minkä mittainen olisi suotava? Minkälaisia teillä on? Kuvia? kokemuksia? Keskustelua pystyyn!
Kai täällä vielä joku hairahtanut on joka kalastaa rakseilla?

Kuva

Ylempänä esimerkkikuva, jonka google:n kuvahaku antoi ja taitaapi löytyä vetouistelu.comin puolelta.
Butros
Viestit: 44
Liittynyt: 10:50:35 31.10.2012
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Raksisalkku

Viesti Kirjoittaja Butros »

Hiljaista on tällä palstalla, eikä minunkaan viesti paljoa sua lohduta :D Käytän nimittäin savagearin raksituubia. Tuubissa on paikka 17 tapsille/raksille. Lisäksi tuubin sisällä on hyvää säilytystilaa esim. hammastikuille, kynsileikkureille yms. Eikä vie paljoa tilaa!

Kesän kuhakaudelle mulla on toinen tuubi jossa säilytän itsetehtyjä tuplia. Tuplat kun on harvinaisen v*ttumaisia säilyttää pakissa.. Tai ainakaan itse en ole siihen keksinyt hyvää ratkaisua.
Tuubin käyttö ei tietenkään ole mahdollista jos käyttää viiksiä, mutta mä käytän kolmioleikarilla toteutettuja tuplia.
"Itse tekemällä saa juuri sellaista kun sattuu tulemaan"
Avatar
Jupezku
Viestit: 455
Liittynyt: 18:09:20 03.08.2008
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Raksisalkku

Viesti Kirjoittaja Jupezku »

Pakit ja tuubit on testattu. Yleensä joko tilaa vieviä tai muuten hankalia käyttää.

Nyt käytössä paksut minigrip-pussit, jotka smartboksissa. Tapsi per pussi, ei sotkeennu ja nopsa etsiä. Houkutuslevytkin löytänevät tiensä pusseihin talven aikana.

1-koukkuiset tapsit tietty yks vaihtoehto. Sellaisen sitoo samassa ajassa, kun pyörittelee valmiin tapsin tapsiputkesta.
Ei taidolla, vaan tuurilla!
http://jupezku.blogspot.com/
Avatar
Jou40
Hauki - Mään
Viestit: 3225
Liittynyt: 19:46:07 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Raksisalkku

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

Jupezku kirjoitti:Pakit ja tuubit on testattu. Yleensä joko tilaa vieviä tai muuten hankalia käyttää.
Niinpä on. Ensiksi oli omatekoisia salkkuja, perhanan kolhoja. Sitten tuubeja. Nyt taas salkku, rokotiiliriston valmiste. Tuolla nyt mennään. Saattaahan se olla, että jossain vaiheessa vaan puolivalmiita tapseja, johon sitten pujottaa hupun ja sitasee koukun.

Kolme tuubia joutas myydä pois. Kaks käytettyä, muuten ok kunnossa, toisesta vaan vetoketjun vedinklipsutin irronnut, ja yksi vallan käyttämätön.

-jouni
diipa daapa
Avatar
munapata
Viherpillu
Viestit: 2851
Liittynyt: 14:07:37 16.12.2006
Paikkakunta: Lappenranta

Re: Raksisalkku

Viesti Kirjoittaja munapata »

Toi rokotiiliriston tekemä salkku mullakin on ollut käytössä tämän kauden. Hyvin tuon kanssa on toimeen tullut :lol:

-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
jjs^^
Viestit: 382
Liittynyt: 22:09:43 04.12.2010

Re: Raksisalkku

Viesti Kirjoittaja jjs^^ »

Tuossa tintti uistimen valmiste. Tuntuu toimivilta.
Kuva
Kuva

Menee kohtuu pieneen tilaan, ainoa miinus jos joku on niin mittaa vois olla hieman enemmän salkulla.
Slx
Viestit: 447
Liittynyt: 14:22:37 18.12.2008
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Raksisalkku

Viesti Kirjoittaja Slx »

Mulla oli alkuun raksit vieherasioissa. Eli tapsi per rasia. Meni pieneen tilaan mutta tapsit oli aina solmussa ja aikaa meni niiden selvittelyyn.
Nykyisin on salkku joka on helpoin tapa. Tapsit on helppo ottaa suorana käyttöön mutta vie toki tilaa veneessä.
Vastaa Viestiin