salmon special

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
janne84
Viestit: 6
Liittynyt: 21:12:24 30.06.2014

salmon special

Viesti Kirjoittaja janne84 »

Teinpä tuossa sijoituksen ja päivitin lohi kelat nuihin salmon speciaaleihin.. eka kerta joella, ja tulipa huomattua että joko niissä on jokin säätö juttu, jota en tajua tai sitte ne on epä kurantteja minun käyttöön. Ongelma on tuossa jarrussa, kun jarru on tarpeeksi löysällä lohi hommiin, mutta ku räikän napsauttaa päälle, niin eipä enää suostu kelaan sisään siimaa, ennen kuin jarru on liian tiukalla. räikkä päällä kammen pyöritys jäykistyy samaan tahtiin kun jarrua kiristää. keloissa laskurit, joten räikän pois napsauttaminen ei ole nopeassa tilanteessa mahdollista.. onko muilla minkä laisia kokemuksia kyseisistä keloista.. Shimanossa ei ainakaan ole tätä ongelmaa.
Ese
Viestit: 123
Liittynyt: 13:03:44 26.06.2007

Re: salmon special

Viesti Kirjoittaja Ese »

Ei mulla oo tosin ku yks speciaali mutta ei siimä mitään tuommosia ongelmia oo ollu, normaalisti toimii niinku vanhemmatki abut.
janne84
Viestit: 6
Liittynyt: 21:12:24 30.06.2014

Re: salmon special

Viesti Kirjoittaja janne84 »

Nuissa on kaikissa sama "ominaisuus"...
Juutalainen
Viestit: 1677
Liittynyt: 19:09:16 24.10.2005
Paikkakunta: Tampesteri

Re: salmon special

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

Siis pyörii tyhjää? Mulla on noita ollut käytössä n.15 yksilöö. Ei tuollaista ongelmaa. Jos lujaa kelaa vaapun pois vedestä niin saattaa vähän sutia. Joko niissä on vikaa tai lohisäätösi on todella löysä.
janne84
Viestit: 6
Liittynyt: 21:12:24 30.06.2014

Re: salmon special

Viesti Kirjoittaja janne84 »

Se on se perinteinen, että ku vavasta tempasee niin jarrun pitää pärähtää vaapun uinnin voimasta..
mehtäneläin
Viestit: 229
Liittynyt: 16:59:12 26.03.2012

Re: salmon special

Viesti Kirjoittaja mehtäneläin »

Melko löysällä nuo jarrut...meikäläisen keloista siimaa tulee ulos kolmen sormen voimalla.
Elämä on, mutta kalastus vasta onkin.
Juutalainen
Viestit: 1677
Liittynyt: 19:09:16 24.10.2005
Paikkakunta: Tampesteri

Re: salmon special

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

Mun nenään haiskahtaa että lohisäätösi on noihin keloihin liian löysä.
Ese
Viestit: 123
Liittynyt: 13:03:44 26.06.2007

Re: salmon special

Viesti Kirjoittaja Ese »

Saattaa olla liian löysä, mutta toisaalta ei mulla oo paljoo kireemmällä kun kahdella sormella vetämällä siimaa tulee jo ja hyvin toimii. Eli vähän outo juttu...
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: salmon special

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Mulla on kans kyseiset kelat käytössä ja ei sitä jarrua normisäädöillä liian kireelle saa millään! On ihan oikeasti hyvä kela ja smuutti jarru!
Juutalainen
Viestit: 1677
Liittynyt: 19:09:16 24.10.2005
Paikkakunta: Tampesteri

Re: salmon special

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

Räpläsin vähän omia keloja ja noinhan siinä käy jos säätö on tosi löysällä. Itsellä on tuosta sutimis pisteestä pari "napsua" kireemmällä ja hyvin toimii käytössä ja kalojen kanssa.
janne84
Viestit: 6
Liittynyt: 21:12:24 30.06.2014

Re: salmon special

Viesti Kirjoittaja janne84 »

Käykö siinä niin että ilman räikkää kelaa sisään mutta räikän kans sylttää.. Maahantuojan mukaan nuin ei kuuluisi tehdä, vanhemmissa dööreissä ei myöskään sitä "ominaisuutta" että kun jarrua kiristää räikkä päällä niin kammen pyörittäminen jäykistyy samassa suhteessa kun jarrua kiristää..
Juutalainen
Viestit: 1677
Liittynyt: 19:09:16 24.10.2005
Paikkakunta: Tampesteri

Re: salmon special

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

"Käykö siinä niin että ilman räikkää kelaa sisään mutta räikän kans sylttää"...jep

Ehkä hieman jäykistyy kammen pyöriminen. Ei paljoa.
Vastaa Viestiin