"¨Pysty putket" lohiveneeseen

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
janne84
Viestit: 6
Liittynyt: 21:12:24 30.06.2014

"¨Pysty putket" lohiveneeseen

Viesti Kirjoittaja janne84 »

Moro.
Tässä kesän kynnyksellä on tuon lohiveneen varustelu täydessä käynnissä. Ostin motonetistä mustat berkleyn pysty putket kolmelle vavalle. Miten ootte kinnitelly niitä vaneriveneeseen. Asennettuna vavat eivät olisi kohti suoraan ylöspäin vaan jäisivat selvään kulmaan, kuinka se kiinnitys kestää, jos laittaa vaan ylälaidasta kiinni vai kannattaisko laittaa kaikilla neljällä kiinnityspisteellä.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: "¨Pysty putket" lohiveneeseen

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Kyllä varmaan vavat kestää ylemmistä vain, mutta siihen voi tulla muitakin voimia, esim. vapoihin horjahtava kal(j)amies. Kannattanee laittaa kaikilla.
Mulla on samanlaisia pari, olen yrittänyt näin turistin roolissa keksiä mukana raahattavaa versiota tuosta, mutta on hiukan vielä kehitysasteella. Hyviä ideoita otetaan vastaan...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
PeNa
Viestit: 726
Liittynyt: 10:52:13 30.12.2005
Paikkakunta: Halikko

Re: "¨Pysty putket" lohiveneeseen

Viesti Kirjoittaja PeNa »

Mä tein tommosen. Tuo mustekala kiinnitys pitäisi vielä korvata tukevammalla systeemillä.
Toimii noinkin, mutta on mahdollista, että kaatuu sisäänpäin esim. tuulenpuuskasta.
Pituus suunnassa kaaren kohdalla lovi, että pysyy niin päin kyllä paikallaan.
Tuolla on mukavampi kantaa kaikki vavat kerralla veneeseen. Haavikin mahtuu mukaan.
Itse asiassa niputin viimekesänä vavat tuohon pystyyn kalankin tärpätessä.
Ei ollut kertaakaan edessä ja vaparenkaat kiittää, kun ei nakkele vapoja veneen pohjalle.
Kuva
Kyllä se kala sitten syö, kun vedet jäähtyy...
Vastaa Viestiin