Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06:20:14 27.02.2014
Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Otsikon mukainen moottori tulossa ensi kesänä pieneen soutuveneeseen mutta tämä asia epäselvä:
Voiko moottorin kuljettaa kylkiasennossa auton takakontissa sen jälkeen kun kun on laittanut bensahanan ja tankin ilmaruuvin kiinni, vai valuttaako kaasutin bensaa...?
Voiko moottorin kuljettaa kylkiasennossa auton takakontissa sen jälkeen kun kun on laittanut bensahanan ja tankin ilmaruuvin kiinni, vai valuttaako kaasutin bensaa...?
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Juu öljythän sieltä voi valua. Näyttää olevan Sussus sama kuin kaikissa muissakin tuntemissani nelareissa, että kahva alas niin hyvä on. Katso sivu 22, Caution ja Incorrect: kolme väärää makuuasentoa kuvassa. http://homepage.ntlworld.com/topcatsail ... Manual.pdf
Viimeksi muokannut KMan, 21:24:37 13.01.2016. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Voi kuljettaa kyljellään. Itellä oli yamaha 2,5hv 4-tahti ja siinä oli tärkeää kattoa kummalla kyljellä kuljettaa.
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Käyttöohjeen mukaan tässäkin. Do not rest the engine in any of the positions shown below, as oil may enter the cylinder from the sump or the outer casings may be damaged.Ruutti kirjoitti:Voi kuljettaa kyljellään. Itellä oli yamaha 2,5hv 4-tahti ja siinä oli tärkeää kattoa kummalla kyljellä kuljettaa.
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Nimenomaan kannattaa kattoa ohjeesta kummalle kylelle laittaa makaamaan. Muuten menee helposti öljyt ja bensat sekaisin tai jotain sellaista. Mie olen kuskaillut aikanaan 2,5 hp Merkkua ja nyt uudempaa 5 hp Sutsukia juur auton takana tollail kylellään.
-jouni
-jouni
diipa daapa
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Yleensä koneen kyljessä on selkeät tassut sitä puolta varten, joka pitää olla alas kuljettaessa. Nelitahtisten ongelmahan on se, että öljyt valuu pihalle...
Kaksitahdithan menee miten päin vaan, kun niissä ei ole öljyä.
Kaksitahdithan menee miten päin vaan, kun niissä ei ole öljyä.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Jaa, pitääkin kattoa. Miusta nuo miulla olleet pikkunelarit ovat olleet kyllä ihan tassuttomia. Koneessa kyllä ohjetarra, jotta miten päin laitetaan kupeelleen.Samtheman kirjoitti:Yleensä koneen kyljessä on selkeät tassut sitä puolta varten,
-jouni
diipa daapa
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Vaihde vipu ylöspäin.
vituiks män!
http://kajostus.blogspot.com/
http://kajostus.blogspot.com/
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Mulla on tommonen DF2.5 yhessä projektissa jossa se saa todella kovaa kyytiä. Jos konetta kuljettelee paljon kannattaa pitää sopivaa tulppa-avainta jossain lähimaasrossa koska jos kone on hetkenkin väärässä asennossa valuu öljyt sylinteriin. Tilanne ei ole vakava, mutta ainoa tapa miten tästä selviää on tulpan irroitus ja öljyn poista kiskomalla starttipiuhasta. Paperia tms kannattaa olla reippaasti lähellä ettei tule aewan camala sotku.KMan kirjoitti:Käyttöohjeen mukaan tässäkin. Do not rest the engine in any of the positions shown below, as oil may enter the cylinder from the sump or the outer casings may be damaged.Ruutti kirjoitti:Voi kuljettaa kyljellään. Itellä oli yamaha 2,5hv 4-tahti ja siinä oli tärkeää kattoa kummalla kyljellä kuljettaa.
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06:20:14 27.02.2014
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Kiitos vastauksista.
Löytyisikö muita vinkkejä koskien konetta, tai komentteja koneesta ylipäänsä, miten toiminut jne..?
Löytyisikö muita vinkkejä koskien konetta, tai komentteja koneesta ylipäänsä, miten toiminut jne..?
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Hyvin on suitsa pelannut monta vuotta, ei oo valittamista. Se on fiksu kone kokosekseen: järkevä, ei paina hirveesti ja tehoja on varmaan senverran mitä etiketti sanookin.
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Lainauksia kyseisen Suizan käyttöohjekirjasta:
"Tassa peramoottorissa ei ole vaihteiston suojelulaitetta. Kun moottori kaynnistetaan, potkuri alkaa pyoria, ja vene liikkuu eteenpapin."
"Vedä hitaasti käynnistimen nuorasta, kunnes tunnet että käynnistin käynnistyy. Kun tunnet että se käynnistin, vedä lujasti käynnistimen nuorasta käynnistääksesi moottorin."
"Varo ettei moottori sammu kesken ajon, koska tällöin matkustajat saattavat sinkoutua ulos veneestä".
Että sellasta
"Tassa peramoottorissa ei ole vaihteiston suojelulaitetta. Kun moottori kaynnistetaan, potkuri alkaa pyoria, ja vene liikkuu eteenpapin."
"Vedä hitaasti käynnistimen nuorasta, kunnes tunnet että käynnistin käynnistyy. Kun tunnet että se käynnistin, vedä lujasti käynnistimen nuorasta käynnistääksesi moottorin."
"Varo ettei moottori sammu kesken ajon, koska tällöin matkustajat saattavat sinkoutua ulos veneestä".
Että sellasta
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06:20:14 27.02.2014
uusi DF4/5/6A
Tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta, tuon kuljetuksen suhteen...
http://www.suzukimarinepress.com/EN/rel ... boards/EN/
http://www.suzukimarinepress.com/EN/rel ... boards/EN/
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 12:10:05 31.10.2015
- Viesti:
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Itsellä on tuo kone ja siinä on tarrat vaihdevivun puolella Englanniksi, että tämä puoli ylöspäin kuljetettaessa ja sillain olen sitä monta reissua kuljettanut. On muuten ollut erittäin hyvä kone. Osaako kukaan sanoa, että miten tässä kyseisessä koneessa on jakopää toteutettu? Onko siellä hihna, ketju vai joku ratas-systeemi ? Ja tarviikohan huoltaa vai onko suunniteltu ns "ikuiseksi" ? Ohjekirjasta en löydä halaistua sanaa tästä asiasta.
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Eiköhän se ole työntötanko kone, jota ei tarvitse huoltaa. Venttiillit joutuu ehkä joskus säätämään.
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Olen kuskannu Honda 2 ja Jamaha F 4 aina takapenkin jalkatilassa pystyssä
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Lähtisin siitä, että kun tosta laukee jotain isompaa niin uutta matoa koukkuun.KapteeniHaddock kirjoitti:Itsellä on tuo kone ja siinä on tarrat vaihdevivun puolella Englanniksi, että tämä puoli ylöspäin kuljetettaessa ja sillain olen sitä monta reissua kuljettanut. On muuten ollut erittäin hyvä kone. Osaako kukaan sanoa, että miten tässä kyseisessä koneessa on jakopää toteutettu? Onko siellä hihna, ketju vai joku ratas-systeemi ? Ja tarviikohan huoltaa vai onko suunniteltu ns "ikuiseksi" ? Ohjekirjasta en löydä halaistua sanaa tästä asiasta.
Hämmästyttävän hyvin toi kestää kovaa käyttöä, lähtisin siitä että toi kestää 10v ihan hirveetä rääkkiä. Varaosat ei maksa maltaita jos haluaa korjata:
http://www.ebay.com/bhp/suzuki-dt2
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 12:10:05 31.10.2015
- Viesti:
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Juu kyllä tuntuu kestävän. Ite oon kolmesti posauttanut karille ja kerran matalikkolla meinasi jäähdytys tukkeutua, että alkoi oikein savu nousta. Tokeni kun annoin olla hetken, että kai sieltä vesiputkesta kai tukos vaan valui pois Ainoa mikä tässä on "vaiva" vai liekö ominaisuus ? On sellainen, että tyhjäkäynniltä jos nopeasti vääntää kaasukahvan pohjaan niin meinaa sammua mutta hitaasti väännettynä menee hyvin täysille kierroksille. Osaako joku sanoa onko tämä vika vai ominaisuus ? Muissa perämoottoreissa mitä olen omistanut ei tälläistä vaivaa ole ollut ? Ja mielestäni tähänkin on tuo vaiva tullut ajanmittaan että aluksi sitä ei ollut.
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Tuo nopeasti kaasuttaessa tukehtuminen luultavasti korjaantuu kaasarin puhdistuksella, siis jos ei ole ominaisuus vaan vika.
Tyhjää saa pyytämättäkin, mutta kokemusta ei!
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 12:10:05 31.10.2015
- Viesti:
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Juu tuo kaasutin on myös itsellä käynyt mielessä et oisko putsausta vailla. Mutta se vaan mietityttää, että kuinka helppohomma se on ( en ole kyseistä operaatiota koskaan tehnyt ). Oon miettinyt et hoituuko homma esim motonetistä saatavalla kaasuttimen puhdistus-spraylla vai pitääkö purkaa ja putsata ns mekaanisesti.
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Näin käy meidän suitsassa vaan (ja aina) jos se on kylmä, lämpimänä se pelaa ihan niinkun pitäskin.KapteeniHaddock kirjoitti: Ainoa mikä tässä on "vaiva" vai liekö ominaisuus ? On sellainen, että tyhjäkäynniltä jos nopeasti vääntää kaasukahvan pohjaan niin meinaa sammua mutta hitaasti väännettynä menee hyvin täysille kierroksille. Osaako joku sanoa onko tämä vika vai ominaisuus ? Muissa perämoottoreissa mitä olen omistanut ei tälläistä vaivaa ole ollut ? Ja mielestäni tähänkin on tuo vaiva tullut ajanmittaan että aluksi sitä ei ollut.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 12:10:05 31.10.2015
- Viesti:
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Oma suitsani tekee sitä kyllä lämpimänäkin. Täytyy nyt keväällä kun vaihdan siihen tulpan, moottoriöljyn ja peräöljyn niin katsoa jos sille tukehtumisellekin jotain tekisi. Vaikka ei se nyt sillain haittaa kun sen kuitenkin saa hiljaisemmalla väännöllä täysille mutta kunhan vaan ei vaiva pahenisi.
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06:20:14 27.02.2014
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Liittysköhän tämä venäläinen youtube-video mitenkään aiheeseen? Jotain tuossa trimmataan kaasuttimessa...
https://www.youtube.com/watch?v=pqwY5lD ... LhnuNp0QE0
https://www.youtube.com/watch?v=pqwY5lD ... LhnuNp0QE0
Re: Suzuki DF 2,5 tietäjät; moottorin kuljetús
Meillä meni 4hv suitsassa n.4vuoden jälkeen talvisaikaan joku suutin tukkoon. alko pelittään ku isipappa sen rassas auki.
(2,5hvmenee varmaan 2,5 talvenpäästä..)
(2,5hvmenee varmaan 2,5 talvenpäästä..)
vituiks män!
http://kajostus.blogspot.com/
http://kajostus.blogspot.com/