Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Haaveilin Land roveria itselle ja nimenomaan Discoverya mutta halu haihtui kun luin netistä niiden tyyppivioista, lista oli nimittäin melko pitkä, siittä aloin hakemaan Toyota land cruiseria minkä hylkäsin hinnan vuoksi.
''Till the fucking wheels come off baby..''
-
- Herr Doktor
- Viestit: 7038
- Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
- Paikkakunta: Privat område. Mene pois.
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Land Cruiseri olisi varmasti ykkösvaihtoehto ellei niiden hinnat olisi niin pilvissä.
Kellään kokemuksia Nissan Pathfinderista vai pitääkö hommata moinen ihan testimielessä?
Kellään kokemuksia Nissan Pathfinderista vai pitääkö hommata moinen ihan testimielessä?
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Muistaakseni Hääppösellä oli ollut Pathfindereita?Mikey kirjoitti:Land Cruiseri olisi varmasti ykkösvaihtoehto ellei niiden hinnat olisi niin pilvissä.
Kellään kokemuksia Nissan Pathfinderista vai pitääkö hommata moinen ihan testimielessä?
2011 arvoin Pathfinderin, Pajeron ja Mersu ML:n välillä, vaikka vähän erityyppisä ovatkin. Päädyin Pajero 3.2DiD manuaaliin. 4v ja 120tkm aikana upposi melkoinen kasa rahaa. Jos ei osaa/halua värkätä autojen kanssa niin en suosittele. Tyyppivikoja on melkoinen määrä, mm jumiutuvat jarrusatulat. Joka kulmaan piti vaihtaa ja huonoimpaan kahdesti. Tuota konetta ei pidetä erityisen hyvänä, 2,8D tai 3,5L bensakone ovat ilmeisesti kestävämpiä ja Pajero Sport on täysin eri auto kuin Pajero.
Viime syksynä autoa vaihtaessa ostin Tojo Rav4, Pathfinderia harkitsin mutta näillä kilometreillä kulutuksen ero 6ltr vs 10ltr tekee ison loven lompakkoon. Pärjään ilman oikeata nelikkoa, niin en pystynyt perustelemaan itselleni Pathfinderin hankintaa. Iso auto, isot kulut.
Jos on oikeasti paljon trailaustarvetta isohkolla veneellä niin ehdottomasti alennusvaihteellinen nelikko, se on sitten makuasia ottaako automaatin vai manuaalin. Automaatti mukavampi, mutta manuaali parempi oikeasti pahassa paikassa.
Hyvän väittelyn tunnistaa humanistin itkusta.
-
- Herr Doktor
- Viestit: 7038
- Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
- Paikkakunta: Privat område. Mene pois.
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Kiitos kokemuksien jakamisesta! Juuri tuota omistamaasi Pajeroa olen katsonut kun 2.5l diisseli eli karvalakkimalli on aika laiska. Pajero Sportista olen kuullut ihan hyvää mutta ovat aikalailla kiven alla.Jawa kirjoitti:Muistaakseni Hääppösellä oli ollut Pathfindereita?Mikey kirjoitti:Land Cruiseri olisi varmasti ykkösvaihtoehto ellei niiden hinnat olisi niin pilvissä.
Kellään kokemuksia Nissan Pathfinderista vai pitääkö hommata moinen ihan testimielessä?
2011 arvoin Pathfinderin, Pajeron ja Mersu ML:n välillä, vaikka vähän erityyppisä ovatkin. Päädyin Pajero 3.2DiD manuaaliin. 4v ja 120tkm aikana upposi melkoinen kasa rahaa. Jos ei osaa/halua värkätä autojen kanssa niin en suosittele. Tyyppivikoja on melkoinen määrä, mm jumiutuvat jarrusatulat. Joka kulmaan piti vaihtaa ja huonoimpaan kahdesti. Tuota konetta ei pidetä erityisen hyvänä, 2,8D tai 3,5L bensakone ovat ilmeisesti kestävämpiä ja Pajero Sport on täysin eri auto kuin Pajero.
Viime syksynä autoa vaihtaessa ostin Tojo Rav4, Pathfinderia harkitsin mutta näillä kilometreillä kulutuksen ero 6ltr vs 10ltr tekee ison loven lompakkoon. Pärjään ilman oikeata nelikkoa, niin en pystynyt perustelemaan itselleni Pathfinderin hankintaa. Iso auto, isot kulut.
Jos on oikeasti paljon trailaustarvetta isohkolla veneellä niin ehdottomasti alennusvaihteellinen nelikko, se on sitten makuasia ottaako automaatin vai manuaalin. Automaatti mukavampi, mutta manuaali parempi oikeasti pahassa paikassa.
Trailausta tulee tosiaan nykyään aikalailla paljon, hatusta vedettynä kilsoja vuodessa vene perässä tulee ehkäpä 10000 tai hieman alle. Ja rampit vaihtelee todella hyvistä betonirampeista aina kuoppaisiin maaramppeihin. Siksi olenkin alennusvaihteellista vekotinta hakemassa.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
- catch_a_fish
- Väärin kalastaja
- Viestit: 1947
- Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
- Paikkakunta: Aura
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Noista jo mainituista Amarokeista tuli mieleen, että ne kai on vetureina ihan päteviä (kuulopuhetta, ei omaa kokemusta) ja niissä on alennusvaihde. Lisäksi monet niistä on alv-vähennyskelpoisia jos sillä on merkitystä. Toki hintaahan noilla on käytetyilläkin varmaan silti enemmän jos vertaa johonkin 10 v. vanhaan Pathfinderiin.Mikey kirjoitti: Siksi olenkin alennusvaihteellista vekotinta hakemassa.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
- vlasek
- Provoileva muskelipökiö
- Viestit: 13103
- Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
- Paikkakunta: Träshscandal
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Tuommoinen fiilis kyllä jäi aikanaan, ku maastossa joutu heijailemaan aidosti suossa, paksussa hangessa ja tyyliin juoksuhiekassa. Tosin en tiedä tuleeko traikkuhommissa vastaan niin pahoja paikkoja, että tarvii manuaalia ainakaan usein?Jos on oikeasti paljon trailaustarvetta isohkolla veneellä niin ehdottomasti alennusvaihteellinen nelikko, se on sitten makuasia ottaako automaatin vai manuaalin. Automaatti mukavampi, mutta manuaali parempi oikeasti pahassa paikassa.
Köhöm. Unimogissahan ois tuo maastomanuaaliemulaatio
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
- vlasek
- Provoileva muskelipökiö
- Viestit: 13103
- Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
- Paikkakunta: Träshscandal
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Löytyy ilmeisesti g-sarjalaisesta samaa tesniikkaa. Hinta tosin lie vähä ohi budjetista.
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Nakkaa yyveetä jos olet vakavammin Pajeroa hankkimassa, voin kertoa mitkä kohdat kannattaa tarkistaa huolella. Oma kokemukseni koski siis gen 3 Pajeroa, vm 2001-06. Nyt kun luin tekstini uudelleen, niin tuli kyllä annettua vähän liian synkkä kuva Hyviäkin puolia on paljon, monesti on ollut ikävä. Rampilla mukava laittaa alennusvaihde päälle, ykkönen silmään ja vain nostaa kytkin ylös kaasuun koskematta, paikassa jossa etuvetoisia työnnetään.Mikey kirjoitti:
Kiitos kokemuksien jakamisesta! Juuri tuota omistamaasi Pajeroa olen katsonut kun 2.5l diisseli eli karvalakkimalli on aika laiska. Pajero Sportista olen kuullut ihan hyvää mutta ovat aikalailla kiven alla.
Trailausta tulee tosiaan nykyään aikalailla paljon, hatusta vedettynä kilsoja vuodessa vene perässä tulee ehkäpä 10000 tai hieman alle. Ja rampit vaihtelee todella hyvistä betonirampeista aina kuoppaisiin maaramppeihin. Siksi olenkin alennusvaihteellista vekotinta hakemassa.
Edit. Nykyistä hintatasoa ja valikoimaa kun katsoo, ostaisin Pathfinderin jos olisi vetokykyiselle autolle enemmän tarvetta.
Hyvän väittelyn tunnistaa humanistin itkusta.
-
- Herr Doktor
- Viestit: 7038
- Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
- Paikkakunta: Privat område. Mene pois.
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Laitan yv:tä kunhan ehdin, sillä juuri tuon sukupolven Pajeroja olen katsellut (eli niihin riittää paalu).
Pathfinderista sain juuri aika hyvin tietoa, on kyllä vieläkin ehkäpä se varteenotettavin vaihtoehto.
Pathfinderista sain juuri aika hyvin tietoa, on kyllä vieläkin ehkäpä se varteenotettavin vaihtoehto.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Pajero Sportista kolme litraisella bensakoneella ja automaattivaihteella löytyy paljon kokemuksia eikä noin yleisesti juuri pahaa sanottavaa löydy kuin suuresta bensankulutuksesta. Lähinnä renkaita joutunut vaihtamaan kun entiset kuluneet loppuun + käytössä kuluvia perusosia muttei mitään isompia ylläreitä ole yleisesti ilmaantunut. 1500-1600 kg yhdistelmää vedetty ko. autolla nyt reilut 10 vuotta
kaikista mahdollisista olosuhteista talvisia luonnonrantoja myöten ja kyllä nousee jos veneennosto yleensä mahdollista on. Jos ei ole talvikelit niin nousee pelkällä takavedolla jo tosi simppelisti isompikin yhdistelmä.
Selvästi yli 20 litraa/100 km vie veneperässä vaikka olisi tasainenkin maantiajo menossa, kaupungissa luokkaa 17-18 l/100 km. Tankata saa usein jos hiemankin ajelee muuta kuin lähikauppaan.
Pathfinderin suosittelen unohtamaan ellet jotain selvästi tuoreempaa ole hankkimassa joiden laatu mahdollisesti parempaa kuin takavuosien, tuollaisia tuli jokunen vuosi sitten käytyä katsastamassa kun kaveri oli vaihtamassa autoa (hieman 100 tkm molemmin puolin ajettuja). Kolmea eri yksilöä käytiin rannikkoalueella katsomassa ja kaikki oli niin helvetin kamalassa ruosteessa alta päin ja epämääräistä jälkeä siellä sun täällä ja konehuonekin ihan mitä sattuu kun pellin alle katsoi vaikka ulkokuori ei sitä heti olisi antanut uskoakaan. Kyllä huomasi noissa vuosikerroissa mitä on ero kun auto on kasattu jossain meksikossa mahdollisimman halvalla, verrokkina oli muutama samaa vuosikertaa luokkaa -08 oleva Discovery ja ovat kyllä täysin eri tason autoja niin asennusten, laadun kuin ajan platinan suhteen. Varmaan nuo ko. pathfindereiden omistajat olivat itsekin huomanneet iskeneensä nyrkkinsä kunnon paskaan ja päässeet autoistaan vielä tuolloin onneksi eroon.
Edullista, laadukasta ja vähän kuluttavaa aitoa maasturia ei valitettavasti oikein tahdo toistaiseksi olla. Amarok double cab mallina takapenkkeineen vaikuttaisi olevan kunnon äijäpeli mitä noita on tullut hieman katseltua ja vierässä työntouhussa nähtyä. Tuollaisen varmaan itse ostaisin joskus jos on mahdollista. Landcruiser varmastikin olisi kaikkein paras jos rahasta ei ole kiinni.
kaikista mahdollisista olosuhteista talvisia luonnonrantoja myöten ja kyllä nousee jos veneennosto yleensä mahdollista on. Jos ei ole talvikelit niin nousee pelkällä takavedolla jo tosi simppelisti isompikin yhdistelmä.
Selvästi yli 20 litraa/100 km vie veneperässä vaikka olisi tasainenkin maantiajo menossa, kaupungissa luokkaa 17-18 l/100 km. Tankata saa usein jos hiemankin ajelee muuta kuin lähikauppaan.
Pathfinderin suosittelen unohtamaan ellet jotain selvästi tuoreempaa ole hankkimassa joiden laatu mahdollisesti parempaa kuin takavuosien, tuollaisia tuli jokunen vuosi sitten käytyä katsastamassa kun kaveri oli vaihtamassa autoa (hieman 100 tkm molemmin puolin ajettuja). Kolmea eri yksilöä käytiin rannikkoalueella katsomassa ja kaikki oli niin helvetin kamalassa ruosteessa alta päin ja epämääräistä jälkeä siellä sun täällä ja konehuonekin ihan mitä sattuu kun pellin alle katsoi vaikka ulkokuori ei sitä heti olisi antanut uskoakaan. Kyllä huomasi noissa vuosikerroissa mitä on ero kun auto on kasattu jossain meksikossa mahdollisimman halvalla, verrokkina oli muutama samaa vuosikertaa luokkaa -08 oleva Discovery ja ovat kyllä täysin eri tason autoja niin asennusten, laadun kuin ajan platinan suhteen. Varmaan nuo ko. pathfindereiden omistajat olivat itsekin huomanneet iskeneensä nyrkkinsä kunnon paskaan ja päässeet autoistaan vielä tuolloin onneksi eroon.
Edullista, laadukasta ja vähän kuluttavaa aitoa maasturia ei valitettavasti oikein tahdo toistaiseksi olla. Amarok double cab mallina takapenkkeineen vaikuttaisi olevan kunnon äijäpeli mitä noita on tullut hieman katseltua ja vierässä työntouhussa nähtyä. Tuollaisen varmaan itse ostaisin joskus jos on mahdollista. Landcruiser varmastikin olisi kaikkein paras jos rahasta ei ole kiinni.
-
- Viestit: 928
- Liittynyt: 08:04:42 10.09.2013
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Tutulla Land Cruiser jolla hinailee 1800 asuntovaunoa ja nurkka-ajossa kiisseliä kuluu maltillisesti, eikä vaunu perässäkään kulutus kuulemma ole huima entiseen Pajeroonsa verrattuna. Cruiseri ostettu uutena ja jotain pientä korjattu 7 vuoden aikana huoltosopparin puitteissa.
Kaverin Pathfinderissä toinen laatikko (edellisen omistajan aikana vaihdettu) menossa ja matkaa taitettu 167000km. Mahtoi jotain koneremonttiakin olla historiassa Ristiniveliä kuuleman mukaan saa vaihtaa (sama rakkine kuin Navara)
Mitä nyt kuullut niin noi Nissanit vaatii kättä taskuun n. 150 000km kohdilla.
Kaverin Pathfinderissä toinen laatikko (edellisen omistajan aikana vaihdettu) menossa ja matkaa taitettu 167000km. Mahtoi jotain koneremonttiakin olla historiassa Ristiniveliä kuuleman mukaan saa vaihtaa (sama rakkine kuin Navara)
Mitä nyt kuullut niin noi Nissanit vaatii kättä taskuun n. 150 000km kohdilla.
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Mä mitään näist ymmärrä mut tuli jossain mainokses vastaan Ford Ranger. Tota saa pitkällä hytillä ja löytyy nelivetoa ja alennusvaihdetta. Ei mitään kokemuksia mut heitämpä yhden vaihtoehdon.
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Minulla on Ranger 2,5 l dieselillä. Oma auto on rekisteröity pakettiautoksi veron takiaJani kirjoitti:Mä mitään näist ymmärrä mut tuli jossain mainokses vastaan Ford Ranger. Tota saa pitkällä hytillä ja löytyy nelivetoa ja alennusvaihdetta. Ei mitään kokemuksia mut heitämpä yhden vaihtoehdon.
kulutus noin 1700 kg:n paketin kanssa maltillisella maantieajolla noin 12l/100km. Tyhjänä maltillisella maantieajolla huitelee tuolla 8l/100km.
vielä ei ole vene rampille jäänyt nelikolla ja alennuksella
-
- Herr Doktor
- Viestit: 7038
- Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
- Paikkakunta: Privat område. Mene pois.
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Hyviä kommentteja ja neuvoja tullut, kiitos niistä! Grand Cherokee Mersun kolmelitraisella dieselillä vm 2005- on noussut vahvaksi ehdokkaaksi ja kun paikallisen korjaamon omistaja on vieläpä Jeeppiasiantuntija niin aina parempi. Noh, tähän väliin tulee nyt parin viikon kalareissu Grönlantiin, sen jälkeen sitten varmaan pikkuhiljaa autokaupoille...
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
-
- Herr Doktor
- Viestit: 7038
- Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
- Paikkakunta: Privat område. Mene pois.
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Autokaupat tuli vihdoinkin tehtyä ja päädyin sitten lopulta vm. 2007 Grand Cherokeehen 3 litran diisselillä. Ainakin toistaiseksi tyytyväinen, tosin aika näyttää miten paskat kaupat tuli tehtyä. Hyviä autokauppojahan ei tunnetusti ole edes olemassa.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Mulla kiikarissa A6 All road isolla koneella, kunhan tästä konkurssta toivun .. ehkä...
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Aikoinaan oli Sysleri C 300 3L CDR mersun pannulla ja satkun jälkeen hekut vaihtoon sekä kannattaa poistaa ne imuläpät ettei moottori mene pi...un päreiksi. Sysleriä ei ole ainakaan suunniteltu kiisselin painolle, joten kaiken näköistä kilikolinaa kuului alvariinsa.
Nyt mennään volkkarilla -> Touareg V6 kiisseli.
Nyt mennään volkkarilla -> Touareg V6 kiisseli.
-Nälkä lähtee syömällä ja nainen juomalla-
Matti Nykäsen sanoin: "Jos mies on lomalla, naiset pitää turpansa kiinni"
Matti Nykäsen sanoin: "Jos mies on lomalla, naiset pitää turpansa kiinni"
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Jos olis varaa... niin Q7 tai Touareg tarpeeks isolla koneella eli väh 3,0... mieluummin 5+
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Q7, Touareg ja Possu tulee samalta linjalta.. Touareg kasataan muistaaksen Puolassa ja loput Saksassa.
V10 pannu on kallis ylläpidettävä kun joutuu ottamaan määrätyissä huolloissa koko pannun pois paikoltaa, muuten olis kyllä houkutteleva moinen kapistus
V10 pannu on kallis ylläpidettävä kun joutuu ottamaan määrätyissä huolloissa koko pannun pois paikoltaa, muuten olis kyllä houkutteleva moinen kapistus
-Nälkä lähtee syömällä ja nainen juomalla-
Matti Nykäsen sanoin: "Jos mies on lomalla, naiset pitää turpansa kiinni"
Matti Nykäsen sanoin: "Jos mies on lomalla, naiset pitää turpansa kiinni"
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Tää tahtoo 4veto kinkkukaapin, lavakuomulla ja rivillä ämpärin kokoisia lisävaloja joka suuntaan.
Haaveeni jo varmaan 10vuoden takaa.
Haaveeni jo varmaan 10vuoden takaa.
vituiks män!
http://kajostus.blogspot.com/
http://kajostus.blogspot.com/
-
- Herr Doktor
- Viestit: 7038
- Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
- Paikkakunta: Privat område. Mene pois.
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Eikö nuo imuläpät voi jättää aukiasentoon pysyvästi, näin olen ainakin ymmärtänyt? Kunhan ehdin viedä pirssin hultoon niin saavat suorittaa tuon homman kylläkin.lapamato kirjoitti:Aikoinaan oli Sysleri C 300 3L CDR mersun pannulla ja satkun jälkeen hekut vaihtoon sekä kannattaa poistaa ne imuläpät ettei moottori mene pi...un päreiksi.
Niin, Jeepistä sain kuin sainkin sen hakemani automaatin alennusvaihteella. Olisi moinen yhdistelmä tosin löytynyt myös Pajerostakin mutta loppusuoralla Jeeppi meni Pajerosta ohi.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
5m HT vene + jarruton traileri = ~650kg paketti pitäisi 2-10krt vuodessa saada nostettua ja laskettua veteen Etelä-Suomessa (ehkä joskus jopa keskisuomessa).
Vene siis normaalisti laiturissa vedessä.
Noin kevyt vene nousee varmasti etuveto autollakin?
Vetoautolle kriteerit:
-KESTÄVÄ JA LUOTETTAVA
-vähintään 4hlö
-alle 9k€
-alle 270tkm ajettu
-mieluusti farmari/citymaasturi
-vähintään se 650kg jarruton vetomassa
-bensa kone max 2.0l, diesel 1.8-3.0l
-manuaali (ellei löydy jotain oikeasti hyvää automaattia???)
-pitäisi löytyä 200km säteellä Lahdesta
Merkit jotka EI kelpaa: Ford, Jeep, Fiat, Renault, Citroen, Peugeot, Opel, Audi A6...
Olen katsellut: Subaru Forester, VW passat, Golf?, Audi A3/A4, Nissan Primera, Volvo S60/S80/V50/V70, Jaguar X-type farmari
Suosituksia?
Vene siis normaalisti laiturissa vedessä.
Noin kevyt vene nousee varmasti etuveto autollakin?
Vetoautolle kriteerit:
-KESTÄVÄ JA LUOTETTAVA
-vähintään 4hlö
-alle 9k€
-alle 270tkm ajettu
-mieluusti farmari/citymaasturi
-vähintään se 650kg jarruton vetomassa
-bensa kone max 2.0l, diesel 1.8-3.0l
-manuaali (ellei löydy jotain oikeasti hyvää automaattia???)
-pitäisi löytyä 200km säteellä Lahdesta
Merkit jotka EI kelpaa: Ford, Jeep, Fiat, Renault, Citroen, Peugeot, Opel, Audi A6...
Olen katsellut: Subaru Forester, VW passat, Golf?, Audi A3/A4, Nissan Primera, Volvo S60/S80/V50/V70, Jaguar X-type farmari
Suosituksia?
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Golf ja A3 taitaa tuon vetomassan puolesta pudota heti kättelyssä pois?
Volvo -05 V70 D5 on ainakin 750kg vetomassalla. Velipojalla kyseinen kulkine ja nykii 560ht yamarinia moisella silloin tällöin.
Edit.
Taitaa ainakin nelikko A3 ja Golf kokoluokan autoita löytyä 750kg vetomassa
Volvo -05 V70 D5 on ainakin 750kg vetomassalla. Velipojalla kyseinen kulkine ja nykii 560ht yamarinia moisella silloin tällöin.
Edit.
Taitaa ainakin nelikko A3 ja Golf kokoluokan autoita löytyä 750kg vetomassa
Kyllä vituttas jos ei kiinnostas.
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
^2.0litran A3:lla saa vetää 690kg
edit. ikävää, kun jarruttomia vetopainoja ei usein ilmoiteta ja niiden selvittäminenkin tuottaa välillä tuskaa
edit. ikävää, kun jarruttomia vetopainoja ei usein ilmoiteta ja niiden selvittäminenkin tuottaa välillä tuskaa
Re: Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Varsin ikävää.
Ja ihmetyttää muutenkin millä perusteella nuo määräytyy.
Meillä on taloudessa C5 farkku patonki ja siinä on 720kg jarruton.
Edellisessä C-mursussa oli 675kg
Xsara patongissa 575kg.
Tuttava asennutti hondan CR-V:hen koukun ja koska on irroitettavaa mallia niin katsastus inssi oli lätkäissyt papereihin jarruttomaks vetomassaks 500kg. Kiinteällä ois kuulemma saanut 750kg vaikka molemmilla koukuilla jarrullinen on sama 1500kg
Ja ihmetyttää muutenkin millä perusteella nuo määräytyy.
Meillä on taloudessa C5 farkku patonki ja siinä on 720kg jarruton.
Edellisessä C-mursussa oli 675kg
Xsara patongissa 575kg.
Tuttava asennutti hondan CR-V:hen koukun ja koska on irroitettavaa mallia niin katsastus inssi oli lätkäissyt papereihin jarruttomaks vetomassaks 500kg. Kiinteällä ois kuulemma saanut 750kg vaikka molemmilla koukuilla jarrullinen on sama 1500kg
Kyllä vituttas jos ei kiinnostas.