Bassihyrrät

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
chiko
Viestit: 93
Liittynyt: 22:23:59 14.11.2005
Paikkakunta: Espoo

Bassihyrrät

Viesti Kirjoittaja chiko »

Moro!

Rupesi tässä taannoin himottamaan nuo pienet "bassihyrrät"
ja kyselenkin että millaiseen kalastukseen olisivat omiaan?

Itse heittelen pääasiassa haukea, mutta myös jigaukseen tulisi
soveltua. Järvellä ja Merellä!

Suositelkaa joku kela noihin tarkoituksiin, hinta saisi olla korkeintaan vähän reilu sata €.

Saa tarjota yvnä käytettyjä tai uusia bassihyrriä! :lol:
Avatar
Cello
Viestit: 121
Liittynyt: 09:42:26 04.05.2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Cello »

Olisko Pflueger President sopiva. Hintaa runsas satku. En oo kyllä kokeillut, mutta kehuja on kuultu.

On niitä muitakin kyl. Daiwalla yks malli tuohon hintaluokkaan, Shimanollakin vissiin jotain.

Nuo sopivat ihan normaaliin hauen/meritaimenen heittokalastukseen. Kuha- ja jopa ahvenjigitkin lentää kohtuullisesti. Omalla Daiwan Procasterilla oon jerkannutkin, kesti ihan ok sen minkä koitin, nykyään ei tuu jerkattua kun alkoi kyllästyttää se touhu. Eipä juuri tuu haukea kyl kalastettua muutoinkaan.
Avatar
lasse89
Skeletor
Viestit: 198
Liittynyt: 14:22:11 16.06.2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lasse89 »

Daiwan procasterit ovat hyviä. Mulla on käytössä procaster 100h. Oli muistaakseni Erään lehden testissä kohtalaisen pitkäheittoinen ja procaster sarjan parhaimmistoa. Ovh hiukan yli huntti, kai 119€?

Merikestosta en osaa sanoa.
"Ei helvetti! Kato, toi jätkä soutaa vastavirtaan!!!"
-n.12-v jätkä nähdessään mut kalassa-
Avatar
Cello
Viestit: 121
Liittynyt: 09:42:26 04.05.2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Cello »

Mul on Procaster 100HSD. Näitä on ilmeisesti "vanhoja" Japanissa tehtyjä ja "uusia" Thaimaassa tehtyjä, vanhemmat ehkä parempia. (?)

Mul on Thaimaassa tehty. Kohtuullinen kela, vähän muovinen tuntuma kylläkin.

Ei oo rakenne ja tuntuma hirveästi muuttunut viidessätoista vuodessa mallista PS2-5B, niin kuin on tullut moneen kertaan tällä ja muilla palstoilla todettua. Samat hyvät ja huonot ominaisuudet on tallella edelleen.
Avatar
chiko
Viestit: 93
Liittynyt: 22:23:59 14.11.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja chiko »

Oolrait.

Itse olen ajatellut lähinnä juuri tuota presidenttiä,
mutta ei kai toi daiwakaan paha vaihtoehto olisi.

Mites muuten toi Shaken Agility, honkkarista saisi halvalla,
mutta onko halpa hyvää tässä tapauksessa??
tube
Viestit: 415
Liittynyt: 15:23:02 14.04.2006
Paikkakunta: Tapiola Garden City

Viesti Kirjoittaja tube »

Pflueger President on n. 10 käyttöpäivän perusteella hyvä kela, varsinkin hintaisekseen. Ei se kalkkunalle pärjää käynnin tasaisuuden ja herkkyyden saroilla aivan, mutta hintaakin 70e vähempi. En malta olla mainitsematta, että parempi puolisko toi Shimano Scorpion 1000:n Jaappanista (export model linee Curado), joka vaikuttaa kuivaharjoittelun perusteella suorastaan erinomaiselta pikkuhyrrältä varsinkin hintaan 120e nähden. Näitä saa japantacle.comista jollain ei ihan järjettömällä korvauksella.

/T
Onkia - disconnecting fish
Avatar
JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh
Viestit: 3299
Liittynyt: 19:08:14 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadi

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Ja niitä tulee myyntin Suomeenkin Curadona. ..... aikanaan.....
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Jet_Ace
Viestit: 1
Liittynyt: 10:59:28 17.06.2006

Viesti Kirjoittaja Jet_Ace »

tube kirjoitti:En malta olla mainitsematta, että parempi puolisko toi Shimano Scorpion 1000:n Jaappanista (export model linee Curado), joka vaikuttaa kuivaharjoittelun perusteella suorastaan erinomaiselta pikkuhyrrältä varsinkin hintaan 120e nähden. Näitä saa japantacle.comista jollain ei ihan järjettömällä korvauksella.

/T
Minä tuolta tilasin internetin kautta itselleni Shimano Scorpion 1000:n pari vuotta sitten. Aivan erinomainen kela ja useimmiten heitän nykyään sillä. Japantackle.com on hyvin mielenkiintoinen sivusto kaiken kaikkiaan.
putkiperhot
www.apple.com/haukionkala
Viestit: 2704
Liittynyt: 19:53:44 21.04.2005
Paikkakunta: Äspåå
Viesti:

Viesti Kirjoittaja putkiperhot »

Sieltä saa monia uudestaan nimettyjä ja heikommilla kevennetyillä koneistoilla varustettuja keloja.Niillä on tapana tehdä japanin markkinoille ohuemmilla rattailla samoja keloja uudella nimellä kuin muualle jotta kela olisi kevyempi kun sitä siellä arvostetaan kestävyyden kustannuksella.Ja saadaan herkempi kun rattaissa on vähemmän pinta-alaa.
Ne on tehty paikallisille alle kilon kaloille.
Hyvä liikeidea.
Kaikkien sydämmessä asuu pieni hopeinen omena.
putkiperhot
www.apple.com/haukionkala
Viestit: 2704
Liittynyt: 19:53:44 21.04.2005
Paikkakunta: Äspåå
Viesti:

Viesti Kirjoittaja putkiperhot »

Työstetään vain koneisto ohuemmaksi ja asiakas maksaa maltaita.Väristä ja uudesta nimestä.
Kuten minäkin teen.Se on KIVAA.
Kaikkien sydämmessä asuu pieni hopeinen omena.
Avatar
riihis
Kielimuuri - Hieliholmu
Viestit: 1625
Liittynyt: 12:45:24 16.05.2006
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja riihis »

Tultihin justiin anoppilasta kotiin, Keskisen kautta. Keskisillä viikonloppuna kalastuskriuhnaisut. Jäi käteen kaks Bassihyrrää ja vapaa. Hyrrät olikohan Shimano ja vavat Daiwan 6", yhteishintaan noin 100 ekua ei paha... :lol: :lol: tosin hyrrien laadusta en takuuseen mee, mutta hyvin herkkä oli kokeiltaessa. Saas nährä miten äijän käy kuhan kalahan pääsöö :roll: :roll: :roll:
Avatar
riihis
Kielimuuri - Hieliholmu
Viestit: 1625
Liittynyt: 12:45:24 16.05.2006
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja riihis »

Chiko kyseli Agilitystä? Itse ostin kyseisen tuotteen. Nyt kalastellut kolmisen viikkoa ohessa heitellen Agilityllä. Paiskottu lippaa,lusikkaa, vaappua ja jonkin verran jerkkiä. Toiminta hinta/laatusuhde "ERINOMAINEN". Toi Kestävyys täytyy viellä jerkillä paiskoen oikein panna kunnon rääkkiin. Mutta tuotteella 1 vuosi takuu jos kalastuksessa saa rikki saahan sitä uuren tilalle :lol: Noin kaiken kaikkiaan pirun kiva vehjes......ei hintaansa hauku :D
Avatar
chiko
Viestit: 93
Liittynyt: 22:23:59 14.11.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja chiko »

Hienoa että on kestänyt!

Raportois tänne jos jotain vikaa löytyy koska itsekin lähden tod.näk.
ostamaan tuon, ellei sitten joku kalliimpi satu käteen osumaan
tube
Viestit: 415
Liittynyt: 15:23:02 14.04.2006
Paikkakunta: Tapiola Garden City

Viesti Kirjoittaja tube »

Scorpionia voin nyt oikean käytönkin perusteella suositella ;). Pflueger President on kyl myös laatutuote ja Suomesta helpommin saatavilla.

Lisäksi neuvon, että mene johonkin erikoisliikkeeseen. Hinta ei ehkä ole sentilleen Honkkarin tarjous, mutta kalakamakaupasta saat samalla ehkä neuvon tai pari + varmaan paremman palvelun (+ mahd huollon).

/T
Onkia - disconnecting fish
Avatar
elux
LikaVesiInsinööri
Viestit: 242
Liittynyt: 16:32:47 07.10.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja elux »

Itse olen nyt noin vuoden kalastellut noilla matalaprofiili hyrrillä ja en voi muuta kun kehua.Viellä kun noita sais suomesta.ettei aina tarvitisisi tilata tuolta aameerikan maasta.
Kalamies on eri mies :)
Avatar
riihis
Kielimuuri - Hieliholmu
Viestit: 1625
Liittynyt: 12:45:24 16.05.2006
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja riihis »

Oliko toi Scorpio/Curadon hinta jaappanis toi 120€??
Ite kyselin Curadoa pitkin pohjolaa eikä löydy 1000 kokosena 2tonnisena kyllä jostain hintaki pikkasen alle 300€ muistaakseni.
Avatar
JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh
Viestit: 3299
Liittynyt: 19:08:14 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadi

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Curado 200B taitaapo olla 239? En oo varma. Lötyy keskustan Tyrdestä ja Wobblerista. Kivan tuntuinen sämpylä.
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Avatar
riihis
Kielimuuri - Hieliholmu
Viestit: 1625
Liittynyt: 12:45:24 16.05.2006
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja riihis »

No entäpä Presidentin hinta noin suurinpiirteen :?:
Avatar
JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh
Viestit: 3299
Liittynyt: 19:08:14 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadi

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Jos Trioni on 99€, niin arvaan, en tiedä 179????
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Avatar
riihis
Kielimuuri - Hieliholmu
Viestit: 1625
Liittynyt: 12:45:24 16.05.2006
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja riihis »

No nythän se myrkyn lykkäs. Mikä Trion :shock:
Avatar
JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh
Viestit: 3299
Liittynyt: 19:08:14 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadi

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Köyhän malli residentistä. Residentti on sämpylä, kun taas Trion on Calkkunan näköinen.


http://www.opm.fi/showpage.asp?id=4276
Viimeksi muokannut JiiHoo, 22:54:06 07.07.2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Resitentin ooveehoo on käsittääkseni 169 ja käytännön hintataso jotain hieman toisel huntilla.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh
Viestit: 3299
Liittynyt: 19:08:14 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadi

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Voi hyvinnii pitää paikkaansa, en muista ulkoa.
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Avatar
riihis
Kielimuuri - Hieliholmu
Viestit: 1625
Liittynyt: 12:45:24 16.05.2006
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja riihis »

Kiitosta asian valaistuksesta. Jälleen pikkasen viisaampana :P
tube
Viestit: 415
Liittynyt: 15:23:02 14.04.2006
Paikkakunta: Tapiola Garden City

Viesti Kirjoittaja tube »

Joo, Scorpion 1000 maksoi jotain 120 eur Japanissa, tosin kaupassa oli säkällä joku ale. Ensin pitää tietty päästä Japaniin. Ja jos se hajoaa, takuutakin varten pitää päästä Japaniin, eli riskisijoitus jos ei alituiseen reissaa.

Curado 200 on selvästi isompi ja varmaan suomalaiseen (hauen)kalastukseen osuvamman kokoinen kela, tuo 1000 on aika pieni, mutta taimenhommiin mielestäni täsmäase (kunnes tulee mörkö joka vetää puolan tyhjäksi yhdellä syöksyllä ja menee menojaan). Sinänsä kelan koosta voi tietty olla montaa mieltä ja harvoin sitä yli sataa metriä siimaa kuitenkaan tarvitsee.

Pressa maksoi Wobblerissa jotain 170 euron pintaan 0.22 Matrix Pro puolattuna.


/T
Onkia - disconnecting fish
Vastaa Viestiin