Kalakaveri

Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
villes
Vikki - Tirehtööri
Viestit: 1643
Liittynyt: 13:29:01 22.04.2005
Paikkakunta: Seinäjoki

Kalakaveri

Viesti Kirjoittaja villes »

Tällainen keskustelun aihe olisi tarkoitus laittaa. Itselläni on nykyään usein sellainen tilanne että kalakaverit on alakanee niin ukkoutumaan ettei ne kerkiä enään kalalle. Sen vuoksi olenkin usein kysellyt ihmisiä täälläkin saitilla mukaan kalaan (hyvällä menestyksellä).

Keskustelun aihe olisi sellainen että jokainen halukas voi kirjoittaa tämän keskustelun alle AINOASTAAN YHDEN viestin jota voi sitten haluamallaan tavalla muakata. Mitään kommentointia tai PASKAN JAUHANTAA ei tämän keskustelun alla hyväksytä (toivotaan että kaikki sellaiset Modet poistavat välittömästi?!)

Jos haluat että sinuun otetaan yhteyttä kalastuksen merkeissä, tuumaat että veneeseesi tai muuten vain mukaasi mahtuu kalakaveri tai haluat että sinultakin voi kysellä että lähtisitkö kanssani kalaan beibi.

Ilmoita Viestiin kuka olet, missä kalastelet, millä kalastelet, kuva itsestäsi, onko itselläsi autoa, oletko halukas lähtemään kalakaveriksi yms....


Alla oma malliesimerkkini.
Juupa juu. Tämä on siis reaaliaikanen kalakaveri palvelu :lol:
Avatar
villes
Vikki - Tirehtööri
Viestit: 1643
Liittynyt: 13:29:01 22.04.2005
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja villes »

...
Viimeksi muokannut villes, 11:20:12 29.06.2014. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Chef
Vaasan Setä Tuomo
Viestit: 752
Liittynyt: 10:16:43 24.03.2006
Paikkakunta: vaihteeksi Vaasa..

Viesti Kirjoittaja Chef »

Moro

Kovinpa tuntuu yksinäiseltä Villes:in olo täällä, pitääkö meikälääsen öiittyä seuraan? :shock:


Nimi: Erkka Junttila
Asun: Kauhajoki (Etelä-Pohjanmaa)
Kalastus: Uistinta heitän pääasiallisesti taimenen ja kirren surmaksi yleensä Merikarvianjoella sekä Isojoella Vanhassakylässä, mutta lähes kaikki käy! :wink:
Ikä: -88 syntynyt eli talven liukkailla...

Auto on mutta ei korttia, :evil: kuten ei isälläkään tällä hetkellä :lol: ja kalakavereita ei ikänä ole liikaa.

Yhteyrenotot: [email protected] tai kännykästä 040-529 6560


Lähren mielelläni kalalle lähes minnepäin tahansa (jopa Ruotsiin) jos kyyti järjestyy, bensarahoihin/ muihin kuluihin tarvittaessa osallistun.
Jos onpi reissuja tulossa, niin kysäse ihmeessä, kalastukselle järjestyy lähes aina aikaa...! Olen nuoresta iästäni sitkeä kalastaja joka jaksaa yrittää vaikka aina ei saisikkaan eivätkä kelit suosisi.
Liitteet
Merikarvia 29.4.04 Kirkasta....jpg
Merikarvia 29.4.04 Kirkasta....jpg (11.63 KiB) Katsottu 62954 kertaa
Nummijärvi 28.5.06  Hauki 2,5kg.jpg
Nummijärvi 28.5.06 Hauki 2,5kg.jpg (57.06 KiB) Katsottu 62986 kertaa
Tuleehan se sieltä ko vähä potkii...
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

Kai sitä pitää ittensä tänne laittaa, kun ei täs lähistöllä oo kauheesti kavereita...

Nimi on Jarno ja ikää on se 31 v. (ei kyllä millään uskois). Asun nykyään Laihialla.

Kalastan perholla (lohikalat + hauki) ja uistimella (hauki, kuha, ahven jne.) aina, kun vaan tilaisuus tulee (ja tietysti talvella pilkin...). Hauki on nykyään ykköslaji, mutta kaikki käy ahvenesta mateen kautta meriloheen. Tällä hetkellä olen ilman merikelpoista venettä, joten johonkin kiuluun olis mukava päästä haukia jahtaamaan.

Autona mulla on bussihiace, niin sillä kyllä pääsee useempikin jannu liikkumaan ja välineitäkin mahtuu mukaan omiksi tarpeiksi.

Vapaapäiviä mulla on säännöllisen epäsäännöllisesti milloin sattuu. Mutta jos keulahomon tms. paikka on auki, tai muuten olis joku kalareissu Pohojammaan alueella niin kysyy vaan mukaan, jos uskaltaa.

Sähköpostia luen aina, kun vaan olen kotona ja osoite on [email protected]
Viimeksi muokannut Jarzi75, 15:34:13 14.10.2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Avatar
juustok
Baijerilainen Emmerdaali
Viestit: 437
Liittynyt: 19:21:13 03.12.2005
Paikkakunta: kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juustok »

Tervee!

Nimi oli Juuso Koskela ja ikää on 18 8)

Kalastan suurimmaksi osaksi kymijoella(siikakoski, kokonkoski, ruhavuolle) Auto löytyy ja haen kalakaveria, joka kalastaa eikä ainoastaan istuskele rannalla ja hoe, että koska mennään(Niin kuin Tatuu :wink: )

Ensiapu kortti on plussaa :lol:
Liitteet
teräviä perkele.JPG
teräviä perkele.JPG (18 KiB) Katsottu 62590 kertaa
Koskela Suomesta syö rautaa ja paskantaa kettinkiä!
jenisei
Viestit: 396
Liittynyt: 18:02:35 24.04.2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jenisei »

Mika Jensen

Ikää 39

Asuu Isojoella, kalastelua Isojoella, Kangasjärvellä sekä satunnaisesti ympäri suomea. Venepaikka + vene sijaitsee Lappväärtissä, traileria ei valitettavasti ole.

Sähköpostista saa parhaiten kiinni [email protected]
Avatar
Svp
Viestit: 1
Liittynyt: 07:44:24 24.04.2005
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Svp »

.
Viimeksi muokannut Svp, 20:27:55 11.05.2009. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
heinuri
Hanuri
Viestit: 76
Liittynyt: 14:53:35 21.03.2006
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja heinuri »

mulla kyllä löytyy kalakamuja mut miks ei lisää :D
oon mikkelissä kalasteleva poika kun ikää on 15 omistan soutuveneitä 2 jossa on perä moottorit ja urakan alla on 5m moottori vene tännekki voi tulla kalaan jos eka vaikka ilmottelee mut voin mennä kalaan jos joku hakee :lol: tai ottaa jostain läheltä kyytiin kun tuolla mopolla ei kovin kauas ajella :roll: kalastan suurin piirtein kaikella kaikkea eli koskille voi kysyä perhohommissa oon viellä alottelia eli jos joku kokeneempi pervoilia haluaa aloittelian mukaan jolla on siimat aina jossain muualla ku koskessa tai jos se sattuu erehtymään koskeen asti nii se on kivessä mukaansa nii tulen mielellään...sitten vedän kaikkea KALAA ja heittelen...välineet löytyy kaikkeen.
Avatar
rapidriedel
Viestit: 155
Liittynyt: 18:38:05 24.07.2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rapidriedel »

edit
Viimeksi muokannut rapidriedel, 12:54:40 03.02.2009. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
riihis
Kielimuuri - Hieliholmu
Viestit: 1625
Liittynyt: 12:45:24 16.05.2006
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja riihis »

Olenhan minä....Arto riihiluoma från Vasa


ikää 46..luonnoltani nuari.

Vene löytyy, autua ei.

Kalastelen pääasiassa haukia merellä yksikseni. Veneeseen kyllä mahtuu toinenki kalahullu ja soitellakki voi 040 5159773.
Avatar
PeHa
Viestit: 103
Liittynyt: 09:50:47 04.05.2005
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja PeHa »

Minäkin voisin ilmoittautua.
Petri Somppi
Mustasaaren puolella asustelen, ikää 32.
Auto on mutta ei venettä, joten rannalta paiskoen koitan saada haukea ja ahventa jallitettua.
Intoa riittää joten jos olet lähdössä niin soittele, aina mukana mahdollisuuksien mukaan, 050-3297652.
Viimeksi muokannut PeHa, 20:18:25 01.04.2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitäpä sitä ihminen muuta tarvii...
Avatar
vempula
Lempäälän Herttua Rainer von Kiljunen
Viestit: 1302
Liittynyt: 22:09:15 14.01.2006

Viesti Kirjoittaja vempula »

Viimeksi muokannut vempula, 00:00:27 25.05.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Maknum
Viestit: 431
Liittynyt: 10:15:28 14.01.2006
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Maknum »

Nimeni on Juuso.
Asun Turussa, ja kalastan Turun seudulla, ja Raumalla kun ehtii...
Vene löytyy ja mökki Taivassalosta... Autoa ei ole, mutta mopo löytyy...
Kalastan pääasiassa merellä: haukea,kuhaa,ahventa ja taimenta yritän kalastaa, mutta koskikalastus kiinnostaisi myös mutta en ole vielä sitä kauheasti tehnyt...
Kalakavereita ei ole ikinä liikaa minulle ja tälläkin hetkellä kalastukseni perustuu usein isäni kanssa kalastamiseen, joten uusia kalakavereita kaivattaisiin... Ai niin olen 17-vuotta... Ja olen valmis tulemaan kalaan ihan minne vaan kun saadaan homma järjestettyä... Kuvia ei ole itsestä:D :D
Viimeksi muokannut Maknum, 15:16:18 03.12.2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
jones
Abebe Bikila
Viestit: 4574
Liittynyt: 20:22:55 05.05.2005
Paikkakunta: Epsåå

Viesti Kirjoittaja jones »

Nimi : Jouni Mustonen
Ikä : 34 vuotta
Perhe : Vaimo & 2 lasta (tyttöjä 7 & 9v)
Tukikohta : Espoon Espoonlahti

Kalastus : Kalatanut 3 vuotta lähinnä Espoon ja Porkkalan alueilla heittelemällä rannalta (hauki, affen ja tane). Eli jos kaipailet veneeseen tai rantaretkille kaveri jolla on terve, mutta hurtti huumorintaju olen mukana mielelläni.

EDIT : Nyt myös osuus veneestä .... Kalstusreviiri kasvanut mielettömästi. Vielä kun ehtisi käikkialla käydä

Auto on ja jos veneeseen pääsee mukaan, kustannuksiin osallistutaan reilulla kädellä..
Viimeksi muokannut jones, 17:30:08 04.09.2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Avatar
Varaani
Viestit: 1885
Liittynyt: 07:24:34 11.05.2005
Paikkakunta: Saari

Viesti Kirjoittaja Varaani »

Taneli Laulajainen, syntynyt 1977, naimisissa mutta omaan vaimon luvan käydä kalassa, asun Turussa.
Vene on, muttei raileria. Autokin (Opel) löytyy.
Kalastelen pääosin Rymättylän ja Rauman edustoilla.
Haukea enimmäkseen, kesällä affenan jigausta. Taimenta koitan jallittaa kun vedet ovat viileitä. En harrasta pilkkimistä tai vetorunkkausta, eli hyvin rajoittunut olen.
Ja kaiken lisäksi olen paikoistani hyvin hiljaa sekä harrastan valikoivaa kalastusta. Eli ilkiä ihminen.

Reissuun lähden mielelläni ja mukaankin saattaa mahtua jos uskaltaa kysyä.

[email protected]
I am the lizard king, I can do anything!
JaRu
Joka alan wannabe-besserwisser
Viestit: 1545
Liittynyt: 09:50:15 22.12.2005
Paikkakunta: t.Urku

Viesti Kirjoittaja JaRu »

Jaa, Janne Ruusunen 28v. Asun Turussa :lol:
Vene on ja trailerilla.
Kalassa tulee käytyä liiankin vähän mutta josko täältä löytyis joku perseeseen potkijaksi.
Kalastelen pääosin Paraisten suunnilla mutta ei muutkaan paikat mahdottomia ole. Saaliina hauki ja vesien viilettyä olis tarkoitus taimentakin yrittää.
Ottaakeehan yhteyttä jos kiinnostus vesille löytyy.
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Viesti Kirjoittaja Emppai »

Lehtisen Anssi
ikää melkein 28
asunto riisimäellä
kalasten suurimmaksi osaksi Kymillä soutaen, mutta myös kaikki muukin luonnistuu. Oma vene mökillä Ruotsalaisen rannalla. Vapamieheksi Kymille voisin jonkun joskus ottaa, mutta soutaa et saa... :oops:
Ammatti erityisopettaja, mutta en tule teille antamaan tukiopetusta, tai no miks en..
Erityisesti kiinnostaisi päästä hinaamaan tai koskelle johonkin riisimäen lähiseuduille.
Avatar
sampukka
Mr. Valkosipulipuristin
Viestit: 3521
Liittynyt: 21:54:25 13.11.2005

Viesti Kirjoittaja sampukka »

Sami Ahti

Nurmeksessa tulee tällä hetkellä majailtua.
Parin viikon päästä 30 v täyteen, loppuu nuoruus aika.
Kirree tulee kalasteltuu lammella sillo tällöin.
Joskus jopa pielisellä ja lautiaisella heittelemässä tai soutu-uistelua harrastamassa.
Pakollinen lapin reissu heinä- elokuun vaihteessa.
Viimisin ammatti on leipuri, jota myöskin työkseni teen.

T: Sami
sportspider
Viestit: 39
Liittynyt: 10:19:55 02.04.2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja sportspider »

Tommi Talvitie 29 vuotta ja asustelen Espoon tiistilässä. Olen pohojammaan lakeuksilta tänne eksynyt keväällä ja kalakaveri olisi hakusassa. Venettä ei espoossa ole tällä hetkellä, mutta aikomus olisi jossain vaiheessa moinen hankkia, kunhan vain perheenlisäys yms. s asiat saisi tässä ensin kuntoon. Eli olisi mukava jos jollain veneen omistavalla olisi ylimääräinen paikka vapaana veneessä vaikkapa mertsarireissulle. Osallistun kyllä polttoaine yms. kustannuksiin.
Tommi T
tomtom
Viestit: 36
Liittynyt: 11:23:42 01.09.2006
Paikkakunta: OKU

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Osoite vaihtunut Seinäjoelta Mikkeliin...
Viimeksi muokannut tomtom, 09:30:13 22.06.2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jani
Olut ON Kustavissa
Viestit: 1393
Liittynyt: 21:19:53 21.04.2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jani »

Muutaman oluen voimalla lyhyesti virsi kaunis. Nimi löytyy tosta vierestä ja "koti"vesi Kustavi (lähinnä Laupusista länteen ja Ströömiä pohjoseen ja vene makaa Kustavissa). "Vakavammin" taimenta yritetään alkukeväästä/-kesästä ja loppusyksystä jäiden tuloon. Ahventa, kuhaa ja haukea siinä välissä jos innostusta riittää. Paiskaa yyveetä jos tanttureissu kiinnostaa Iniön aukon suuntaan. Veneestä saattaa löytää Sakkeuksenkin syömässä eväitä ja kiroilemassa harakanpesiä jollei ole työkiireiltään jossain päin maailmaa :-D.
Suomu
Viestit: 23
Liittynyt: 00:15:00 08.10.2006
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Suomu »

Terve,

Ben Smith vuosimallia -90.
Asun stadissa tarkemmin sanottuna jollaksessa.
Kalastelen haukea jerkillä ja muilla härpäkkeillä. Sekä ahventa jigillä ja mertsaria heitellen.
En omista autoa enkä venettä.
Olen kiinnostunut lähtemään kalaan lähes minne vain, ja oppimaan uutta.
Polttoaine kustannukset puoliksi.
Jos joku haluaa lähtee fisuu ni ei muutaku yytä ja veetä. :twisted:
Viimeksi muokannut Suomu, 02:13:10 12.04.2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt on Kii!!!
Avatar
lapamato
Mr. KePu
Viestit: 1174
Liittynyt: 18:44:43 11.01.2006
Paikkakunta: Monaco

Viesti Kirjoittaja lapamato »

Juu +30vee alkkis espoosta, tykkään pilkkiä ympäri vuoden...

Venhonen löytyy myös.

-juustopää
-Nälkä lähtee syömällä ja nainen juomalla-

Matti Nykäsen sanoin: "Jos mies on lomalla, naiset pitää turpansa kiinni"
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

tero-76 kirjoitti:Nimi: Tero Paakki
Ikä: 30v.
Asuinpaikka: Joutseno

Harrastan vetouistelua Saimaalla. Omistan HT-veneen, tarvittavat kalastusvälineet, trailerin sekä auton. Mutta kalakaveri puuttuu! Olisi mukava saada uistelusta innostunut kaveri seuraksi/avuksi viikonloppuina.



(modesiirto/siivous)
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Avatar
Hannesvihannes
Viestit: 141
Liittynyt: 16:59:54 25.11.2006
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Hannesvihannes »

Terve,

Nimi on Janne ja kolmekymmentä napsahti jo :cry:

Muutin Uppsalaan muutaman vuoden ulkomailla seikkailun jälkeen (tai onhan Ruotsikin periaatteessa ulkomaa mut ei sitä lasketa) ja paikallisia kalakavereita on vasta niukasti. Jo 1,5 vuotta täällä olen asustellut ja hyvin viihdytään eukon kanssa, siksi myös kalastukseen tulee satsata.

Kalastellut olen enimmäkseen haukea/ahventa/kuhaa Rymättylässä ja sitten kesäisin möksällä jalokalaa Kaaresuvannon lähellä ja vähän siitä kauempanakin.
Ruotsissa en ole ehtinyt paljoa vieheitä viskomaan ja toistaiseksi vasta Åkersbergan ja Ekolnin hauet + ahvenet ja sekä äskettäinen Dalälvenin taimen on tullut tutuiksi.

Kalaan pitäisi päästä enemmän, mutta kun duunikavereilla on vaativat vaimot & kakrut ja huono priorisointikyky, eikä aina jaksa yksin lähteä kalaan.

Jos joku täälläpäin on vailla kalakaveria tai muuten vaan on vinkkejä antaa niin laita viestiä.

edit: volvo kyllä lähtee pihasta, mutta vene puuttuu
Vastaa Viestiin