Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Vetoautoista asiaa ja kokemuksia...
Etu-, vai takavetoisella?
Nelivedolla aina?
Antaa palaa kommenttia...
Nelivedolla aina?
Antaa palaa kommenttia...
Nelivedolla. Veturina Land-Cruiser. Säästääpi kytkintä, kun vielä kytkee alennusvaihteen päälle. Muutenkin mukava lähteä rampilta rauhallisesti, ei mee kaikki tavarat sekasin ja pitkin paatinpohjaa. Bella traikkuineen ja vermeineen painaa noin 1800kg. Big Fishin saatan loivalta, kovapohjaiselta rampilta nypätä pelkällä takavedolla. Kerran upotin tuon isomman yhdistelmän savipohjaan kunnolla, piti oikein laittaa kaikki neljä pyörää vetämään, mut noushan se...
P.s. Kaikki "nelivedot" ei oo nelivetoja...
P.s. Kaikki "nelivedot" ei oo nelivetoja...
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viestit: 4622
- Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
- Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
- Viesti:
Vene nostetaan sillä pelillä mikä sattuu käyttökulkineena olemaan silloin ku vene tarvitsee nostaa. Mun paketti nyt on kaikkineen alle 1000kg ni senhän nostaa "millä vaan", on nostettu etuveto-ranskanrapeella, alemman perheautoluokan etuvetosakemannilla jnejne. Useimmin takavetoisella kuitenkin, Uddevallan puutarhatraktiril tai Natsi-Ladalla.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Näinhän se on, että alle 800kg paketti nousee lähes kaikilla henkilöautoilla jos vain pitoa löytyy.
Itellä vetoautona Volkkarin Espanjaan delegoima auto eli Siitin. Kone on perustraktori (1,9 sdi) joka vääntää kyllä alhaalta mutta ei eipä sitten juuri muuta. Toisaalta se kulkee melkein sukkahiellä, vain 4,6l/100km. Hinattava paketti painaa n. 490 eli aivan ylärajalla mennään, kun on jarruton kärry.
E. Siis etuveto.
Itellä vetoautona Volkkarin Espanjaan delegoima auto eli Siitin. Kone on perustraktori (1,9 sdi) joka vääntää kyllä alhaalta mutta ei eipä sitten juuri muuta. Toisaalta se kulkee melkein sukkahiellä, vain 4,6l/100km. Hinattava paketti painaa n. 490 eli aivan ylärajalla mennään, kun on jarruton kärry.
E. Siis etuveto.
Viimeksi muokannut Kesis, 09:45:48 05.04.2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I wish I had ghosts...
Hmhhh
Nelivedolla nostelin mutta nyt siitä vaihdelaatikko hajos, eli etu/takavedon varassa ollaan- saa nähdä kuinka käy.
Omassa rannassa ramppi haasteellinen - kun aikoinaan Fiat Brava 1,2-16V:llä nostin vaarin 5,30 pitkän mahonki-HT:n kertyi ihan yleisöä paikalle. Ekat 30 m etupyörät suti mutta ylös tuli ja yleisö taputti. Busterin nostin samasta paikasta jouluna 2004 ja oli ainoa kerta kuin minä vannoutunut kitkarengas-ystävä olin iloinen nastarenkaista
Benkku
PS siis neliveto ja automaatti olis se unelmavaihtoehto
Omassa rannassa ramppi haasteellinen - kun aikoinaan Fiat Brava 1,2-16V:llä nostin vaarin 5,30 pitkän mahonki-HT:n kertyi ihan yleisöä paikalle. Ekat 30 m etupyörät suti mutta ylös tuli ja yleisö taputti. Busterin nostin samasta paikasta jouluna 2004 ja oli ainoa kerta kuin minä vannoutunut kitkarengas-ystävä olin iloinen nastarenkaista
Benkku
PS siis neliveto ja automaatti olis se unelmavaihtoehto
Melko vähän eri autoista omakohtaista kokemusta.
Muutamilla kuitenkin nosteltu omaa ja kavereiden paketteja ylös.
Perstuntumalta annan ääneni takavetoiselle, koska se mielestäni peittoaa etuvetoisen. Nelivedosta ei ole kokemusta vielä. Etuvetoisista esim. VW Transporter 2,5 TDI kuitenkin kykenevä peli. Tosin ei ihan pikkupirssi ja keulassa painoa ihan kivasti etuvetoiseksi. Vääntöäkin löytyi. Pienemmällä 1,9 TDI:llä en lähtisi samoja paketteja nostamaan. Pelkästään maantiellä tuntui nuhapumpulta ton 2,5-litraisen jälkeen.
Oma nostin on toi Obelixin 2,5L V6 Omega ja kivasti tuntuu nousevan.
Vääntöä riittää, eikä konetta tarvitse tappaa nostoyrityksillä.
Joku vastaavan kokinen Volvo V70 olisi kiva kokeilla vertailuna.
Ne käsittääkseni ovat etuvetoisia?
Muutamilla kuitenkin nosteltu omaa ja kavereiden paketteja ylös.
Perstuntumalta annan ääneni takavetoiselle, koska se mielestäni peittoaa etuvetoisen. Nelivedosta ei ole kokemusta vielä. Etuvetoisista esim. VW Transporter 2,5 TDI kuitenkin kykenevä peli. Tosin ei ihan pikkupirssi ja keulassa painoa ihan kivasti etuvetoiseksi. Vääntöäkin löytyi. Pienemmällä 1,9 TDI:llä en lähtisi samoja paketteja nostamaan. Pelkästään maantiellä tuntui nuhapumpulta ton 2,5-litraisen jälkeen.
Oma nostin on toi Obelixin 2,5L V6 Omega ja kivasti tuntuu nousevan.
Vääntöä riittää, eikä konetta tarvitse tappaa nostoyrityksillä.
Joku vastaavan kokinen Volvo V70 olisi kiva kokeilla vertailuna.
Ne käsittääkseni ovat etuvetoisia?
- Samthefisherman
- Viestit: 2817
- Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
- Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna
Bayerische Motoren Werke 530D A Touring nostaa mun paketin (Buster L + F50 + reilusti sälää) hyvin jopa aika jyrkältä mökin hiekkaluiskalta. Edellinen Volvo V40 2.0 löi vaan suttua...ja saman teki Volvo V70 2.5 T. Mutsin miehen vanha luotettava traktori Volvo 940 STW TDI A nostaa myös nätisti. Syksyllä nousi kaverin reilun tonnin paketti myös molemmilla takatuuppareilla helposti.
-
- Urheiluministeri Juhis Gaidar
- Viestit: 206
- Liittynyt: 23:00:19 24.10.2006
- Paikkakunta: Helsinki
Nousee ainakin japanialaisten autojen arvostus.Stickan kirjoitti: Oma nostin on toi Obelixin 2,5L V6 Omega ja kivasti tuntuu nousevan.
V70:stä saa nykyään kyllä nelivetoisenakin. Ilmeisesti nykyään myytävä neliveto on jopa hieman kehittynyt aiemmista, jotka veti neljällä pyörällä vain yli 40km/h vauhdissa tms., mistä ei paljon nostopuuhissa iloa ole.Joku vastaavan kokinen Volvo V70 olisi kiva kokeilla vertailuna.
Ne käsittääkseni ovat etuvetoisia?
Mulloli hetki sitte 2,0 Omega 8 vettiilinen takauuppri.
Haukka nousi ongelmitta!
Sitte vaihdoin takas Audiin.
A6 v6 2,6 autom etuveto.
Hyvin nousi, mutta pensaa palo vedossa hyvin
Nyt vaihdoin auton väriä hopeesta mustaan ja ei enää kuluta pensaa ollenkaan. Eli A6 Avant 132 KW etuveto automaatti.
Ei vielä koukkua, mutta kohta!
Uskon, että nousee tonnin paketti luiskata, kun luiskalta..
Rekisteriotteessa, jotta 1800 kg jarrullista.
Haukka nousi ongelmitta!
Sitte vaihdoin takas Audiin.
A6 v6 2,6 autom etuveto.
Hyvin nousi, mutta pensaa palo vedossa hyvin
Nyt vaihdoin auton väriä hopeesta mustaan ja ei enää kuluta pensaa ollenkaan. Eli A6 Avant 132 KW etuveto automaatti.
Ei vielä koukkua, mutta kohta!
Uskon, että nousee tonnin paketti luiskata, kun luiskalta..
Rekisteriotteessa, jotta 1800 kg jarrullista.
Kyllä vintillä leipää olis... muttaku lapset söi portaat!
Hyrsleri saratoga, 3 litrainen, jaksoi kivasti kiskoa arkkia eestaas. Tomaattina laiton kuorma, mut se on voivoi. Alusta on hinaukseen perseestä, tyypillinen löysä jenkki...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
- karttuiivari
- Viestit: 724
- Liittynyt: 19:01:30 31.03.2005
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Tunnin päästä oli koukun asennus saksan ladaan, joten ehkä jo iltasella osaan sanoa sen veto-ominaisuuksista (2,0 opel vectra cd sport)
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Täytyy myöntää, että jossain Opel on hyvä. oli aikas kiva vetää narkkia perässä, ja ainakaan hyvältä rampilta nousu ei ollut edes haasteellista. Ihan kun olis mäkistartilla lähteny, ilman venettä. Tyytis saa nyt olla, kun iltapuhteiksi tuli vaihdettua jarrupalat taakse...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Itellä alla KIA Sorento, mutta koukkua uupuu
Se lienee seuraavana hankintalistalla, kun kerran nyt on traileri ja venekin.. Alennusvaihteella kyllä vääntää sen verran, että riittää. Tullut kiskottua naapurin auto ojasta sillä. Pito (tai sen puuttuminen) oli enemmän ongelma kuin vääntö..
Se lienee seuraavana hankintalistalla, kun kerran nyt on traileri ja venekin.. Alennusvaihteella kyllä vääntää sen verran, että riittää. Tullut kiskottua naapurin auto ojasta sillä. Pito (tai sen puuttuminen) oli enemmän ongelma kuin vääntö..
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--