Matkahuolto

Alueen säännöt
Tänne voi antaa palautetta kokemistasi "vääryyksistä" tai "hyvyyksistä". Missä homma toimii ja missä ei..kallista vai ei..
kus...sta vai hyväntekeväisyyttä. ym. Tänne voit myös ilmoittaa jos sinulta on varastettu tavaraa.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Myyrä
Apu Nahasapeemapetilon
Viestit: 1015
Liittynyt: 21:02:03 05.03.2006
Paikkakunta: Canada

Matkahuolto

Viesti Kirjoittaja Myyrä »

Mulle oli testilakkoja tulossa. Kesäkuun lopulla kävin ensimmäistä kertaa kyselemässä, kun ei mitään viestiä kuulunut. Sanoivat, ettei ole vielä edes lähtenyt.
Kuukauden odottelin, eikä vieläkään kuulunut paketista mitään, sitten kun kävin paikan päällä kyselemässä, niin sanoivat, että ovat laittaneet paketin jo takaisin lähettäjälle. Kiva, eipä tarvinnut niitäkään lakkoja testailla.
Miten ne matkiksessa luulee, että asiakas käy pakettinsa hakemassa, jos eivät ilmoita sen saapuneen. Postista on sentään aina saanut saapumisilmoituksen kotiovelle.

Risuja tästä matkikselle. nokkapysty
Avatar
mikktaho
Viestit: 13
Liittynyt: 13:25:52 22.07.2007
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja mikktaho »

Kannattanee tarkistuttaa omat tiedot matkiksesta.

Mulla oli joskus sama tilanne, kunnes huomasin tarkistaa toisen puhelimen. Siellähän ne tekstarit luuras.

Lähettäjälle olin tosin jo ilmoittanut uuden numeron ja se oli paketin päälläkin. Silti tuli ilmoitukset vanhaan numeroon.

Outoa toimintaa kaikenkaikkiaan.
Avatar
Myyrä
Apu Nahasapeemapetilon
Viestit: 1015
Liittynyt: 21:02:03 05.03.2006
Paikkakunta: Canada

Viesti Kirjoittaja Myyrä »

Saattoi olla väärä numero matkiksella, mutta oikeaan numeroon tämä lähettäjä ainakin soitteli mulle.
Avatar
mikktaho
Viestit: 13
Liittynyt: 13:25:52 22.07.2007
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja mikktaho »

Myyrä kirjoitti:Saattoi olla väärä numero matkiksella, mutta oikeaan numeroon tämä lähettäjä ainakin soitteli mulle.
Sitä juuri tarkoitin. Kannattaa käydä matkiksessa kysymässä ne omat tiedot ja päivittää kuntoon.

Ei onnistunut omalla kohdallakaan, ennen kuin kävin paikan päällä. Eikä sitä kukaan myöntänyt, ettei viestit välttämättä lähdekkään siihen numeroon, mikä on paketin päällä.
Avatar
Wallu
Hymyilevä Haukiguru
Viestit: 1570
Liittynyt: 16:39:51 22.04.2005
Paikkakunta: Nordsjö

Viesti Kirjoittaja Wallu »

Matkahuolto on varmasti osalle ihmisistä hyvä palvelumuoto, itse asun helsingissä ja ainakin minulle posti on monin verroin parempi.
Ei ikinä nii huanosti mene ettei jotenki menis.
Avatar
munapata
Viherpillu
Viestit: 2851
Liittynyt: 14:07:37 16.12.2006
Paikkakunta: Lappenranta

Viesti Kirjoittaja munapata »

Mulla on ainakin toistaiseks ollut pelkästään myönteisiä kokemuksia matkahuollosta. Kaikki tyässä käyttämäni värkit kulkee matkahuollon kautta. Samoin kaikki käytetyt kalavärkit joita oon eri palstoilta ostellu. Viimeks hommasin veneeseen kuppi istuimen ja senkin matkahuolto toimitti nopeesti ja ehjänä perille. Siis multa MH:lle pelkästään ruusuja :!:

-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
Avatar
mikktaho
Viestit: 13
Liittynyt: 13:25:52 22.07.2007
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja mikktaho »

Kyllä tuo matkiksen hinnoittelu isommilla tuotteilla pesee Postin 6-0.

Omalle kohdalle sattunut näitä ongelmia.
Avatar
Mr.Cool
My name is Istala, Päivi Istala
Viestit: 732
Liittynyt: 21:58:02 27.02.2006
Paikkakunta: Vichtis och Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mr.Cool »

täytyy antaa pieni miinus matkikselle. lähinnä sen takia, että he ilmoittavat paketin saapumisesta vain tekstiviestillä. ja kappas, myyjä oli laittanut vahingossa väärän puh numeron, joten en saanut tietooni, että paketti on tullut ruotsista perille. no, onneksi kysäsin matkiksesta paketista ja saatiin sumplittua lopulta paketin hakuun liittyvät ehdot vartin keskustelun jälkeen. alku keskustelussa minun kanssa väitelleen herran mielestä minun olisi kuulemma pitänyt maksaa paketin säilyttämisestä useita kymmpejä. lopulta sain neuvoteltua, että kaveri hakee sen... enkä aio maksaa mitään maksuja kenellekkään. muistaakseni muutaman päivän pitävät ilmaiseksi hyllyssä jonka jälkeen peritään lähes 6 euroa per päivä. kallis olis ollut paketti jos en olisi saanut kaveriani hekemaan sitä :roll:
Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger, Burberry, Calvin Klein, Lacoste, Giorgio Armani, Gucci, Hugo Boss <3
I LOVE U Domenico & Stefano <3 , miksi pojat erositte nyyh http://www.terra.com/addon/img/f51636dolcep.jpg LOVE IS ALL AROUND... pusi pusi kaikille
Avatar
Dilnen
oikeesti ihan mukava norsunvittukärpänen
Viestit: 2067
Liittynyt: 02:53:27 10.04.2006
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Dilnen »

Säilytysmaksua ei pidä mennä, ennen kuin ovat lähettäneet postitse hakulapun!
Sen jälkeen selitetään miksi ei tartte maksaa :lol:

Mulle ovat laittaneet hakuviestin pariin otteeseen väärään numeroon,
ja jos hakua ei suoriteta, niin laittavat postiin sen hakulapun.
Mulla on siis kaksi samaa puh.numeroa (040 ja 044) käytössä.
Siellä on kaksi tapaa katsoa numero (ilmoitettu ja osoitetieto).
Välillä katsovat järjestelmästä juurikin sen väärän numeron :roll:
Keino ei oo konsti eikä mikään, kun sen tietää.
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Mieluummin matkahuolto kuin posti. Molemmissa puutteensa, mutta matkiksessa puutteiden lisäksi jotain hyvääkin.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Tyrä kirjoitti:Mieluummin matkahuolto kuin posti. Molemmissa puutteensa, mutta matkiksessa puutteiden lisäksi jotain hyvääkin.
Kerros tyhmälle et mitä hyvää on matkahuollossa? Postin tai nykyisen Itellan kautta en mieluusti lähetä mitään, mutta jos vaihtoehtona on matkahuolto niin voin kyllä lähettää mutten halua vastaanottaa missään olosuhteissa mitään matkiksen kautta. Suhteessa tavaravirtaan matkis rikkoo/hukkaa enemmän ja niiden varastointimaksu/ilmoitus saapumisesta etc systeemi sukkaa mun mielestä todella pahasti, eli mikä siinä on hyvää? Se että voi helposti lähettää vastaanottajan piikkiin? Muuta hyvää en oikeasti matkiksesta keksi.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
Wallu
Hymyilevä Haukiguru
Viestit: 1570
Liittynyt: 16:39:51 22.04.2005
Paikkakunta: Nordsjö

Viesti Kirjoittaja Wallu »

abo kirjoitti:
Kerros tyhmälle et mitä hyvää on matkahuollossa? Postin tai nykyisen Itellan kautta en mieluusti lähetä mitään, mutta jos vaihtoehtona on matkahuolto niin voin kyllä lähettää mutten halua vastaanottaa missään olosuhteissa mitään matkiksen kautta. Suhteessa tavaravirtaan matkis rikkoo/hukkaa enemmän ja niiden varastointimaksu/ilmoitus saapumisesta etc systeemi sukkaa mun mielestä todella pahasti, eli mikä siinä on hyvää? Se että voi helposti lähettää vastaanottajan piikkiin? Muuta hyvää en oikeasti matkiksesta keksi.
Jumankauta, taas yksi HARVOJA asioita jossa ollaan SAMAA mieltä.
Ei ikinä nii huanosti mene ettei jotenki menis.
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Jaa että mitää hyvää matkiksessa? No toistaiseksi olen saanut kaiken tavaran ehjänä perille, eikä mitään ole hukkunut, toisin kuin postin kautta (sanokoot tilastot mitä vain, tämä on minun kokemukseni). Taksat tuntuvat olevan himpun halvemmat, eikä pakkauksen muoto/koko ole niin justiinsa.

Tavara kulkee nopeammin ja sen saapumisesta ilmoitetaan liki reaaliajassa tekstarilla, myös lauantaina. Täällä periferiassa kun tilaamani postipaketti saapuu aamusella asiamiespostiin, niin saapumisilmoitus kolahtaa laatikkooni vasta seuraavana päivänä klo. 13.00 JÄLKEEN. Jos tavara saapuu perjantaina, niin saan ilmoituksen ja voin noutaa vasta maanantaina.

Onko kenelläkään kokemusta tuosta "ärräpaketista", jonka voi lähettää kioskista toiseen kautta suomen maan?
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Jep jep...asun Helsingin Maalaiskunnan pohjoisosissa ja mulle saapuvat matkahuollon paketit tulee Kamppiin. Noutomatkaa vain 25-30 km...autollahan se taittuu ruuhkassa jopa tunnissa (per sivu).
Avatar
P.J.H
Viestit: 2078
Liittynyt: 19:18:08 17.11.2005
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P.J.H »

Samthefisherman kirjoitti:Jep jep...asun Helsingin Maalaiskunnan pohjoisosissa ja mulle saapuvat matkahuollon paketit tulee Kamppiin. Noutomatkaa vain 25-30 km...autollahan se taittuu ruuhkassa jopa tunnissa (per sivu).
On kait siellä lähempänäkin matkahuolto.
Sano lähettäjälle mihin matkahuoltoon haluat paketin tulevan. Sen voi ihan vapaasti valita mihin matkahuoltoon paketti menee.
Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

No joo seuraavaksi lähimpään on 10 km. Posti on sentään 800 m päässä.

Molempien taksat ovat kyllä pöyristyttäviä.
Avatar
Mr.Cool
My name is Istala, Päivi Istala
Viestit: 732
Liittynyt: 21:58:02 27.02.2006
Paikkakunta: Vichtis och Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mr.Cool »

kyllä matkahuollon palvelut ja hinta ovat mielestäni vielä pahempia kuin postin. tänään kävin noutamassa t-paidan, jonka paino oli 0,1 kiloa... ja kappas, vaatimattomat 9,1 euroa tuli postikuluja :shock: postin maksikirjeellä ei olisi ollut hintaa kuin 3,75 :roll: ja kun tiskin takana oli vielä joku 50+ mamma, joka kärsi selvästi vaihdevuosista tai kyrvän puuttesta, niin kyllä palvelukin ansaitsee perseen näyttämisen :moon:
no, toivottavasti kokisin jossain vaiheessa positiivisiä kokemuksia matkahuollosta :roll:
Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger, Burberry, Calvin Klein, Lacoste, Giorgio Armani, Gucci, Hugo Boss <3
I LOVE U Domenico & Stefano <3 , miksi pojat erositte nyyh http://www.terra.com/addon/img/f51636dolcep.jpg LOVE IS ALL AROUND... pusi pusi kaikille
Avatar
Renfors
Turha jätkä, Suomen Kommunistinen Puolue
Viestit: 5701
Liittynyt: 18:52:54 21.04.2005
Paikkakunta: Nousiainen 854 Vuotta.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Renfors »

Mr.Cool kirjoitti:kyllä matkahuollon palvelut ja hinta ovat mielestäni vielä pahempia kuin postin. tänään kävin noutamassa t-paidan, jonka paino oli 0,1 kiloa... ja kappas, vaatimattomat 9,1 euroa tuli postikuluja :shock: postin maksikirjeellä ei olisi ollut hintaa kuin 3,75 :roll: ja kun tiskin takana oli vielä joku 50+ mamma, joka kärsi selvästi vaihdevuosista tai kyrvän puuttesta, niin kyllä palvelukin ansaitsee perseen näyttämisen :moon:
no, toivottavasti kokisin jossain vaiheessa positiivisiä kokemuksia matkahuollosta :roll:
Nyt on MH:n vika. Lähettäjä (en minä), laittoi paidan merkinnällä vastaanottaja maksaa kuljetuksen.

Valita heti!
Paskaviestejä lähes 10 000 kpl Kalamies.comiin vuodesta 2005...........
Avatar
Mr.Cool
My name is Istala, Päivi Istala
Viestit: 732
Liittynyt: 21:58:02 27.02.2006
Paikkakunta: Vichtis och Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mr.Cool »

Renfors kirjoitti:
Nyt on MH:n vika. Lähettäjä (en minä), laittoi paidan merkinnällä vastaanottaja maksaa kuljetuksen.

Valita heti!
valitin, mutta eipähän paljoa auttanut, kun noin se kuulemma menee. toi on kyllä niin vitun ihmeellinen toi matkahuollon toiminta. no, mä en jaksa enää miettiä. menettivät vaan asiakkaan, joka "tuhlaa" postikuluihin vuodessa noin 700-800 euroa... kyllä posti/itella on nyt tyytyväinen :D
Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger, Burberry, Calvin Klein, Lacoste, Giorgio Armani, Gucci, Hugo Boss <3
I LOVE U Domenico & Stefano <3 , miksi pojat erositte nyyh http://www.terra.com/addon/img/f51636dolcep.jpg LOVE IS ALL AROUND... pusi pusi kaikille
Msr
Syöpäläinen
Viestit: 636
Liittynyt: 18:29:40 19.05.2005
Paikkakunta: Kangasalalalainen

Viesti Kirjoittaja Msr »

Siis miten noi hinnoitellaan?

Kyseessä alle 2kg lähetys 7,90€ +rahtikirja 1,20€ =9,10

Rahtipussi olisi ollut vähän halvempi
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Tyrä kirjoitti:No toistaiseksi olen saanut kaiken tavaran ehjänä perille, eikä mitään ole hukkunut, toisin kuin postin kautta (sanokoot tilastot mitä vain, tämä on minun kokemukseni). Taksat tuntuvat olevan himpun halvemmat, eikä pakkauksen muoto/koko ole niin justiinsa.
Keskimäärin matkis on kalliimpi, se sijaitsee äärettömän epäkäytännöllisesti ja matkiksen kautta vastaanottamistani lähetyksista(joita onneksi ei ole montaa) on ollut enemmän tai vähemmän soseena kaksi, hieman rikki yksi ja vastaanottaessani neljä auton rengasta ja vannetta jotka lähetettiin samasta paikasta samaan aikaan, tuli ensin ilmoitus ja yksi fillari, sitten ilmoitus ja kaksi fillaria lisää kahden päivän päästä ja puuttuva neljäskin fillari useiden kyselyiden/puheluiden ja faksien jälkeen jo kolmen viikon kuluttua ensimmäisestä. Nämä tosin ehjinä. Et todellakaan en halua vastaanottaa mitään matkiksen kautta, hyvä jos sulla parempi karma bussirahdin suhteen. Postin en muista rikkoneen mitään mulle tulossa ollutta ja mun lähettämistänikin kai ainoo vaurio on lievästi vääntynyt Rocketin kampi joskus muinoin ku mokoman Eetulle lähetin. En kehu postia/itellaakaan, mutta omien kokemusten valossa lähetän vaikka VR-rahtina ennemmin kuin matkiksella. Postissa jos jotain hajoaa, syy on kyllä yleensä huono paketointi, varsinkin se et esine pääsee kolhiintumaan lootassaan, eli ku lodju menee hihnoil ja luisuil ni kama hajoo vaik pakkaus säilyy tolkuissaan.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
perza
da´ keittiöpönö
Viestit: 4716
Liittynyt: 10:03:55 16.05.2005
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perza »

ei ole ollut ongelmia kummankaan toimituksessa/palvelussa. Molemmat tuonut ja lähettänyt paketit niinkun on pitänytkin!
Sitä on vaikea sanoa kumpi on halvmepi kun molemmat ovat kalliita...
Vuosivaappu 2015 nyt saatavilla!

Vuosivaappu 2015
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Sama kuin Perzalla, ei ongelmia kummankaan suhteen. Tosin Matkahuolto on ollut huomattavasti nopeampi toimituksissaan, joten sitä olen käyttänyt tähän saakka. Täällä takapajulassa tosin matkiksella ei ole säilytystiloja, joten nyt mennään taas postin armoilla.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
perza
da´ keittiöpönö
Viestit: 4716
Liittynyt: 10:03:55 16.05.2005
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perza »

Noniin nyt tuli viesti puhelimeen että on saapunut lähetys ja hinta 441,10€. Hauskaa tässä on se että en ole tilannut lähiaikoina yhtään mitään mistään saati siten tollasilla summilla... :shock: :?
Oiskohan joku laittanut väärän puhelin numeron pakettiin tai sitten joku on lähettänyt pilailu jutun tai jotain...
Sinällään ei maktahuollon vika, mutta kunhan tässä meen matkahuollossa käymään niin selvitellään.

E: tämä joku oli Rialinna :shock:
Viimeksi muokannut perza, 10:42:41 15.05.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuosivaappu 2015 nyt saatavilla!

Vuosivaappu 2015
nypy
Viestit: 4845
Liittynyt: 20:31:56 03.11.2005
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja nypy »

Samthefisherman kirjoitti:Jep jep...asun Helsingin Maalaiskunnan pohjoisosissa ja mulle saapuvat matkahuollon paketit tulee Kamppiin. Noutomatkaa vain 25-30 km...autollahan se taittuu ruuhkassa jopa tunnissa (per sivu).
kaikki tradekan toimipisteet käsittääkseni toimivat myös matkahuollon toimipisteinä, joten niitä on melkoisesti

euromarket, valintatalo ja siwa
Vastaa Viestiin