Jerkki hyrrä

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
allu_
Viestit: 690
Liittynyt: 21:47:18 13.11.2006
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja allu_ »

Tänään ostin ambassadeur 5601JB:n, kiitokset vain kaikille avusta ja neuvoista!
Avatar
Don Padre
Viestit: 286
Liittynyt: 23:14:16 02.02.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

Stobe kirjoitti:SHSn sivuilta löytyy vihdoin juttu seuralaisten välinesuosikeista jerkkaukseen. Ei mitään kovin yllättävää varmaankaan kokeneemmille, mutta vähemmän kokeneille varmaan kelpo vinkkejä alkuun pääsemiseksi välinevalintojen suhteen:

http://www.suomenhaukiseura.com/valinee ... ineet.html
- Jo on harvinaisen yksimielistä porukkaa markkinoiden tarjonta huomioonottaen. :lol:
Hatunnosto kuitenkin hyvin selkeästä ja informatiivisesta koosteesta...jälleen kerran!! :)

Itse kompastuin lahden takaisten aktiiviharrastajien kautta Quantumin Caboon. Rinnalla kulki kevyemmässä setissä vielä yhden kauden Amban 5501 SSC4 6.2:1 välityksellä(ja hetken haírahduksena Curadon 201 DHSV 7.0:1 välityksellä), mutta nyttemmin se on saanut siirtyä varakelaksi toisen Cabon tieltä...vaihto muuhun alkaa tuntua hyvin epätodennäköiseltä!! 8)

Curado 201 koossa on mielestäni hieman liian lelu vakavaan jerkkaukseen, 7.0:1 välitys taasen tappoi melkein kalantulon itseltäni(veneen toisesta päästä kuulin hiljattain sama tuomio, ja kela vaihtoon...).

Itse vasuri-jerkkaajana voisin vielä kerran kokeilla Curadoa, mutta vain mikäli Sup:n mainitsema 301 tulee vihdoin markkinoille. Siinä on n. kuuden välitys mikä ainakin itselläni parin kauden kokemuksella on ollut se oikea... :idea:

- makuja on monia ja Suomi onneksi vapaa maa! :wink:
If people concentrated on the really important things in life, there`d be a shortage of fishingpoles!
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Don Padre kirjoitti:
Stobe kirjoitti:SHSn sivuilta löytyy vihdoin juttu seuralaisten välinesuosikeista jerkkaukseen. Ei mitään kovin yllättävää varmaankaan kokeneemmille, mutta vähemmän kokeneille varmaan kelpo vinkkejä alkuun pääsemiseksi välinevalintojen suhteen:

http://www.suomenhaukiseura.com/valinee ... ineet.html
- Jo on harvinaisen yksimielistä porukkaa markkinoiden tarjonta huomioonottaen. :lol:
Hatunnosto kuitenkin hyvin selkeästä ja informatiivisesta koosteesta...jälleen kerran!! :)

Itse kompastuin lahden takaisten aktiiviharrastajien kautta Quantumin Caboon. Rinnalla kulki kevyemmässä setissä vielä yhden kauden Amban 5501 SSC4 6.2:1 välityksellä(ja hetken haírahduksena Curadon 201 DHSV 7.0:1 välityksellä), mutta nyttemmin se on saanut siirtyä varakelaksi toisen Cabon tieltä...vaihto muuhun alkaa tuntua hyvin epätodennäköiseltä!! 8)

Curado 201 koossa on mielestäni hieman liian lelu vakavaan jerkkaukseen, 7.0:1 välitys taasen tappoi melkein kalantulon itseltäni(veneen toisesta päästä kuulin hiljattain sama tuomio, ja kela vaihtoon...).

Itse vasuri-jerkkaajana voisin vielä kerran kokeilla Curadoa, mutta vain mikäli Sup:n mainitsema 301 tulee vihdoin markkinoille. Siinä on n. kuuden välitys mikä ainakin itselläni parin kauden kokemuksella on ollut se oikea... :idea:

- makuja on monia ja Suomi onneksi vapaa maa! :wink:
Curado 301 on hyvin pian tulossa rapakon toiselle puolelle myyntiin, eli Suomessa se on noin vuoden kuluttua? Curadon 7.0:1 välitys on mun mielestä pelkkä tottumuskysymys, eli se tarvii opetella. Itse olen saanut mm. pari kymppiä tuolla välityksellä, eli ei se nyt ihan paska voi olla? Kunhan kääntää kampea hitaasti, niin kyllä se jerkkikin tarpeeksi hitaasti kulkee? Mulla kulkee yleensä mukana niin seiskan, kutosen kuin viitosenkin kelat + perhosetti, kaikkia sovellan tilanteen mukaan. Nopeus muuten vaihtelee puolan halkaisijan mukaan, olen mm. kuullut, että 5601C4 olis abaut yhtä nopea kuin 201DHSV, välityksistä välittämättä...
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

"Jo on harvinaisen yksimielistä porukkaa markkinoiden tarjonta huomioonottaen.
Hatunnosto kuitenkin hyvin selkeästä ja informatiivisesta koosteesta...jälleen kerran!!"

Niin tuostahan muodostui ns. keskiarvosetti. Aika paljon siellä oli kyllä hajontaa.

Meikäläisen ykkössetti on Pro Logic Savagear Butch 6,6´ up 100 g + Curado 210 (7.0:1). Välitys normijerkkauksessa aavistuksen liian nopea. Mutta nopeasti rekaavasta veneestä juuri hyvä. 301 Curado mennee hankintalistalle.

On mulla kyllä käytössä useampi JB:kin. Keppeina Butcheja, RST LF jerk II, Strike Pro Contact up 180 g jne. Edgekin oli joskus, mutta en pidä siitä...makuasioita...
Deep
kirjuri
Viestit: 3313
Liittynyt: 11:40:21 13.01.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Deep »

Tulipa hiplattua tota uutta Citicaa ja tuntuu/ näyttää kovasti Curadolta.. hintahan on edukas. Välitys tossa on mun mielestä optimi eli 6:2.
freakloader
Urheiluministeri Juhis Gaidar
Viestit: 206
Liittynyt: 23:00:19 24.10.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja freakloader »

Deep kirjoitti:Tulipa hiplattua tota uutta Citicaa ja tuntuu/ näyttää kovasti Curadolta.. hintahan on edukas. Välitys tossa on mun mielestä optimi eli 6:2.
Ihanko sitä jossain liikkeessä on täälläpäin jo hiplattavissa vai sortuiko joku tilaamaan ulkoisilta mailta?
Deep
kirjuri
Viestit: 3313
Liittynyt: 11:40:21 13.01.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Deep »

freakloader kirjoitti:
Deep kirjoitti:Tulipa hiplattua tota uutta Citicaa ja tuntuu/ näyttää kovasti Curadolta.. hintahan on edukas. Välitys tossa on mun mielestä optimi eli 6:2.
Ihanko sitä jossain liikkeessä on täälläpäin jo hiplattavissa vai sortuiko joku tilaamaan ulkoisilta mailta?
halvalla amerikasta tullut kappale.
Avatar
Ihis
Viestit: 420
Liittynyt: 23:37:12 11.12.2006
Paikkakunta: Laru

Viesti Kirjoittaja Ihis »

Onko kukaan löytänyt netistä curadolle yksinkertaista huolto-ohjetta. Mikä olis kevyt "öljyhuolto" ilman osiin purkamista? Vai onko parempi viedä kelat suoraan tohtorille määräaikaishuoltoon :roll:
freakloader
Urheiluministeri Juhis Gaidar
Viestit: 206
Liittynyt: 23:00:19 24.10.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja freakloader »

Ihis kirjoitti:Onko kukaan löytänyt netistä curadolle yksinkertaista huolto-ohjetta. Mikä olis kevyt "öljyhuolto" ilman osiin purkamista? Vai onko parempi viedä kelat suoraan tohtorille määräaikaishuoltoon :roll:
http://www.hookupsportfishing.com/forum ... d5502.html
Avatar
tco
Viestit: 202
Liittynyt: 10:24:39 23.04.2007
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tco »

eipä toi curadon huolto nyt kauheen vaikeelta vaikuttanut mut mites kun tossa kuvassa laitettiin jarruun rasvaa? tarviiko uuteenkin curadoon huollon yhteydessä laittaa rasvaa jarruun? jos tarvii niin mitä rasvaa ootte laittanut? :roll:
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Turhaan sinne Curadon jarruun mitään rasvaa tunkee. Anna mennä kuivana vaan.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
tco
Viestit: 202
Liittynyt: 10:24:39 23.04.2007
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tco »

kuivana sisään. kiitän ja kumarran. :roll:
jpsuominen
Viestit: 171
Liittynyt: 13:26:15 27.02.2006
Paikkakunta: PARgAS

Viesti Kirjoittaja jpsuominen »

tco kirjoitti:eipä toi curadon huolto nyt kauheen vaikeelta vaikuttanut mut mites kun tossa kuvassa laitettiin jarruun rasvaa? tarviiko uuteenkin curadoon huollon yhteydessä laittaa rasvaa jarruun? jos tarvii niin mitä rasvaa ootte laittanut? :roll:
Kaikki Shimanon jarrut taitaa olla rasvattavia, ellen ihan väärin muista? Shimano Star Drag Grease on "the one and only" rasva jota noihin jarruihin suosittelevat. Tuossahan tosin vaihdettiin kelaan Carbontexin levyt, jotka toimisi käsittääkseni kuivinakin?

EDIT:

Tässä Shimanon omat hoito-ohjeet: http://fish.shimano.com/publish/content ... tions.html

Satunnaisia netistä poimittuja kommentteja Shimanon jarru-huollosta:
tacklethief.com kirjoitti:Shimano, Daiwa and Okuma drag washers are designed to be greased. You can't use any old grease. There is only one choice. One. Official Shimano drag grease, nothing else. A light coat, really light is all you need on each washer. That's it. A light coat, and a happy boat.
dkn (ät) stripersonline.com kirjoitti:Shimano washers (for conventional reels/baitcasters) are great but will get jerky if you let them dry out and don't put some of their drag grease on the washer.
Avatar
Ihis
Viestit: 420
Liittynyt: 23:37:12 11.12.2006
Paikkakunta: Laru

Viesti Kirjoittaja Ihis »

No johan tärähti mitä kaipasin - kiitokset hyvistä linkeistä :D

Jokainen tunkekoon tottumustensa mukaan :roll:
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Hmm. Itse olen aina puhdistanut jarrulevyt kuiviksi Shimanoistani, ja hyvin ovat toimineet, poikkeuksetta. Eli oma mielipiteeni on että turha noita on rasvaamaan mennä kun toimivat ilmankin.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
jpsuominen
Viestit: 171
Liittynyt: 13:26:15 27.02.2006
Paikkakunta: PARgAS

Viesti Kirjoittaja jpsuominen »

Mikey kirjoitti:Hmm. Itse olen aina puhdistanut jarrulevyt kuiviksi Shimanoistani, ja hyvin ovat toimineet, poikkeuksetta. Eli oma mielipiteeni on että turha noita on rasvaamaan mennä kun toimivat ilmankin.
Eivät ole alkaneet nykimään? Oletko jollain asetonilla/jarrukliinerillä niitä putsaillut vai ihan vaan rätillä pyyhkinyt? Tuon shimanon jarrurasvan saatavuus taitaa ainakin suomessa olla heikonlaista, että jos toimii hyvin ilmankin, niin eipä tarvi moisella itseään stressata. Kaipa tuohon kävisi kyllä muukin rasva jolla on hyvä paineen/lämmönkesto...
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Rätillä olen ihan pyyhkinyt pahimmat töhnät vaan pois. Mitään nykimistä en ole havainnut, tosin mulla on yleensä jarrut tapissa kunnes isompi iskee kiinni ja sitä ruvetaan väsyttämään...
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
freakloader
Urheiluministeri Juhis Gaidar
Viestit: 206
Liittynyt: 23:00:19 24.10.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja freakloader »

Muistaakseni tuo Shimanon jarrurasva on jotain Teflon-pohjaista rasvaa eikä varmasti niin ihmeellistä kuin annetaan ymmärtää. Joku saattaisi kokeilla jopa noita täällä myytyjä Abun rasvoja, joissa sitä teflonia on myös mukana...

Abo taisi joskus suositella ainakin joihinkin jarruihin semmoista kaupan kosmetiikkapuolella keltaisessa pikku purkissa myytävää Kløver-vaseliinia.
Avatar
Renfors
Turha jätkä, Suomen Kommunistinen Puolue
Viestit: 5701
Liittynyt: 18:52:54 21.04.2005
Paikkakunta: Nousiainen 854 Vuotta.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Renfors »

Freakloader. Kokeilisin Kløveriä , jos olisi tarvetta.

Mutta kerro ihmeessä lisää näitä "muistaakseni- juttuja".
Paskaviestejä lähes 10 000 kpl Kalamies.comiin vuodesta 2005...........
freakloader
Urheiluministeri Juhis Gaidar
Viestit: 206
Liittynyt: 23:00:19 24.10.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja freakloader »

Renfors kirjoitti:Freakloader. Kokeilisin Kløveriä , jos olisi tarvetta.
Kokeile ihmeessä, jos vaikka et päätyisi niin happamiin mielialoihin kun näköjään paljaalla vetelystä.
Avatar
Jipe
Viestit: 61
Liittynyt: 21:36:56 08.04.2007
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jipe »

Mites 6500 pro rocketti, liian raskas ja iso jerkkaukseen?
freakloader
Urheiluministeri Juhis Gaidar
Viestit: 206
Liittynyt: 23:00:19 24.10.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja freakloader »

Jipe kirjoitti:Mites 6500 pro rocketti, liian raskas ja iso jerkkaukseen?
Ei se missään nimeessä optimaalinen tai mukavin vaihtoehto ole, mutta kyllä semmoisella jerkata voi. En siis jerkkikelaksi ostaisi, koska mukavampia vaihtoehtoja on, mutta kyllä sillä jerkata voi, jos moinen on jouten.
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

6500 Rocketissa on kaksi asiaa, jotka mielestäni tekee sillä jerkkaamisen epämiellyttäväksi.

-Se on turhan isokokoinen ja raskas.

-Sen poskessa on puolan keskitysruuvi, joka on aikas nihkee pitä kämmenessä.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Säynävä
Lahna mikä Lahna
Viestit: 735
Liittynyt: 05:33:30 04.05.2005

Viesti Kirjoittaja Säynävä »

curadosta, onko 300 mallissa heitossa liikkuva siimanohjain?
Avatar
Walto
X - filée
Viestit: 810
Liittynyt: 14:25:47 30.12.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Walto »

Säynävä kirjoitti:curadosta, onko 300 mallissa heitossa liikkuva siimanohjain?
Noup!
Ilman lihaskramppeja en saisi yhtään liikuntaa!
Vastaa Viestiin