Reissurapsoista.

Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt

Oletko lopettanut reissurapsojen kirjoittamisen?

Olen.
20
18%
En ole koskaan aloittanutkaan.
36
32%
En ole lopettanut, enkä lopeta.
56
50%
 
Ääniä yhteensä: 112

Avatar
Jipe
Viestit: 61
Liittynyt: 21:36:56 08.04.2007
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jipe »

Mä vasta pikkuhiljaa alottelen :oops:
Avatar
PeNa
Viestit: 726
Liittynyt: 10:52:13 30.12.2005
Paikkakunta: Halikko

Rapsaa

Viesti Kirjoittaja PeNa »

Sellaiset reissut, joita voi tehdä vaikka joka päivä ei saa minua raapustamaan rapsaa, ellei jotain todella erityistä tapahdu.
Harvemmin tulee edes kuvailtua mitään, niin pitää olla kyllä melkoinen sanaseppo, että saa normireissun(mp) luettavaksi.

Mutta nämä kerran vuodessa/kymmenessä vuodessa tapahtuvat pidemmät reissut on hyvä tallentaa kuvin ja sanoin.
Mukava lueskella itsekkin vuosien päästä, miten sekin reissu sujui ja mitä saatiin ja minkälaiset oli silloin olosuhteet.

Se mitä tulee paikkojen julkaisemiseen, niin meillä on sopimus porukan kesken, että paikkoja ei julkaista. Finnmark saa luvan riittää!
Jos joku tunnistaa kuvista, niin on silloin jo alueella käynyt.
Näin varmistamme itsellemme esim. majoituksen silloin kun haluamme. Kalaa ja vesiä kyllä riittää!

Ja toinen syy on lähinnä periaatteellinen.
Se mistä me olemme tiedon alueesta saaneet, niin on ns. perimätietoa.
Tietoa on toki jaettu, mutta vain puheissa ja paikan päällä.

Esimerkiksi tänä kesänä törmäsimme kahteen nuoreen mieheen tunturissa ja heillekkin paikka oli kartasta tuttu isovanhempien kautta.
Heillä oli siis vain tuo karttatieto ja sen perusteella olivat viikoksi leiriytyneet puronvarteen tarkoituksenaan kalastaa alueen järviä.
Nämä kaverit ovat nyt kymmenien vuosien kokemusperäistä tietoa rikkaampia, jos vain muisti ei satu juuri pätkimään...
Kyllä se kala sitten syö, kun vedet jäähtyy...
Avatar
Vuoksi
Viestit: 293
Liittynyt: 02:11:36 13.10.2006

Viesti Kirjoittaja Vuoksi »

Ainoa yksityiskohta jonka rapsassa jätän kertomatta on tarkka ottipaikka. Silläkään ei oikeasti ole mitään väliä sillä hauki saattaa Vuoksella ottaa lähes mistä tahansa. Joen ympärillä asustelee 30 000 ihmistä mutta ehkä joka toisella reissulla siellä kelluskelee edes yksi toinen vene. Enpä koe mitään pahaa mieltä siitä että joku tieto olisi jollekulle jotakin innoitusta kalallelähtöön antanut.
Menestykseen on kaksi tietä: tehdä töitä hampaat irvessä ja unohtaa kaikki kiva - tai keskittyä kivaan ja menestyä siinä!
Avatar
Toku
Kauneussalongin yksisilmäinen kummitus
Viestit: 2566
Liittynyt: 13:31:48 26.04.2005
Paikkakunta: Riisimäki

Viesti Kirjoittaja Toku »

Okei .. tunnustan , jätin kirjoittamatta yhden rapsan tämän vuoden puolella :oops:
Haukireissut tosin on ollut tapana rapsata , vaikka tapahtumiakaan
ei niin tulisi.. tuo rapsaton reissu meni punttihommissa silakoiden perässä.
Mua ainakin harmittaa monen "nimimiehen" rapsojen kirjottamatta jättö.
Onhan noit aina mukava lukea ja varsinkin kun
pääsee hieman siihen tunnelmaan mikä kirjottajalla on ollut kalan saantihetkellä!
Yksi iso pelastaa päivän!
Avatar
Teuge
Irstas baarimikko
Viestit: 1192
Liittynyt: 15:43:05 14.12.2005
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teuge »

Voitte olla varmoja, että jos joskus vielä kerkeän kalaan, ja saan vielä oikein kalaakin, niin en malta olla leuhkimatta.
Paikan voin kertoa jo etukäteen. Saaristomeri.
Teretulemast.
Kalakaiman kanssa ei tarvi edes omaa traileria, saati venettä. Majoituskin järjestyy.
Aion elää kunnes kuolen.
Avatar
Jussijii
Sisävesiswedu
Viestit: 1559
Liittynyt: 12:20:17 24.07.2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Jussijii »

catch_a_fish kirjoitti:Jossain vaiheessa oikeasti oletin, että reissurapsoissa jengiä kiinnostaa taustat, pohdiskelevampi lähestymistapa ja vaikkapa sää- ja ympäristötiedot, mutta pikku hiljaa olen kyllä päätynyt siihen, että ainoastaan rapsat monine pönökuvineen jaksavat kiinnostaa. Olenkos kovin väärässä?
Mun mielestä olet. Eipä suoraan sanoen ihan hirveästi kiinnosta missä järvellä kalastat jossain eteläsuomessa, tai minkä kunnon alueella merellä vene pörrää, aivan sama, lähinnä ne olisivat nice-to-know -kuriositeettejä, ei niitä rapsoissa tarvitse. Sen sijaan jos kalareissuun on eksynyt jotain oivalluksen hetkiä, hyviä ideoita, kultaisia leikkauksia tai jotain pientä draamaa, värittävät ne rapsoja kivasti ja tekevät niistä mielenkiitoisen.

Kappalejaot ja kuvat rytmittävät rapsoja ja tekevät niistä "helppolukuisempia". Kuvat on jees rapsassa kuin rapsassa, tuovat esille reissun tunnelmaa, säitä ja yleistä meininkiä. Oli kuvissa sitten kaloja tai jotain muuta.
Avatar
Vilttiketju
HUUTO: Edvard Munch
Viestit: 3052
Liittynyt: 23:15:31 09.02.2006
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Vilttiketju »

Minäkin kyllä rapottia lupaan laittaa, jos vaan jotain saan.

Keskustelu tuntuu nyt tosiaan kääntyvän paikka paljastusten puolelle ja tehdäkkö sitä vai eikö tehdä.VI%#U JOKAINEN TEKEE MITEN HALUAA!

Tästä yksi mielipide sekaan. Jos joku vaikka inkoosta laittaa hyvän hauki rapsan ja joku sinne paikoille lähtee heittelemään sen rapsan takia,niin luuletteko että se juuri kyseinen paikka helposti sieltä bongataan.(kukaan nyt ei varmaan ole kuitenkaan vielä geps:in pisteitä laittanut ole).
Kuinka montaa kertaa oikeasti nämä "loiset" jaksavat siellä käydä?

Veikkaan että jos paikalliset/ammattimiehet heittävät kyseisillä paikoilla nollareissuja niin heittävät niin sanotut loisetkin.

Tosin joidenkin kirjoittajien mielestä uudelle paikalle kalaan ajaminen on loisimista,kun sieltähän vuonna 97 kirjotettiin saavan kalaa.Vaikealta tuntuu uusien paikkojen "etsiminen välillä" olevan.Kun jokaisessa meren kolkassa on joku kuitenkin käynyt.

Rapsoja voi minun mielestä laittaa ilman paikkatietoja...Ja jos kuvassa nyt ei jotain selvää kiintopistettä ole mistä paikka tunnistaa niin miksei sitä voisi laittaa.Aika velho kaverii saa olla jos inkoosta jonkun tietyn saaren tunnistaa.

Nyt "loisijat" tarkkana!Hauki mulii kaislikoissa,heittele siellä.

Ei ole tarkoitus olla provo viesti,vaan omamielipide asiasta.Kiitos.

Ja jokainen itse päättää kirjoittaako rapsoja vai ei.Siitä turha väitellä.
On niin HAPOKASTA.Ei pysty!
Avatar
Glottis
Viestit: 460
Liittynyt: 09:32:19 14.11.2006
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Glottis »

Itse olen melkosen laiska kirjottelemaan rapsoja. Ja sillon kun jotain kirjottelen, niin eipä niistä tunnu tosiaan kovin pitkiä tulevan. Vois kai noita enemmänkin kirjoitella. Hauska noita rapsoja on kyllä lukea.

Ja noista ottipaikoista kanssa sitä mieltä, että niitä en täällä huutele. Kalakavereille ja kyydissä olijoille paikat näytetään, ei oikeestaan muille. Ja kyllä se niin vaan on, että jos jokin huippupaikka yleiseen tietoon tulee, niin on se paikka hyvin äkkiä entinen huippupaikka. Näin siis ainakin tässä omilla lähivesillä. Toki tuota vettä tuolla riittää ja paikkoja myös. Sen kun etsii. Pari paikkaa on porukat tuhonnut, kun joskus menin yleisesti noista juttelemaan, siihen loppui se.
Jos olis ni ois ollu
Avatar
Varaani
Viestit: 1885
Liittynyt: 07:24:34 11.05.2005
Paikkakunta: Saari

Viesti Kirjoittaja Varaani »

Vilttiketju kirjoitti:Minäkin kyllä rapottia lupaan laittaa, jos vaan jotain saan.

Keskustelu tuntuu nyt tosiaan kääntyvän paikka paljastusten puolelle ja tehdäkkö sitä vai eikö tehdä.VI%#U JOKAINEN TEKEE MITEN HALUAA!
Paskat muuten tee!
Jos näkee vaikka minut vesille, tai jonkun muun, ei sitä tarvitse ruveta huutelemaan "että olit sitten siellä ja siellä haukikalassa ja näytti jotain tulevankin"

Ei minulla muuta.
I am the lizard king, I can do anything!
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Varaani kirjoitti: Paskat muuten tee!
Jos näkee vaikka minut vesille, tai jonkun muun, ei sitä tarvitse ruveta huutelemaan "että olit sitten siellä ja siellä haukikalassa ja näytti jotain tulevankin"
Siis tottahan toki pitää kaikkien mestat polttaa netis lokeille, eiks se oo vaan kivan kaverin merkki... tarkoil geepeeäs koordinaateil vielpä... ei omia toki.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Tuo reissurapsojen kirjoittelemattomuus on teidän ISOJEN kalojen pyytäjien ongelma. Mua ei henkilöhohtaisesti kiinnosta mistä joku on saanut ison kalan. Olen vilpittömästi onnellinen että sellainen osuu jonkun kohdalle, niin veneessä ollessani kuin netin ääressä ollessani.

Itselläni ei kuitenkaan ole hinkua liikkua muitten vinkkien perusteella. Muutamia hyviä paikkatietoja olen saanut kotivesiini liittyen muttei ne mitään salaisia paikkoja ole paikallisten kalastajien parissa.

Ruoaksi otettavaa kalaa riittää hyvin järvissämme ja meressämme meille kaikille.

Minusta on nastaa lukea taiten tehtyä reissurapsaa jossa kuvaillaan kalastustapahtuman tuottamaa mielihyvää kalastajalle. Se tässä kaitekkin on tärkeintä.

En paheksu henkilöitä jotka eivät reissuraporttejaan kirjoittele sillä heillä ei ilmeisesti ole yleiseen tietoon mitään annettavaa.
Ja vaikka olisikin, mitä sitten.

Kalastaminenkin on tiukkaa työtä vaikka useimmille harrastus onkin. Siinä onnistumisen tunne on minulle tärkeää. Itse tykkään jakaa onnistumisen tunteen myös muiden kanssa.

Miettikää asiaa:
Miksi minä kalastan?
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Haukkivesku kirjoitti: Miettikää asiaa:
Miksi minä kalastan?
Huvikseni on tuohon vastaus. esillä on kliffaa. kuitenkaan ruuhka ei ole kliffaa.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
Vilttiketju
HUUTO: Edvard Munch
Viestit: 3052
Liittynyt: 23:15:31 09.02.2006
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Vilttiketju »

Varaani kirjoitti:
Vilttiketju kirjoitti:Minäkin kyllä rapottia lupaan laittaa, jos vaan jotain saan.

Keskustelu tuntuu nyt tosiaan kääntyvän paikka paljastusten puolelle ja tehdäkkö sitä vai eikö tehdä.VI%#U JOKAINEN TEKEE MITEN HALUAA!
Paskat muuten tee!
Jos näkee vaikka minut vesille, tai jonkun muun, ei sitä tarvitse ruveta huutelemaan "että olit sitten siellä ja siellä haukikalassa ja näytti jotain tulevankin"

Ei minulla muuta.
Juu varaani oikeassa olet,mutta nyt tarkoitin rapsoista,jotka itse teet omilta reissuiltasi.En edes tiedä miten saat tuon lauseen noin käännettyä,mutta miten vaan.
On niin HAPOKASTA.Ei pysty!
Avatar
penkkahenkka
sir Anarkaista
Viestit: 238
Liittynyt: 14:20:32 05.06.2006

Viesti Kirjoittaja penkkahenkka »

Miten sen ottaa, tuo haukea vieheellä topikki on saanut jo 137 000 lukukertaa... Eri lukijoiden määrä on varmasti suurempi kuin parikymmentä (vaikka bottien ja samojen lukijoiden määrä onkin suuri).

En kirjoita rapsoja enää. Harrastuksen pariin kyllä opastan ihmisiä, samoille paikoille en kylläkään mielelläni. Siksi mieluummin teknistä neuvontaa kuin rapsoja. Jos laji kiinnostaa ja asenne on kunnossa, niin voi päästä joskus jopa mukaan. Huippupaikoille tosin ei tarvitse haaveilla :wink: (haaveilen niistä itsekin)
Suomalaista ongintaa englanniksi -
http://carpofthethousandlakes.blogspot.com/
Avatar
anapee
Håkan eller Mats
Viestit: 542
Liittynyt: 12:02:28 14.07.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja anapee »

Mä oon kyllä vähentänyt raportiointia reilulla kädellä, kun en koe siitä olevan kellekään mitään iloa tai hyötyä. Alunalkaen oli ajatus, että raportoimalla kauden kehittymistä, saisi muualtakin samaan aikaan tietoa miten kausi edistyy ja tätä voisi soveltaa "omalla reviirillä" oppiakseen asiasta vähitellen edes jotakin. Tämähän ei kovin hyvin sitten toteutunut...joten reissuraportointi ja seuranta on osin siirtynyt sisäverkkoon :oops:
Kalaa tulee kalastamalla
Avatar
tecumseh
Herra Huutomerkki
Viestit: 683
Liittynyt: 10:29:04 22.01.2006
Paikkakunta: Jyväkylä....

Viesti Kirjoittaja tecumseh »

En kirjoittele rapsoja koska kalastuspv tulee vuodessa senverta vähän ja mun saaliit on senverta surkeita etten niillä halua ketään nauruun tappaa..
ite liikun kotiovelta max 50km säteellä kalassa eli sen ulkopuolella asuvat voinevat huokaista helpotuksesta... Paikat joissa kalastelen kuuluvat ns. Massapaikkoihin joissa väkeä riittää ilman minuakin joten miksi en voisi kertoa missä milloinkin liikun :?: Mutta jotta kaikki olisivat tyytyväisiä ja Kukaan reppana ei vetäisi tästä herneitä, lupaan ja vannon vaikenevani tästedes täällä netissä. Kalapaikoista :!: Mutta jotta totuus ei unohtuisi niin kasvotusten en k-paikkoja pihtaa edelleenkään :!: :!: :!:

Jatkakaa arvon kalaveljet. Olkaa niin hyvät :wink:
-Asuminen maapallolla on kallista.
Mutta toisaalta... Sisältyyhän siihen sentään matka auringon ympäri-
Avatar
tecumseh
Herra Huutomerkki
Viestit: 683
Liittynyt: 10:29:04 22.01.2006
Paikkakunta: Jyväkylä....

Viesti Kirjoittaja tecumseh »

Mokian kanssa täysin samaa mieltä :wink:

Jatkakaa toki :?:
-Asuminen maapallolla on kallista.
Mutta toisaalta... Sisältyyhän siihen sentään matka auringon ympäri-
Avatar
Haukikoira
Lohikissa
Viestit: 1477
Liittynyt: 17:12:39 04.05.2006
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haukikoira »

Helvata, Emppai vei mehukkaan aiheen kunnon kolumnilta, kolumneissa kun on se hiuksia nostattava piirre, että niihin ei pysty reaaliajassa kommentoimaan.

Itse en ole ainakaan lopettanut, saati lopettamassa rapsoja. Ehkä noi kirjoitukset ovat muuttuneet ja muuttuvat ajan myötä, tiedä häntä?

Noi paikka ym. asiat olen jättänyt tuumailun ulkopuolelle ja kuten kaikissa asioissa, kukin päättää ihan itse mitä ja miten haluaa reissuistaan ilmoitella. Kaikkeahan ei ole myöskään pakko lukea mitä rapsaosiossa on kirjoitettu, varsinkin jos niistä tulee vinoumia naamaan. Eli jos tietää, että joku kenties ottaa kalaa ravinnoksi, eikä itse moista ymmärrä tai siedä, niin mitäpä niitä lukemaankaan? Ellei sitten vain halua helpottaa sisäistä pahoinvointiaan soittamalla suutaan puskista.

Muutenkin rapsoista ja niiden annista sekä sisällöstä voi sitten avata vaikka uuden äänestyksen, jokaisella lienee tuohonkin oma "oikea" mielipide.
Fissaaja
Koiraskottarainen
Viestit: 647
Liittynyt: 08:38:41 21.12.2006
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fissaaja »

jones kirjoitti:
Fissaaja kirjoitti:limojahan saa muutenkin ihan mistä vuan, prkl :gayfight:

Olet tervetullut meikäläisen veneeseen keulahomoksi koska vaan. Olisi hienoa saada tuollainen todellinen kalamies veneeseen. Mennään kalaan niin pääset näyttämään kuinka oikein kalastetaan. Otetaanko sellaisia 6+kg kaloja vaan??

Kysehän ei ollut kaloista vaan limoista, heh. No joo...

Hymiöstä perässä voi myös havainnoida, että se ei ehkä ollut aivan kirjaimellinen tosiasia. Kuten varmasti ymmärrät, jos vain haluat. Tuo mun lausahdus perustuu lähinnä siihen, että haukea tuntuu pukkaavan usein silloin, kun ei välttämättä haluaisi. Esim koskilla jalokalan kalastuksen lomassa. Jolloin kalan tunnistaminen haueksi saapi aina pettymyksen aikaan. Usein niitä tosin tuleekin paremmin juuri vahingossa kuin yrittämällä :oops:
Hauki on mulle ollut siis tähän asti lähinnä pettymysten kala ja kun ei se prkl osaa teutaroida edessiellä siiman päässä lainkaan. Kohta joku vetäsee ässän hihasta ja kertoo että on ne urheilukaloja kesälämpimillä ne on. Jeesh, no uskotaan :roll:

Mulla ei ole ihan hirveää kunnioitusta haukea kohtaan, mutta onhan tässä vielä aikaa muuttaa käsityksiä :wink: Ainoa vaan, että kohta alkaa olla kiire :twisted:

Mutta ei vaiskaa. Kyllä mä kalastuksesta tykkään, joten mielellään tulisin joskus teitsin venhoon luigeja ettimään. Siis ihan oikeasti mielellään, heh! Ekaa kertaa of my life :D
ja kyllä täällä hauesta tykätään jos niitä varta vasten pyydetään ja jos vielä saadaan, luulen ma :wink:

Puuuuuuuuuuuh...
Avatar
Haukikoira
Lohikissa
Viestit: 1477
Liittynyt: 17:12:39 04.05.2006
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haukikoira »

Fissaaja kirjoitti: Hauki on mulle ollut siis tähän asti lähinnä pettymysten kala ja kun ei se prkl osaa teutaroida edessiellä siiman päässä lainkaan. Kohta joku vetäsee ässän hihasta ja kertoo että on ne urheilukaloja kesälämpimillä ne on. Jeesh, no uskotaan :roll:
Jos kalastamisen idea kulminoituu näihin seikkoihin, niin eipä ihme, ettei rapsoissa tuota empiirisempää mietintää juurikaan ole, vaikkapa ottiaikojen, -halukkuuden ym. suhteen. Tulee taas mieleen Walton kuolematon vertaus puuhelmiin ja salibandyyn.
Fissaaja
Koiraskottarainen
Viestit: 647
Liittynyt: 08:38:41 21.12.2006
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fissaaja »

Juu, ei tod ole tullut kateltua limojen ottiaikoja :hihihii:
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Tää on mennyt ehkä liian suoritus voittoiseksi ja kymppi hakuiseksi joillain kalamiehillä. Siksi näitä paikkoja varjellaan ja pidetään vain pienen piirin "etuoikeutena" ihan vainoharhaisuuteen asti. Toki sehän on hyvä asia, ettei kaikkea netissä huudella ja siten saa paikat olla suhteellisen rauhassa tavallisilta sunnuntaikalastajilta. Suurhauen kalastushan ei helppoa ole vaikka paikat tietäisikin? Tuo, kun on niin monesta asiasta kiinni milloin saattaa tähdet olla kohdillaan ja paikka olla sillä hetkellä se ottavin. Ei ne pommin varmat paikat joka päivä sitä suurta anna vaikka kuinka siellä heinikossa heittelisi suu vaahdossa. Milloin on kelit perseestä ja milloin on vedet sameana jne.

Itse tiedän saaristomereltä useita kymppi paikkoja, mutta itse en ole noista käynyt kuin muutamassa ja eikä koskaan ole vielä itselle se suuri tullut vastaan. (toki eipä noita hauen perässä tulleita päiviä juuri montaa ole) Tuolla hauellahan on evät ja se saapuu pelipaikoille sitten, kun siltä tuntuu...silloin vaan pitäisi itse olla paikalla ja tarjota sitä oikeaa viehettä ja väriä.

Kalapaikkojen ja rapsojen kirjoittelua ei kannata lopettaa, mutta noiden paikojen kertominen on ihan järkevää jättää pois. Itse kirjoitan rapsaa silloin, kun siihen on aihetta ja halua jakaa sen kulloisen fiiliksen muillekkin.

Toki kannattaa tehdä mitä itse näkee parhaimmaksi ja välttää kertomatta se omasta mielestä oleellinen. Miksi ei voisi kirjoittaa sää olosuhteista, veden lämmöstä ja paikkan ominaisuuksista. Miksei myöskin otti uistinta ja sen väriä voisi ilmoittaa? Se nyt ei luulisi olevan keneltäkään pois?
Viimeksi muokannut sakkeus, 18:32:44 15.09.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Haukikoira
Lohikissa
Viestit: 1477
Liittynyt: 17:12:39 04.05.2006
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haukikoira »

Fissaaja kirjoitti:Juu, ei tod ole tullut kateltua limojen ottiaikoja :hihihii:
Rapsoja kirjoitetaan kaiketi muistakin reissuista kuin vain hauen?

Ehkä yksinkertaistamisen nimiin voisi perustaa ns. saalispäiväkirja tyyppisen topicin, jossa olis vaan ylpeitä kalamiehiä iloisin ilmein pönöttelemässä toinen toistaan suurempien kalojen kanssa, eikä turhaa palstatilaa käytettäisi jonninjoutaviin tuumailuihin pyyntivälineiden tai paikkojen suhteen.

Kuvien oton jälkeen voi sitten lempata sen fisun joko roskikseen tai naapurille, tai takaisin vesistöön, jos kalastuksen suhteen kaikki saavutettavissa oleva on jo koettu.
Fissaaja
Koiraskottarainen
Viestit: 647
Liittynyt: 08:38:41 21.12.2006
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fissaaja »

Haukikoira kirjoitti:
Fissaaja kirjoitti:Juu, ei tod ole tullut kateltua limojen ottiaikoja :hihihii:
Rapsoja kirjoitetaan kaiketi muistakin reissuista kuin vain hauen?
Hauista puhuin, joten hauista kanssa puhuttakoon;
Avatar
jrc
Viestit: 498
Liittynyt: 14:32:00 22.12.2005
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja jrc »

Karppirapsat loppu ihan sen vittuilun takia mitä tältäkin palstalta onkijoiden niskaan tuli(ei miellyttänyt rapsojen laatu).Lisäks alettiin huutelemaan paikkojen nimiä(ei tosin meidän) Tää riitti tällä kertaa ainakin minulle.
"Karppimafia"/Isä Carillo
www.karppimafia.fi
Vastaa Viestiin