Suuri plotteri ja kaiku -keskustelu

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Onks jollain (abolla) vertailukelpoista kokemusta eagle 642 vs. lowrance 5300? Mitä eroa niillä oikeasti on käytössä?
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
PeNa
Viestit: 726
Liittynyt: 10:52:13 30.12.2005
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja PeNa »

Ei nyt mikään vertailu info, mutta tiedoksi käytännön seikka Eagle & Lowrance.
Sellaanen veemäinen juttu, että noissa ei ole mitään pikakiinnitystä, vaan joka kerta ruuvaattava telineeseen ja kytkettävä piuhat.
Ahtaaseen paikkaan ei kannata asentaa edellä mainituista syistä!

Itsellä SeaCharter 640 ulkoisella antennilla ja itse laitteesta ei valittamista.
Kyllä se kala sitten syö, kun vedet jäähtyy...
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Samtheman kirjoitti:Onks jollain (abolla) vertailukelpoista kokemusta eagle 642 vs. lowrance 5300? Mitä eroa niillä oikeasti on käytössä?
Tekniseltä käytettävyydeltään/toiminnaltaan sama pasha kumpikin, 5300C:ssä on laadullisesti silmin havaittavasti parempi näyttö, mutta toiseen suuntaan vähempi pikseleitä eli hieman pienempi pala karttaa kerrallaan näkyvillä.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
JuhaV
Viestit: 720
Liittynyt: 14:04:39 13.11.2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JuhaV »

JuhaV kirjoitti:Menin ja tilasin tuon LMS-522C ja siihen ihan perus NauticPath-kartan tuolta jgtech.comista.
Saa nähdä mitä tulee maksamaan ja koska tulee. Visalla maksoin joten eipä huolia...
Eilen oli tilaus saapunut ja tänään hain sen.
Kaikki näyttää olevan kunnossa.
Visalaskukin tuli ja se on varsin kohtuullinen myös euroissa olen daivaassa

Vielä kun sen saisi veneeseen kiinni ja pääsis koeajelemaan 8)
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Voit varmaan summan sanoa, kun kaikki saa samalla hinnalla kuitenkin? Otin omani loppujen lopuksi suomesta, kun sain muutamalla kympillä varmasti toimivan takuun. Eli siis ihan pirun hyvän tarjouksen (josta ei voinut kieltäytyä)
Laskin silloin, että ton mun ostaman lowrance 5300c -plotterin olis saanu uitettua suomeen n.350€:lla, sen hetkisellä puntakurssilla. Eaglen olis saanu pari kybää halvemmalla.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
JuhaV
Viestit: 720
Liittynyt: 14:04:39 13.11.2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JuhaV »

540€
En jaksanu tarjouksia kysellä mistään.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Aika kiva. Muistelen, että toi oli hetki sit vielä 800€... Ja kaveri tuotti kaverinsa mukana tommosen jenkkilästä joku vuosi sitten. Antoi tonnin mukaan ja masiinan saatuaan oli tyytyväinen halpaan hintaan :shock:
Hyvät kaupat taisit kuitenkin tehdä.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
joonas
Dr. Silmäroikko
Viestit: 522
Liittynyt: 05:43:07 26.04.2005
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joonas »

Hmmm... mielenkiintoista. Venettä ostaessa nykyisin on yleistä, että kauppais hommaa toivomasi lisälaitteet sisäänostohinnalla. Näin ostaen oma 5300Ci + Lowrancen X-125 tuli todella järkevään hintaan, eikä uittaminen käynyt mielessäkään.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Erillisistä laitteista saa helposti näyttävän näköisen pulpetin 8)
Ihanaa... olen daivaassa

Kuva
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
kalaton
Viestit: 78
Liittynyt: 07:53:56 10.11.2006
Paikkakunta: Korppoo

Viesti Kirjoittaja kalaton »

Mikähän nyt olis raadin suositus edulliseksi kaikuplotteriksi? Ja mistä? Ja vielä parempi olis jos siihen kävisi Nautic path- kartta, ku sellainen olis jo käsikoneeessa.
Avatar
abboreman
Viestit: 2758
Liittynyt: 16:45:03 21.04.2006

Viesti Kirjoittaja abboreman »

http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=2738

En nyt ihan heti usko et porukalla tuota on, mutta jos sattuisi olemaan..kokemuksia käytöstä kuunnellaan :roll:
Ei tule kalastuskäyttöön.
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

abboreman kirjoitti:http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=2738

En nyt ihan heti usko et porukalla tuota on, mutta jos sattuisi olemaan..kokemuksia käytöstä kuunnellaan :roll:
Ei tule kalastuskäyttöön.
Vetocomin puolella jollain oli noista kokemusta...
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Kallel omaa tuosta pienemmän mallin, kysäiseppä siltä. Aika loistokas peli on kysessä, kun oon sitä kyydissä katellu...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
jja
Viestit: 174
Liittynyt: 16:51:31 04.09.2006
Paikkakunta: Helsinki

Re:

Viesti Kirjoittaja jja »

Samtheman kirjoitti:Kallel omaa tuosta pienemmän mallin, kysäiseppä siltä. Aika loistokas peli on kysessä, kun oon sitä kyydissä katellu...
Hiffaako tosta sivukaiun näytöstä sitten mitään, vai meneekö se ihan arvailujen varaan minkälaista pohjaa se sinne piirtää? Kuinka pitkälle tollanen pystyy luotaamaan sivusuunnassa esim. 5m vedessä?
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Suuri plotteri ja kaiku -keskustelu

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Lukemista pitää opetella, mut sit siitä näkeekin paljon... Ja sivupeilauksen määrän voi ite valita, maksimi oli kai 70m. Luultavasti matalassa taso jo kärsii tollasilla lukemilla.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
jja
Viestit: 174
Liittynyt: 16:51:31 04.09.2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suuri plotteri ja kaiku -keskustelu

Viesti Kirjoittaja jja »

Samtheman kirjoitti:Lukemista pitää opetella, mut sit siitä näkeekin paljon... Ja sivupeilauksen määrän voi ite valita, maksimi oli kai 70m. Luultavasti matalassa taso jo kärsii tollasilla lukemilla.
Tommonen 70m lukema kuulostaa kyllä ihan utopistiselta. Tosin noi vekottimet alkaa olla semmosta hightechiä että kaikki on kaiketi mahdollista.
Avatar
rotte
Viestit: 104
Liittynyt: 21:49:39 10.02.2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suuri plotteri ja kaiku -keskustelu

Viesti Kirjoittaja rotte »

Pitäisi Silver Foxiin päivitellä tuo Humminbird Matrix 17 kaiku uuteen kaiku-plotteri yhdistelmään. Onko kenelläkään tästä kapineesta kokemuksia? Toisaalta Lowrance tai Eagle kiinnostaisi myös, vaikka samoja laitteita nuo viimeksimainitut taitavat olla. Omia kokemuksia voi laitteista laittaa ja mahdollisia vaihtoehtoja tuohon hintaluokkaan ja tarpeisiin. Hintakatto maksimissaan 900e olisi yhdistelmälle asetettava. Humminbird olisi ykkössijalla tuon pikakiinnityksensä sekä jalustansa vuoksi, koska vanhan luotaimen kiinnityspisteet pitäisi saada pulpetista siististi piiloon uuden alle.

Olisiko jollain tietoa, käykö tuohon 788:iin tuon Matrix 17:n kaikuanturi, nopeusanturi ja jalusta?

Käyttö tuolla laitteella olisi järvillä uistelunopeuksilla ja mahdollisesti siirtymillä uistelupaikoille.
Think. Feel. Drive. Subaru.
Laski
Viestit: 1
Liittynyt: 10:47:46 22.05.2009

Re: Suuri plotteri ja kaiku -keskustelu

Viesti Kirjoittaja Laski »

Ongelmia kaijun kanssa:

Käytössä on tuollainen SeaFinder 250 DF Fishfinder. Välillä toimii hyvin niin nopeassa kuin vetovauhdissa, mutta sitten saattaa aivan yhtäkkiä väittää että syvyyttä olisi 0.0m ja syvyys vilkkuu. Luin ohjeista että kun syvyys vilkkuu silloin ei saisi varmaa kaikua pohjasta, syvyyttä ei kuitenkaan hetkellä ole ollut kuin 1-2m. Ajan kanssa menee ohi.

Toinen outo ongelma on että en saa mitään tietoja 200khz asetuksella näyttää vaan 12.1m ja vilkuttaa lukemaa oli sitten syvyyttä 1m tai 14m

Kaikki näyttäisi olevan fyysisesti kunnossa, niin kaiku kuin anturi.
Lohimies
Viestit: 37
Liittynyt: 15:40:54 19.04.2008

Re: Suuri plotteri ja kaiku -keskustelu

Viesti Kirjoittaja Lohimies »

Itsekin ajattelin, että ehkä tuollaisesta pelistä olisi hyötyä karilleajot välttääkseen. Mikä on (näin kaiun omistajana) mielestänne paras kelpo halpa plotteri ilman kaikua? Tuleeko noissa oletuksena jo kartat reitteineen ja kareineen, vai pitääkö ne erikseen ostaa?

Mikä mahtaisi olla Tampere-Pori-akselilla hyvä liike vierailla asian tiimoilla?
Avatar
rotte
Viestit: 104
Liittynyt: 21:49:39 10.02.2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suuri plotteri ja kaiku -keskustelu

Viesti Kirjoittaja rotte »

Lohimies kirjoitti:Itsekin ajattelin, että ehkä tuollaisesta pelistä olisi hyötyä karilleajot välttääkseen. Mikä on (näin kaiun omistajana) mielestänne paras kelpo halpa plotteri ilman kaikua? Tuleeko noissa oletuksena jo kartat reitteineen ja kareineen, vai pitääkö ne erikseen ostaa?

Mikä mahtaisi olla Tampere-Pori-akselilla hyvä liike vierailla asian tiimoilla?
No, itsehän en sitten yhdistelmää hankkinutkaan, vaan juuri ennen Jussia mukaan kaupasta tarttui Lowrancen uusin HDS-5m plotteri. Halvinhan tuo ei suinkaan ollut, mutta "vanhempiin" malleihin verrattaessa näyttö on todella hyvä, vaikka onkin 5", itsellä ei vielä käyttökokemuksia ko. laitteesta ole, mutta kirjoittelen niitä, kunhan saan tänään asennettua ja kokeiltua tuon laitteen. Karttahan näihin pitää ostaa erikseen, hintaa kartalla on noin 245€.

Jos välttämättä sitä halvinta haluaapi, niin kannattaa varmaan kysellä Eaglea tai vanhempaa Lowrancen mallistoa, ainakin itse näin huomasin plottereita tutkiessani kaupoissa. Humminbirdiä yritin plotterina etsiä, mutta sitä ei kyllä mistään tuntunut löytyvän, joten päädyin tuohon Lowranceen.
Think. Feel. Drive. Subaru.
Avatar
Iikku
Viestit: 86
Liittynyt: 16:11:45 30.09.2006
Paikkakunta: Nokia

Re: Suuri plotteri ja kaiku -keskustelu

Viesti Kirjoittaja Iikku »

Ostin käytettynä Lowrancen 5300C mallin ja yhden käyttökerran jälkeen ei ole vielä mitään pahaa sanottavaa. Kirjoittelen syvempää analyysiä, kun pääsen tutustumaan laitteeseen paremmin.
hannufox
EX-tURKUlainen rakkauden levä, vesien Jeesus
Viestit: 791
Liittynyt: 15:55:01 18.05.2006
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Suuri plotteri ja kaiku -keskustelu

Viesti Kirjoittaja hannufox »

Iikku kirjoitti:Ostin käytettynä Lowrancen 5300C mallin ja yhden käyttökerran jälkeen ei ole vielä mitään pahaa sanottavaa. Kirjoittelen syvempää analyysiä, kun pääsen tutustumaan laitteeseen paremmin.
Mites on plotteri toiminut.
Myös muut 5300 käyttäjät voi antaa plussia ja miinuksia
Nim. kohta ostan plotterin
Aina voi oppia uutta, varsinkin kalastuksesta
http://www.deltacafe.fi/
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Suuri plotteri ja kaiku -keskustelu

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Plussaa:
- Hyvä ja selkeä näyttö
- Looginen käyttis
- Hinta
- Karttojen saatavuus

Miinusta
- Hukkaa joskus sateliitit (useatkin taitaa sitä tehdä?) Ei usein.
- Ei kerrytä kuljettua matkaa uistelunopeudella

Oikeilla asetuksilla, mää tykkään! Ollu siis tän kauden käytössä...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: Suuri plotteri ja kaiku -keskustelu

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

hannufox kirjoitti: Nim. kohta ostan plotterin
Meinaatkos ettei Velkualla muuten pysytä (taaskaan) kartalla? :oops:
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
joonas
Dr. Silmäroikko
Viestit: 522
Liittynyt: 05:43:07 26.04.2005
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suuri plotteri ja kaiku -keskustelu

Viesti Kirjoittaja joonas »

Samtheman kirjoitti:- Ei kerrytä kuljettua matkaa uistelunopeudella
Eikö ? Mulla ollu 5300C sisäisellä antennilla vasta keväästä, eikä kaikkea ole tullut laitettua vielä merkille. En tosin uistele, mutta mulla piirtää veneen ajelehtimisen kun asettaa tallennuskynnyksen (vai mikä se nyt oli?) nollaan solmuun.

Kaikkiaan olen ollut tyytyväinen laitteeseen. Joskus tosiaan menettää yhteyden sateliitteihin, mutta toi ei ole Lowrancessa vika, vaan ominaisuus ja saman olen nähnyt tekevän monen muunkin mallin.

Ihan ok laite mun mielestä. Valikoista ollaan montaa mieltä, mutta oman laitteen oppii tuntemaan melko pian ja kaikki tarvittava löytyy pienen naplaamisharjoittelun jälkeen helposti.
Vastaa Viestiin