Dremelin monikäyttöisyys

Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Mikko_-Procyon-
Ich Liebe HH
Viestit: 467
Liittynyt: 21:28:20 01.05.2005
Paikkakunta: Oikeasta reunasta vähän vasempaan

Dremelin monikäyttöisyys

Viesti Kirjoittaja Mikko_-Procyon- »

Ostin reilu vuosi sitten Dremelin ja sen jälkeen sillä on tullut tehtyä jo yhtä sun toista kalastustarvikkeiden virittelyä ja rakentelua. Ajattelin, että tällainen "kaikki irti Dremelistä" (tai vastaavista "halvoista kopioista") -thread olisi nikkaripuolella tarpeen.

Eli: Mitä olet Dremelilläsi tehnyt? Käyttövinkkejä? Ideoita? Kuvia ja työohjeita yms.

Itse olen leikannut sillä vaappuihin leukalappujen urat (katkaisulaikan terällä aika hyvä niitä surrautella). Olen myös tasoittanut vaapun etu- ja takapään sorvausjämät pois ja pyöristänyt reunoja "hioma-osalla" (juujuu, en minä niiden oikeita nimiä tiedä). Niillä muotoilluilla keraamisilla hioma-osilla on saanu siloiteltua runkolankauran tukkeena olevat balsa-liima sotkut nätisti pois.

Kiillotus-osilla ja wenolilla on tullut pilkkejä ja uistimia kiilloteltua uuden veroisiksi. Seuraavaksi pitäisi testata kairan ja tylsän kirveen teroittamista tuolla vekottimella. Ajattelin myös rakennella omaan käteen sopivan morrivavan, jonka puinen runko-osa pitäisi viimeistellä jollain sopivalla terällä. Piirrustukset ja sopivan kovalaatuinen puu pitäisi vielä kehitellä ja hommata.
Propilkki 2 - jo 10 vuotta virtuaalipilkintää. www.kalassa.net/propilkki2
Avatar
AhTi]
Viestit: 251
Liittynyt: 13:13:34 17.08.2008
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

good

Viesti Kirjoittaja AhTi] »

Hyvä aihe ite teen melkee kokonaa vaappu aihiot dremelil se on nii helppoo ku vähä oppii käsittelemään suosittelen sitä muilllekkin. Tosin itelläni on toi bilteman kopio (20e) mut ei mun mielestä aidolle häpeä, ottaa muutes enemmin kierroksia :wink: Ja tuolla tekee helposti myös jerkin reunojen pyöristelyt sun muut.

-ahti
Avatar
Kalamies1000
Viestit: 444
Liittynyt: 17:50:55 11.10.2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kalamies1000 »

Mulla on tuo Dremel STYLUS, litiumakulla vai millä se nyt oli...

Eipä muuta haukuttavaa, kuin helkkarin lyhytkestoinen akku. Lisäksi lopettaa pyörimisen kun pyörimiselle tulee hiukankin vastusta, eli ei paljon passaa katkaisulaikallakaan painaa metalliin.

Lähinnä kevennettyjen muotoonsa hiomiseen tuota tulee käytettyä. Lusikka-aihiotkin saa rälläkän käsittelyn vaikka olisivat kuinka pieniä, mutta tuolla mä ne kiillotan kummiski. Kuka lie virittänyt mun versiota, mutta kun ulisee ja vonkuu niin prkeleesti kun on täydet kierrokset. Sitten kun laskee kierrokset "kasiin" (täydet on 10) niin ulina ja helvetinmoinen tärinä loppuu kuin seinään.

Tuon paketin mukana tuli muutama "työkalu". Ensinnäkään ne "istukanaukaisupihdit" eivät mahdu siihen istukan päälle. Ei helekkari sitä ihmetystä kun Bilteeman tarvikeppakkauksen syövereistä löytyneet vastaavat "pihdit" siihen hommaan sopivat kuin nenä päähän.

Tommottinen laatikko mulla on niitä värkkejä siihen:

Kuva

Tommonen samanmoinen kasa Dremelin omia merkkityökalutavarahärpäkenimihirviöitä olis maksanu varmaan reippaasti päälle rikkaankin miehen vuositulot.

:D
izmo
Tuttu TeeVeestä - Laitela
Viestit: 726
Liittynyt: 21:36:05 28.04.2006
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja izmo »

ite en oo vielä löytänyt mitään käyttöä kyseiselle vermeelle :D
kaikki tulee tehtyä vannesahalla ja nauha/laikka hiomakoneella...
``puskarunkkari´´
Hota
Ota Hota - Ei pakota
Viestit: 498
Liittynyt: 19:32:30 16.03.2006
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Hota »

Kaikenlaista tuolla tullut tehtyä ja kohta saa taas kirota kun käy hakemassa taloyhtiöin ruohonleikkurin.
Kummiski ajettu taas kaikki uitunpihankivet silpuksi sillä.
No dremelillä pyyhkäsee nopsaan kulmat teräviksi.
mutteri
Keskisuuri keilapallonkaatajastrumffi
Viestit: 2518
Liittynyt: 23:47:52 15.11.2005

Viesti Kirjoittaja mutteri »

Hota kirjoitti:No dremelillä pyyhkäsee nopsaan kulmat teräviksi.
Jos vaan mahollista, niin suosittelen tahkoamaan sen terän.
Avatar
E.N.Hääppönen
IVRAN Saunabad
Viestit: 5850
Liittynyt: 18:38:19 05.09.2006
Paikkakunta: Iivantiiran Ypykkä, kukkiva tölli.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.N.Hääppönen »

Muuta järkevää käyttöä en ole keksinyt kuin tanssikenkien lankkaus.
Jonkun olen kuullut kovettuneet varpaankyntensä saaneen lyhyemmäksi tällä laitteella.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa unohtaa.
kitkaton
Viestit: 3577
Liittynyt: 18:32:39 18.12.2007
Paikkakunta: Kota-kylä

Viesti Kirjoittaja kitkaton »

"Remelillä" Katkon messinkiputket putkiperhoihin, sellaisesta pitkästä jöötistä ,jonka löysin Tokiksesta eräästä perhotarvikkeita myyvä :) stä kaupasta joskus 10 v sitten.
Pyytävä kalan saapi ja nukkuva unen näkee.
Kaikkia kaloja ja karhuja ei pussailla.

http://www.aneenloma.fi/
Avatar
Piatu
Kevennetyn keksijä
Viestit: 1791
Liittynyt: 21:36:52 06.10.2008
Paikkakunta: Jns/Lieksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Piatu »

^^
Hydrauliputkesta. 8)

Taitaa pituus olla noin 2,5-3m ja metrihinta ~0,25-0,5€
http://www.fishskinlures.com

*Joskus on lähettävä aivan hillittömän kauas nähdäkseen lähelle*
Avatar
Juves
Viestit: 126
Liittynyt: 14:06:20 30.04.2005
Paikkakunta: Jkl/Hki

Viesti Kirjoittaja Juves »

Dremeli on mun virallinen jerkin pyöristäjä, kun mitään jyrsintä en omista. Teränä käytän metallista jyrsin-/hiomaterää (en minäkään näiden virallisia nimiä tiedä). Pari vuotta on terä kestänyt ihan purevana, mutta nyt alkaa olla vaihdon tarpeessa. Sitten tosiaan vaappujen leukalappujen uria on tullut sahailtua katkaisulaikoilla. Ja onhan tuota tullut käytettyä metallin leikkaukseenkin, laikat vaan eivät kestä painamista juuri lainkaan. Kuksaa on tullut muotoiltua tuolla ym. ym.

Pätevä työkalu kaikkeen pikkunikkarointiin. Ongelmia ei ole 2-3 vuoden aikana ilmennyt.
Avatar
Jokke
Kölvi
Viestit: 476
Liittynyt: 10:57:22 09.04.2006
Paikkakunta: KAUHAjoki

Viesti Kirjoittaja Jokke »

"dremeli" löytyy, ja lähinnä sillä kairaa/kairoja teroittanut.. kaira teroittuu ihan hyviin sillä "hietapaperi rullalla"..

ja joitain pystypilkki kopasteluitakin sillä tullut väännettyä...
eikö gantti gestä...
Hota
Ota Hota - Ei pakota
Viestit: 498
Liittynyt: 19:32:30 16.03.2006
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Hota »

mutteri kirjoitti:
Hota kirjoitti:No dremelillä pyyhkäsee nopsaan kulmat teräviksi.
Jos vaan mahollista, niin suosittelen tahkoamaan sen terän.
Tulis liianhyvä kun seuraava sillä ajelis kummiskin kivikossa.
Avatar
ashrak
Viestit: 278
Liittynyt: 18:52:05 22.07.2008
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja ashrak »

Btw, mistä sais halvalla noita teräsettejä, kopiotkin kelpaa?
mutteri
Keskisuuri keilapallonkaatajastrumffi
Viestit: 2518
Liittynyt: 23:47:52 15.11.2005

Viesti Kirjoittaja mutteri »

ashrak kirjoitti:halvalla noita teräsettejä
Jojensuukin Motonet?
habi81
Viestit: 75
Liittynyt: 20:42:23 14.10.2007
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja habi81 »

Suunnittelin jos tekis vavan pyörittäjän tollasesta remelin kopiosta ja modais siihen jalkapolkimen!!
Tiedä häntä onnistuuko mut aina voi koittaa. Muuten tossa bygmien teossa on ollut ihan ok väline!
Kaikki muu paitsi puutarhan hoito on niin turhaan, jopa kalastuskin....
Avatar
Holkkipolvi
On nähnyt Tuksun aromipesän
Viestit: 7637
Liittynyt: 12:15:01 20.03.2006

Viesti Kirjoittaja Holkkipolvi »

Tollanen setti mikä on kalamies1000 löytyy biltemasta.
Janottaa nii että suu pölisöö...
Mikko_-Procyon-
Ich Liebe HH
Viestit: 467
Liittynyt: 21:28:20 01.05.2005
Paikkakunta: Oikeasta reunasta vähän vasempaan

Viesti Kirjoittaja Mikko_-Procyon- »

habi81 kirjoitti:Suunnittelin jos tekis vavan pyörittäjän tollasesta remelin kopiosta ja modais siihen jalkapolkimen!!
Tiedä häntä onnistuuko mut aina voi koittaa. Muuten tossa bygmien teossa on ollut ihan ok väline!
Tollaisen tekoon oli ohje jollain virittely-sivustolla! Olisi muuten mainio vekotin, jos jaksaisi itsellekin sellaisen rakennella.
Propilkki 2 - jo 10 vuotta virtuaalipilkintää. www.kalassa.net/propilkki2
kitkaton
Viestit: 3577
Liittynyt: 18:32:39 18.12.2007
Paikkakunta: Kota-kylä

Viesti Kirjoittaja kitkaton »

Mää tein kerran muinoin vavanpyörittäjän auton puhaltimen moottorista ja siihen tein alennus vaihteen sellaisesta käsinpyöritettävästä trilliporasta , vai mikä se nyt oli , siihen sai istukkaan kivasti kepin kiinni .Jalkakytkin oli muistaakseni joku ompelukoneen kytkin.
tämä joskus 70 luvun puolivälissä , osa vavoista yhä käytössä. 8)
Pyytävä kalan saapi ja nukkuva unen näkee.
Kaikkia kaloja ja karhuja ei pussailla.

http://www.aneenloma.fi/
Vastaa Viestiin