Hyvä järjestelmäkamera

Avatar
Sanna-t
Pönttönörtti
Viestit: 173
Liittynyt: 16:38:17 04.07.2009
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja Sanna-t »

Tossa ei kylläkään oo kuvanvakainta, pärjääkö ilman?
Jos sanon et taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon et maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta
Avatar
Jupezku
Viestit: 455
Liittynyt: 18:09:20 03.08.2008
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja Jupezku »

Sanna-t kirjoitti:Tossa ei kylläkään oo kuvanvakainta, pärjääkö ilman?
Päiväsaikaan ulkona kuvatessa riittää. Saat osviittaa mihin se riittää, kun säädät kamerasi f4 ja 1/250.
Jos 200mm kuvaat niin toi 1/250 alkaa olla minimi suljinaika, että kuvat onnistuvat hyvällä prosentilla. 70mm taas vakaalla kädellä tulee jo 1/100 ihan ok.

Toi L4 on siitä mukava putki vrt noihin mitä olet ajatellut, ettei siinä ole ollenkaan "ulospäin" liikkuvia osia. Ja tarkennus on hiljainen ja nopea.
Avatar
JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh
Viestit: 3299
Liittynyt: 19:08:14 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadi

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Tuo on kolmanneksi paras 70-200, mitä on olemassa. 1 on Canon 70-200 f2,8L ja 2 on 70-200 f4L IS.
Tai yleensäkkin suunilleen tuosta zoomi-alueen putkista.

Monopodista ei kyllä haittaa ole?
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Avatar
Anár
Viestit: 922
Liittynyt: 12:25:38 02.03.2006

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja Anár »

Sanna-t kirjoitti:Olisko tästä mihinkään? Kellään kokemuksia?
Itse itseäni lainaten
Anár kirjoitti:Jos itse olisin ostamassa "edullista" canonin pikku telezuumia, valintani olisi CANON EF 70-200/4 L USM.
Siis jokseenkin varma valinta kun alle tonnin on rahaa käytössä.
Lähetäämpä kattomaan mikä unohtu kotia
Avatar
Sanna-t
Pönttönörtti
Viestit: 173
Liittynyt: 16:38:17 04.07.2009
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja Sanna-t »

Kiitos paljon avusta! :)
Jos sanon et taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon et maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta
Avatar
Sanna-t
Pönttönörtti
Viestit: 173
Liittynyt: 16:38:17 04.07.2009
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja Sanna-t »

Tänään uutta putkea ostamaan. Jee!
Jos sanon et taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon et maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta
Avatar
jrc
Viestit: 498
Liittynyt: 14:32:00 22.12.2005
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja jrc »

Tänään (28.9) näyttäis Rajalassa olevan toi 70-200mm f4 L putki tarjouksessa 499e.
"Karppimafia"/Isä Carillo
www.karppimafia.fi
Avatar
Sanna-t
Pönttönörtti
Viestit: 173
Liittynyt: 16:38:17 04.07.2009
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja Sanna-t »

jrc kirjoitti:Tänään (28.9) näyttäis Rajalassa olevan toi 70-200mm f4 L putki tarjouksessa 499e.
Shhh! Älä puhu siitä ääneen, meitsi on menos sitä ostaa ja hyökkään sinne liikkeeseen parin tunnin päästä. Ei saa mainostaa ettei jengi viel niitä käsistä :D
Niilo92
Kumisaapasnössö
Viestit: 891
Liittynyt: 10:35:50 08.12.2006
Paikkakunta: Imatra

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja Niilo92 »

Pitkän aikaa jo kiinnostunut kuvauksesta.Kala,maisema ja vaappu kuvia tulis otettua.Mikä olis semmonen halpa setti aloittelijalle joka ei ymmärrä näistä mitään? :lol:
Onhan päivä vielä huomennakin...
Avatar
JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh
Viestit: 3299
Liittynyt: 19:08:14 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadi

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Jaa-a. Käytetty Canonin 40D jollain pienellä linssillä tai Nikonilta D40 tai D60 vastaavalla.
Pentaksin K20 käy kanssa, siis käytettynä.

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12657315
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Ipe
Uimamaisteri
Viestit: 1244
Liittynyt: 22:42:26 11.04.2007
Paikkakunta: Tervola
Viesti:

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja Ipe »

Olisi tarkoitus ostaa järjetelmäkamera hintaluokassa n.500e. Mikä olisi tuossa hintaluokassa suositeltava ostos ja tarviiko ostaa jotain lisävarustusta? Ja vielä jos olisi suositella jotain liikettä mistä kameran voisi ostaa/tilata.
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Tällainen aihe piti olla jossain mutta muutaman minuutin etsiskelyllä ei löytynyt.

Eli, vanha kamerani (Canon EOS 400D) kävi uimassa. Meressä. Arvaatte varmaan ettei siitä enää kameraa saanut ja vakuutuksen piikkinhän tuo meni (Lähivakuutus toimi taas kerran kuin junan vessa). Nyt pitäisi hankkia uusi laite, mikä toisaalta on ihan hyvä juttu, laadukkaampaa runkoa olen ajatellut muutenkin.

Kamera tulee pääasiallisesti kahteen tarkoitukseen, eli kalareissuilla kalastuksen ja kalojen tallentamiseen sekä makrokuvaamiseen (perhot). Mitään kottaraisten tai muiden kaukokohteiden kuvaamista en harrasta enkä aikonut myöskään aloitella. Alkuun aion ostaa pelkään rungon, yksi yleisputki on jo entuudestan ja makro, laajakulma sekä kalansilmä tulee varmaan hankittua ajan myötä. Nopea sarjakuvaus, säänkestävä runko sekä hyvä tarkennus ja kohteen seuraaminen lienevät tärkeimmät speksit.

Tällä hetkellä minulla on ajatuksissa lähinnä yksi vaihtoehto, eli Canon EOS 7D. Nyt suon teille mahdollisuuden haukkua ko. runkoa ja kertoa minulle miksen sitä hankkisi. Putki joka minulla on, on Canonin laite, joten jo senkin takia Canon on etulinjalla runkoehdokkaana.

Ehdottakaa kuitenkinkin myös muiden valmistajien runkoja sekä muita mahdollisia Canonin runkoja, perusteluin tietty. En siis kaipaa tietoa "minulla on tämä ja se on paras" sillä niistä ei paljoa irti saa. Ja tosiaan, en mielellään hankkisi kittiä, vaan alkuun laadukas runko ja sen jälkeen sitten putkia yksi kerrallaan.

Noin. Sana on vapaa. Miksi 7D on hyvä/paska, ja mitä muita voisi ajatella? Ja mistä saa halvimmalla?
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
aaAAaa
Viestit: 6205
Liittynyt: 10:42:50 17.10.2005
Paikkakunta: Weikkolan Wapaavaltio
Viesti:

Re: Digijärkkäriä hankkimassa

Viesti Kirjoittaja aaAAaa »

Kuin sä urpå et löytäny tätä?
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Digijärkkäriä hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Emmää ymmärrä. Muistin jopa aiheen nimen oikein mutten kuitenkaan saanut sitä hakutuloksiin. :oops:

Edit: Tuo sun linkittämä kohde koski kuitenkin lähinnä pokkareita ja niitä tässä talossa on jo aivan tarpeeksi. Tuon aiheen kautta löysin kuitenkin myös järkkäritopikin, siirrän nämä mun lorut sen jatkeeksi.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Olen lisännyt vaihtoehtoihin pari mallia, eli nyt valinta olisi osumassa 7D, 5D ja 5D Mark II-mallien väliin. Onko kellään noista kokemuksia kalastus/perhojenkuvaamisessa, olisi kiva kuulla? Perhojen makrokuvaus ja kalastustilanteiden tallentaminen ovat edelleenkin kuvaushommisa ykkössijalla.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Sanna-t
Pönttönörtti
Viestit: 173
Liittynyt: 16:38:17 04.07.2009
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja Sanna-t »

Mikey kirjoitti:Olen lisännyt vaihtoehtoihin pari mallia, eli nyt valinta olisi osumassa 7D, 5D ja 5D Mark II-mallien väliin. Onko kellään noista kokemuksia kalastus/perhojenkuvaamisessa, olisi kiva kuulla? Perhojen makrokuvaus ja kalastustilanteiden tallentaminen ovat edelleenkin kuvaushommisa ykkössijalla.
Kaveri oli just ostamassa uutta kameraa ja sillä oli testissä 5D ja 7D, mutta totes että ostaa kuitenkin 50D:n, se oli kuulemma noista kolmesta paras.
Jos sanon et taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon et maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Sanna-t kirjoitti:
Mikey kirjoitti:Olen lisännyt vaihtoehtoihin pari mallia, eli nyt valinta olisi osumassa 7D, 5D ja 5D Mark II-mallien väliin. Onko kellään noista kokemuksia kalastus/perhojenkuvaamisessa, olisi kiva kuulla? Perhojen makrokuvaus ja kalastustilanteiden tallentaminen ovat edelleenkin kuvaushommisa ykkössijalla.
Kaveri oli just ostamassa uutta kameraa ja sillä oli testissä 5D ja 7D, mutta totes että ostaa kuitenkin 50D:n, se oli kuulemma noista kolmesta paras.
Perustuen mihin? Ilman perusteluja on "hieman" vaikea uskoa tuota väittämää.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

7D helvatun hyvä autofocus, 8 kuvan sarjakuva mahrollisuus...
ajatellen sinun käyttöäsi...

Mä en osaa sanoa oikeen mitään vakuuttavaa noista sensoreista, tossa
on croppaava, 5D mark 2 full frame...

Valokuvaaja tota yritti mulle selittää, mutta meni hiukan yli...:)

Olikohan noissa vielä jotain putkien sopivuus ongelmia noitten malliesi kesken?
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Mikey kirjoitti:Olen lisännyt vaihtoehtoihin pari mallia, eli nyt valinta olisi osumassa 7D, 5D ja 5D Mark II-mallien väliin. Onko kellään noista kokemuksia kalastus/perhojenkuvaamisessa, olisi kiva kuulla? Perhojen makrokuvaus ja kalastustilanteiden tallentaminen ovat edelleenkin kuvaushommisa ykkössijalla.
Unohda tuo 7D ja muutkin APS-C kennolliset jos edellistä laadukkaampaa haluat. 5D on poistunut malli, jossa helkutin hyvä kenno kun täyskoko ja kohtuu pikselipeitto kun vain muistaakseni 12,8mahtipistettä, 5D mk kekkosessa on yli kakskyt mahtipistettä joka on turhaa. Isommalla pistekoolla(fyysisesti) oleva kenno aina häiriööttömämpi.

Kun selkeesti olet Canonia ostamassa niin osta 5D tai 5D mk 2, täyskokoinen kenno on oikeasti hyvä juttu. 5D jos viel löytyy niin sitä suosittelisin noista. Poistunut 50D ja sen korvannut 60D on ihan höpöhöpö laitteita jos verrataan vitoseen tai ykköseen, jopa seiska on noihin verrates kohtuu uskottava mut pikku kennolla.
Haukkivesku kirjoitti:Olikohan noissa vielä jotain putkien sopivuus ongelmia noitten malliesi kesken?
APS-C pikkukennolliseen tarkoitetut lasit ei välttämättä toimi täyskennoisen kanssa, kaikki oikeat ja filmikelpoiset lasit topimii sekä jotta.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Onko kellään tietoo noista Panasonicin G sarjan kameroista? Itellä vanha FZ-50 pokkari joka toimii vielä hyvin, mut josko jossain vaiheessa päivittelis.....
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Kiitokset Veskulle ja abolle vastauksista.

Tuo 7D croppaava ja 5D-mallien täyskenno on tiedossa. Olen antanut itselleni ymmärtää että täyskennoisuus olisi hyvä juttu varsinkin kun kuvataan makroa, kuten perhojen kuvailu.

Toisaalta tuo 7D:n sarjatuli olisi aika kätsä juttu actionhommissa, liikkuvaa kohdetta kuvatessa. Ei ole heppoa painaa liipasinta juuri oikeassa tilanteessa. Olen myöskin antanut itselleni ymmärtää, että 7D olisi jopa joidenkin urheilukuvaajien suosiossa, juurikin tämän ominaisuuden johdosta.

Pikkasen ehkä kallistuu 5D MK kakkoseen tällä hetkellä. Viikolla täytynee poiketa Rajalassa räpläämässä noita runkoja, 5D MKII lienee jo aika ison kokoinen, fyysisesti. Jaksaako tällainen kukkakeppi sellaista edes kantaa?Vai joudunko mä muka ostamaan kaksi runkoa?

Omistamani objektiivikalusto on filmieoksien ajoilta.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Markki kekkonenkin kuvaa kuitenkin about neljä kuvaa sekunnissa ja aktionia voi kuvata myös fullHD 1920 x 1080 videona 30kuvaa sekunnissa, eli saa siitki stillei otettuu jos ei kauheet suurennost kaipaa.

Se on kuitenki ihan eri juttu täys ja apc kennosella, varsinkin macrossa ja sit hämärässä, isojen ISO-arvojen kohina on fyysisesti isommalla kennolla vähäisempää.

Onhan se noihin pieniin ja keveisiin halpisrunkoihin verrattuna klöntti, magnesium vaik on kevee metalli on metalli kuitenkin. Mut on se 5D siro 1D:hen verrattuna kuitennii...
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Mielenkiintoista olisi myös odottaa jossain vaiheessa kuulemma kohta ilmestyvää 5D "MK kolmosta", tuolloin kakkosen hinta ainakin tippusi ellei muuta. Ongelmaksi koituu vain rungon akuutti tarve, pitää kuvata kuvaa johon pokkarini eivät pysty.

Paskaaks tätä pohtimaan? Huomenna paikan päällee katsomaan pelejä ihan kädestäpitäen ja sen jälkeen se on päätöksenteon paikka.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
jrc
Viestit: 498
Liittynyt: 14:32:00 22.12.2005
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja jrc »

Kannattaa harkita vaihtoehtona myös käytetyn rungon hankintaa(esim:Digikamera.net) noita löytyy suht vähän lauottuja ja hyväkuntoisia.Itse ostin oman 5D:n käytettynä ja oon ollut tyytyväinen.
"Karppimafia"/Isä Carillo
www.karppimafia.fi
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Hyvä järjestelmäkamera

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Päätös on tehty, nyt pitää tingata hyvä tarjous 5D MK II-mallista, käytettyjen kyttäämistä unohtamatta. Eiköhän ensi viikolla jo uusi kaveri löydä tiensä kellariin?
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Vastaa Viestiin