Veneprojektit ja huollot

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Koivisto
Viestit: 1516
Liittynyt: 17:38:00 26.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Veneprojektit ja huollot

Viesti Kirjoittaja Koivisto »

Talven vene projektit ja huollot tänne. Mitä kaikkea on luvassa?



Itse starttasin veneen huollon pesemällä sen kunnolla. Puhtaushan on jo puoli viihtyvyyttä. Moottori tulikin jo vaihdettua (sitä ei saa pestä meressä, menee pilalle), joten enään muutama pikkuvika vaatii huomiota ja hoivaa. Ensin kaikki sähköt revittiin irti ja odottavat nyt täydellistä uusimista, kaikki sähköön liittyvä tulee siis olemaan uutta. Plotteri ja luotain täytyy asentaa. Muutamat pilssit pitäisi asentaa ja tietty vähän lisätä kellukkeita, jos mikään niistä kolmesta pilssistä ei satu toimimaan. Tankki täytyy tyhjentää ja kuivata. Pulpettia siirrämme hieman taaemmas ja sen eteen teemme ison laatikon / penkin. Kuskin jakkara lähtee kaatopaikalle ja uusi penkki saa gamo pinnoitteen. Pohjasta pitäisi poistaa näkit ja kaikki muukin sinne kuulumaton... Pari juttua varmaan unohtui, mutta kattellaan niitä projektien edetessä.
koivistojanne.kuvat.fi
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Eipä mitään hirmu erikoista. Mieluiten ainoa huolto olis koko setin vaihtaminen uuteen, mutta se tapahtunee joskus hamassa tulevaisuudessa. Eli vanhan laittamiseen on tyytyminen.

Pesu ja myrkkyjen paikkausta/uudet myrkyt. Koneen huolto. Keulakoneen ja sen akun asennus. Ohjausvaijerin uusiminen. Ajovalojen uusiminen/uudelleenasettelu. Oliskohan vielä jotain?
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viestit: 8114
Liittynyt: 19:53:03 21.04.2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Pilssipumppu, myrkkymaali...
Ehkä sähköt? :?


Edit: Se musisointilaite!
Avatar
Koivisto
Viestit: 1516
Liittynyt: 17:38:00 26.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Koivisto »

Stickan kirjoitti:Se musisointilaite!
Subbari, strobo ja diskopallo? Olis komeeta!
koivistojanne.kuvat.fi
Avatar
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viestit: 8114
Liittynyt: 19:53:03 21.04.2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Hell yeah!
Hier sind die ONKELZ!
Avatar
ravunsyötti
Mr. Kumihanska
Viestit: 97
Liittynyt: 22:51:39 07.03.2006
Paikkakunta: Låviisa

Viesti Kirjoittaja ravunsyötti »

Heittolavetti myydään ja terhi projekti valmiiksi. Taitaa rojekti jäädä keväälle kun on talven kylmässä tilassa.

Vielä olis rojektissa jonkin verran lasikuitutöitä, pohjan maalaus, sisustus ja koneenasennus. Tietysti jos ei keksi vielä jotain lisää. Rojekti oli alunperin "pikku muutos jobi". On tullut keksittyä matkan varrella sen verran uutta, ettei entinen omistaja tunne sitä enää. Ja rojektihan ei ole kestänyt kuin 3 vuotta. :oops:
Avatar
gsxf
Voima korvaa taidon
Viestit: 357
Liittynyt: 19:16:58 23.10.2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gsxf »

Pesu ja myrkkyjen paikkausta/uudet myrkyt.

Mistäs Mikey olet pruukannut ostaa myrkyt?
Shimano apuvälineitä kädettömille
Avatar
wishky
Kaappi-Insinööri
Viestit: 3920
Liittynyt: 06:58:37 06.03.2006
Paikkakunta: koti toistaiseksi

Viesti Kirjoittaja wishky »

Stickan kirjoitti:Hell yeah!
Hier sind die ONKELZ!
Tualt suppari veneeseen--> tualt
Etiopiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Mä ajattelin vaihtaa bensahana-tsydeemin mun ja Viiksi-Ramin mosaan. Eiköhän tuo loppukesästä suoritettu pura-kokoa-huolto jo riittänyt... Vesipumpun siipipyörän hajoamisen jälkeen kone leikkas kiinni, ja piti sit katsoa mitä se on syönyt. Ehkä peräöljyt keväällä, vaikka olivatkin kirkkaat.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

gsxf kirjoitti:Pesu ja myrkkyjen paikkausta/uudet myrkyt.

Mistäs Mikey olet pruukannut ostaa myrkyt?
Motonetistä.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Jou40
Hauki - Mään
Viestit: 3225
Liittynyt: 19:46:07 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

Jos vaikka hydrauliohjauksen laitattas.

-jouni
diipa daapa
Mrk
Viestit: 28
Liittynyt: 16:14:09 19.09.2006
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja Mrk »

Honkkaris näytti olevan myynnis vedenkestävää subbaria, mee stikkani äkkii hakee, alkaa laulu soimaan! :twisted:
Avatar
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen
Viestit: 1791
Liittynyt: 19:49:34 26.06.2006
Paikkakunta: trUku

Viesti Kirjoittaja Kesis »

Uusi päävirtakytkin ja runkosinkki pitäis asentaa. Ja keulasta paikata ..tun, stanan :evil: paskan vuokratrailerin jättämät naarmut.


Ai niin, keulakonettakin (Minnkota) pitäis ehkä huoltaa. Onko kellään mitään hyviä vinkkejä? Esim. mitä osia pitäis ehdottomasti huoltaa? Pedaalia nyt ainakin...
I wish I had ghosts...
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Nyt on venho haettu takapihalle, oli kieltämättä vähän haikea tunnelma lämmitellä konetta viimeistä kertaa, ja sekin pelkästään nostoa varten. Ens viikolla kone huoltoon, ja sen jälkeen venho pressun alle kevättä odottelemaan...
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
joppe
Uimaopettaja
Viestit: 1787
Liittynyt: 20:51:00 07.11.2005

Viesti Kirjoittaja joppe »

veneeseen: pohjan vahvistus hitsari tekee jonkin tuplalevy hässäkän köliin. maksaa aivan sikanaan kyseinen projekti mutta sen jälkeen kestää vaikka atomipommin.. :lol: kumilista lattian ja laidan yhtymä kohtaan. kuskin penkki.
koneeseen öljyn+ suodattimen vaihto. venttiilien tarkistus/säätö. peräöljyt. tulpat ja bensan suodattimien vaihto . niin ja kaikki tarpeellinen nippojen rasvaus.
sitten sen veneen voisikin laittaa myyntiin . :lol:
Rudi
Viestit: 185
Liittynyt: 16:01:38 03.11.2005

Viesti Kirjoittaja Rudi »

Minä olen luottanut siihen mitä isäni minulle opetti:
MITÄ ENEMMÄN KÄYTÄT PÄÄTÄ SITÄ VÄHEMMÄN SINUN TARVITSEE KÄYTTÄÄ KÄSIÄ.

Näin toimin ja soitin Telvalle ja he hakivat veneeni rannasta, suorittavat tarvittavat huoltotyöt ja keväällä tuovat veneen rantaan.
Maksan ainoastaan laskun ja kaikki on OK.
Deep
kirjuri
Viestit: 3313
Liittynyt: 11:40:21 13.01.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Deep »

Berkleyn vapateline vaihtuu metallisiin vapatelineisiin, "seisontapaikoille" tulee liukuesteet, pullotelineet paikalleen (olipa vidumaista elää ilman), ohjaus huollettava + 10 muuta pikkuhommaa. Kandeeko myrkkymaali hioa vuodelle 2 tehon "aktivoimiseksi"?
Avatar
Koivisto
Viestit: 1516
Liittynyt: 17:38:00 26.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Koivisto »

Rudi kirjoitti:Minä olen luottanut siihen mitä isäni minulle opetti:
MITÄ ENEMMÄN KÄYTÄT PÄÄTÄ SITÄ VÄHEMMÄN SINUN TARVITSEE KÄYTTÄÄ KÄSIÄ.

Näin toimin ja soitin Telvalle ja he hakivat veneeni rannasta, suorittavat tarvittavat huoltotyöt ja keväällä tuovat veneen rantaan.
Maksan ainoastaan laskun ja kaikki on OK.
Tuo on yksi tapa, eikä varmasti huono. Itse kuitenkin otan fiksailut yhtenä osana harrastusta. Mä ainakin tykkään rakennella noita romuja. Keväällä on taas mahtava fiilis laskea vene, kun se on kondiksessa ja sen eteen on joutunut näkemään hieman vaivaa. Oikeastaan toi rakentelu on aika sosiaalista hommaa.
koivistojanne.kuvat.fi
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Deep kirjoitti:Kandeeko myrkkymaali hioa vuodelle 2 tehon "aktivoimiseksi"?
Riippuu myrkystä. Esim. Hard Racing aktivoituu kun sen pesee makealla vedellä ja esim sienellä.

__________________________

Itsellä kaudeks 2007...

Jos tekis vihdoin sähköt Saukkoon, mahdollisesti kölirauta, uus plotteri(ehkä, tai sit ilman, vanha myyty), pohjaan uudet myrkyt.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Deep
kirjuri
Viestit: 3313
Liittynyt: 11:40:21 13.01.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Deep »

Ok.. Danke!
Avatar
Anár
Viestit: 922
Liittynyt: 12:25:38 02.03.2006

Viesti Kirjoittaja Anár »

Isoon veneeseen...
Tarttee rakentaa kattoluukku, vapatelineet, takilan juuri, plaanarikelat.
Tarttee asentaa invertteri, digiboxi, nestetelkku, vessanpönttö, kompuutteri, trimmit.
Tarttee vaihtaa potkuri, jenkkakone.

Muutenhan tuo on aika valmis, mitä nyt merikytkin pitää ottaa irti ja korjata.

Liippariin vapatelineet, plaanarimasto, ratti ja kaasu.
Lähetäämpä kattomaan mikä unohtu kotia
Avatar
Jani
Olut ON Kustavissa
Viestit: 1393
Liittynyt: 21:19:53 21.04.2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jani »

Koivisto kirjoitti:Tuo on yksi tapa, eikä varmasti huono. Itse kuitenkin otan fiksailut yhtenä osana harrastusta. Mä ainakin tykkään rakennella noita romuja. Keväällä on taas mahtava fiilis laskea vene, kun se on kondiksessa ja sen eteen on joutunut näkemään hieman vaivaa. Oikeastaan toi rakentelu on aika sosiaalista hommaa.
Ja toisille toi maksaminen muille veneen nostosta+huollosta+säilytyksestä on ainoa vaihtoehto. Olishan noi huoltohommat sun muut rakentamiset kiva väsäillä talven aikana mut tos kerrostalon parkkipaikal homma hiukan ankeeta ja se per**leen isännöitsijäkin tulee valittamaan ku vene makaa vieraspaikalla 3-4 kuukautta. Pikkufiksaukset (vapatelineet, mukitelineet jne.), mikäli niit tarttee tehä, tehdään hippasen ennen vesille laskua mökin pihas taikka rannassa laiturin nokassa.

Munkin on turvauduttuva tohon maksumiehen roolin. Viime talven väännöt veneen nostossa sai tält kaudelt jäädä ja suosiolla maksan nostosta+talvisäilytyspaikasta+huollosta ettei mun tartte tapella tänä talvena noston kanssa. Nyt sain veneen talvisäilöön 20 kilometrin päähän mökistä ku viime talvena jouduin ajamaan yhdistelmän Kustavista Nousiaisiin (ei ollu Åkemonin navetta mis vene vietti talven :-)).

Vaikka Asikainen kehuukin omaa 9000 Saappia hyvänä vetoautona ni mun 900 on sit ihan eri maata. Ei tarvinnu olla kummonenkaan mäki mihin jäi jumiin jos vaan piti pysäyttää yhdistelmä esim. risteykseen. Jo se et saatiin vene luonnonrampista ylös oli sen verran kovan työn takana etten sitä talvena halunnu tehä vaikka nyt olosuhteet onkin ihan erilaiset. Viime vuonna rampilla oli 10 senttiä lunta, kallio jäässä ja matka tielle sellaset 100 metriä tasasta ylämäkeä. Nyt ei varmaankaan olis vaikeuksia saada venettä ylös omalla autolla ku lunta taikka jäätä ei rampilla ole. Tänä vuonna pääsee paljon helpommalla ku talvisäilytyspaikasta luvattiin et ne kiskasee veneen ylös. Riittää et ajelen vaan veneen rampille.

Mökin pihal en kovin mielelläni jättäis venettä moottori persuksissa ku mun tuurilla keväällä pihas odottaa vene ilman moottoria.

Olishan se kiva jos olis oma paikka mis huollot ja talvisäilytys onnistuis. Ei muakaan paljoa huvittais maksella säilytyksest+huollost mut pakko se on ku ei muutenkaan homma luonnistu.
Avatar
Koivisto
Viestit: 1516
Liittynyt: 17:38:00 26.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Koivisto »

Veneestä lähti irti pulpetti, penkki, tankki, kaikki piuhat, kytkimet etc. Tankki tyhjennettiin ja pulpetin uudelleen sijoittelua jo suunniteltiin. Seuraavaksi täytyy aloittaa kasaaminen.

Muutama foto kotisivuilla.
koivistojanne.kuvat.fi
Avatar
Koivisto
Viestit: 1516
Liittynyt: 17:38:00 26.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Koivisto »

Korjattavien listalle myös tuulilasi, jonka sain hajalle...
koivistojanne.kuvat.fi
Avatar
Samweb
Viestit: 194
Liittynyt: 12:12:10 28.06.2006
Twitter: http://www.twitter.com/SamiLansipaltta
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samweb »

Akuuteimpana huoltona olisi uusi ohjauskaapeli, kun vanha sanoi sopimuksen irti viime lauantaina. Lisäksi uusi pilssi ja myös uudet lasit, jos "valmistaja" saa nuo lasit joskus valmiiksi. Ovat muuten jotain ihmemuovia, jota käytetään esim. motojen laseina ja rynnäkkökilpinä.

Niin ja se venehän oli mikäpä muu kuin Buster RS.
Vastaa Viestiin