Mistä ostatte/tilaatte sidontakamanne?

Alueen säännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Ville
Viestit: 6
Liittynyt: 15:50:01 26.04.2005
Paikkakunta: TKU

Viesti Kirjoittaja Ville »

Itse tilailen pitkälti samoista paikoista kuin aikaisemmatkin ovat tilailleet. Suomessa lähinnä Mistpoolista ja Freditistä, ulkomailta sitten Taimen.commista. Varmaan lähes kaikista suomalaisista postitse toimittavista liikkeistä kyllä on tullut tilailtua vuosien mittaan, mutta Fredit ja Mistpool ovat kyllä osoittautuneet kotimaisista parhaiksi - ketunhännät tietty FFF:ltä. Joka vuosi messuilta tosin tulee hamstrattua tavaraa aikalailla milloin minkäkin puljun kojusta. Kun paikanpäällä käyn, niin Tre:n kalastuväline on se ykköspaikka - joskus (todella) harvoin myös Sportia Pekasta.

Taimen.commista saa tosiaan hyvää sidontamateriaalia edullisesti, täytyy vain tietää mitä tilaa. Tilauksia olen tehnyt kaksinumeroisen määrän ja aina on tavarat tuleet perille. Alussa makselin tilisiirrolla sinne, kun luottokorttia en omistanut. Tällöin toimitus tosiaan kesti jonkin aikaa, pelkästään rahojen näkyminen vei useita pankkipäiviä.

Nykyään tulee käytettyä Visa Electronia; tällöin veloitetaan todellakin vain sen verran, kuin matskua on varastossa ja mitä on tilannut, eikä puuttuvia "korvata" muilla, kuten tuolloin joskus alkuaikoina kun tilisiirrolla tilasin tapahtui. Ainakin Nordean Visa Electroni toimii, kun nettimaksuominaisuus on kytketty käyttöön. (Se toimii Verified by Visa menetelmällä, vaikka sivuilla ei mainintaa kyseisestä maksutavasta suoranaisesti olekkaan). Nopeimmillaan matskut ovat tainneet saapua neljässä arkipäivässä perille, mutta tilisiirrolla maksettaessa on kyllä mennyt reilu parikin viikkoa. Plussaa on vielä se, että nykyään sieltä saa kaikenkokoisiin tilauksiin ilmaiset postikulut.
Avatar
Tatuu
"Larvanto"
Viestit: 1413
Liittynyt: 10:37:08 14.05.2005
Paikkakunta: Espoo/Kotka

Viesti Kirjoittaja Tatuu »

Tilasin taas Taimenesta hieman sidontakamaa. Maksusta pari päivää ja mailiin tuli ilmoitus, että he ovat lähettäneet tavarat ja kolme päivää eteenpäin niin ilmoitus tuli kotiin. Todella ripeää toimintaa!

Ja mikä parasta, kaikki oli juuri niin kuin pitikin. Taitaa olla ensimmäinen kerta, kun näin käy :lol:

Heillä on muuten joku uusi tyttö töissä, joka puhuu todella hyvää englantia...kalastuksesta ja sidonnasta se ei sitten tunnu paljoa tietävän :roll:
Team Don't Push The River Member #1

"Kun ihminen nukkuu, sille ei tapahdu mitään. Mutta kun se ei nuku, se voi saada vaikka kalan.", Matti Nykänen.
Sareskivi
Kryptoniitti
Viestit: 155
Liittynyt: 12:32:17 14.06.2005
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Sareskivi »

Joskus kattelin, että voisi tilata edullisten hintojen suhteen, mutta samalla heräs epäilys toiminnasta. Nyt kuitenkin voisin jo ajatella tilaavani.
Sareskivi
Avatar
potsi
Luku- ja laskutaidoton naarasporo
Viestit: 898
Liittynyt: 17:59:31 14.12.2005
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja potsi »

Mistpoolistahan minä tilaan saa varmiten kaikki kamat ei tartte sit myöhemmin ruveta...
Avatar
Säynävä
Lahna mikä Lahna
Viestit: 735
Liittynyt: 05:33:30 04.05.2005

Viesti Kirjoittaja Säynävä »

Normaalisti olen hakenut kamoja sieltä täältä tarpeen mukaan. Mistpoolista tuli tilattua kokeeksi ja hyvältä vaikutti, hinnat siedettävät ja toimituksessa meni 1 vrk.
Tästä eteenpäin varmaankin tulee hoidettua ostelut pääasiassa netin kautta.
Kettumies
Viestit: 153
Liittynyt: 16:49:52 13.11.2006
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Kettumies »

Mistpoolista
Spey clave
Närvänen pori
sissos rauma

noista olen saanut "melkein" kaikkea mitä olen halunnut :D
Maksan itse postimaksut, koska haluan nähdä tuotteen ennen kuin maksan itse tuotteen, näin voin lähettää shitti paketin takas jos niin kävisi! Pask... en viitti maksaa!!!
Avatar
migu
Viestit: 236
Liittynyt: 20:48:32 13.01.2006
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja migu »

Ite oon tilaillu aina sidontakamani seuraavista paikoista:

Helskinki Spey Clave
Mistpool
Kalastustarvike Närvänen

Kaikkiin paikkoihin oon aina ollut tyytyväinen, ja kaiken saanut mitä oon halunnut :lol:
Avatar
carambola
Tähti-O-hedelmä
Viestit: 471
Liittynyt: 16:30:04 27.12.2005
Paikkakunta: tURKU

Viesti Kirjoittaja carambola »

Mikä ton Närväsen sivu on??
"Oisit säki ihmeissäs jos BigMac kävis vetää vastaan, biatch..."
Avatar
taemen
rekeeneekeri
Viestit: 1961
Liittynyt: 17:27:24 20.03.2006
Paikkakunta: Kuopio/Stadi

Viesti Kirjoittaja taemen »

perhopojat, perhokulma, perhokolmio yms. perhokalastuskaupat. joskus harvoin netistä (mistpool)
Niinkö?
Avatar
migu
Viestit: 236
Liittynyt: 20:48:32 13.01.2006
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja migu »

carambola kirjoitti:Mikä ton Närväsen sivu on??
Mun tietääkseni Närväsellä ei oo kotisivuja, ainoastaan soittamalla... Ite on tullut sieltä tilailtua koska Markon tunnen... 8)
Avatar
carambola
Tähti-O-hedelmä
Viestit: 471
Liittynyt: 16:30:04 27.12.2005
Paikkakunta: tURKU

Viesti Kirjoittaja carambola »

Ajjoo, tos topicissahan oliki toi "ostatte"-teksti kans... :oops:
"Oisit säki ihmeissäs jos BigMac kävis vetää vastaan, biatch..."
Jare
Viestit: 74
Liittynyt: 12:48:02 28.10.2006
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jare »

hmm... Tuo taimen.com vaikuttaa aika hyvältä paikalta ja hinnatkin miellyttävät. Voisi tässä kevättalven aika harkita tilausta sieltä.
Avatar
migu
Viestit: 236
Liittynyt: 20:48:32 13.01.2006
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja migu »

carambola kirjoitti:Ajjoo, tos topicissahan oliki toi "ostatte"-teksti kans... :oops:
Itekki tajusin vasta sen jälkikäteen :P ...
Avatar
Mölli
Uuuh mölli lähti
Viestit: 77
Liittynyt: 21:01:03 02.08.2006
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Mölli »

Itse tilaan mistpoolista. Eilenkin juuri tuli tilaus kotiin.
Avatar
J.a.M
Viestit: 1734
Liittynyt: 13:09:11 11.07.2005
Paikkakunta: Kempton
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J.a.M »

mistpool opm vision.... mutta hakusessa edullista viidakkokukkoa ... missä hinnoissa ne nykyään liikkuuviimeksi ku kyselin hinnat oli jossain 80- ??? €
Paino on voimaa ja Ylipaino on Ylivoimaa
Avatar
migu
Viestit: 236
Liittynyt: 20:48:32 13.01.2006
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja migu »

J.a.M kirjoitti:mistpool opm vision.... mutta hakusessa edullista viidakkokukkoa ... missä hinnoissa ne nykyään liikkuuviimeksi ku kyselin hinnat oli jossain 80- ??? €
Edullista junglea, Hmm... onkohan kiven alla? Joku myi junglen niskoja täällä , kalastus.comissa ja pk.netis... Olikohan kaverin nimi Juho Kuusijärvi, kannattaa varmaan kysellä häneltä, ei ollut pahan hintasia ja ihan ok näkösiä tosin ite en oo päässy näkemään muutakun kuvista.

Ite ostin joskus pari vuotta sitten Perhokulmasta luokittelemattoman niskan, siinä oli paljon hyvää kamaa mutta taustahöyhenet puuttu...
Avatar
carambola
Tähti-O-hedelmä
Viestit: 471
Liittynyt: 16:30:04 27.12.2005
Paikkakunta: tURKU

Viesti Kirjoittaja carambola »

Ok kamaa noi Kuusijärven niskat, ostin yhden, olisko ollu 70€, ja ostan varmaan uudestaan ku tulee tarjolle/entinen käy vähiin...
"Oisit säki ihmeissäs jos BigMac kävis vetää vastaan, biatch..."
Avatar
migu
Viestit: 236
Liittynyt: 20:48:32 13.01.2006
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja migu »

Oli kaverin nimi sitten Kuusijärvi :lol: Ei se muisti nyt vielä aivan oo mennyt :P

Oliko silmät ehjiä Carambola? Ilmeisesti A-luokan niska kyseessä?
Avatar
carambola
Tähti-O-hedelmä
Viestit: 471
Liittynyt: 16:30:04 27.12.2005
Paikkakunta: tURKU

Viesti Kirjoittaja carambola »

Se oli se keskihintanen, pienet/keskikokoset silmät ehjiä, isoimmissa aika paljon haljenneita,
mutta ei mitään mistä ei kirkas kynsilakka/kynsilakanpoistoaina seoksella (pikaliimamaista lakkaa ;)) selviäisi... 8)
"Oisit säki ihmeissäs jos BigMac kävis vetää vastaan, biatch..."
Avatar
migu
Viestit: 236
Liittynyt: 20:48:32 13.01.2006
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja migu »

carambola kirjoitti:Se oli se keskihintanen, pienet/keskikokoset silmät ehjiä, isoimmissa aika paljon haljenneita,
mutta ei mitään mistä ei kirkas kynsilakka/kynsilakanpoistoaina seoksella (pikaliimamaista lakkaa ;)) selviäisi... 8)
Näinhän se homma menee :lol: :wink:
Avatar
J.a.M
Viestit: 1734
Liittynyt: 13:09:11 11.07.2005
Paikkakunta: Kempton
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J.a.M »

enään olis valinnan vaikeus pienempi niska jossa yli 100 ehjää silmää soveltuu pinten ja keskisuurien perhojen tekoon hintaa noin 65 € sit olis isompi niska jossa määrällisesti vähemmän ehyitä mutta kooltaan suurempia saman hintanen ...
Paino on voimaa ja Ylipaino on Ylivoimaa
Avatar
migu
Viestit: 236
Liittynyt: 20:48:32 13.01.2006
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja migu »

J.a.M kirjoitti:enään olis valinnan vaikeus pienempi niska jossa yli 100 ehjää silmää soveltuu pinten ja keskisuurien perhojen tekoon hintaa noin 65 € sit olis isompi niska jossa määrällisesti vähemmän ehyitä mutta kooltaan suurempia saman hintanen ...
Otat sen kumpia tarvit! Perhon koostahan se (ainakin) mulla riippuu, mutta ite oon tykästynyt hieman pienempiin silmiin :wink:

Kuusijärveltäkö löysit vai mistä?
antsu
Viestit: 45
Liittynyt: 13:59:58 08.09.2006
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antsu »

J.a.M kirjoitti:enään olis valinnan vaikeus pienempi niska jossa yli 100 ehjää silmää soveltuu pinten ja keskisuurien perhojen tekoon hintaa noin 65 € sit olis isompi niska jossa määrällisesti vähemmän ehyitä mutta kooltaan suurempia saman hintanen ...
Ota enemmin se pienempi niska, jossa on enempi ehjiä. Yleensä tulee enempi käytettyä juuri noita pienempiä silmiä, isojen jäädessä vaille käyttöä. Näin ainakin itsellä.
Avatar
J.a.M
Viestit: 1734
Liittynyt: 13:09:11 11.07.2005
Paikkakunta: Kempton
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J.a.M »

perkeles opm:ltä oli Schlappenit loppu tuli vain yhtä väriä ...
eli ei ku uutta tilaamaan jostaki päin mualimaa
Paino on voimaa ja Ylipaino on Ylivoimaa
Avatar
migu
Viestit: 236
Liittynyt: 20:48:32 13.01.2006
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja migu »

J.a.M kirjoitti:perkeles opm:ltä oli Schlappenit loppu tuli vain yhtä väriä ...
eli ei ku uutta tilaamaan jostaki päin mualimaa
Mistpool :?:
Vastaa Viestiin