Hauen heittokalastus ja kutu

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Ossi kirjoitti:tmu, 2003 kevään kaltaista piinaa tästä odotuksesta ei tule kyllä millään. Eihän?...

Oma ennustukseni on, että jos/kun kovat pakkaset pikku hiljaa olisivat historiaa, niin kyllä viimeistään viikon 15 lopulla pitäisi _hauki_kalaan päästä. Viime kevään aloitus oli oman kirjanpitoni mukaan 14.4., joka oli viikon myöhässä ennustuksestani maaliskuun lopun tiukkojen yöpakkasten takia. Tänä vuonna nuo on tilattu jätettäväksi ohjelmasta pois, joten aikataulussa ollaan...
Elämme toivossa 8)
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato. Mutta oikeesti, kannatta olla pessimisti, niin ei pety. Juhannukseksi viimeistään vesille. Se on varma tieto! Nyt nukkumaan, saa loppua tää tiistai-illan olutsessio, muuten tulee kohta Åkelta bänniä.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
tmu
Hyvätapainen nuorimies
Hyvätapainen nuorimies
Viestit: 791
Liittynyt: 19:31:20 24.04.2005
Paikkakunta: Viiala

Viesti Kirjoittaja tmu »

Ossi kirjoitti:tmu, 2003 kevään kaltaista piinaa tästä odotuksesta ei tule kyllä millään. Eihän?...

Oma ennustukseni on, että jos/kun kovat pakkaset pikku hiljaa olisivat historiaa, niin kyllä viimeistään viikon 15 lopulla pitäisi _hauki_kalaan päästä. Viime kevään aloitus oli oman kirjanpitoni mukaan 14.4., joka oli viikon myöhässä ennustuksestani maaliskuun lopun tiukkojen yöpakkasten takia. Tänä vuonna nuo on tilattu jätettäväksi ohjelmasta pois, joten aikataulussa ollaan...

No sovitaan niin. Ei sitä kyllä toista kertaa kestäisikään.

Tuutilullaa..
Make my day- Teemun päivä.
Avatar
Mokia
Operan Killisilmä
Viestit: 4320
Liittynyt: 11:01:14 22.04.2005

Viesti Kirjoittaja Mokia »

Meikäläinen on vaipunut jo niin alas, että kävin eilen ostamassa kairan, pilkkireppu/jakkaran ja läjän sekalaisia pilkkivehkeitä! :shock: Olen tainnut täälläkin joskus haukkua pilkkimistä hullujen hommaksi, enkä olisi itsestäni koskaan uskonut, mutta...
Sekin vielä, kun mitään en pilkkimisestä edes tiedä, niin hauskaksi menee jäällä istuskelu. :D

Kaikkea kalastus saakin meissä aikaan... :?

Avovesiä odotellessa on suunniteltu jo mökkijärven (Puula) hauestus reissunkin ajankohdaksi kesäkuun alkua, ihan vain varmuuden vuoksi, kun viime keväänä oltiin heti vapun jälkeisellä viikolla paikoilla, jotka olivat vielä täysin valkoisena jäästä! Satuttiin tosin juuri jäiden lähdön aikaan ja olikin mielenkiintoista seurata, kun keskiviikkona oli kaikki paikat jäässä ja perjantaina ei enää ollut jäitä missään. Jo torstaina päästiin melko vapaasti veneilemään ja tilanne parani koko ajan iltaa kohden mentäessä.
Kalaahan tuolta reissulta ei sitten saatukaan, mutta ei siitä sen enempää. :oops:
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
jaslehto
Viestit: 193
Liittynyt: 18:00:36 28.09.2005
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jaslehto »

aivan tajuttomat poltot..kattonu pari kertaa tänään gäddäfeeberin.Hain välineestä uuden bftn heittelin tosa pihalla mutteria...naapuri kysy soitetaanko ampulanssi :oops: ..että semmosta :lol:
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

JPL kirjoitti:aivan tajuttomat poltot..kattonu pari kertaa tänään gäddäfeeberin.Hain välineestä uuden bftn heittelin tosa pihalla mutteria...naapuri kysy soitetaanko ampulanssi :oops: ..että semmosta :lol:
Itekkin tossa suunnittelin, että jos laittais siiman kiinni tommosen esikouluikäisen takinselkämykseen ja usuttais sen hakemaan 100m päässä olevan karkkipussin, niin pääsis reenaamaan väsytystä livenä. Hmm, onnistuiskohan tuo ilman, että joku hälyttää paikalle lastensuojeluviranomaiset :?
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Avatar
pkartio
Gizan P. Yramidi
Viestit: 596
Liittynyt: 17:10:14 01.02.2006
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja pkartio »

Jestas, aloin lueskella ketjua alusta, ja hetken löi tyhjää, missä helvetissä ne sankarit mätikaloja jerkeillään... mutta vuosiluku ei sitten täsmännyt ja kun topikkia seuraili pitemmälle niin samat äijät löytyivät polun varrelta hehkuttamasta ja kaatamasta suolaa toistensa haavoihin.
Jos äkkipäätään arvaan niin v. 2006 puolella kirjoittaneiden keski-ikä on lähempänä 40 kuin 30. Jos se keski-ikä olisi lähempänä 20.tä niin näin itkuinen puhe ei voisi olla lähtöisin kuin 2 viikon metsäkomennukselta ja sen päälle 2 viikkoa ginestä, armeijan harmaat yllä ja puhe joko pimpistä tai pimpistä.
Ei tule vanhuus yksin ei, minkäköhän perään itketään kun käydään lähempänä 60.tä, katkeamattoman virtsasuihkun?
no, auki on jääkansi äitienpäivään mennessä...
Strumffia strumffaava strumffi...
Avatar
Kallel
Mr. Takakenopönö
Viestit: 515
Liittynyt: 10:16:24 23.01.2006
Paikkakunta: Vantaalainen torppari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kallel »

Viime yönä näin unta että olin kalassa, joten nyt se on virallista: polte on vihdoin saapunut. Toivottavasti poltteen myöhäinen ajankohta ei kompensoidu intensiivisyydellä... :?
Kalastakaa!
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Kallel kirjoitti:Viime yönä näin unta että olin kalassa, joten nyt se on virallista: polte on vihdoin saapunut. Toivottavasti poltteen myöhäinen ajankohta ei kompensoidu intensiivisyydellä... :?
Ei kai vain buusterin "turhalla" hinaamisella pitkin uuttamaata voisi olla tekemistä poltteen alkamisen kanssa :lol:
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Avatar
Teuge
Irstas baarimikko
Viestit: 1192
Liittynyt: 15:43:05 14.12.2005
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teuge »

Että perkele pitikin eksyä tähän topicciin. :cry: Tähän asti meni ihan hyvin. :cry: :cry: Tarttee varmaan alkaa kaivaan "suomen ruminta" lumihangesta esiin, ja alkaa tilkitsemään sitä vesitiiviiksi. Appiukon vene olis kyllä käyttövalmiina trailerilla. Ei se varmaan huomaa jos sitä lainaa... :roll:
Aion elää kunnes kuolen.
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Teuge kirjoitti:Että perkele pitikin eksyä tähän topicciin. :cry: Tähän asti meni ihan hyvin. :cry: :cry: Tarttee varmaan alkaa kaivaan "suomen ruminta" lumihangesta esiin, ja alkaa tilkitsemään sitä vesitiiviiksi. Appiukon vene olis kyllä käyttövalmiina trailerilla. Ei se varmaan huomaa jos sitä lainaa... :roll:
Pilkillekö meinasit? Vaan eikös tuollainen vene-/traileriyhdistelmä ole ahkioksi turhan raskas?
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Avatar
Teuge
Irstas baarimikko
Viestit: 1192
Liittynyt: 15:43:05 14.12.2005
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teuge »

Tartte olla valmiina kun hetki lyö...
Aion elää kunnes kuolen.
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Teuge kirjoitti:Tartte olla valmiina kun hetki lyö...
Jos se Hetki alkaa muksimaan siellä aiemmin kuin täällä, niin kutsu mut mukaan rähinään.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Avatar
Kallel
Mr. Takakenopönö
Viestit: 515
Liittynyt: 10:16:24 23.01.2006
Paikkakunta: Vantaalainen torppari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kallel »

...ja jos tarttee voimaa vetoautoon niin mut voi kutsua kans mukaan! 8)
Kalastakaa!
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Kallel kirjoitti:...ja jos tarttee voimaa vetoautoon niin mut voi kutsua kans mukaan! 8)
Ollos täten kutsuttu, oi suuri pienhauenkalastaja :twisted:
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Avatar
Teuge
Irstas baarimikko
Viestit: 1192
Liittynyt: 15:43:05 14.12.2005
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teuge »

Vahvistan kutsun 8)
Aion elää kunnes kuolen.
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Teuge kirjoitti:Vahvistan kutsun 8)
Jaa-a, mahdanko mahtua kohta enää mukaankaan, kun noita sintinjallittajia alkaa noin parveutua :twisted:
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Avatar
Teuge
Irstas baarimikko
Viestit: 1192
Liittynyt: 15:43:05 14.12.2005
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teuge »

Ainakin vielä viime syksynä mahduit vielä siihen reiluun kahteen neliöön joka keulahomolle on k2:ssa varattu. :wink:
Aion elää kunnes kuolen.
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Teuge kirjoitti:Ainakin vielä viime syksynä mahduit vielä siihen reiluun kahteen neliöön joka keulahomolle on k2:ssa varattu. :wink:
No hyvä juttu, enköhän mahdu vieläkin. Kallel siihen keskelle ja "iso kalju, parempi mieli" ruorin taakse :wink:
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Avatar
Kallel
Mr. Takakenopönö
Viestit: 515
Liittynyt: 10:16:24 23.01.2006
Paikkakunta: Vantaalainen torppari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kallel »

Mitäs se Tyrä siinä puhuu sintinjallittajista? Kuinkas pitkä herran ennätyshauki nyt olikaan? Ai niin, eihän se ollut edes 120cm :twisted:

Mitä nyt painoi vähän enemmän... Höh, ei kilpailussa isommasta aikaisemminkaan ole puhuttu painosta vaan pituudesta.

Mutta keskipaikka sopii mulle, ei tartte ruoria rämplätä eikä ankkuria tempoa, se homma kun perinteisesti onpi keulasillanpään tehtävä. :lol:
Kalastakaa!
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

:lol:
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
spande
Valtakunnansovittelija
Viestit: 1221
Liittynyt: 21:16:39 19.11.2005

Viesti Kirjoittaja spande »

Kallel on näköjänsä herännyt talvihorroksesta. Jos en nyt ihan väärin ole ymmärtänyt, taitaa kolme edellistä lerpanheiluttajaa muodostaa venekunnan. Vetäkää vene jäälle ja menkää seisoskelemaan sinne vapojen ja jerkkien kanssa, niin itse tein männä viikolla kun pikku purtilomme haettiin korjaukseen. Helpotti hieman.
Avatar
Teuge
Irstas baarimikko
Viestit: 1192
Liittynyt: 15:43:05 14.12.2005
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teuge »

Kallel: ei tarvi ruoria rämplätä, mutta mitäs löytyykään ruorin takaa... :roll:
Aion elää kunnes kuolen.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

spande kirjoitti:Kallel on näköjänsä herännyt talvihorroksesta. Jos en nyt ihan väärin ole ymmärtänyt, taitaa kolme edellistä lerpanheiluttajaa muodostaa venekunnan. Vetäkää vene jäälle ja menkää seisoskelemaan sinne vapojen ja jerkkien kanssa, niin itse tein männä viikolla kun pikku purtilomme haettiin korjaukseen. Helpotti hieman.
Jumalauta, hullu mies! Sulla on näköjään menny toi polte aivan uusiin sfääreihin. *kumarrus* :shock:
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
Kallel
Mr. Takakenopönö
Viestit: 515
Liittynyt: 10:16:24 23.01.2006
Paikkakunta: Vantaalainen torppari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kallel »

spande kirjoitti:Kallel on näköjänsä herännyt talvihorroksesta. Jos en nyt ihan väärin ole ymmärtänyt, taitaa kolme edellistä lerpanheiluttajaa muodostaa venekunnan. Vetäkää vene jäälle ja menkää seisoskelemaan sinne vapojen ja jerkkien kanssa, niin itse tein männä viikolla kun pikku purtilomme haettiin korjaukseen. Helpotti hieman.
Juu, talvihorros on muuttunut kevätkuumeeksi. Pahenee perskurallaa päivä päivältä. Eikä se yhtään auta että yöpöydällä on haukikirja jota tulee selailtua aina ennen nukkumista ja heti aamusta jos ei joudu heti nousemaan. Enkä nousemisella viitta aamunöpötykseen.
Kalastakaa!
Vastaa Viestiin