Trailerin ostoa suunnittelemassa
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 16:58:47 10.05.2012
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Lainailet taas vain osan ja mitähän tällä älyväläyksellä haet? Keskikohtaa vai kiinnityslenkkiä vai mitä?
Se että sinun Aku-trailerissa on jokin lenkki ei tarkoita että kaikissa olisi. On muuten ainoa malli jossa kyseisen jälkiasennuslenkin olen nähnyt.
Se että sinun Aku-trailerissa on jokin lenkki ei tarkoita että kaikissa olisi. On muuten ainoa malli jossa kyseisen jälkiasennuslenkin olen nähnyt.
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Juups, mullakaan ei akussa ole ku lokarin edessä ja keulatulen juuressa lenkit.
Olisko jotain halpaa ja helppoa viritystä lenkeiksi runkoon?
Olisko jotain halpaa ja helppoa viritystä lenkeiksi runkoon?
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Kah, okei. Mulla on lokarien molemmilla puolilla. Jännä ettei kaikissa malleissa ole.Samtheman kirjoitti:Juups, mullakaan ei akussa ole ku lokarin edessä ja keulatulen juuressa lenkit.
Googlaa "nostosilmukkaruuvi". Näitä voi löytyä samaa kautta josta olet liinoja saanut... Käytännössä siiis asennus tapahtuisi poraamalla vapaareikä johonkin sopivaan paikkaan, vaikka jonkun neliöprofiilin läpi ja mutteria persiiseen, kunnon loctiteä mutterille kaveriksi.Olisko jotain halpaa ja helppoa viritystä lenkeiksi runkoon?
Se, minkä rakenteen läpi teet reiän on sitten omaa harkintaa - onko rakenne kantava, vaikuttaako reikä sen tukevuuteen, aiheuttaako lenkin kautta rakenteeseen kulkeutuvat voimat jotain ongelmia jne.
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Sori ,ISOpepe, jos pahoitin mielesi...
Ehkä ymmärsin jotain väärin, ehkä en.
Pitääkö koko pitkä ketju kopioida uudelleen, jos pitää johonkin asiaan kommentoida?
Ehkä, mutta silloin olisi aika ikävä lukea viestiketjuja.
Sinulle kaikkea hyvää ja älä hermostu.
Olen jopa omisanutkin ja kuskaillut YLI 5 metrisiä metallirunkoisia paatteja.
Tosin nyt on vaan tuommosesta alamittasesta pikkuAkulla kuskattavasta kuva, joten älä ihmeessä hermostu, jos joku kommenntti tulee pikkuveneen suunnasta
- eero -
Ehkä ymmärsin jotain väärin, ehkä en.
Pitääkö koko pitkä ketju kopioida uudelleen, jos pitää johonkin asiaan kommentoida?
Ehkä, mutta silloin olisi aika ikävä lukea viestiketjuja.
Sinulle kaikkea hyvää ja älä hermostu.
Olen jopa omisanutkin ja kuskaillut YLI 5 metrisiä metallirunkoisia paatteja.
Tosin nyt on vaan tuommosesta alamittasesta pikkuAkulla kuskattavasta kuva, joten älä ihmeessä hermostu, jos joku kommenntti tulee pikkuveneen suunnasta
- eero -
Kyllä vintillä leipää olis... muttaku lapset söi portaat!
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
EikuJussijii kirjoitti:Kah, okei. Mulla on lokarien molemmilla puolilla. Jännä ettei kaikissa malleissa ole.Samtheman kirjoitti:Juups, mullakaan ei akussa ole ku lokarin edessä ja keulatulen juuressa lenkit.
Googlaa "nostosilmukkaruuvi". Näitä voi löytyä samaa kautta josta olet liinoja saanut... Käytännössä siiis asennus tapahtuisi poraamalla vapaareikä johonkin sopivaan paikkaan, vaikka jonkun neliöprofiilin läpi ja mutteria persiiseen, kunnon loctiteä mutterille kaveriksi.Olisko jotain halpaa ja helppoa viritystä lenkeiksi runkoon?
Se, minkä rakenteen läpi teet reiän on sitten omaa harkintaa - onko rakenne kantava, vaikuttaako reikä sen tukevuuteen, aiheuttaako lenkin kautta rakenteeseen kulkeutuvat voimat jotain ongelmia jne.
Siis on lokarin takanakin, lähinnä yritin valottaa missä niitä lenkkejä on sen etupään sitomiseksi.
Jos pitää jotain reikiä porata, niin jaksan varmaan laittaa sen liinan sieltä aisan alta vieläki, sinkittyyn runkoon en lähde reikiä tekemään...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Luulisi, että Akuun saa viritettyä lenkit tilaamalla tehtaalta tai teettämällä jossain samanlainen systeemi, kuin rullan rungoissakin, eli ei lisäreikiä, mutta siirrettävä lenkkipari mihin kohtaan vain runkoprofiilissa.
Voi olla kylläkin että nekin olisivat liian hepposia ISOn veneen kiinnittämiseen
- eero -
Voi olla kylläkin että nekin olisivat liian hepposia ISOn veneen kiinnittämiseen
- eero -
Kyllä vintillä leipää olis... muttaku lapset söi portaat!
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Moikka, pitäisi hommata 5 metriä pitkälle, 2 m levelle lasikuitupaatille (yamaha 80 moottori) traileri. Millaista traileria suositeltaisiin? Venettä säilytettäisiin trailerin päällä ja hinauskeikkojakin tulisi parikymmentä vuodessa. Tosin ei kovin pitkiä reissuja, pääasiassa about 50 kilsan luokkaa. Eniten mietityttää kumpi olisi parempi jousitus, kumivääntövarsi vai lehtijousi?
Kalastus on aina mahtavaa, kalasaaliit valitettavasti eivät.
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Pannaan nyt tiedoksi kun homma ratkennut. Ossinmopon ehdottama Muuli V600P tuli valittu, suurimmaksi osaksi sen takia että sitä myytiin samassa paikassa kuin valittu venekin eli uusi Soutu-Palta 495.Otra kirjoitti:
Minkälaisia kokemuksia teille on isojen soutuveneiden trailaamisesta?
Suosituksia kevyestä, mutta pitkästä trailerista joka sopii n.5 metrin veneille?
Hyvin rakennetun oloinen on tuo Muuli, näyttää olevan Al-Ko:n akselillakin. Soutu-Palta 495 painaa 115 kg, tuli nätisti ilman pomppimista asfaltilla kumivääntöjousillakin . Ilman konetta tuon veneen joutuu laittamaan hieman taakse että saa aisapainon sopivaksi. Yli 1 metrin menee ylitys takaa valitettavasti. Eipä sillä, että edessäkään olisi paljon tilaa. Vähän kevenee keula vielä kun laitan veneeseen akun+sähkökoneen kyytiin. Kaiken kaikkiaan näyttää ihan käypäseltä ja näillä mennään nyt.
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Onnittelen uudesta traileristasi, ja olen iloinen että päädyit kotimaiseen laatutuotteeseen.
Arvostan sitä suuresti näinä aikoina jolloin meidän nimenomaan tulisi pitää huoli suomalaisen tuotannon säilymisestä ja työpaikoistamme.
Minulla ei ole kytköksiä ko. firmaan, tosin omistan Muuli trailerin.
Arvostan sitä suuresti näinä aikoina jolloin meidän nimenomaan tulisi pitää huoli suomalaisen tuotannon säilymisestä ja työpaikoistamme.
Minulla ei ole kytköksiä ko. firmaan, tosin omistan Muuli trailerin.
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Onko kellään kokemusta Respon V511 L Trailerista. Hinta lähinnä houkuttaa. Tähän asti olen trailannut omavalmiste traktorivetoisella siis 4 metristä pulpettiammetta. Vetokone on ollut vähän yliampuva. Autovetoisella pääsisi vähän laajentamaan kalapaikkoja.
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Ei ainakaan vielä, mutta on siitä lyhyemmästä eli 460 pituisesta, joka on hoitanut hommansa todella hyvin n. 4 metrisellä veneellä kippeineen ja lehtijousineen. Pitäisi alkaa katsella pitempää, kun vaan keksisi, että mihin alkaisi kallistua. Ei ole tosin vielä sitä pitempää venettäkään, mutta sen pituus tulee olemaan hyvin todennäköisesti 4,8 metriä ja painoa sellaiset 240 kg + bensatankki ja muu pikkutilppis, siis ehkä himpun alle 300kg. Taitaisi riittää sekä pituus, että kantavuus?amiantt kirjoitti:Onko kellään kokemusta Respon V511 L Trailerista
t. Uti
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Tuli haettua Respo V511 L traileri, pitkään kyttäsin käytettyä. Totesin lopulta, että on turha maksaa käytetystä 800 kun uusi on 900.
Pari kertaa olen ehtinyt ajella veneen kanssa ja todella tyytyväinen ostokseeni. Suurin sallittu kokonaispaino on 750 kg eli maksimi jarruton kuorma, oma paino oli noin 150 kg, eli kantavuutta on ihan mukavasti.
Veneen lasku ja nosto onnistuivat myös hienosti. Aika näyttää miten kestää
Pari kertaa olen ehtinyt ajella veneen kanssa ja todella tyytyväinen ostokseeni. Suurin sallittu kokonaispaino on 750 kg eli maksimi jarruton kuorma, oma paino oli noin 150 kg, eli kantavuutta on ihan mukavasti.
Veneen lasku ja nosto onnistuivat myös hienosti. Aika näyttää miten kestää
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Kaupasta vai nettikaukapasta ja onkos siinä lehtijouset, iskarit ja kippi päässä? Tarkoittakos tuo L siis yhtä kuin lehtijouset?amiantt kirjoitti:Tuli haettua Respo V511 L traileri
Utelee: Uti
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Trailerman nakkilan toimipisteestä kävin katsomassa ja hakemassa.
Juu lehtijousilla, iskareilla ja lyhyt kolmerullainen kippi perässä.
Juu lehtijousilla, iskareilla ja lyhyt kolmerullainen kippi perässä.
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Kiitokset tiedosta!amiantt kirjoitti:Trailerman nakkilan toimipisteestä kävin katsomassa ja hakemassa.
Juu lehtijousilla, iskareilla ja lyhyt kolmerullainen kippi perässä.
t. Uti
- konepyorailija
- Porakonepyöräilijä
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 17:12:15 01.04.2007
- Paikkakunta: Ulvila
- Viesti:
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Saako ratatraileria vetää maantiellä millään luvalla/säännöillä kuten saa esim. henkilönostimia, kaapelikelavaunuja yms. rekisteröimättömiä kärryjä? Noitahan saa vetää siirrossa kunhan nopeus ei ylitä 60km/h ja perässä on valolaitteet...
Rantakärryjähän saa vetää myös traktorilla, traktorimönkkärillä, kaivinkoneella mutta miten on henkilöauton kanssa??? Vai onko tämäkin vain maajusseille tehty etu?
Kyselen tätä siksi että omaa isompaa venettäni ei tarvitse kuljetella pitkälle vaan lyhykäisillä siirroilla saan pudotettua veteen ja rantakärry on olemassa mutta kilvellinen vielä uupuu, siirtomatkalla nopeusrajoituksetkin ovat vain 30-50km/h.
Faktaa peliin eikä mutuja, niitä on omasta takaa
Niin juu ja netistä en löytänyt yksiselitteistä vastausta ongelmaani enkä viitsisi alibudjetoitua Poliisiakaan asiallani vaivata
Rantakärryjähän saa vetää myös traktorilla, traktorimönkkärillä, kaivinkoneella mutta miten on henkilöauton kanssa??? Vai onko tämäkin vain maajusseille tehty etu?
Kyselen tätä siksi että omaa isompaa venettäni ei tarvitse kuljetella pitkälle vaan lyhykäisillä siirroilla saan pudotettua veteen ja rantakärry on olemassa mutta kilvellinen vielä uupuu, siirtomatkalla nopeusrajoituksetkin ovat vain 30-50km/h.
Faktaa peliin eikä mutuja, niitä on omasta takaa
Niin juu ja netistä en löytänyt yksiselitteistä vastausta ongelmaani enkä viitsisi alibudjetoitua Poliisiakaan asiallani vaivata
www.facebook.com/kalastus.valhalla
kalastusvalhalla.fi
kalastusvalhalla.fi
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Faktaa on, että ei saa vetää henkilöautolla, todisteet on hankalampi esittää, joten kannattaa kysyä kuitenkin suoraan poliisilta, niitä tuskin tänne kukaan saa tuotua.
Laissa ei joka asiasta sanota suoraan, että mitä ei saa tehdä, joten sen joutuu päättelemään osin siitä, mitä saa tehdä.
Nämä "hinattavat laitteet", ovat eri sääntöjen alla kuin kärryt.
Näitä laitteita itsessään siirrellään paikasta toiseen, joten niiden kuorma, rakenne, valot, jarrut on aina vakio kuljetettavaan painoon, toisin kuin tavaran kuljettamiseen tehdyt kärryt.
Faktaa voisi kuitenkin olla se, että lain mukaan täytyy noudattaa auton rekisteriotteen sallittuja vetomassoja ja jos rantatrailerisi on jarruton, niin todennäköisesti kilot ylittyy reilusti, joten ei asiaa liikenteeseen millään nopeudella?
Tuossa on sinäsä mielenkiintoinen linkki, jolla voi etukäteen laskea eri rikkeiden kustannuksia.
"määräysten vastaisen ajoneuvon kuljettaminen" on varmaan lähellä oikeaa
http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.n ... B5003FD54C
Laissa ei joka asiasta sanota suoraan, että mitä ei saa tehdä, joten sen joutuu päättelemään osin siitä, mitä saa tehdä.
Nämä "hinattavat laitteet", ovat eri sääntöjen alla kuin kärryt.
Näitä laitteita itsessään siirrellään paikasta toiseen, joten niiden kuorma, rakenne, valot, jarrut on aina vakio kuljetettavaan painoon, toisin kuin tavaran kuljettamiseen tehdyt kärryt.
Faktaa voisi kuitenkin olla se, että lain mukaan täytyy noudattaa auton rekisteriotteen sallittuja vetomassoja ja jos rantatrailerisi on jarruton, niin todennäköisesti kilot ylittyy reilusti, joten ei asiaa liikenteeseen millään nopeudella?
Tuossa on sinäsä mielenkiintoinen linkki, jolla voi etukäteen laskea eri rikkeiden kustannuksia.
"määräysten vastaisen ajoneuvon kuljettaminen" on varmaan lähellä oikeaa
http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.n ... B5003FD54C
- konepyorailija
- Porakonepyöräilijä
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 17:12:15 01.04.2007
- Paikkakunta: Ulvila
- Viesti:
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Njotai tälläistä itekkin mutuilen mutta aina tarvii jotin koittaa kapinoidalohjari kirjoitti:Faktaa on, että ei saa vetää henkilöautolla, todisteet on hankalampi esittää, joten kannattaa kysyä kuitenkin suoraan poliisilta, niitä tuskin tänne kukaan saa tuotua.
Laissa ei joka asiasta sanota suoraan, että mitä ei saa tehdä, joten sen joutuu päättelemään osin siitä, mitä saa tehdä.
Nämä "hinattavat laitteet", ovat eri sääntöjen alla kuin kärryt.
Näitä laitteita itsessään siirrellään paikasta toiseen, joten niiden kuorma, rakenne, valot, jarrut on aina vakio kuljetettavaan painoon, toisin kuin tavaran kuljettamiseen tehdyt kärryt.
Faktaa voisi kuitenkin olla se, että lain mukaan täytyy noudattaa auton rekisteriotteen sallittuja vetomassoja ja jos rantatrailerisi on jarruton, niin todennäköisesti kilot ylittyy reilusti, joten ei asiaa liikenteeseen millään nopeudella?
Tuossa on sinäsä mielenkiintoinen linkki, jolla voi etukäteen laskea eri rikkeiden kustannuksia.
"määräysten vastaisen ajoneuvon kuljettaminen" on varmaan lähellä oikeaa
http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.n ... B5003FD54C
Nuot kaapelikärryt, pö-kärryt ja sellaiset on tehty juurikin tavaran kuljettamiseen eikä vakio painoja ole....
Mikähän tekee maajussin Valmetista jotenkin niin erikoisen että sillä saa vetää vaikka 3000kg painavaa venettä jarruttomalla ja rekisteröimättömällä trailerilla 60km/h ???
Ostan traktorin!!! Saa tarjota edullista
www.facebook.com/kalastus.valhalla
kalastusvalhalla.fi
kalastusvalhalla.fi
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Tuo 60kph nopeus vaatii melkoisen traktorin ja C-kortin.
3500kg 7-tonnisen traktorin perässä tunnu juuri miltään. Monestiko oot nähny vaikka 8 tonniin lastatussa viljakärryssä jarrut tai rekisterikilven?
3500kg 7-tonnisen traktorin perässä tunnu juuri miltään. Monestiko oot nähny vaikka 8 tonniin lastatussa viljakärryssä jarrut tai rekisterikilven?
- konepyorailija
- Porakonepyöräilijä
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 17:12:15 01.04.2007
- Paikkakunta: Ulvila
- Viesti:
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
tapio300 kirjoitti:Tuo 60kph nopeus vaatii melkoisen traktorin ja C-kortin.
3500kg 7-tonnisen traktorin perässä tunnu juuri miltään. Monestiko oot nähny vaikka 8 tonniin lastatussa viljakärryssä jarrut tai rekisterikilven?
Eihän 60 nytkytraktoreilta paljoa vaadi
Siinäpä se, en ole jarruja nähnyt, mutta miksen?
Jos vedotaan veturin painoon niin miksi 3400kg maasturilla vedettäessä 800kg kuormaa vaaditaan jarrullinen kärry? Ei se taakka siellä tunnu yhtään...
www.facebook.com/kalastus.valhalla
kalastusvalhalla.fi
kalastusvalhalla.fi
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Vahvasti off topic:
Millään luttakumilla ei sitä 60km/h ajella laillisesti.
Traktori on isojen veneiden kuskaamiseen mitä mainion laite, kunhan muistaa jonkinlaiset heijastimet ja hitaan ajoneuvon kilven voi perässä olla lähen valtameriluokan huvijahti, limitteinä 4m leveys ja 20m kokonaispituus. Korkeus on ehkä se ongelmallisin kun ei -saisi- ylittää 4,2 metriä.
Kuorma-autolla vastaavan siirto vaatii jo kaikenmaailman lupia, mitä ei vanhalla valmetilla päristellessä tartte.
Millään luttakumilla ei sitä 60km/h ajella laillisesti.
Traktori on isojen veneiden kuskaamiseen mitä mainion laite, kunhan muistaa jonkinlaiset heijastimet ja hitaan ajoneuvon kilven voi perässä olla lähen valtameriluokan huvijahti, limitteinä 4m leveys ja 20m kokonaispituus. Korkeus on ehkä se ongelmallisin kun ei -saisi- ylittää 4,2 metriä.
Kuorma-autolla vastaavan siirto vaatii jo kaikenmaailman lupia, mitä ei vanhalla valmetilla päristellessä tartte.
Ei taidolla, vaan tuurilla!
http://jupezku.blogspot.com/
http://jupezku.blogspot.com/
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Lisäksi Valmetilla veneen järveen lasku ja nosto on kölille ystävällinen tapahtuma jos olet laittanut sen vetokuulan nostolaitteeseen kiinni: kippinä toimii koko traileri.
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Haa. Löytyihän täältä jo valmis topic. Itse olisin etsimässä traileria mahdollisimman edullisesta hintaluokasta. Vene on pituudeltaan n.4m, mutta leveyttä sitten onkin entiseksi pulpettiveneeksi hulppeat 160cm. Rajaako tämä leveys nyt miten noita trailereita pois laskuista?
Veneelle tulee varmasti paljon laskuja erilaisista paikoista, joten ilmeisesti mahdollisimman matalaa profiilia kannattaa hakea? Sen sijaan matkaa tulee ehkä vain satoja kilometrejä/reissu, usein selviää vähemmälläkin.
Itse kun en ole kuunapäivänä ostanut yhden yhtä traileria, niin kuvista en ole pystnyt hahmottamaan millaisia profiileja trailereilla on.
Tähän mennessä olen kiinnostunut Puuilon myymästä Resposta, Muulin uudesta 450P:sta ja AKU:n pienimmistä malleista. Olisiko näistä joku käyttökelpoinen vetoalusta?
Veneelle tulee varmasti paljon laskuja erilaisista paikoista, joten ilmeisesti mahdollisimman matalaa profiilia kannattaa hakea? Sen sijaan matkaa tulee ehkä vain satoja kilometrejä/reissu, usein selviää vähemmälläkin.
Itse kun en ole kuunapäivänä ostanut yhden yhtä traileria, niin kuvista en ole pystnyt hahmottamaan millaisia profiileja trailereilla on.
Tähän mennessä olen kiinnostunut Puuilon myymästä Resposta, Muulin uudesta 450P:sta ja AKU:n pienimmistä malleista. Olisiko näistä joku käyttökelpoinen vetoalusta?
Jos pysyy hauis, niin silloin pysyy hauis
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Eipä tuo leveys juurikaan vaikuttane.
Muista että trailerin kantavuudesta vähennetään trailerin oma paino. Eli jos 450 kantavuuden omaava traikku painaa 100kg, saap sillä kanniskella vielä 350kg edestä venettä, moottoria, bensoja, tavaroita ja muita asioita.
Voisin kuvitella että noissa pienimmissä luokissa trailerien kuormat on sen verran pieniä, että kestävyys on lähinnä kiinni siitä miten niistä pidetään huolta.
En usko että trailereiden kesken on kauheasti eroja korkeuden suhteen. Mutta siinä olet kyllä oikeassa, että perin kinkkisissä paikoissa matalammasta trailerista on mukavampi laskea venettä. Tosin, joissain ääritilanteissa tuokin voinee ehkä kääntyä päälaelleen. Veneesi on kyllä sen verran kompakti ja kevyt(?) että sen käsittely ja vinssaus ylös ja alas onnistunee melko leppoisasti vähän nihkeämmissäkin paikoissa.
Muista että trailerin kantavuudesta vähennetään trailerin oma paino. Eli jos 450 kantavuuden omaava traikku painaa 100kg, saap sillä kanniskella vielä 350kg edestä venettä, moottoria, bensoja, tavaroita ja muita asioita.
Voisin kuvitella että noissa pienimmissä luokissa trailerien kuormat on sen verran pieniä, että kestävyys on lähinnä kiinni siitä miten niistä pidetään huolta.
En usko että trailereiden kesken on kauheasti eroja korkeuden suhteen. Mutta siinä olet kyllä oikeassa, että perin kinkkisissä paikoissa matalammasta trailerista on mukavampi laskea venettä. Tosin, joissain ääritilanteissa tuokin voinee ehkä kääntyä päälaelleen. Veneesi on kyllä sen verran kompakti ja kevyt(?) että sen käsittely ja vinssaus ylös ja alas onnistunee melko leppoisasti vähän nihkeämmissäkin paikoissa.
- kingarthur
- Viestit: 86
- Liittynyt: 12:13:33 20.03.2006
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Trailerin ostoa suunnittelemassa
Tuo Puuilon myymä Respo on sama malli, jonka itse ostin viime syksynä Trailermaniltä.
Asiallisen oloinen vekotin hyvillä ominaisuuksilla.
Ainoa ,mikä on harmittanut on nuo kuormansidontakoukkujen malli. Ne ovat avonaista mallia, eli liinan koukku ei pysy paikallaan kun yrität toista puolta viritellä samaan aikaan kiinni.
Plussaa ainakin itselle tuossa mallissa oli perän kippi ja varsinkin tuon keulapukin korkeussäätömahdollisuus, jota ei kaikissa trailereissa ole. Veneestä riippuen keulalenkki saattaa tulla just keulatuen kohdalle tai jopa sen alle.
Asiallisen oloinen vekotin hyvillä ominaisuuksilla.
Ainoa ,mikä on harmittanut on nuo kuormansidontakoukkujen malli. Ne ovat avonaista mallia, eli liinan koukku ei pysy paikallaan kun yrität toista puolta viritellä samaan aikaan kiinni.
Plussaa ainakin itselle tuossa mallissa oli perän kippi ja varsinkin tuon keulapukin korkeussäätömahdollisuus, jota ei kaikissa trailereissa ole. Veneestä riippuen keulalenkki saattaa tulla just keulatuen kohdalle tai jopa sen alle.
I don't want to talk to you no more, you empty headed animal food trough wiper. I fart in your general direction. Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries.