sähköperämoottori

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
girly1981
Viestit: 26
Liittynyt: 02:01:35 23.03.2009

sähköperämoottori

Viesti Kirjoittaja girly1981 »

olen aloittelija ja kaipaan opastusta sähköperämoottorin suhteen... on kyseessä lyhyet matkat, mökki sijaitsee saaressa n.1,5 päässä rannasta....jos mennään keskellä järvee niin halkasiax tulee n.0.5km... ja pitkille matkoille ei lähdetä, max.2 km.mökistä.(rannasta rantaan 1 km max. järvellä)tuuli kenties 5 m/s korkeintaan.mökkejä ja matalikkoja joka suunnassa...joten minn kota enduraa harkitsen joten 30 vai 40? tasaperäseen 4,5 metriä pitkään lasikuitu veneeseen?kokemuksia?
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: sähköperämoottori

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

girly1981 kirjoitti:olen aloittelija ja kaipaan opastusta sähköperämoottorin suhteen... on kyseessä lyhyet matkat, mökki sijaitsee saaressa n.1,5 päässä rannasta....jos mennään keskellä järvee niin halkasiax tulee n.0.5km... ja pitkille matkoille ei lähdetä, max.2 km.mökistä.(rannasta rantaan 1 km max. järvellä)tuuli kenties 5 m/s korkeintaan.mökkejä ja matalikkoja joka suunnassa...joten minn kota enduraa harkitsen joten 30 vai 40? tasaperäseen 4,5 metriä pitkään lasikuitu veneeseen?kokemuksia?
Eiköhän tuollainen kone tuollaisessa hommassa mene hyvinkin? Toki kaikkihan riippuu akkukapasiteetistä ja miten konetta käytetetään. Jos paljon ajoa vastatuuleen ja täydellä kaasulla loppuu veto varmasti ennen aikojaan. Hyvällä ja tyynellä kelillä pääsee sitten jo pitempää siivua ja menee tuo jopa ihan vetokoneenakin auttavasti. Eihän tuo tietenkään oikeaa moottoria korvaa, mutta ajaa asiansa siinä pienessä sivu käytössä.

Airot kanattaa pitää mukana ihan varmuuden vuoksi. :wink:
Avatar
Mokia
Operan Killisilmä
Viestit: 4320
Liittynyt: 11:01:14 22.04.2005

Re: sähköperämoottori