Subaru vetoautona?

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Varmaan jonkin verran kaluttu aihe jo, mutta vielä kerran.

Onko mitään pahaa sanottavaa 2007 ja tuoreemmista bensiinikäyttöisistä automaattivaihteisista Forestereista, Lecacyista ja Outbackeista? Pankinjohtajasta riippuen joko tuliterä tai alle satkun ajettu hakusessa. Onko mitään tyyppivikoja tai erityistä otettava huomioon. Bensahan noille maistuu, mutta toistaiseksi sitä saa asemilta. Joku VTC tms. automaatti osassa ja Sport...jotain osassa. Eroja? Juu varmaan löytyy Subarun sivuilta infoa, mutta käyttökokemukset kiinnostaa myös.

Vedettävä yhdistelmä Heppu 750VTJ + Buster L + F50 Yamaha. Tai koneen päivityksen jälkeen ehkä 60 hv Evinrude E-Tec, mutta vissiin se on Jammun kanssa suurin piirtein saman painoinen.
Avatar
Kenraali K
Viestit: 100
Liittynyt: 11:30:47 21.09.2006
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Kenraali K »

Kyllä mää kattelisin mielummin diesel-automaatteja. Itellä oli Mitsun Outlander bensa-automaattina, ja se söi kyl ihan luvattomasti!
-=FINTSOJA haetaan. Jos niitä ei tuu, ruvetaan DOKAAMAAN!=- http://www.fishingteamkalu.com
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Subarun dieseliä ei saa automaattina ja joku pakkomielle nyt on Subarusta. Mulla on ajoa noin 17 000 km/vuosi. Tosin siitä veneenvetoa on 4000-5000 km. Nykyisessä diesel Bemussa on vero 4 x 182 € vuodessa. Subarussa se on varmaan n. 200 € vuodessa. Viidellä sadalla ostaa jo yli 300 litraa bensaa.
Avatar
Hoffi
Viestit: 601
Liittynyt: 00:35:17 27.12.2005
Paikkakunta: Iitti

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Hoffi »

Automaateissa aikamoisia eroja,tässä jotain omia havaintoja ja kokemuksia...
Foresterin neliportainen loota on ominaisuuksiltaan auttamattoman vanhanaikainen, mutta sinänsä ihan toimiva ja kestävä.
Edellisen korimallin Legacyssä ja Outbackissä on kahta eri lootaa, molemmat viisiportaisia ja huomattavasti sivistyneempiä toiminnaltaan kuin Forren neliportainen. Varsinkin kolmelitrasissa oleva sportshift-loota on jo ominaisuuksiltaan ihan kelpo tuote, enkä kestävyydestäkään ole moitetta kuullut. Sportshiftissä voi vaihdella myös käsin jos jostain syystä moista haluaa harrastaa. Noissa kolmelitrasissa on myös se SI-Drive jolla voi valita kolmesta eri ohjelmasta, olikohan ne asetukset nyt normal, sport ja intelligent. Nuo ohjelmat sitte vaikuttaa mm. vaihteistoon ja moottorinohjaukseen.
Uusissa Legacyn ja Outbackin malleissa oleva CVT-loota onkin sitten ominaisuuksiltaan mielestäni yksi markkinoiden parhaita vaihteistoja, toimii erittäin pehmeästi, ei "mieti", eikä juurikaan "hukkaa" tehoja tai lisää kulutusta. Tuon kestävyydestä ei pahemmin vielä kenelläkkän lie kokemusta, mutta harvemminpa Subaru ihan sutta markkinoille laskee...
Kovasti olen odotellu että saisivat tuon CVT:n ympättyä dieselin yhteyteen, silloin lähtis nykyinen diesel Forre vaihtoon hyvin liukkaasti.
Avatar
smakine
Viestit: 559
Liittynyt: 12:05:18 26.04.2006
Paikkakunta: vlk

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja smakine »

Tuolta kannattaa lukea lisätietoja jos kiinnostaa

http://www.subaruclubfinland.net/bbs/

Itte hinaan vanhalla impun raiskalla ja ens kesänä vähän tuoreemmalla impun raiskalla ja myös vähän vanhemmalla impun raiskalla. Serkun 750kg paketti ja oma n.600kg kulkevat kivuttomasti.

Harvalla autolla saa pienen perheen kuskaukset kuskattua, vedettyä venettä, pidettyä hauskaa radalla (niin asfaltilla kúin jääradalla) löytää pilkkireissuillakin parkkipaikan ja saattaa jopa päästä pois siitä ilman lapiota, nii ja tietenkin kyykyttää amiscorollia ja thyyningbimmereitä liikennevaloissa :oops: :bigboss: Ja mihinkään hommaan tuo ei ole täydellinen, mutta paras kompromissi minulle, kun ei neljää autoa ole varaa pitää.. olen daivaassa

Automaateista ei mitään omaa kokemusta, mää haluan itte valita vaihteen millä mä ajan 8) mutta hoffihan jo kertoi niistä aikas täydellisen ytimekkäästi.
PELASTAKAA SALAKAT Ry.
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Ok, kiitos vastauksista.

Foresterista on vissiin tulossa uusi malli tai päivitys (Hesariin mukaan). Saas nähdä nouseeko hinnat paljonkin.

Kaverilla oli tuollainen kolmelitrainen Outback...aika miehekäs peli. 8)
Avatar
Jou40
Hauki - Mään
Viestit: 3225
Liittynyt: 19:46:07 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

Samthefisherman kirjoitti:Ok, kiitos vastauksista.

Foresterista on vissiin tulossa uusi malli tai päivitys (Hesariin mukaan). Saas nähdä nouseeko hinnat paljonkin.

Kaverilla oli tuollainen kolmelitrainen Outback...aika miehekäs peli. 8)
Ainakin pentsiinimoottoria rassaavat pienempi ruokaiseksi.

http://www.subaru.fi/news2010n000116.html

-jouni
diipa daapa
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Ok.

Täytyy käydä kysäisemässä pomppaako hinnat paljon ja lähteekö "vanha" malli "tarjoushintaan".
Torsti
Viestit: 395
Liittynyt: 10:50:04 02.09.2007

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Toisaalta ei ton kokoselle paketille mitään panssarivaunua tartte:-)
Avatar
Jou40
Hauki - Mään
Viestit: 3225
Liittynyt: 19:46:07 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

Torsti kirjoitti:Toisaalta ei ton kokoselle paketille mitään panssarivaunua tartte:-)
Helpommin kuitenkin kulkee panssarivaunulla, kuin mopoautolla, vaikka ei mikään järkälepaketti vedettäksi olekkaan. Eikä jänskätä niin palj lumisilla/jäisillä luiskilla.

-jouni
diipa daapa
Avatar
Jussijii
Sisävesiswedu
Viestit: 1559
Liittynyt: 12:20:17 24.07.2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Jussijii »

smakine kirjoitti:Itte hinaan vanhalla impun raiskalla
Sama. 270tkm kohta täynnä. Bensaahan menee kyllä ihan kiitettävästi, mutta juuri mitään muuta ei sitten tarvitsekaan tehdä, öljyt vaihdan paristi vuodessa.

Köyhä uistelija osaa arvostaa varmatoimista autoa, joka nostaa veneen paikoista joissa kuskia jo epäilyttää ja usko meinaa loppua. On se vaan hieno se mekaaninen jatkuva neliveto silloin kun sitä oikeasti tarvitsee.

Muutenkin mukava talviauto, voi ajaa sivistyneesti kaupungissakin kun naapurikaistojen pirssit sudittaa niitä eturenkaitaan joka helevetin liikennevalossa 8)
Avatar
smakine
Viestit: 559
Liittynyt: 12:05:18 26.04.2006
Paikkakunta: vlk

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja smakine »

Ei taas muistanukkaan kuinka hauskaa ihmetellä niitä ihmeellisiä RAAAAAAAPSSSS!! ääniä mitä kuuluu vierekkäisiltä kaistoilta. Niin ja bensanmenosta, rouva kellottaa tolla vanhalla vaparilla jatkuvasti alle 8 litraa sadalla, mulla nyt menee vähän enemmän :oops:

Nykyisen veneeni hain aikanaan jostain anjalankoskelta ja semmoiselta hiekkarannan pätkältä sitten piti vene ottaa ylös. Aallokko oli siihen melkoisen portaan kovertanut. Veneen myyjä siinä katseli imppua sillä silmällä ja rupes ehdotteleen että soittaa kaverinsa maasturilla nyppäämään ylös, on sen verran paha paikka.. Sanoin sitten kaverille, että jos ny vaan otetaan se vene siitä ylös niin tartte kavereita turhaan ajattaa.. Eipä kommentoinu sanallakaan enää veneen noston jälkeen :roll:

Toisen kerran eräissä uistelukisoissa ramppijonossa ihmettelin, kun letka ei kulje vaikka kaksi ramppia käytössä. Kyselin hieman niin oli kuulemma toinen ramppi kulunut niin huonoon kuntoon ettei nelivedollakaan noussu vene ylös ilman työntäjiä. Ihmettelin että mitä v*****a ja pyysin sitten että saiako tilaan, meen nostaan siitä toiselta rampilta. Porukka katsoi hieman kieroon mutta antoi tilaa. Joku vielä kommentoi että usko subaruun on ainakin kova kun peruuttelin rampille. Jostain syystä ei tullut ainoatakaan kommenttia enää sen jälkeen kun vene (ht-l-buster) oli ylhäällä ilman mitään probleemia.. (oli se ongelmissa ollut neliveto kuulemma syncrotransporteri ja vene s-busteri (ei ihan varmaa tietoa..)

No niin, tulihan taas hehkutettua..
PELASTAKAA SALAKAT Ry.
Avatar
Padre
D.I.Y. Lobotomia
Viestit: 420
Liittynyt: 07:31:29 11.04.2006
Paikkakunta: tRauma

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Padre »

Etenkään varttuneemmat syncroportterit ei oo nelivetoisia eikä oikein kaksneuvoisiakaan, mokomat raapivat valinnaisella kulmalla yksin joutuessaan hiemankin normi maantieliukasta kummallisempaan jamaan.
Terve mies ei tanssi.
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Hoffi kirjoitti:Automaateissa aikamoisia eroja,tässä jotain omia havaintoja ja kokemuksia...
Foresterin neliportainen loota on ominaisuuksiltaan auttamattoman vanhanaikainen, mutta sinänsä ihan toimiva ja kestävä.
Edellisen korimallin Legacyssä ja Outbackissä on kahta eri lootaa, molemmat viisiportaisia ja huomattavasti sivistyneempiä toiminnaltaan kuin Forren neliportainen. Varsinkin kolmelitrasissa oleva sportshift-loota on jo ominaisuuksiltaan ihan kelpo tuote, enkä kestävyydestäkään ole moitetta kuullut. Sportshiftissä voi vaihdella myös käsin jos jostain syystä moista haluaa harrastaa. Noissa kolmelitrasissa on myös se SI-Drive jolla voi valita kolmesta eri ohjelmasta, olikohan ne asetukset nyt normal, sport ja intelligent. Nuo ohjelmat sitte vaikuttaa mm. vaihteistoon ja moottorinohjaukseen.
Uusissa Legacyn ja Outbackin malleissa oleva CVT-loota onkin sitten ominaisuuksiltaan mielestäni yksi markkinoiden parhaita vaihteistoja, toimii erittäin pehmeästi, ei "mieti", eikä juurikaan "hukkaa" tehoja tai lisää kulutusta. Tuon kestävyydestä ei pahemmin vielä kenelläkkän lie kokemusta, mutta harvemminpa Subaru ihan sutta markkinoille laskee...
Kovasti olen odotellu että saisivat tuon CVT:n ympättyä dieselin yhteyteen, silloin lähtis nykyinen diesel Forre vaihtoon hyvin liukkaasti.
Tänään otin koeajoon 2007 3.0 Outback automaatti SI-driven. Aivan mahtava peli...käytetyt kitkat alla ja nousi pahatkin mäet kivutta...ym. Ensin mietin, että on vähän mieto peli vaikka 297 Nm ja 245 hv. Olin ajellut intelligent-asetuksella (bensaa säästävä jne.). Sitten kun valitsi Sport Sharp-asetuksen niin alkoi tapahtua. Vastasi kaasuun heti ja potkua riitti. Sport-asetus vastasi lähinnä "normaalia" automaattia.

Huomenna hieromaan kauppoja :D
Avatar
Hoffi
Viestit: 601
Liittynyt: 00:35:17 27.12.2005
Paikkakunta: Iitti

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Hoffi »

Tuliko kaupat?
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Jep, hauska peli. :D
Avatar
Jou40
Hauki - Mään
Viestit: 3225
Liittynyt: 19:46:07 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

Samthefisherman kirjoitti:Jep, hauska peli. :D
Elässä pitä olla run...leluja...onnea uudelle japanialaiselle...

-jouni
diipa daapa
Avatar
Jussijii
Sisävesiswedu
Viestit: 1559
Liittynyt: 12:20:17 24.07.2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Jussijii »

Onnittelut uudesta Saparosta. Kelpais tuoreempi itsellekin, mutta ajellaan nyt wanhalla kun soiva peli on.
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Jussijii kirjoitti:Onnittelut uudesta Saparosta. Kelpais tuoreempi itsellekin, mutta ajellaan nyt wanhalla kun soiva peli on.
Kiitos.! Äkkiä tuokin vanhenee. Tarkoitus olisi pitää hyvin ja pitkään. Toivotaan, että kestää.
Avatar
Hoffi
Viestit: 601
Liittynyt: 00:35:17 27.12.2005
Paikkakunta: Iitti

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Hoffi »

:juu: Subarut on siitä kivoja vehkeitä, että samalla kun kelit huononee niin kuskilla hymy vaan levenee.
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Hoffi kirjoitti::juu: Subarut on siitä kivoja vehkeitä, että samalla kun kelit huononee niin kuskilla hymy vaan levenee.
Pitää paikkansa, vaikka vain n. 300 km on kokemusta. Eilen oli kuulemma aika liukasta...kertoili lankomies etuveto Passatin ratin takaa.
Avatar
Jou40
Hauki - Mään
Viestit: 3225
Liittynyt: 19:46:07 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

Samthefisherman kirjoitti:
Hoffi kirjoitti::juu: Subarut on siitä kivoja vehkeitä, että samalla kun kelit huononee niin kuskilla hymy vaan levenee.
Pitää paikkansa, vaikka vain n. 300 km on kokemusta. Eilen oli kuulemma aika liukasta...kertoili lankomies etuveto Passatin ratin takaa.
eikö kuggaan osaa se vaan on kiva peli...

-jouni
diipa daapa
Avatar
smakine
Viestit: 559
Liittynyt: 12:05:18 26.04.2006
Paikkakunta: vlk

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja smakine »

Onnittelut tuoreesta kiesistä ja Tervetuloa porukkaan!
PELASTAKAA SALAKAT Ry.
Avatar
tupe
ebayn myhäilevä thutri
Viestit: 1234
Liittynyt: 19:28:12 20.02.2007
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja tupe »

Osaako joku Subaru tietäjä suoralta kädeltä sanoa Legacyjen (00-04 ja 04-08 korimallit) jarrulliset vetopainot?

Entä alennusvaihteiston mukana oleminen noissa vuosikerroissa? Kaikissa vai vaan tietyissä varustelutasoissa?
Tenskap
Viestit: 90
Liittynyt: 20:45:56 09.11.2005
Paikkakunta: Vantaa

Re: Subaru vetoautona?

Viesti Kirjoittaja Tenskap »

tupe kirjoitti:Entä alennusvaihteiston mukana oleminen noissa vuosikerroissa? Kaikissa vai vaan tietyissä varustelutasoissa?
Manuaalilaatikollisissa vapaastihengittävissä bensafarkuissa on.
Vastaa Viestiin