Subaru vetoautona?
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
- Samthefisherman
- Viestit: 2817
- Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
- Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna
Subaru vetoautona?
Varmaan jonkin verran kaluttu aihe jo, mutta vielä kerran.
Onko mitään pahaa sanottavaa 2007 ja tuoreemmista bensiinikäyttöisistä automaattivaihteisista Forestereista, Lecacyista ja Outbackeista? Pankinjohtajasta riippuen joko tuliterä tai alle satkun ajettu hakusessa. Onko mitään tyyppivikoja tai erityistä otettava huomioon. Bensahan noille maistuu, mutta toistaiseksi sitä saa asemilta. Joku VTC tms. automaatti osassa ja Sport...jotain osassa. Eroja? Juu varmaan löytyy Subarun sivuilta infoa, mutta käyttökokemukset kiinnostaa myös.
Vedettävä yhdistelmä Heppu 750VTJ + Buster L + F50 Yamaha. Tai koneen päivityksen jälkeen ehkä 60 hv Evinrude E-Tec, mutta vissiin se on Jammun kanssa suurin piirtein saman painoinen.
Onko mitään pahaa sanottavaa 2007 ja tuoreemmista bensiinikäyttöisistä automaattivaihteisista Forestereista, Lecacyista ja Outbackeista? Pankinjohtajasta riippuen joko tuliterä tai alle satkun ajettu hakusessa. Onko mitään tyyppivikoja tai erityistä otettava huomioon. Bensahan noille maistuu, mutta toistaiseksi sitä saa asemilta. Joku VTC tms. automaatti osassa ja Sport...jotain osassa. Eroja? Juu varmaan löytyy Subarun sivuilta infoa, mutta käyttökokemukset kiinnostaa myös.
Vedettävä yhdistelmä Heppu 750VTJ + Buster L + F50 Yamaha. Tai koneen päivityksen jälkeen ehkä 60 hv Evinrude E-Tec, mutta vissiin se on Jammun kanssa suurin piirtein saman painoinen.
- Kenraali K
- Viestit: 100
- Liittynyt: 11:30:47 21.09.2006
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Subaru vetoautona?
Kyllä mää kattelisin mielummin diesel-automaatteja. Itellä oli Mitsun Outlander bensa-automaattina, ja se söi kyl ihan luvattomasti!
-=FINTSOJA haetaan. Jos niitä ei tuu, ruvetaan DOKAAMAAN!=- http://www.fishingteamkalu.com
- Samthefisherman
- Viestit: 2817
- Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
- Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna
Re: Subaru vetoautona?
Subarun dieseliä ei saa automaattina ja joku pakkomielle nyt on Subarusta. Mulla on ajoa noin 17 000 km/vuosi. Tosin siitä veneenvetoa on 4000-5000 km. Nykyisessä diesel Bemussa on vero 4 x 182 € vuodessa. Subarussa se on varmaan n. 200 € vuodessa. Viidellä sadalla ostaa jo yli 300 litraa bensaa.
Re: Subaru vetoautona?
Automaateissa aikamoisia eroja,tässä jotain omia havaintoja ja kokemuksia...
Foresterin neliportainen loota on ominaisuuksiltaan auttamattoman vanhanaikainen, mutta sinänsä ihan toimiva ja kestävä.
Edellisen korimallin Legacyssä ja Outbackissä on kahta eri lootaa, molemmat viisiportaisia ja huomattavasti sivistyneempiä toiminnaltaan kuin Forren neliportainen. Varsinkin kolmelitrasissa oleva sportshift-loota on jo ominaisuuksiltaan ihan kelpo tuote, enkä kestävyydestäkään ole moitetta kuullut. Sportshiftissä voi vaihdella myös käsin jos jostain syystä moista haluaa harrastaa. Noissa kolmelitrasissa on myös se SI-Drive jolla voi valita kolmesta eri ohjelmasta, olikohan ne asetukset nyt normal, sport ja intelligent. Nuo ohjelmat sitte vaikuttaa mm. vaihteistoon ja moottorinohjaukseen.
Uusissa Legacyn ja Outbackin malleissa oleva CVT-loota onkin sitten ominaisuuksiltaan mielestäni yksi markkinoiden parhaita vaihteistoja, toimii erittäin pehmeästi, ei "mieti", eikä juurikaan "hukkaa" tehoja tai lisää kulutusta. Tuon kestävyydestä ei pahemmin vielä kenelläkkän lie kokemusta, mutta harvemminpa Subaru ihan sutta markkinoille laskee...
Kovasti olen odotellu että saisivat tuon CVT:n ympättyä dieselin yhteyteen, silloin lähtis nykyinen diesel Forre vaihtoon hyvin liukkaasti.
Foresterin neliportainen loota on ominaisuuksiltaan auttamattoman vanhanaikainen, mutta sinänsä ihan toimiva ja kestävä.
Edellisen korimallin Legacyssä ja Outbackissä on kahta eri lootaa, molemmat viisiportaisia ja huomattavasti sivistyneempiä toiminnaltaan kuin Forren neliportainen. Varsinkin kolmelitrasissa oleva sportshift-loota on jo ominaisuuksiltaan ihan kelpo tuote, enkä kestävyydestäkään ole moitetta kuullut. Sportshiftissä voi vaihdella myös käsin jos jostain syystä moista haluaa harrastaa. Noissa kolmelitrasissa on myös se SI-Drive jolla voi valita kolmesta eri ohjelmasta, olikohan ne asetukset nyt normal, sport ja intelligent. Nuo ohjelmat sitte vaikuttaa mm. vaihteistoon ja moottorinohjaukseen.
Uusissa Legacyn ja Outbackin malleissa oleva CVT-loota onkin sitten ominaisuuksiltaan mielestäni yksi markkinoiden parhaita vaihteistoja, toimii erittäin pehmeästi, ei "mieti", eikä juurikaan "hukkaa" tehoja tai lisää kulutusta. Tuon kestävyydestä ei pahemmin vielä kenelläkkän lie kokemusta, mutta harvemminpa Subaru ihan sutta markkinoille laskee...
Kovasti olen odotellu että saisivat tuon CVT:n ympättyä dieselin yhteyteen, silloin lähtis nykyinen diesel Forre vaihtoon hyvin liukkaasti.
Re: Subaru vetoautona?
Tuolta kannattaa lukea lisätietoja jos kiinnostaa
http://www.subaruclubfinland.net/bbs/
Itte hinaan vanhalla impun raiskalla ja ens kesänä vähän tuoreemmalla impun raiskalla ja myös vähän vanhemmalla impun raiskalla. Serkun 750kg paketti ja oma n.600kg kulkevat kivuttomasti.
Harvalla autolla saa pienen perheen kuskaukset kuskattua, vedettyä venettä, pidettyä hauskaa radalla (niin asfaltilla kúin jääradalla) löytää pilkkireissuillakin parkkipaikan ja saattaa jopa päästä pois siitä ilman lapiota, nii ja tietenkin kyykyttää amiscorollia ja thyyningbimmereitä liikennevaloissa Ja mihinkään hommaan tuo ei ole täydellinen, mutta paras kompromissi minulle, kun ei neljää autoa ole varaa pitää..
Automaateista ei mitään omaa kokemusta, mää haluan itte valita vaihteen millä mä ajan 8) mutta hoffihan jo kertoi niistä aikas täydellisen ytimekkäästi.
http://www.subaruclubfinland.net/bbs/
Itte hinaan vanhalla impun raiskalla ja ens kesänä vähän tuoreemmalla impun raiskalla ja myös vähän vanhemmalla impun raiskalla. Serkun 750kg paketti ja oma n.600kg kulkevat kivuttomasti.
Harvalla autolla saa pienen perheen kuskaukset kuskattua, vedettyä venettä, pidettyä hauskaa radalla (niin asfaltilla kúin jääradalla) löytää pilkkireissuillakin parkkipaikan ja saattaa jopa päästä pois siitä ilman lapiota, nii ja tietenkin kyykyttää amiscorollia ja thyyningbimmereitä liikennevaloissa Ja mihinkään hommaan tuo ei ole täydellinen, mutta paras kompromissi minulle, kun ei neljää autoa ole varaa pitää..
Automaateista ei mitään omaa kokemusta, mää haluan itte valita vaihteen millä mä ajan 8) mutta hoffihan jo kertoi niistä aikas täydellisen ytimekkäästi.
PELASTAKAA SALAKAT Ry.
- Samthefisherman
- Viestit: 2817
- Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
- Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna
Re: Subaru vetoautona?
Ok, kiitos vastauksista.
Foresterista on vissiin tulossa uusi malli tai päivitys (Hesariin mukaan). Saas nähdä nouseeko hinnat paljonkin.
Kaverilla oli tuollainen kolmelitrainen Outback...aika miehekäs peli. 8)
Foresterista on vissiin tulossa uusi malli tai päivitys (Hesariin mukaan). Saas nähdä nouseeko hinnat paljonkin.
Kaverilla oli tuollainen kolmelitrainen Outback...aika miehekäs peli. 8)
Re: Subaru vetoautona?
Ainakin pentsiinimoottoria rassaavat pienempi ruokaiseksi.Samthefisherman kirjoitti:Ok, kiitos vastauksista.
Foresterista on vissiin tulossa uusi malli tai päivitys (Hesariin mukaan). Saas nähdä nouseeko hinnat paljonkin.
Kaverilla oli tuollainen kolmelitrainen Outback...aika miehekäs peli. 8)
http://www.subaru.fi/news2010n000116.html
-jouni
diipa daapa
- Samthefisherman
- Viestit: 2817
- Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
- Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna
Re: Subaru vetoautona?
Ok.
Täytyy käydä kysäisemässä pomppaako hinnat paljon ja lähteekö "vanha" malli "tarjoushintaan".
Täytyy käydä kysäisemässä pomppaako hinnat paljon ja lähteekö "vanha" malli "tarjoushintaan".
Re: Subaru vetoautona?
Toisaalta ei ton kokoselle paketille mitään panssarivaunua tartte:-)
Re: Subaru vetoautona?
Helpommin kuitenkin kulkee panssarivaunulla, kuin mopoautolla, vaikka ei mikään järkälepaketti vedettäksi olekkaan. Eikä jänskätä niin palj lumisilla/jäisillä luiskilla.Torsti kirjoitti:Toisaalta ei ton kokoselle paketille mitään panssarivaunua tartte:-)
-jouni
diipa daapa
Re: Subaru vetoautona?
Sama. 270tkm kohta täynnä. Bensaahan menee kyllä ihan kiitettävästi, mutta juuri mitään muuta ei sitten tarvitsekaan tehdä, öljyt vaihdan paristi vuodessa.smakine kirjoitti:Itte hinaan vanhalla impun raiskalla
Köyhä uistelija osaa arvostaa varmatoimista autoa, joka nostaa veneen paikoista joissa kuskia jo epäilyttää ja usko meinaa loppua. On se vaan hieno se mekaaninen jatkuva neliveto silloin kun sitä oikeasti tarvitsee.
Muutenkin mukava talviauto, voi ajaa sivistyneesti kaupungissakin kun naapurikaistojen pirssit sudittaa niitä eturenkaitaan joka helevetin liikennevalossa 8)
Re: Subaru vetoautona?
Ei taas muistanukkaan kuinka hauskaa ihmetellä niitä ihmeellisiä RAAAAAAAPSSSS!! ääniä mitä kuuluu vierekkäisiltä kaistoilta. Niin ja bensanmenosta, rouva kellottaa tolla vanhalla vaparilla jatkuvasti alle 8 litraa sadalla, mulla nyt menee vähän enemmän
Nykyisen veneeni hain aikanaan jostain anjalankoskelta ja semmoiselta hiekkarannan pätkältä sitten piti vene ottaa ylös. Aallokko oli siihen melkoisen portaan kovertanut. Veneen myyjä siinä katseli imppua sillä silmällä ja rupes ehdotteleen että soittaa kaverinsa maasturilla nyppäämään ylös, on sen verran paha paikka.. Sanoin sitten kaverille, että jos ny vaan otetaan se vene siitä ylös niin tartte kavereita turhaan ajattaa.. Eipä kommentoinu sanallakaan enää veneen noston jälkeen
Toisen kerran eräissä uistelukisoissa ramppijonossa ihmettelin, kun letka ei kulje vaikka kaksi ramppia käytössä. Kyselin hieman niin oli kuulemma toinen ramppi kulunut niin huonoon kuntoon ettei nelivedollakaan noussu vene ylös ilman työntäjiä. Ihmettelin että mitä v*****a ja pyysin sitten että saiako tilaan, meen nostaan siitä toiselta rampilta. Porukka katsoi hieman kieroon mutta antoi tilaa. Joku vielä kommentoi että usko subaruun on ainakin kova kun peruuttelin rampille. Jostain syystä ei tullut ainoatakaan kommenttia enää sen jälkeen kun vene (ht-l-buster) oli ylhäällä ilman mitään probleemia.. (oli se ongelmissa ollut neliveto kuulemma syncrotransporteri ja vene s-busteri (ei ihan varmaa tietoa..)
No niin, tulihan taas hehkutettua..
Nykyisen veneeni hain aikanaan jostain anjalankoskelta ja semmoiselta hiekkarannan pätkältä sitten piti vene ottaa ylös. Aallokko oli siihen melkoisen portaan kovertanut. Veneen myyjä siinä katseli imppua sillä silmällä ja rupes ehdotteleen että soittaa kaverinsa maasturilla nyppäämään ylös, on sen verran paha paikka.. Sanoin sitten kaverille, että jos ny vaan otetaan se vene siitä ylös niin tartte kavereita turhaan ajattaa.. Eipä kommentoinu sanallakaan enää veneen noston jälkeen
Toisen kerran eräissä uistelukisoissa ramppijonossa ihmettelin, kun letka ei kulje vaikka kaksi ramppia käytössä. Kyselin hieman niin oli kuulemma toinen ramppi kulunut niin huonoon kuntoon ettei nelivedollakaan noussu vene ylös ilman työntäjiä. Ihmettelin että mitä v*****a ja pyysin sitten että saiako tilaan, meen nostaan siitä toiselta rampilta. Porukka katsoi hieman kieroon mutta antoi tilaa. Joku vielä kommentoi että usko subaruun on ainakin kova kun peruuttelin rampille. Jostain syystä ei tullut ainoatakaan kommenttia enää sen jälkeen kun vene (ht-l-buster) oli ylhäällä ilman mitään probleemia.. (oli se ongelmissa ollut neliveto kuulemma syncrotransporteri ja vene s-busteri (ei ihan varmaa tietoa..)
No niin, tulihan taas hehkutettua..
PELASTAKAA SALAKAT Ry.
Re: Subaru vetoautona?
Etenkään varttuneemmat syncroportterit ei oo nelivetoisia eikä oikein kaksneuvoisiakaan, mokomat raapivat valinnaisella kulmalla yksin joutuessaan hiemankin normi maantieliukasta kummallisempaan jamaan.
Terve mies ei tanssi.
- Samthefisherman
- Viestit: 2817
- Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
- Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna
Re: Subaru vetoautona?
Tänään otin koeajoon 2007 3.0 Outback automaatti SI-driven. Aivan mahtava peli...käytetyt kitkat alla ja nousi pahatkin mäet kivutta...ym. Ensin mietin, että on vähän mieto peli vaikka 297 Nm ja 245 hv. Olin ajellut intelligent-asetuksella (bensaa säästävä jne.). Sitten kun valitsi Sport Sharp-asetuksen niin alkoi tapahtua. Vastasi kaasuun heti ja potkua riitti. Sport-asetus vastasi lähinnä "normaalia" automaattia.Hoffi kirjoitti:Automaateissa aikamoisia eroja,tässä jotain omia havaintoja ja kokemuksia...
Foresterin neliportainen loota on ominaisuuksiltaan auttamattoman vanhanaikainen, mutta sinänsä ihan toimiva ja kestävä.
Edellisen korimallin Legacyssä ja Outbackissä on kahta eri lootaa, molemmat viisiportaisia ja huomattavasti sivistyneempiä toiminnaltaan kuin Forren neliportainen. Varsinkin kolmelitrasissa oleva sportshift-loota on jo ominaisuuksiltaan ihan kelpo tuote, enkä kestävyydestäkään ole moitetta kuullut. Sportshiftissä voi vaihdella myös käsin jos jostain syystä moista haluaa harrastaa. Noissa kolmelitrasissa on myös se SI-Drive jolla voi valita kolmesta eri ohjelmasta, olikohan ne asetukset nyt normal, sport ja intelligent. Nuo ohjelmat sitte vaikuttaa mm. vaihteistoon ja moottorinohjaukseen.
Uusissa Legacyn ja Outbackin malleissa oleva CVT-loota onkin sitten ominaisuuksiltaan mielestäni yksi markkinoiden parhaita vaihteistoja, toimii erittäin pehmeästi, ei "mieti", eikä juurikaan "hukkaa" tehoja tai lisää kulutusta. Tuon kestävyydestä ei pahemmin vielä kenelläkkän lie kokemusta, mutta harvemminpa Subaru ihan sutta markkinoille laskee...
Kovasti olen odotellu että saisivat tuon CVT:n ympättyä dieselin yhteyteen, silloin lähtis nykyinen diesel Forre vaihtoon hyvin liukkaasti.
Huomenna hieromaan kauppoja
Re: Subaru vetoautona?
Tuliko kaupat?
- Samthefisherman
- Viestit: 2817
- Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
- Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna
Re: Subaru vetoautona?
Jep, hauska peli.
Re: Subaru vetoautona?
Elässä pitä olla run...leluja...onnea uudelle japanialaiselle...Samthefisherman kirjoitti:Jep, hauska peli.
-jouni
diipa daapa
Re: Subaru vetoautona?
Onnittelut uudesta Saparosta. Kelpais tuoreempi itsellekin, mutta ajellaan nyt wanhalla kun soiva peli on.
- Samthefisherman
- Viestit: 2817
- Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
- Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna
Re: Subaru vetoautona?
Kiitos.! Äkkiä tuokin vanhenee. Tarkoitus olisi pitää hyvin ja pitkään. Toivotaan, että kestää.Jussijii kirjoitti:Onnittelut uudesta Saparosta. Kelpais tuoreempi itsellekin, mutta ajellaan nyt wanhalla kun soiva peli on.
Re: Subaru vetoautona?
Subarut on siitä kivoja vehkeitä, että samalla kun kelit huononee niin kuskilla hymy vaan levenee.
- Samthefisherman
- Viestit: 2817
- Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
- Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna
Re: Subaru vetoautona?
Pitää paikkansa, vaikka vain n. 300 km on kokemusta. Eilen oli kuulemma aika liukasta...kertoili lankomies etuveto Passatin ratin takaa.Hoffi kirjoitti: Subarut on siitä kivoja vehkeitä, että samalla kun kelit huononee niin kuskilla hymy vaan levenee.
Re: Subaru vetoautona?
se vaan on kiva peli...Samthefisherman kirjoitti:Pitää paikkansa, vaikka vain n. 300 km on kokemusta. Eilen oli kuulemma aika liukasta...kertoili lankomies etuveto Passatin ratin takaa.Hoffi kirjoitti: Subarut on siitä kivoja vehkeitä, että samalla kun kelit huononee niin kuskilla hymy vaan levenee.
-jouni
diipa daapa
Re: Subaru vetoautona?
Onnittelut tuoreesta kiesistä ja Tervetuloa porukkaan!
PELASTAKAA SALAKAT Ry.
Re: Subaru vetoautona?
Osaako joku Subaru tietäjä suoralta kädeltä sanoa Legacyjen (00-04 ja 04-08 korimallit) jarrulliset vetopainot?
Entä alennusvaihteiston mukana oleminen noissa vuosikerroissa? Kaikissa vai vaan tietyissä varustelutasoissa?
Entä alennusvaihteiston mukana oleminen noissa vuosikerroissa? Kaikissa vai vaan tietyissä varustelutasoissa?
Re: Subaru vetoautona?
Manuaalilaatikollisissa vapaastihengittävissä bensafarkuissa on.tupe kirjoitti:Entä alennusvaihteiston mukana oleminen noissa vuosikerroissa? Kaikissa vai vaan tietyissä varustelutasoissa?