Sveitsin ympäristö

Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Finntackle
Viestit: 203
Liittynyt: 19:00:08 24.04.2006
Paikkakunta: Haukipudas/Sveitsi
Viesti:

Sveitsin ympäristö

Viesti Kirjoittaja Finntackle »

Kaivattaisiin vinkkejä keski-eurooppaan...

Erityisesti seuraaville alueille: Sveitsi ja sen rajalta sata tai pari kilsaa mihin suuntaan tahansa.

Lohikaloja pitäis saada ja joko heittämällä vaappua/lusikkaa tai jos siellä joku hullu soutaakin vaikka Rheinissä(kyllä tämä on todistettu omilla silmillä) niin sitä suuremalla syyllää siitäkin infoa köötös. Kaikki kokemukset aiheesta kiinnostaa!

Perhokalastusvinkitin tervetulleita ...
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Sveitsin ympäristö

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Erityisesti seuraaville alueille: Sveitsi
En tiedä, mutta mun kiero huumorintaju hokas ton niin hauskana, että nyt on keskiluokan alapuolelle suunnatut viinit pitkin seiniä.
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Sveitsin ympäristö

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Kö tuli jotenki tää mieleen. Lappeenranta ja suomen pohjoisin pyramidi:

"Arposen mielestä maailman pohjoisin pyramidi olisi varma vetonaula. Sen yhteyteen voisi myös liittää muita matkailukohteita kuten hotellin."

Kyllä. Hotellin.
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Avatar
pilkkikunkku
Viestit: 171
Liittynyt: 14:33:34 07.08.2009
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sveitsin ympäristö

Viesti Kirjoittaja pilkkikunkku »

Terve

Itse olen tuolla Sveitsissä Zurichin lähistöllä ollut töissä jonkin aikaa ja pitää sanoa että kalastus tuolla on muukalaiselle vaikeaa. Jotta maassa saa kalastaa on suoritettava ns. kalastajan tutkinto. Kielinä Saksa, Italia ja Ranska, eli jos noi kielet ei onnaa on kalastus hankalaa. Tutkinnon nimi on SANAcertificat ja senkin suorittamispaikat on Kanton(=kunta) kohtaisia. Tämä koe on helppo (vastaa meidän metsästäjän tutkintoa) ja sen suoritettua saa todistuksella ostaa lupia koko maahan.

Tietoa kalastuksesta:
http://www.myswitzerland.com/en/home/su ... ments.html

Tässä vähän yleistä juttua. Mä koitin ottaa näihin yhteyttä mutta eivät mulle vastanneet:
http://www.flyfishingswitzerland.com/

Tämä herra myy päivälupia ilman mitään SANAsertifikaatteja Zurichissä sijaitsevaan Limmat jokeen:
www.brumann.ch

Brumanilta sai Englanniksi ostettua lupia ja siinä joessa on isompaakin taimenta. Itselläni tosin suurin tais olla kilon luokkaa. Paikka on tietysti keskellä kaupunkia, muttei siellä rannoila kuheasti porukkaa haahuile. Kesällä joessa paljon uimareita. Jos meet tonne niin suosittelen joen alinta pätkää mihin tämä heppu myy liikkeessään lupia.

Sveitsin luonto ja vesistöt ovat todella kauniita, mutta ilman saksan taitoa (SANA-kokeen suorittamista) kalastaminen on vaikeaa. Suosittelen katteleen tota italian puolta. Heidän lupakäytännöisä ei mulla oo tosiaan mitään tietoa.
Finntackle
Viestit: 203
Liittynyt: 19:00:08 24.04.2006
Paikkakunta: Haukipudas/Sveitsi
Viesti:

Re: Sveitsin ympäristö

Viesti Kirjoittaja Finntackle »

Kiitokset tiedoista. Vielä on paikalliset kalastussäännöt omalta osalta selvittämättä, ei kuulosta lupaavalta, mutta maassa maan tavalla...

Eipä luulisi Italiaanojen ja Fransuaiden kyselevän muuta kuin luvan ostamista.
Tuollanen näköjään löytyi Ranskasta:
http://www.federationpeche.fr/

Ja vinkkejä kalapaikoista tulemaan vaan.
Finntackle
Viestit: 203
Liittynyt: 19:00:08 24.04.2006
Paikkakunta: Haukipudas/Sveitsi
Viesti:

Re: Sveitsin ympäristö

Viesti Kirjoittaja Finntackle »

Kuten yllä jo mainittiin SaNa tutkinto pitää suorittaa, jotta tosissaan pääsee Sveitsissä kalastamaan.

Jos asia jotain muutakin joskus askarruttaa niin tuolta pääsee liikkeelle. http://www.anglerausbildung.ch/

Hankalaa on kieltämättä, jos ei puhu saksaa, ranskaa tai italiaa. No testi sitten suoritettu ja edelleen jos jollain vinkkejä uistimen viskelypaikoista niin paikkoja kehiin vaan. Erityisesti joku mukava alpeilla oleva joen pätkä olisi hakusessa, jossa voi tarjota nilsuja ja suomalaisten väsäämiä pulikoita ...
Vastaa Viestiin