Huutokauppa

Alueen säännöt
Täältä löydät ohjeita etusivun, foorumin ja kuvagallerian käytöstä. Kysymykset ja kehitysehdotukset ovat myös tervetulleita. Testauskin on suotavaa sekä jopa sallittua.
Sääntökeskustelu -- Ylläpidon ja moderaattoreiden tiedot -- Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

Heijari kirjoitti:Tämän palstan ylläpidolla on etenkin muutamien henkilöiden kohdalla kauhea tarve päästä pätemään ja kommentoimaan muiden ilmoituksia tms. Ei tämä palsta tämän hetken valossa ole yhtään sen parempi kuin kalastus.comikaan...
Aijjaa? Häiritteekö se? Joitakuita asia ei ainakaan häiritse kun oikein pyytävät YV:llä kattomaan että "onks tossa huudossa jotain hämärää?". Se siitä pätemisestä.

Ainakin tällä palstalla on yritetty asia hoitaa siten, että kansa itse sopii sääntönsä.

Takaisin asiaan: puutuin (pyynnöstä) ko. huutoon ja viskasin sinne kommentin, joka perustui voimassaoleviin sääntöihin. En kommentoinut sen suuremmin, mutta kommentti olisi ollut samansuuntainen kuin edelläolleet kommentitkin: kaikki kauppatavaraan liittyvä huutoaktiviteetti tulee näkyä kaikille huutajille. Kuten ohjeiden kolmoskohdassa sanotaan: http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=8275

BN-huutohan on huuto siinä missä muukin.

Ketään ei varmaankaan haitanne jos muokkaan huutokaupan ohjeita niin, että tuo BN-huutelu tulee myös näkyä huutotopikissa... meen virittämään sitä justiinsakin nyt.. tai illemmalla...
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Avatar
jpuustinen
Viestit: 147
Liittynyt: 08:25:20 25.11.2005
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpuustinen »

sakkeus kirjoitti:
jpuustinen kirjoitti:
sakkeus kirjoitti: Trude onkin Ylläpitäjä/Moderaattori. Sen pitää olla puolueeton ja vääntää rautalangasta asiat niitä tarvitseville. Mulla on tavallisena palstan tallaajana oikeus vittuilla sen minkä kerkeen! Ja vai enkö nyt vieläkään asiasta avautunut? :?

Trudehan ei vääntänyt mitään rautalangasta, vaan teki tulkinnan säännöistä asiaan, mitä siellä ei ollut mainittu. Mielestäni Trudekin teki väärin tulemalla mun kauppaan huutelemaan että jatketaan, vaikka ei perustellut asiaa mitenkään, no nythän sääntöihin on sitten tehty kannanotto jonka mukaan minunkin puolestani edetään.

Minä en muuten tarvitse rautalankaa mihinkään, ymmärrän tosi hyvin ihan normaalia puhetta, yleensä se on kyllä niin, että ne jotka ekana huutaa vittua, niin niillä on se hahmotuskyky jo ajat sitten loppunut.
Juuh niin se kai nyt sitten oli. Anteeksi olin siis täysin väärässä!?

JPuustinen kirjoittaa aiemmin....

"Tuo kohta oli mun moka ko. kaupassa, myönnän, olin hieman hätänen, mutta korjasinhan kuitenkin tilanteen heti kun sitä kysyttiin.

Mutta mun puolesta asia on pläkki, toimimma sitten jatkossa kuten sanottu, kaikki mölinä palstalle, ei ongelmaa mun puolesta.

Näin helppoa se on, meikäkin kuuntelee järkipuhetta, Truden ei tarvinu yhtään vittua mainita, paitsi ehkä mielessään? "


Koita nyt jo päättää.....
Siis päättää mitä, väännätkö rautalangasta? En ymmärtänyt.
Avatar
jpuustinen
Viestit: 147
Liittynyt: 08:25:20 25.11.2005
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpuustinen »

Royal Trude kirjoitti:
BN-huutohan on huuto siinä missä muukin.
Tuo on mielipide, tulkinta.

Mielestäni BN ei ole huuto, tulkitsin ja myös Dummy nähtävästi tulkitsi erilailla kuin muut.

Mutta tämä homma on jo nyt siinä kohtaa, että turha jatkaa vääntöä, ainakin mun puolesta, ei tästä mitään järkevää enää irtoa. Nyt säännöt on selvät ja jatkossa ei varmaankaan tarvitse tästä kinata.

T. Vatipää
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Heijari kirjoitti: Ei tämä palsta tämän hetken valossa ole yhtään sen parempi kuin kalastus.comikaan...
No siinä tapauksesa kannattaa sammuttaa valot. Se helpottaa herkkää hipiää..... 8)
Avatar
jagge86
Viestit: 1347
Liittynyt: 20:43:29 26.03.2008
Paikkakunta: Kangasala

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja jagge86 »

Copypastetetaan erään huutokaupan oma avautumiseni tänne jos noihin huutokauppasääntöihin saataisiin joskus jotain tolkkua, vai onko väki OIKEASTI sitä mieltä että nyt säännöt ovat hyvät?

Olen avautunut tästä ennenkin ja tulen avautumaan jatkossakin, jos olisi ollut 5 minuuttia viimeisen huudon jälkeen sääntö niin tästäkin olisi saatu OIKEA huutokauppa ja olisin päässyt korottamaan vielä tarjoustani, eikä kuka huutaa viimeisellä sekunnilla arvonta.
Nytkin voitto huuto tuli 5 SEKUNTIA ennen loppumista, miten tuollaiseen tarjoukseen ehdit enään vastata??????

Eikö se nyt olisi parempi sekä myyjälle sekä ostajalle, että lopetettaisiin nämä arvonnat ja alettaisiin pitää täälläkin ihan oikeita huutokauppoja?

Toivottavasti tämä menee siihen että KUKAAN ei huuda ennen kuin viimeisellä minuutilla ja sitten katsotaan kuka sattui osumaan viimeiseksi niin sitten ehkä nämä huutokaupat alkavat muuttua. Touh
veijokissa
Viestit: 271
Liittynyt: 07:26:17 03.04.2010

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja veijokissa »

Jaggen kanssa samaa mieltä, tai siis sitä mieltä, ettei ole mitään mieltä huutaa näissä tämän foorumin huutokaupoissa, kun joku kuitenkin möläyttää sen viimeiselle 5 sekunnilla ohi, ja mitään et ehdi tehdä.

HOMMA EI VAAN TOIMI, JA SIKSI JÄÄ IHMISILLÄ RAHAA JA UISTIMIA SAAMATTA...

Tarttisko tehdä jotain asialle, 3 tai 5 minuuttia viimeisestä huudosta aikaa korottaa olis ihan hyvä.. se olisi rahaa ihan huudon asettajallekin omaan taskuun, jos lisäisi tuon ehdon huutoonsa.
Avatar
jagge86
Viestit: 1347
Liittynyt: 20:43:29 26.03.2008
Paikkakunta: Kangasala

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja jagge86 »

Itselläkin jäänyt viime aikoina aika vähiin nuo huutokauppa ostokset ja nyt muistan taas miksi, riepoo niin maan perusteellisesti
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

haittaiskohan ketään oikeesti jos huudon järkkääjä vaan tylysti määräis, että "tai 5 minuuttia viimeisen huudon jälkeen" :?:
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Avatar
Spilitus
Viestit: 718
Liittynyt: 10:47:50 13.12.2006
Paikkakunta: Ironlake

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja Spilitus »

Ja sit nää "euro nokkiin" huudot on ja berbedoksesta.
Snääs joku huutokauppa missä enemmän kohteita niin jää helposti huomaamatta paljon mistäkin on tarjottu. Eli selkeesti vaan "kohde nro x = x€".

Ja jos myyjä haluaa että katkeaa 5min viimisen huudon jälkeen niin sopii mulle mainiosti.
Those of us who let go, will be swallowed. Left here to die.
Froste
Pissapoika
Viestit: 2310
Liittynyt: 18:42:12 15.05.2008
Paikkakunta: Bergen, Hordaland

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja Froste »

Maksaa kerralla sen mitä aikoo maksaa ja jos ei riitä niin ei riitä. Mulla ei sinänsä ole mitään sitä vastaan että esim. 3 min kaupan loppumisen jälkeen saisi huutaa mutta jos kaupassa on säännöt mennään niiden mukaan eikä varsinkaan aloiteta toisten solvaamista.
Avatar
DC
Vertikaali Jigaaja
Viestit: 6416
Liittynyt: 19:43:17 20.04.2005
Paikkakunta: ääpnaaknaK

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja DC »

Tätä olen usein ehdottanut:

Huutoaika päättyy esim. klo: 20:00:00 tai viisi minuuttia viimeisen huudon jälkeen!
Kellonajoista näkee kyllä, että onko joku huutoväli päättymisajan jälkeen yli tuon 5 min.
Sen viiden minuutin tauon jälkeen tulleet tarjoukset ovat mitättömiä, eikä niitä enää huomioida.

- eero -
Kyllä vintillä leipää olis... muttaku lapset söi portaat!
Avatar
Hanski_Koo
Viestit: 417
Liittynyt: 19:38:55 16.01.2007
Paikkakunta: Gold Coast

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja Hanski_Koo »

Tähän sen verran, että, 3 minuuttia riittäköön harkinta-aikaa - muuten nämä huutokaupat saattavat venähtää turhan pitkiksi. 3 minuutin limitillä saadaan esim. tunnin sisään mahtumaan 20 "lisähuutoa", mutta 5 minuutin limitillä vain 12... ja henk.koht. kovin harva kohde on niin mielenkiintoinen, että jaksaisin roikkua iltaisin ylimääräisiä tunteja väijymässä.

DC kirjoitti:Tätä olen usein ehdottanut:

Huutoaika päättyy esim. klo: 20:00:00 tai viisi minuuttia viimeisen huudon jälkeen!
- eero -
Avatar
DC
Vertikaali Jigaaja
Viestit: 6416
Liittynyt: 19:43:17 20.04.2005
Paikkakunta: ääpnaaknaK

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja DC »

Jeps, kyllä se 3 minsaakin riittäis.

- eero -
Kyllä vintillä leipää olis... muttaku lapset söi portaat!
Froste
Pissapoika
Viestit: 2310
Liittynyt: 18:42:12 15.05.2008
Paikkakunta: Bergen, Hordaland

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja Froste »

Eikös nyt kuitenkin tehtäis silleen ettei tuota ole pakko laittaa, vaan myyjä voi itse päättää että milloin huutokauppa päättyy?
Avatar
Hanski_Koo
Viestit: 417
Liittynyt: 19:38:55 16.01.2007
Paikkakunta: Gold Coast

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja Hanski_Koo »

Froste kirjoitti:Eikös nyt kuitenkin tehtäis silleen ettei tuota ole pakko laittaa, vaan myyjä voi itse päättää että milloin huutokauppa päättyy?
Tottahan toki - myyjällä mielestäni tässä tapauksessa valta valita kuinka toimitaan.
Onko maapallolla älyllistä elämää? - Ei, olen vain käymässä.
Avatar
Piatu
Kevennetyn keksijä
Viestit: 1791
Liittynyt: 21:36:52 06.10.2008
Paikkakunta: Jns/Lieksa
Viesti:

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja Piatu »

^^ Toihan on ollu aina mahdollista- sukkispojua lainaten:
Koska mää lähren ny tuulastamaan Sysmään viikoks niin huuto päättyy sunnuntai-iltana 17.10 2006 tasan kaksi tuntia sen jälkeen kun laitan tähän ketjuun kyseisenä päivänä viestin. Eli jos mää laitan sev viästin klo 18:00 ni viimenev viästi klo 20:00 leimalla voittaapi.

Huuto päättyy sinä kellonlyämänä perjantaina jolla tuloksella torstain kuulantyäntökisa Pershikiän MM-kisoissa voitetaan. Esim. jos voittotulos on 21:22:00 ja sillä kellonleimalla tuleva viimenen huuto voittaa.

Huuto päättyy Tyrän Loviisan vetouistelukisassa saaman kilomäärän mukaan. Esim. jos Tyrä saa vetokisassa 3450g kalaa niin kisa päättyy 03:45:00 ja sillä kellonleimalla tuleva viimenen huuto voittaa.
Joskus noita tullu käytettyä- jotkut tykkää ja joillain menee noissakin hermot. :lol:
http://www.fishskinlures.com

*Joskus on lähettävä aivan hillittömän kauas nähdäkseen lähelle*
veijokissa
Viestit: 271
Liittynyt: 07:26:17 03.04.2010

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja veijokissa »

Froste kirjoitti:Eikös nyt kuitenkin tehtäis silleen ettei tuota ole pakko laittaa, vaan myyjä voi itse päättää että milloin huutokauppa päättyy?
myyjällä on aina oikeus laittaa päättyminen miten haluaa, mutta ilman lisäaikaa, mikä olisi 3 minuuttia muuten ihan riittävä, myyjä myös varmistaa sen, ettei saa myymästään tavarasta rahaa niin paljon kuin mitä siitä muuten saattaisi tulla. Onko se sitten hyvä asia vielä jonkun mielestä???

Ja se, että sanotaan "onhan siinä neljä päivää ollut aikaa laittaa semmoinen tarjous pöytään että muilla on sitten luu kurkussa", niin tässä ajatelmassa ei ole mitään järkeä. Jos joku täällä myy Joonas vaappua, lähdöt 10 euroa, niin jos se vaappu ei missään vaiheessa ketään muuta kiinnosta yhtään, ja huudat lähdöt 11 euroa, ja saat sen sitten itsellesi sillä niin ok.
Mutta huudapas siihen kärkeen heti 45 euroa, kun ajattelet sitä "luu kurkkuun muille" asiaa, niin hyvin pian loppuu ostajat tältä foorumilta kun kaikki rahat on menneet johtuen surkeasta huutokaupankäynnistä.

Kaikki tietää miten homma toimii huutonetissä, miksei sieltä oteta toimintalinjamallia, siihen voisi ottaa mukaan kaikille "luu kurkkuun"-huutajille OSTA HETI-hintavarauksen, jos haluaa luuta istutella kurkkuun.

DC puhuu viisaita tuossa ylempänä, ja olen ehdottomasti samoilla linjoilla edelleenkin, ehdotankin että DC alkaa palstan kuninkaaksi ja rautaisella yksinhallitsijan kädellä korjailee huuto-ohjeistusta.. autsz
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

mää oon kungas ja mää päivitin ohjeisiin tavaraa. Kettuilkaa ja kommentoikaa, korjataan sitämukaa kun tarvetta ilmenee.

http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... =24&t=8275
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Avatar
DC
Vertikaali Jigaaja
Viestit: 6416
Liittynyt: 19:43:17 20.04.2005
Paikkakunta: ääpnaaknaK

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja DC »

Nyt hyvä :D
Myyjä saa parhaan mahdollisen hinnan ja ostaja saa ehkä halvemmalla, kun mitä olisi enimmillään maksanut. :juu:

- eero -
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Miljoonapilkki 1999 ja PALJON karvaa PIKAPIKA29.1 klo 22.00

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

Mites tää ny menee , jos näitä sääntöjä meinaat? :mitaviddua:
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... =24&t=8275
niin eikös tuo huutoaika siirry jokaisesta huudosta sen 5 minaa?

"2. Huutoajan siirtyminen

Halutessasi voit määritellä huudon jatkumaan korotusajan päätyttyä siten, että huutoaika siirtyy jokaisesta huudosta tietyn ajan eteepäin, esim:

Viimeinen voittoleima on 10.10.2006 kello 21.00:00 tai 5 minuuttia viimeisen huudon jälkeen.

Tällöin esimerkiksi leimalle 20:59:45 tullut huuto siirtää päättymisajaksi 21:04:45. 21:04.46 leimalla tullut huuto on siis myöhässä."

Juu, jokanen ekan 5 minuutin sisällä tehdyn huudon jälkeinen huuto siirtää edelleen sen 5 min etiäppäi = "5 minuuttia viimeisen huudon jälkeen". Pitäskö tua muka viä erikseen sääntöihin kirjata?
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Avatar
Toku
Kauneussalongin yksisilmäinen kummitus
Viestit: 2566
Liittynyt: 13:31:48 26.04.2005
Paikkakunta: Riisimäki

Re: Miljoonapilkki 1999 ja PALJON karvaa PIKAPIKA29.1 klo 22.00

Viesti Kirjoittaja Toku »

Royal Trude kirjoitti:Juu, jokanen ekan 5 minuutin sisällä tehdyn huudon jälkeinen huuto siirtää edelleen sen 5 min etiäppäi = "5 minuuttia viimeisen huudon jälkeen". Pitäskö tua muka viä erikseen sääntöihin kirjata?
Pitäisi!
Yksi iso pelastaa päivän!
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Re: Miljoonapilkki 1999 ja PALJON karvaa PIKAPIKA29.1 klo 22.00

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

Onhan se siellä kyllä jo sanottu:
Halutessasi voit määritellä huudon jatkumaan korotusajan päätyttyä siten, että huutoaika siirtyy jokaisesta huudosta tietyn ajan eteepäin, esim:
mutta jos siihen raapasee tyhmän esimerkin jatkeen:
Viimeinen voittoleima on 10.10.2006 kello 21.00:00 tai 5 minuuttia viimeisen huudon jälkeen.

Tällöin esimerkiksi leimalle 20:59:45 tullut huuto siirtää päättymisajaksi 21:04:45. 21:04.46 leimalla tullut huuto on siis myöhässä. Leimalla 21:04:40 tullut huuto puolestaan siirtää päättymisajaksi 21:09:40.
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

päivitystä ja toivottavasti selkeytystä: http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... =24&t=8275
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Vastaa Viestiin