Yammu 20 jostain -80 luvulta ,talven jälkeen. Talvehtinut veneen perässä. Tissi kovaksi, 2 vetoa ryyppy päällä, ryyppy pois ja kone käyntiin. Vanhat bensat, jne, nämä on ikupeliä.
Näillä ajetaan maailman tappiin.
Tietenkin tämä on provo, mutta ei voi mitään. Näin se toimii.
On ne paskoja, nuo uudet.
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
- Jäpäkyörä
- Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
- Viestit: 7406
- Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
- Paikkakunta: Pieksämäki
On ne paskoja, nuo uudet.
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Re: On ne paskoja, nuo uudet.
Kun noita 4 tahtisia on tuossa huollettu , aina keväällä suht pitkät starttiajat.
En usko että huonoutta , monimutkaisempia vain kuin 2 tahtiset.
Oma 50 hv Tohatsu tldi ei käynnistetty kertaakaan viimevuonna, nyt asensin sen Yamarin 470 Big Fish:in perään palukka kovaksi ja vääntö avaimesta , heti lähti, ja on pitkälti yli vuoden vanhat bensat .
Lisäksi muovinen tankki, mutta käytän aina Liquid Molyn kausisäilytysainetta, säilyy polttoaine hyvin.
En usko että huonoutta , monimutkaisempia vain kuin 2 tahtiset.
Oma 50 hv Tohatsu tldi ei käynnistetty kertaakaan viimevuonna, nyt asensin sen Yamarin 470 Big Fish:in perään palukka kovaksi ja vääntö avaimesta , heti lähti, ja on pitkälti yli vuoden vanhat bensat .
Lisäksi muovinen tankki, mutta käytän aina Liquid Molyn kausisäilytysainetta, säilyy polttoaine hyvin.
Re: On ne paskoja, nuo uudet.
-96 9,9 Jammu, tissi kovaksi, ryyppy päälle, ekalla käyntiin
Noo, totuuden nimessä viimevuotiset bensat oli alkylaattia ja kaasarin kurkkuun
oli vime syksynä spreijattu suojaöljyt. Mut tolleen tuo on toiminut joka vuosi.
Noo, totuuden nimessä viimevuotiset bensat oli alkylaattia ja kaasarin kurkkuun
oli vime syksynä spreijattu suojaöljyt. Mut tolleen tuo on toiminut joka vuosi.
Re: On ne paskoja, nuo uudet.
Näin minäkin ajattelin (40hv jostain -80 luvulta), käynnisty kun palmun alta ja järvelle mentiin.... no sitten se sammu uistellessa eikä käynnistynyt ja kaksi kertaa hinaamalla rantaan riiti mulle ..nyt olis tulossa uutta nelitahtia tilalleJäpäkyörä kirjoitti: nämä on ikupeliä.
Näillä ajetaan maailman tappiin.
- Jäpäkyörä
- Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
- Viestit: 7406
- Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: On ne paskoja, nuo uudet.
Löytykö vika. Nuohan on niin yksinkertaisia, että pitäisi vikakin löytyä helposti.
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Re: On ne paskoja, nuo uudet.
No ei keksitty varmuudella, bensapuoli käytiin läpi ja todennäkösesti vika on sytkäpuolella. Ongelma on se että jos käyttö olis johonkin saareen yhteysajoa niin varmaan olis tullut yritettyä kunnostusta.Jäpäkyörä kirjoitti:Löytykö vika. Nuohan on niin yksinkertaisia, että pitäisi vikakin löytyä helposti.
Meillä kun pääasiallinen käyttö on (jopa 250h/v) vetouistelua niin vanhojen koneiden bensankulutus melkoista verrattuna nyky ruiskukoneisiin nimenomaan uistellessa. Kun mitään ykselitteistä vikaa ei keksitty niin piti tehdä päätös, enkä halunnut enään sitoutua vanhaan. Tähän asti vaihto oli siirtynyt koska vanha oli toiminut moitteetta.