Veneen perälaudan remontti

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
mapeah
Viestit: 2
Liittynyt: 22:57:01 29.08.2017

Veneen perälaudan remontti

Viesti Kirjoittaja mapeah »

Ostin vanhan veneen. Ryhdyin hakemaan tietoa. Väärä järjestys. Tiedän. Vaikka hain kyllä tietoa ennen ostopäätöstäkin.

Asiaan. En ole löytänyt lasikuituveneiden rakenteluun ja korjaukseen keskittyvää foorumia. Onko sellaista olemassakaan? Täällä veneestä kalastajien foorumilla näyttäisi olevan myös veneitään korjanneita.

Onko kenelläkään teistä kokemusta perämoottorilla varustetun lasikuituveneen perälaudan uusimisesta valettavalla uudella perälaudalla (pourable transom)?

Tuotemerkkejä löytyy Ameriikasta mm. SeaCast, ArjayTech, NidaBond. Onko kukaan tilannut ja käyttänyt jotain tuon tapaista? Periaatteena lahon perälaudan uusinnassa on siis lahon muhjun poisto, perän sisä- ja ulkopinnan välisen tilan puhdistus ja uuden keraamisen tai lasikuituvahvisteisen kaksikomponenttimassan valu tilalle uudeksiperälaudaksi.
jiiipeee
Viestit: 101
Liittynyt: 14:52:19 31.03.2011
Paikkakunta: Jokela

Re: Veneen perälaudan remontti

Viesti Kirjoittaja jiiipeee »

Itse en oo moisesta kuullut, teetkö itse vai ostotyönä teetät.
Sundqvist 560. Johnson 175 fast strike. V6.
Avatar
jänis
P.J. Ristiturpa
Viestit: 2692
Liittynyt: 19:03:03 27.10.2006
Paikkakunta: Hullu Kankaanpää...

Re: Veneen perälaudan remontti

Viesti Kirjoittaja jänis »

Ei oikeen taida enää olla foorumeita ku moottorivene.info loppu. Siellä oli sivutolkulla projektikertomuksia kuvineen. Vator foorumilla saatta olla jotain tietoa..
mapeah
Viestit: 2
Liittynyt: 22:57:01 29.08.2017

Re: Veneen perälaudan remontti

Viesti Kirjoittaja mapeah »

Itse ajattelin tehdä. Mainospuheiden perusteella nuo tuotteet vaikuttaisivat melko käyttökelpoisilta. Ei välttämättä tarvitse purkaa niin paljoa ja uusi perälauta ei lahoa. Hinnassa nuo edut toki näkyvät.
Vastaa Viestiin