Haukiperhosiima

Alueen säännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Mikä vapa, mikä luokka? Millaisille perhoille?
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Temppu
Viestit: 829
Liittynyt: 22:41:19 23.10.2006
Paikkakunta: Rusko

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja Temppu »

Mikey kirjoitti:Mikä vapa, mikä luokka? Millaisille perhoille?
Joku gloomiksen 9-kinttunen ja 8-luokka. Jotain mitälie n.15cm haukisuteja mulla on, mä niistä mittään tajua :oops:
Jos tekee aina samaa, saa aina samoja tuloksia.
Samson
Viestit: 44
Liittynyt: 23:35:52 09.04.2011

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja Samson »

Mitäs arvon raati suosittelisi haukisiimaksi. Vavaksi olisi näillä näkymin tulossa Vision Big Daddy 9 ft / #9 luokkainen. Mietin tuota visionin uutta Big Daddy siimaa, pitäisikö ottaa kelluvana vaiko intermediatena?

Myös guruilta olisi mukava saada suosituksia vavaksi.
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Temppu: Rion Outbound Short luokassa 7 voisi olla hyvä vaihtoehto. Tai sitten Visionin Vibe 85 tai Guidelinen Pike luokkaisena. Noita kelluvia, ihan hyviä naruja löytyy elkeinpä jokaiselta valmistajalta. Rion Outbound ja Outbound Short kuuluvat omiin suosikkeihini joten niitä on helppo suositella. Mutta nää siimahommat on makuasioita, eli heittäjästä ja heittotyylistä pitkälti kiinni mistä tykkää.

Samson:
Jos Visioniin olet vapahommissa kallistumassa niin testaa myös Nite Catapult. Omaan makuni se sopi Big Daddya paremmin. Big Daddy oli ehkä hieman liiankin notkea ja kokotoiminen mun tottumuksiini. Gurujen vastauksia saat jäädä vielä odottamaan. :)

Mikäli vain yhtä siimaa olet hankkimassa niin ehdottomasti inter tai sink2 tai vastaava hitaasti uppoavalla kärjellä varustettu siima. Kelluva siima ei oikein aja asiaansa yleissiimana, ellei kaikki kalastamasi paikat satu olemaan todella matalia.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Temppu
Viestit: 829
Liittynyt: 22:41:19 23.10.2006
Paikkakunta: Rusko

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja Temppu »

Mikey kirjoitti:Temppu: Rion Outbound Short luokassa 7 voisi olla hyvä vaihtoehto. Tai sitten Visionin Vibe 85 tai Guidelinen Pike luokkaisena. Noita kelluvia, ihan hyviä naruja löytyy elkeinpä jokaiselta valmistajalta. Rion Outbound ja Outbound Short kuuluvat omiin suosikkeihini joten niitä on helppo suositella. Mutta nää siimahommat on makuasioita, eli heittäjästä ja heittotyylistä pitkälti kiinni mistä tykkää.

Mikäli vain yhtä siimaa olet hankkimassa niin ehdottomasti inter tai sink2 tai vastaava hitaasti uppoavalla kärjellä varustettu siima. Kelluva siima ei oikein aja asiaansa yleissiimana, ellei kaikki kalastamasi paikat satu olemaan todella matalia.
Kiitoksia Mikeylle neuvoista! Heittäjä on surkea ja heittotyyli on vapaa.. :oops: Näin aloittelijana kaikki vinkit on tervetulleita :D Tuo kellu vs. inter/sink oli ilmeisesti tarkoitettu Samsonille. Mutta itselle tuo kellu tulee toiseksi siimaksi, kun mökkijärvellä kusmatalassa kalastelen.
Jos tekee aina samaa, saa aina samoja tuloksia.
Avatar
silis
Viestit: 1905
Liittynyt: 13:30:33 07.03.2010
Paikkakunta: Vantaa

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja silis »

Mikey kirjoitti: Samson:
Jos Visioniin olet vapahommissa kallistumassa niin testaa myös Nite Catapult. Omaan makuni se sopi Big Daddya paremmin. Big Daddy oli ehkä hieman liiankin notkea ja kokotoiminen mun tottumuksiini. Gurujen vastauksia saat jäädä vielä odottamaan. :)
Enhän mä näistä mitään tajuu,
mut kun mä olin ostamassa vapaa, ni heittelin noilla molemmilla.
Nite Catapult tuntu ehdottomasti mukavammalta ainakin näin ensikertalaisena.
Heitin kyllä sen jo ekalla reissulla paskaks! :lol:
Tänään sit hain Hyvinkäältä uuden kärkiosan.
Takuu kyllä toimii ainakin moitteettomasti ja pientä bonariakin tuli mukaan matkaan. olen daivaassa
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Aattelin tuohon 9-10 nite catapulttiin hommailla upposiiman frendiks kelluvan eri mataliin paikkoihin ja kahtelin tuota 85 vibeä 9-10 luokkasena. Aattelin jollain perverssillä tavalla, että saman valmistaja siima futais ainaki varmasti.

Saa kyllä jotain muitaki toimiviks havaittuja pyykkinaruja suositella kyseiseen vapaseen. Interiki ehkä vois olla. Näissä onkyllä varmaan tosi tosi paljon mieltymyshommat kyseessä, mutta ei ois liikaa valuutta kokeiluihin, etenkään hukka sellasiin.
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Ota mielummin hitaasti uppoava eli leijaava siima kuin kelluva, se on monikäyttöisempi. Jostain syystä olen saanut heikosti kalaa kelluvilla siimoilla, tiedä sitten missä vika, lieneekö vain korvien välissä? Esimerkiksi Rio Outbound Short S1 voisi olla kiva (tuosta on ainakin omaa kokemusta ja kiva on) ja onhan noilla muillakin merkeillä hitaasti uppoavia siimoja.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Voishan tuota antaa vielä mahollisuuden Rion rannareille. :D Oisko tuo luokassa 10 vai 9 parempi tuohon tikkuun? Tuota Outboundia kyllä hehkutellaan vähän joka paikassa, eli sinällänsä vois olla.

9-luokkanen on tuo tän hetken scandi pike ja tuntus, että omalla vajavaisella heittotekniikalla ei edes kummonen tuuli ja ne pakin läskeimmät pösäykset(putket) tuntus olevan aika haastava kombo. 20 metriin ei ainakaan kovin nautinnollisesti mennä.
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Avatar
Jukkis69
Viestit: 310
Liittynyt: 15:46:02 29.04.2006
Paikkakunta: Oulu

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja Jukkis69 »

vlasek kirjoitti:Aattelin tuohon 9-10 nite catapulttiin hommailla upposiiman frendiks kelluvan eri mataliin paikkoihin ja kahtelin tuota 85 vibeä 9-10 luokkasena. Aattelin jollain perverssillä tavalla, että saman valmistaja siima futais ainaki varmasti.

Saa kyllä jotain muitaki toimiviks havaittuja pyykkinaruja suositella kyseiseen vapaseen. Interiki ehkä vois olla. Näissä onkyllä varmaan tosi tosi paljon mieltymyshommat kyseessä, mutta ei ois liikaa valuutta kokeiluihin, etenkään hukka sellasiin.
Mulla on tuon vavan kaverina scandi-Piket #10F ja #10F/S2 ja en kyllä ihan heti noita ole muihin vaihtamassa, me likes. Tuon kelluvan klumppi on kyllä aikas paksu, joten kelatilavuus on kovilla. Alkuun kellusiimana oli normi-Outbound #9, mutta alkoi vituttamaan se ohut ja sotkeutuva rannari, jonka tietenkin voi vaihtaa toimivampaan, mutta tulipa ostettua kokonaan uusi siima.
Jerkkaus on Saatanasta...
Avatar
gdlp
Viestit: 515
Liittynyt: 21:51:06 23.08.2007
Paikkakunta: Janakkala

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja gdlp »

Mä hommasin #10 GT four SW:n kaveriksi Vissun Big Daddyn, se tuntuu helpommalta heittää ja rannari sotkuttomammalta kuin Outboundissa.
"Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä!"
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Jaha. Helpoks meni :D
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Avatar
Jukkis69
Viestit: 310
Liittynyt: 15:46:02 29.04.2006
Paikkakunta: Oulu

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja Jukkis69 »

vlasek kirjoitti:Jaha. Helpoks meni :D

Siimarulettiin saa kyllä palamaan helposti aika tukun rahaa, usein tulee ajateltua, että josko tuo siima olisikin nykyistä parempi... Sitten niitä uusia siimoja pikku pieruissa netistä tilailee. Liian helppoa tuo nettitilailu tai ainakin alkolukko pitäisi kehittää tuohon hommaan :D No, nyt olen kyllä tyytyväinen omaan siima/vapasettiin, näillä mennään. Ainakin seuraaviin kalsarikänneihin asti 8)

EDIT: tuosta scandi-pikestä olisi mukava saada intteriversiokin valmistajan valikoimiin.
Jerkkaus on Saatanasta...
Avatar
Möykky
SÄRKI-LOVER
Viestit: 1517
Liittynyt: 21:54:09 20.02.2006
Paikkakunta: Joen varrella

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja Möykky »

Itellä kans tällä hetkellä Big Daddyn intteri käytössä. Tykkään kyllä tosta siimasta...
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Jukkis69 kirjoitti:
vlasek kirjoitti:Jaha. Helpoks meni :D

Siimarulettiin saa kyllä palamaan helposti aika tukun rahaa, usein tulee ajateltua, että josko tuo siima olisikin nykyistä parempi... Sitten niitä uusia siimoja pikku pieruissa netistä tilailee. Liian helppoa tuo nettitilailu tai ainakin alkolukko pitäisi kehittää tuohon hommaan :D No, nyt olen kyllä tyytyväinen omaan siima/vapasettiin, näillä mennään. Ainakin seuraaviin kalsarikänneihin asti 8)

EDIT: tuosta scandi-pikestä olisi mukava saada intteriversiokin valmistajan valikoimiin.
Ehottomasti alkolukko. Tilasin joskus Saksasta levyjä liki 500 erkillä pienissä ja huomasin, että en selvinpäin pitänyt juuri yhdestäkään. :D
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Siimanvalinnan ongelma on mun mielestä että noi hommat on hyvin pitkälti käyttäjästä kiinni eli paremmuus on subjektiivista. Eri heittäjillä on eri toiveet mitä tulee siimoihin. Joku tuntuu saavan siiman kuin siiman kierteelle ja toivoo siksi siimaa, joka ei menisi kierteelle. Toinen taas haluaa siiman joka heittää pehmeän mukavasti, kun kolmas diggaa vain ja ainoastaan siitä että siima lentää kauas pois pienellä vaivalla.

Lisäksi oikeastaan yhtäkään ns. täydellistä siimaa ei imho ole vielä markkinoilla, vaan kaikissa on joku juttu mikä tökkii. Sitten on vielä se pikkujuttu, että eri vapoihin tuntuu istuvan eri siimat. Uskallan väittää että olen ajanut läpi kaikki Suomen markkinoilta löytyvät haukikäyttöön enempi vähempi soveltuvat siimat (kts. haukisiimaveretailu, Kalastuslehti 2010 #1 ja 2011 #1-2, ne siimat joita ei esiinny vertailussa olen heittänyt läpi muissa yhteyksissä) eikä sitä aukottomasti täydellistä siimaa ole vielä löytynyt. Mun subjektiivinen mielipide kuitenkin kallistuu tällä hetkellä markkinoilla olevista siimoista vahvasti Outboundejen hyväksi (täyspitkä venehommiin ja Short rengaskalastukseen). Outboundien ainoa vika on imho, kuten täällä on muutama muukin todennut, rannari joka on ohut ja varsinkin ikääntyessään sotkuherkkä. Mutta sen kun napsaisee pois ja lattaa tilalle Airflon paksuimman Ridgen niin ollaan jo hyvin lähellä parhautta. Kyseessähän on kuitenkin jopa puolen tunnin säätö, joten aika paha nakkihan tuo modaus on. :roll:

Yksi ihan OK siima on Guideline Pike. Rannari ei sotke ja muutenkin jees. En vaan millään saa liitettyä siiman yhteyteen superlatiiveja. Mutta suosittelen kuitenkin Rion rannareita allergisoiville kokeilemaan noita. Parempia ne on kuin Big Mama tai Big Daddy, taas imho.

Onni olisi, kun pääsisi suunnittelemaan oman siimansa suoraan jonnekin siimoja valmistavalle tehtaalle vain ja ainoastaan omaan käyttöön (niitä ei montaa ole, kaikkien muiden "valmistajien" siimat valmistaa joko 3M, Rio, Airflo tai Cortland, korjatkaa ihmeessä jos niitä on vielä joku noiden lisäksi).

Helpottiko? :lol:
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
vlasek
Provoileva muskelipökiö
Viestit: 13103
Liittynyt: 00:09:58 02.09.2007
Paikkakunta: Träshscandal

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja vlasek »

Kyllähän tässä selkeesti löyty semmonen zeniläinen rauha asian tiimoilta. Perinteisestä neuvosmeiningistä on hyvää se, että ei ole, ku se yks vaihtoehto. Oli se kuinka paska tahansa, ni sillä mennään ja mukisemalla se ei parane. 8)
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Avatar
selenius
Yliliimapää
Viestit: 1839
Liittynyt: 14:20:30 25.04.2005
Paikkakunta: Stadi / Hagis

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja selenius »

Itse kun tekee saa sellaisen kun haluaa. Tai sattuu tulemaan.

Mä olen siirtynyt täysin askarreltuihin naruihin, on noita tullut jonkun verran muillekin rakenneltua.

Resepti on seuraava (erityisen toimiva rengaskalastukseen noin ysiluokkaiselle vavalle):

- lohiluokan amppari käännetään ympäri ja pätkästään sopivaan mittaan (mun ykkössuosikki on Vissun Ace 8/9 josta tulee hiukka reilun 9m mitassa sellainen 25g klumppi), SloMo, camo-inter, 2/4 ja 6/7 uppoja tullut tehtyä. Tässä tulee sellaiset edut siimaan että
a) ei lainkaan etukartiota jolloin siima oikaisee sudin kuin sudin todella agressiivisesti ja samalla paino on siiman etuosassa, vapa alkaa lataantumaan hyvinkin lyhyellä siimalla ja heittäminen alkaa sujumaan
b) siimassa on pitkä ja loiva takakartio jolloin se ei ole lainkaan tarkka mitastaan, ts siimaa voi ampua vaikka takakartiota olisi vielä käsissä ja toisaalta overhangiä voi roikottaa useamman metrin - helpottaa monesti tarkkaa kalastusta kun varsinkin heittopituuden tarkka säätely helpottuu

- ampparin perään ydinliitoksella paksu .040 tuumaa (paksuin) oleva "ridge" rannari. Tuota saa ainakin Vissun, Loopin, Airflown ja Guiden paketeissa (suomalainen suosii tiätty kotimaista eli Vissua). Kelluntarengashommiin kelluvana mutta venekalastukseen voipi laittaa 3-upon joka pysyy veneen pohjalla todella paljon paremmin tuulessa kuin kellu, kiitos painonsa. Kyseisen rannarin etuja on paksuus (pysyy näpeissä), röpelöisyys (pysyy vielä paremmin näpeissä), pehmeys (ydin materiaali) ja ytimen vähäinen venyvyys = hyvä tuntuma ja tartuttavuus. On se kohtalaisen kestävääkin ja ei maailman helpointa sotkeutumaankaan

- siiman keulaan tehdään kuoritusta ytimestä lenkki joka pinnoitetaan uv-liimalla, tai voi siihen kuorittuun ytimeen hitsatakin lenkin esim rannarista. Jälkimmäinen vaatii hiukan enemmän näpertelyä mutta molemmat toimivat hyvin. Koska siimassa ei ole mitään etukartiota on siiman pää todella tuhtia kamaa joten kaikki solmut, lenkit yms tökkii niin pirukseen vaparenkaissa ettei sitä kukaan kestä.

Ja kas, meillä on valmis ja todella toimiva haukinaru. Eilen illalla viimeeksi tuollaisen rakentelin kaverille, aikaa kului tunteroinen ja kaksi olutta meni. Alkuun vaatii toki hiukka opettelua mutta vastineeksi saa musta todella paljon paremman siiman kuin mikään valmiiksi kaupasta saatava.

Tarvittavat työkalut ovat sakset (teräväkärkiset), ohutta kuitusiimaa kuorimiseen, kutistesukkaa ja stendari hitsaamiseen, tylsytetty neula ja pihdit ydinliitoksiin. Sekä tietty aihio eli klumppi ja rannari.
------------------------
http://arsyttavaa.omasivu.fi/

...by the way, kalaonnea!
walt
Viestit: 140
Liittynyt: 09:24:15 21.05.2011

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja walt »

Mikey kirjoitti:Outboundien ainoa vika on imho, kuten täällä on muutama muukin todennut, rannari joka on ohut ja varsinkin ikääntyessään sotkuherkkä. Mutta sen kun napsaisee pois ja lattaa tilalle Airflon paksuimman Ridgen niin ollaan jo hyvin lähellä parhautta. Kyseessähän on kuitenkin jopa puolen tunnin säätö, joten aika paha nakkihan tuo modaus on. :roll:
Miten toi liitos käytännössä tapahtuu monoytimen kanssa? Olisi nimittäin yksi ysin Outboundi, josta rannari on mennyt rikki.
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja Mikey »

walt kirjoitti:
Mikey kirjoitti:Outboundien ainoa vika on imho, kuten täällä on muutama muukin todennut, rannari joka on ohut ja varsinkin ikääntyessään sotkuherkkä. Mutta sen kun napsaisee pois ja lattaa tilalle Airflon paksuimman Ridgen niin ollaan jo hyvin lähellä parhautta. Kyseessähän on kuitenkin jopa puolen tunnin säätö, joten aika paha nakkihan tuo modaus on. :roll:
Miten toi liitos käytännössä tapahtuu monoytimen kanssa? Olisi nimittäin yksi ysin Outboundi, josta rannari on mennyt rikki.
Mä olen päätynyt Braided loop-liitokseen jonka vuoraan Aquasurella. Ei lempiliitokseni, mutta parempaakaan en ole tuohon keksinyt. Toistaiseksi on toiminut ihan OK.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
JoreK
Viestit: 173
Liittynyt: 09:36:59 23.05.2008

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja JoreK »

Oon kokeillu tota Seleniuksen rakentamaa siimaa ja tämmöselle tumpelolle tuntu helpommalta kuin omassa käytössä oleva quiden pike.
Mikähän liike noita Vissun amppareita täällä pääkaupunkiseudulla myy?
Avatar
selenius
Yliliimapää
Viestit: 1839
Liittynyt: 14:20:30 25.04.2005
Paikkakunta: Stadi / Hagis

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja selenius »

Hyllytilanteesta en osaa sanoa mutta SpeyClave, Kalastin ja miksei Wobblerikin noita jakelee...
------------------------
http://arsyttavaa.omasivu.fi/

...by the way, kalaonnea!
Avatar
PlopPlop
Toimimaton puntaripää
Viestit: 1834
Liittynyt: 19:44:44 23.03.2006
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja PlopPlop »

Perjantaina hain ton scandinavian piken F/S2 10 luokassa ja eilen pääs testaamaan.
Olis vastaava Big mama kaupan halvalla jos jotain kiinnostaa :wink:
Looking good meatball!!!!
Avatar
mauser
Viestit: 259
Liittynyt: 22:16:40 13.03.2011

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja mauser »

Achtung!

Nyt pitäis hommata eka haukiperhosiima.
Vapa on guidelinen lpxe rs v2, kalastus tapahtuu veneestä, ja kellusiima mielessä sikamataliin ja tynkäkaislikoiden päälle alkukevääks.
Perhot ihan perus slinkyjä sekä deceivereitä...

Kalastuslehdessä kehuttiin rio:n outboundia, mutta kyseinen ei tainnut olla kelluversio.
Messuilla paiskin eri kellusiimoilla mut prkl en muista mikä oli mikä mut joku semmonen valkoinen siima lenteli ihan ok. ehkä guiden pike?
Onks mitään väliä ottaako guiden piken vai outboundin? näähän on tietty mielipiteitä mut jostain se on pakko lähteä liikkeelle, ja mielellään jollain ok siimalla ettei heti viduta.

Kalastuslehessä mainittiin myös juoksusiiman vaihto johonkin paksumpaan tai parempaan, mitä toi käytännössä tarkottaa?
itellä ei ihan vielä toi perhosiiman koko rakenne ole auennut?!

Sumeen hienoa ois jos joku viittii jeesata...
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Haukiperhosiima

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Sekä Outbound että Pike on toimivia siimoja. Millaiseen käyttöön siima tulee? Lähinnä ihmettelen että miksi himoitset kelluvaa siimaa? Kelluva kun on aikalailla huono vaihtoehto haukisiimaksi IMHO. Fiksumpi olisi, jos lähellä pintaa pitää mennä, esimerkiksi Outbound s1 tai interkärjellä varustettuna.

Outboundin juoksusiima on ohut ja jossain vaiheessa se alkaa tämän takia takkuilemaan ja menemään solmuun. Vaihtamalla juoksusiimaksi paksuimman Airflon Ridge- tai Visionin Ace2 siiman, saa Outboundista mielestäni markkinoiden tämänhetkisistä siimoista sen parhaimman. Tämä on tosin vain mun mielipiteeni ja tiedän että eriäviä mielipiteitä löytyy.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Vastaa Viestiin