Rapsa osa1:
Perjantaina oltiin taas jäällä klo: 18-21.30 ajan minulle uudessa paikassa. Kaverini siellä on jo ennenkin soppakalat hankkinut niin tuttu mesta, tuttu mesta.

Meidän lisäksi samaan aikaan jäälle saapui muitakin. 3 hengen kopla jotka luovuttivat jo 20 aikaan, ei nähty että olisivat mitään saaneet. Tuossa klo: 19-20 välissä kaveri nyppäsi 1.6kg&900g maitikalat. Itselläkin oli jälleen elämää, mutta ei tuohon haraan tarttunut taaskaan sitten mitenkään.
Rapsa osa2:
Eilen oltiin allun kanssa jäillä klo: 18.30-21.30 samassa paikassa kuin eilen. Meitä ennen oli jo joku kahden hengen poppoo paikalla. Sen verta kaukana olivat niin ei nähty saivatko mitään, lamput ei ainakaan vilkkunut. Kasin maissa hekin luovuttivat ja jäätiin allun kanssa kahdestaan pimeään rummuttamaan pohjaan. Itselläni kävi ryöstäjässä joku liero 3-4kertaa syöttiä ravistelemassa, mutta mä nyt olenkin tämmöinen ultimate c&r mies että en viitsinyt edes vetää vastaria sitten.

No hieman ennen pois lähtö allullakin kävi joku luiro 3-4kertaa kiusaamassa ryöstäjää, mutta parista vastaristakaan huolimatta ei jäänyt kiinni.
Alkaa näyttämään siltä, että meininki on sama kuin viime vuonna osittain. Töitä joudun ilmeisesti tekemään tajuttoman määrän, jotta ne soppakalat saan. Viime vuonna kävin samassa paikassa vain ja lopulta 2 kalaa sainkin narutettua ryöstäjällä. Reissuja likemmäs 15 muistaakseni ja silloin oli kyllä vaikea saada edes tärppejä. Tällä vuodella jo 4 iltaa putkeen eri paikoissa, joista eka oli puhdas tärpitön mp. Sekin sinne, missä viime vuonna juoksin ja omien kokemuksien sekä muidenkin kokemuksien mukaan kalat on sieltä kadonneet muualle. Tai sitten viimeisen kahden vuoden aikana kun siellä ollut jäärata mademestan yllä, niin varmaan tehnyt kalat aremmiksi ehkä?

Noh, kaikissa uusissa paikoissa kuitenkin tuntuu edes jonkun verran kalaa olevan(onneksi), kun 100% varmasti kala ollut kiusaamassa minua ja pilkkiäni. Ei vaan kuitenkaan tule ylös haralla eikä ryöstäjällä. Koukut on kuitenkin jo siinä kunnossa, että ei viitsi sormella siihen suuntaan osoittaa.

Syöttinä ollut tänä vuonna ahventa ja norssia, viime vuonna kaupan muikkua lähinnä.
Meininki on siis oikea kun tärppejä nyt miltein joka reissu tullut, mutta on tää vaa vaikea laji eikä tunnu salainen arkku auetta edes raolleen. No kyllä se tästä, syytä ois jo!!!