Kairat

Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
vail
Viestit: 13
Liittynyt: 21:42:02 29.01.2014

Re: Kairat

Viesti Kirjoittaja vail »

prantala kirjoitti:varsi poikki ylhäältä sopivasta kohdasta - juurikin sisälle sopiva ja tarpeeksi vahva putki/tanko johon reikiä halutuin välein ja varteen tietty reiät - sopivilla lukitussokilla sitten tarvittava pituus käyttöön

noin ainakin minulla ja on kätevä kun kaikki on aina mukana...

on kyllä toinenkin joka rakennetaan irtopalasista tarvittavaan mittaan mutta ei ole niin paljoa käytettyä kun pitää kuljettaa ne jatkopalat erillään mukana...
Tosin kannattaa tutkailla mahdollisuutta laittaa jatko siihen vintilän paikalle kiinni katkaisematta vartta, niin voi tarvittaessa laittaa vintilänkin alkuperäisellekin paikalle ilman jatkoa...

Kannattaa myös sovitella huolella jos meinaa pitkäikäistä kampetta. Tein itse yhteen vanhaan kairaan yläpäähän jatkon mutta pieni välys tekee käytettävyydestä tosi huonon.
Avatar
Sami552
Viestit: 269
Liittynyt: 19:32:30 16.02.2008
Paikkakunta: Tampere, Hallila

Re: Kairat

Viesti Kirjoittaja Sami552 »

Nyt ollu alkutalven Moran ice easy 8 tuumane. Hyvin sillä on veivannut ainakin vielä tähän 20cm teräsjäähän. On siitä kolosta kyllä mukava onkia, teräpalojakin tohon näyttää saavan motonetistä. Aika halpa oli hinta kairalla, mutta kyllä sillä näillä etelän ohuilla jäillä varmaan pärjäilee. Ur kutosella sit jos tulee joskus haastavammat olosuhteet.
Sampsa
Viestit: 125
Liittynyt: 15:34:59 04.01.2010

Re: Kairat

Viesti Kirjoittaja Sampsa »

Uusi akkukone mietinnässä, kokemuksia hitachin DS18DBL2 tai makitan DDF481RTJ koneista kutosen kairalla varustettuina?
jvelth74
Viestit: 970
Liittynyt: 19:42:30 05.06.2014

Re: Kairat

Viesti Kirjoittaja jvelth74 »

Itse olen pitänyt moottorikairoja vähän höpöhommana, mutta kai ne sitten on paikallaan, jos sattuu olemaan vähän paksumpaa jäätä:

- Jukka
Vastaa Viestiin