Postin ryöstöhinnoittelu.

Alueen säännöt
Tänne voi antaa palautetta kokemistasi "vääryyksistä" tai "hyvyyksistä". Missä homma toimii ja missä ei..kallista vai ei..
kus...sta vai hyväntekeväisyyttä. ym. Tänne voit myös ilmoittaa jos sinulta on varastettu tavaraa.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Renfors
Turha jätkä, Suomen Kommunistinen Puolue
Viestit: 5701
Liittynyt: 18:52:54 21.04.2005
Paikkakunta: Nousiainen 854 Vuotta.
Viesti:

Postin ryöstöhinnoittelu.

Viesti Kirjoittaja Renfors »

Esimerkki;
Lähetin satsin Nyt Nappaita. Kirjoitin kuoreen vastaanottajan, eli tarkoitus oli lähettää Maksikirjeenä. Postissa sanoi nätti tyttö, että se on niinku 12€ ja risat. PP16 oli 7.10€, jolla sen sitten lähetin.
Ynnäsin , että olisi kannattanut jakaa paketti kahtia, niin olisin päässyt 2 x 5.60 €urolla, mikä olisi VÄHEMMÄN, kuin se 12 ja risat maksina :shock: :shock:

Eli takkiin tuli tyhmyyttäni :oops: :oops: kun ostajalle arvioin "hihasta" kuluiksi 5.60eukkoa, Saatanan Posti !!
Paskaviestejä lähes 10 000 kpl Kalamies.comiin vuodesta 2005...........
Juutalainen
Viestit: 1677
Liittynyt: 19:09:16 24.10.2005
Paikkakunta: Tampesteri

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

Fucking post office Kuva
Avatar
JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh
Viestit: 3299
Liittynyt: 19:08:14 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadi

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

PK.netissä laitoin kilpailun pystyyn ennen joulua. Yksi palkinnoista oli kela. Sen posti oli kanssa tuo 7.10€. Tulee kalliiksi tuo ilmaiseksi antaminen. Saatika vavat, huoh.

Nää hetivalmis-kirjeet on ihan jees, mutta heti kun pitää jotain maksia tai pakettia käyttää, niin Juutalaisen hymiötä käyttöön heti.


Eiköhän joku kohta hokaa nää kuljetustarifiit ja pistä omaa pystyyn, kun muuta kilpailua ei ole. Vaikka vähän hitaammallakin toimituksella pärjäisi yleensä.

Maksi on valaa neljä jöröö, markka aikana en olisi maksanut kirjeestä kahtakymppiä, en sitten millään.
Paketin 7€llä saa 6l pensaa, silläkin heittää paketit melkein Helsingistä Lohjalle.

Ristus, vittu sentään.
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Juutalainen
Viestit: 1677
Liittynyt: 19:09:16 24.10.2005
Paikkakunta: Tampesteri

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

Kristus fakin kraist. Sanoo ite postipena Kuva
Avatar
JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh
Viestit: 3299
Liittynyt: 19:08:14 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadi

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

No eihän se sun vika oo, heh. :D
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Juutalainen
Viestit: 1677
Liittynyt: 19:09:16 24.10.2005
Paikkakunta: Tampesteri

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

Nevönou :wink:
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Pannaan koko Posti! Nyt ne dyykkaa jo meijjän R-kiskalla! :?
Avatar
Oldfart
Porin Posliini
Viestit: 209
Liittynyt: 18:17:28 08.02.2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Oldfart »

Postillahan tuntuu olevan puhdas monopoli täällä suomessa johon tarvittaisiin heti kerralla kilpailija mutta onneksi on yksi varteen otettava ja isommissa parempi vaihtoehto..

MATKAHUOLTO!!!

Olen käyttäny sitä isommissa lähetyksissä (yli2kg tai ison ja kevyen) en viitti edes tääl Porin postissa kunnolla poiketa ku siellä tuntuu olevan aina niin tyrnee kohtelu..

Rahti pussikin tulee kelan lähetyksissä äkkiä halvemmaksi ku se maksaa 0-2kg:n saakka tasan vitosen+pussi eli mun mielestä aikalailla varteen otettava vaihtoehto..
Ja siihe pussiin ei mene mitää vähän tavaraa vaan aika nippu kaikenlaista..

Tässä olisi jollekkin erittäin hyvä bisnes postin kilpailijaksi...
Ei riemulla rajaa kun V8 Astrolla ajaa
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7406
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

Meillä maksaa rahtipussi 5€
Siihen osoitekortti 1€
ja vielä rahtikirja 1 €
Silkkaa rahastaminta sekin on. Tuohon rahtipussiin pitäis saada kaikki edellämainittu, että se tulis edulliseksi.
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Mä tilasin vavan rialinnasta viime kesänä. Matkahuollolla, kun duunin vieressä on toimipiste. Noh, vaikka lähtö- ja määräpaikka oli ihan selvät, oli hinnassa lisätty joku pirun terminaalin vaihto??? Mikä vaihto? En mä pyytäny vaihtamaan. Rahti olikin sit yli 20€... Eli ei halpaa ollut tuokaan. Halvimmalla pääsis jos tuntee rekkakuskeja, kossulla kulkee melkein mikä vaan.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
mutteri
Keskisuuri keilapallonkaatajastrumffi
Viestit: 2518
Liittynyt: 23:47:52 15.11.2005

Viesti Kirjoittaja mutteri »

Kannan oman korteni kekoon tässä aiheessa. Jojolta ostin sellasen kiertovesipumpun, ja ihmeteltiin kun ei pakettia kuulu vaikka se oli lähetetty mulle. No sit selvis sillä lähetystunnuksella että paketti oli jo ollut lähipostissa neljättä päivää. Menin koodin kanssa hakemaan pakettia, niin alkoi kitinä kuulumaan että miksei mulla ole sitä saapumisilmoitusta. :shock:

Siinä vaiheessa palo hihat ja karjasin et miten helvetissä ne voi kuvitella mun tuovan mitään saapumisilmoitusta, jos kustipolkee on sen jonnekkin nurkanpersiiseen hävittänyt. Sanoin et ettii vaan sen paketin koodin avulla ja antaa mitä pikimmin mulle.

Hinnat on kyllä taivaassa, mutta palvelu on sit välillä todella onnetonta rävellystä. :evil:
kyllä
Viestit: 148
Liittynyt: 16:31:47 20.03.2006
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja kyllä »

Jep. . .oli munki pakko vähän avautuu tänne!!Piti tossa äsken
lähettää 1,6m vapa postiennakolla eteenpäin ja sit kysäsin et
mitäs se maksaa,no postitäti kerto et 27e!!!Ei jumalauta voi olla todellista. .vapa ei meinaa montaa sataa grammaa paina.Et ei voi muuta sanoo ku et taas kuluttajaa kusetaan. . .
Bulbasaur
Viestit: 19
Liittynyt: 09:31:52 04.07.2005
Paikkakunta: Haapamäki

Viesti Kirjoittaja Bulbasaur »

On noi kyllä härskejä hintoja postilta, ite oon tilaillu paljon atk kampetta ja vähän on liikaa kun 15€ saattaa olla postit, markkoina kuulostaa jo sairaalta...

Halvemmalla pääsee kun vie junalla opiskelijana ite tuotteet perille :D
Team Väkisin Vääntäjät
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

Koittakaa nyt ymmärtää, kuljettaminen oikeesti maksaa...
Liitteet
Posti-pori.jpg
Posti-pori.jpg (34.08 KiB) Katsottu 6343 kertaa
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Avatar
lasse89
Skeletor
Viestit: 198
Liittynyt: 14:22:11 16.06.2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lasse89 »

:shock: :shock: :shock:

:lol:
"Ei helvetti! Kato, toi jätkä soutaa vastavirtaan!!!"
-n.12-v jätkä nähdessään mut kalassa-
jaska joku
etelä-savon amiraali
Viestit: 614
Liittynyt: 15:06:06 14.12.2005
Paikkakunta: etelä-savo

Viesti Kirjoittaja jaska joku »

rehellistä touhua,siinähän saa paketti kyytiä koko rahan edestä.
Avatar
juustok
Baijerilainen Emmerdaali
Viestit: 437
Liittynyt: 19:21:13 03.12.2005
Paikkakunta: kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juustok »

jaska joku kirjoitti:rehellistä touhua,siinähän saa paketti kyytiä koko rahan edestä.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Koskela Suomesta syö rautaa ja paskantaa kettinkiä!
Avatar
Renfors
Turha jätkä, Suomen Kommunistinen Puolue
Viestit: 5701
Liittynyt: 18:52:54 21.04.2005
Paikkakunta: Nousiainen 854 Vuotta.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Renfors »

jaska joku kirjoitti:rehellistä touhua,siinähän saa paketti kyytiä koko rahan edestä.
Näkkeepi vähän mualimaa, toivottavasti on lotonnut.. tää paketti :wink:
Paskaviestejä lähes 10 000 kpl Kalamies.comiin vuodesta 2005...........
Avatar
Wstrand
Don Jouni
Viestit: 1867
Liittynyt: 19:14:18 21.04.2005
Paikkakunta: Willmanstrand
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wstrand »

Kirjemaksut nousevat heinäkuussa
Julkaistu 29.05.2006, klo 11.55 (päivitetty 29.05.2006, klo 15.27)


Postimerkillä maksettavien kotimaan 1. ja 2. luokan kirjeiden postimaksut nousevat heinäkuun alussa. Hinnat muuttuvat alimmassa painoluokassa.

Uudistuksen jälkeen tavallinen enintään 50 grammaa painava 1. luokan kirje ja postikortti maksavat 0,70 euroa. Hinta nousee nykyisestä 5 senttiä.

Kakkosluokan kirjeen ja postikortin hinta nousee saman verran 0,60 euroon.

Myös kansainvälisten Economy- ja Priority-kirjeiden hinnat nousevat. Ikimerkit, eli merkit joihin on painettu hinnan sijasta 1. tai 2. luokka, kelpaavat kirjeisiin jatkossakin hankintahinnasta huolimatta.

Edellisen kerran kyseisten kirjeiden hintoja on tarkistettu yli kolme vuotta sitten, Postista kerrotaan. Hinnankorotuksen syyksi sanotaan työvoima- ja polttoainekustannusten nousu. Myös kirjeiden määrä on laskenut alkuvuonna etenkin 1. luokassa.
YLE24
You’ll Never Walk Alone - Liverpool FC
Champions League: 1977 1978 1981 1984 2005 UEFA Cup 1973 1976 2001
League Champions 1901 1906 1922 1923 1947 1964 1966 1973 1976 1977 1979 1980 1982 1983 1984 1986 1988 1990
Avatar
lasse89
Skeletor
Viestit: 198
Liittynyt: 14:22:11 16.06.2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lasse89 »

Heh. Ei yllätä tuo polttoainekustannusten nousu, kun katsoo tuota aiemmin ollutta kuvaa...
"Ei helvetti! Kato, toi jätkä soutaa vastavirtaan!!!"
-n.12-v jätkä nähdessään mut kalassa-
Avatar
Pesperi
Viestit: 123
Liittynyt: 15:41:38 16.04.2006
Paikkakunta: Svantseno

Viesti Kirjoittaja Pesperi »

Pärkkeleen postisetä jos oot pölliny minun koukkurenkaat! :evil:
Avatar
Wallu
Hymyilevä Haukiguru
Viestit: 1570
Liittynyt: 16:39:51 22.04.2005
Paikkakunta: Nordsjö

Viesti Kirjoittaja Wallu »

Postin hinta on varmasti kallis jos muistellaan "mummonmarkkoja",mutta kun ei niitä pidä enää muistella niin verrataanpa tuota kirjelähetystä kahvikuppiin,yllätys yllätys johan tulikin lähetyksestä yhttäkkiä halpa.

Olin huomaavinani jossain viestin jossa joku sanoi vavan lähetyksen maksavan postinkautta 27€,höpö höpö sanon minä.
Alle 1000mm pitkään pakettiin sopiva vapa maksaa 7.10€ ja tuosta pidempi 17.10€

Ja kun on yli 1500mm pitkä vapalähetys niin itselleni tulee esim.Matkahuolto kalliimmaksi kun Posti.

Suurimmat rutisijat tuosta Postin palvelusta ovat niitä jotka itse pakkaavat lähetyksensä niin kehnosti että ne pitäisi höyhenissä kantaa yksitellen vastaannottajalle,tuolloin voisi olla edes pieni mahdollisuus että lähetys tulisi ehjänä perille.

Lähetys myös pääsääntöisesti tavoittaa vastaannottajan jos siinä on nimi ja osoite kirjoitettu oikein ja niin ettei sitä tarvitse viedä apteekkiin nimentunnistukseen.
Lähettäjän pitää myös laittaa nimensä ja osoitteensa että lähetys kulkeutuu hänelle takaisin jos ei vastaannottajaa jostain syystä tavoiteta.

Katoamisia ja särkymisiä varmasti tapahtuu mutta tuskin siinä määrin kuin eräät tahot täälläkin vaahtoavat.

Ja Postin kanssa itselläni ei ole muuta tekemistä kuin se että noita paketteja/kirjeitä tulee vuodessa sadoittain ja muutaman lähetän.

Ensimmäistäkään ei ole jäänyt saapumatta ei minulle tulevaa eikä minulta lähtenyttä.
Omista lähetyksistäni ei ole särkynyt yhtään,minulle tulevista on muutama ja syy on TAATUSTI ollut joka kerta lähettäjän.

Kitiskää asioista mutta älkää asian vierestä.
Ei ikinä nii huanosti mene ettei jotenki menis.
Avatar
Pesperi
Viestit: 123
Liittynyt: 15:41:38 16.04.2006
Paikkakunta: Svantseno

Viesti Kirjoittaja Pesperi »

Itsekin olen vuosien saatossa lähettänyt ja vastaanottanut aika paljon tavaraa postin kautta. Tämä on ensimmäinen kerta kun minulle osoitettu lähetys on kateissa? Voihan se tietty olla jossain postin uumenissakin. Vaappuja on tullut läheteltyä jonkun verran, kuten myös vastaanotettua. Ainakaan kukaan ei ole valittanut, että olisi vaaput ollu ruhjottuja. En kyllä ole itsekään saanut yhtään hajonnutta vaappua. Joskus on kyllä ollut hieman kyseenalaisesti pakattuja, mutta silti ehjiä. Itse laitan vaaput aina vähintään kuplamuoviin tai kuplamuovikuoreen, riippuen mitä käsien ulottuvilla on. Ei tuo 500kpl koukkurenkaita kenenkään taloutta tietenkään kaada, mutta olisi vaan ollut tarvetta juuri nyt. Myyjä kyllä lupasi uudetkin lähetellä jos aikaisempia ei kuulu.
Avatar
Wallu
Hymyilevä Haukiguru
Viestit: 1570
Liittynyt: 16:39:51 22.04.2005
Paikkakunta: Nordsjö

Viesti Kirjoittaja Wallu »

Pesperi kirjoitti:Itsekin olen vuosien saatossa lähettänyt ja vastaanottanut aika paljon tavaraa postin kautta. Tämä on ensimmäinen kerta kun minulle osoitettu lähetys on kateissa? Voihan se tietty olla jossain postin uumenissakin. Vaappuja on tullut läheteltyä jonkun verran, kuten myös vastaanotettua. Ainakaan kukaan ei ole valittanut, että olisi vaaput ollu ruhjottuja. En kyllä ole itsekään saanut yhtään hajonnutta vaappua. Joskus on kyllä ollut hieman kyseenalaisesti pakattuja, mutta silti ehjiä. Itse laitan vaaput aina vähintään kuplamuoviin tai kuplamuovikuoreen, riippuen mitä käsien ulottuvilla on. Ei tuo 500kpl koukkurenkaita kenenkään taloutta tietenkään kaada, mutta olisi vaan ollut tarvetta juuri nyt. Myyjä kyllä lupasi uudetkin lähetellä jos aikaisempia ei kuulu.
Asiaa sentarkemmin tuntematta mutta pakko tehdä yksi kysymys.

MISTÄ SINÄ TIEDÄT ETTÄ SINULLE ON LÄHETETTY PAKETTI/KIRJE JOKA SISÄLTÄÄ ENM.RENKAITA :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Ei ikinä nii huanosti mene ettei jotenki menis.
Avatar
Pesperi
Viestit: 123
Liittynyt: 15:41:38 16.04.2006
Paikkakunta: Svantseno

Viesti Kirjoittaja Pesperi »

Sen verran paljon olen kyseisen ihmisen kanssa kauppoja tehnyt, etten epäile etteikö olisi lähettänyt. Täälläkin palstalla on hänen kanssaan kauppoja tehnyt aika moni...
Vastaa Viestiin