Risuja Valssi1

Alueen säännöt
Tänne voi antaa palautetta kokemistasi "vääryyksistä" tai "hyvyyksistä". Missä homma toimii ja missä ei..kallista vai ei..
kus...sta vai hyväntekeväisyyttä. ym. Tänne voit myös ilmoittaa jos sinulta on varastettu tavaraa.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Siis siten ei todista, että kyseessä voi myös olla samassa taloudessa ja samaa konetta käyttävä henkilö. Tiettävästi tuon niminen daami asustelee samassa osoitteessa, toivottavasti on hiukan tunnollisempi toimitusten kanssa...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

No useinhan nää jutut kyllä selviää ihan pelkästään viestejä seuraamalla. Ne on aika pitkälle sormenjälkeen verrattavissa, joten kyllä se asia selviää suhteellisen nopeasti kenen kanssa asioi.;)
dragon
Viestit: 75
Liittynyt: 13:58:08 28.03.2013

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja dragon »

Sain ainakin paketin kotiin kalat69:ltä
Joten ainakin mun kohdalla kauppa onnistui :heiluri:
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

On se jännää..... Toisen viimeisen vierailu, ja heti pian perään toinen laittaa myynti-ilmoa kehiin. Melkoisia "sattumia".
Liitteet
valssi1.jpg
kalat69.jpg
kalat69.jpg (8.57 KiB) Katsottu 12013 kertaa
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
Avatar
Hämppy
Viestit: 1422
Liittynyt: 09:19:02 03.10.2009
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja Hämppy »

Åbo_ kirjoitti:Tänään kumminkin tuote tuli,mitä olin ostanut...Eli oli nyt kuka hyvänsä myyjänä,homma toimi......... :hattu: :ruusu:

-Åbo-
dragon kirjoitti:Sain ainakin paketin kotiin kalat69:ltä
Joten ainakin mun kohdalla kauppa onnistui :heiluri:
Kuin myös, kalat69 toimitti paketin TODELLA nopeasti minulle. Ei pidä tuomita...
panivaappu
Viestit: 11
Liittynyt: 09:58:37 27.12.2012
Viesti:

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja panivaappu »

Toista viikkoa kesti kalat69:n paketin tulo, yhdellä muistutuksella sain pakettini. Olihan siellä 75% oikeaa tavaraa mistä olin maksanut. En jaksanut valittaa. Sain edes jotain...
Avatar
PARTASIMPPU
Viestit: 645
Liittynyt: 21:42:40 18.01.2012

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja PARTASIMPPU »

kalat69 oli "laittanut" paketin 28.8 tulemaan.No jonnekkin näköjään hävinnyt.
Kovasti siellä päin tuntuu paketit häviävän :soo soo:
kalat69
Viestit: 231
Liittynyt: 15:39:56 25.07.2014

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja kalat69 »

Partasimppu!
Lähetin pakettisi kakkospostissa samaan aikaan kymmenen muun paketin kanssa.
Mikäli osoitetiedot ovat oikeat olisi paketin kakkospostista huolimatta todellakin pitänyt jo tulla sinulle.
Olen aivan varma, että paketti on sinulle lähtenyt... En tiedä enää mitä uskoa...
Periaatteessahan minun pitäisi nyt maksaa rahat sinulle takaisin...
Minulla on kuitenkin kuitti lähetetystä tavarasta, mistä tiedän ettet todellakaan ole saanut pakettia?
Täytynee vaihtaa pääpostiin ja lisäksi varautua kaikin mahdollisin keinoin todistamaan tavaran lähetetyksi. Jossain mitä ilmeisemmin on oikeasti vikaa ja se vika ei todellakaan nyt ole täällä lähettävässä päässä. Ainut mitä nyt heti tähän hätään voin tehdä, on mennä tuohon läheiseen R-kioskiin (paikalliseen "postiin") kyselemään ja ihmettelemään kadonneen paketisi kohtaloa. Ikävä vain ettei tavallista postia "seurata".
Voin silti edes koittaa tehdä asialle jotain. T:Perfektionisti
kalat69
Viestit: 231
Liittynyt: 15:39:56 25.07.2014

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja kalat69 »

Hei!
Edelleenkin toivoisin minuun liittyvien ruusujen ja risujen tulevan minun omalle nimimerkilleni.
Suhteeni Valssiin ja onko sitä, on yksityisasiani, eikä liity mitenkään omaan kaupankäyntiini. Olen täysi-ikäinen itsenäinen suomen kansalainen ja toivon sitä kunnioitettavan! Sinulle nimimerkki "Panivaappu"! Valitit tavaran toimituksen kestosta ja lisäksi siitä, ettet ollut saanut kuin 75% maksamistasi tavaroista. Minä en ole tehnyt kanssasi kauppaa, joten olisitko ystävällinen ja lähettäisit valituksesi jollekkin, joka sen ansaitsee.
Perfektionistina pidän sentään kirjaa kaikesta mitä myyn, kenelle myyn, milloin tavara postitettu + lisäksi säilytän kuitit kaikesta mahdollisesta kauppaan liittyvästä.
Tähän kalastusvälineiden kauppaan ryhtyessäni en olisi todellakaan voinut kuvitella, että näinkin suht miesvaltainen some voi olla kuin pahimmasta päästä oleva naisvaltaisen työpaikan kahvihuone; kaikkine juoruineen, spekulointineen ja puukoniskuineen.

Lämmin kiitos kaikille teille, jotka olette täällä kertoneet kauppojen kanssani onnistuneen ilman mitään ongelmia. Yhtä lämmin kiitos myös kaikille teille muille, joiden kanssa minun on ollut ilo asioida, mutta jotka ette tähän someen osallistu. Toivon kaikkien kanssa molemmin puolin onnistuneita kauppoja jatkossakin.
Hyvää yötä tasapuolisesti itse kullekkin :)

Ajattelin pysyä hiljaa, mutta sanonpa kuitenkin. Mitä jos heitetään ilmoille seuraava hypoteesi. Mitä jos henkilö, joka omaa nimimerkin Valssi1 onkin koittanut tehdä itsemurhan, mitä jos hän yrittää kuntoutua parhaansa mukaan viettäen mahdollisimman paljon aikaa merellä kalastuksesta nauttien. Mitä jos te hyvät somelaiset olettekin hänelle likimain ainoa sosiaalinen verkosto.
Mitä jos ???
Avatar
E.N.Hääppönen
IVRAN Saunabad
Viestit: 5850
Liittynyt: 18:38:19 05.09.2006
Paikkakunta: Iivantiiran Ypykkä, kukkiva tölli.
Viesti:

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja E.N.Hääppönen »

kalat69 kirjoitti: Ajattelin pysyä hiljaa, mutta sanonpa kuitenkin. Mitä jos heitetään ilmoille seuraava hypoteesi. Mitä jos henkilö, joka omaa nimimerkin Valssi1 onkin koittanut tehdä itsemurhan, mitä jos hän yrittää kuntoutua parhaansa mukaan viettäen mahdollisimman paljon aikaa merellä kalastuksesta nauttien. Mitä jos te hyvät somelaiset olettekin hänelle likimain ainoa sosiaalinen verkosto.
Mitä jos ???
Todennäköisesti olisi kannattanut olla hiljaa :-|
Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa unohtaa.
Avatar
Turo
Viestit: 296
Liittynyt: 20:23:29 20.04.2005

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja Turo »

Tämä topikki alkaa mennä sellaiseksi, puolin ja toisin, että parempi lukita ny saatana.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

En laita lukkoon, vielä. Mutta lopetetaan spekulointi nyt tähän ja jatketaan elämää.
Kalat69, avoimuus kaikessa helpottaa aina. Asioita ei ole pakko puida auki, mutta pintapuolinenkin selitys auttaa kummasti suhtautumaan oikein.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
PARTASIMPPU
Viestit: 645
Liittynyt: 21:42:40 18.01.2012

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja PARTASIMPPU »

Osoitetiedot sun muut oli oikein.Ei tarvii palautella rahoja,ei mun elämä kaadu yhteen 15 euroon.
Ihmeellistä vain kun siellä päin Suomea tuntuu lähetyksiä hukkuvan enemmänkin.Olen tässä vuosien saatossa lähettänyt ja vastaanottanut satoja lähetyksiä ja vain yhden kanssa ollut hiukan ongelmia.
Täytyy vain välttää sieltä suunnalta ostoja.Minun puolesta asia oli tässä!
Avatar
Jani
Olut ON Kustavissa
Viestit: 1393
Liittynyt: 21:19:53 21.04.2005
Paikkakunta: Turku

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja Jani »

kalat69 kirjoitti:Partasimppu!
Lähetin pakettisi kakkospostissa samaan aikaan kymmenen muun paketin kanssa.
Mikäli osoitetiedot ovat oikeat olisi paketin kakkospostista huolimatta todellakin pitänyt jo tulla sinulle.
Olen aivan varma, että paketti on sinulle lähtenyt... En tiedä enää mitä uskoa...
Periaatteessahan minun pitäisi nyt maksaa rahat sinulle takaisin...
Minulla on kuitenkin kuitti lähetetystä tavarasta, mistä tiedän ettet todellakaan ole saanut pakettia?
Täytynee vaihtaa pääpostiin ja lisäksi varautua kaikin mahdollisin keinoin todistamaan tavaran lähetetyksi. Jossain mitä ilmeisemmin on oikeasti vikaa ja se vika ei todellakaan nyt ole täällä lähettävässä päässä. Ainut mitä nyt heti tähän hätään voin tehdä, on mennä tuohon läheiseen R-kioskiin (paikalliseen "postiin") kyselemään ja ihmettelemään kadonneen paketisi kohtaloa. Ikävä vain ettei tavallista postia "seurata".
Voin silti edes koittaa tehdä asialle jotain. T:Perfektionisti
Eiks paketin yhteydessä yleensä tule seurantakoodi? Laita se vastaanottajalle ni molemat voi seurata missä päin lähetys kulkee ja onko paketti lähetetty/noudettu tai yleensäkään koskaan saapunut perille.


Edit. Jaa olihan tossa lopussa ettei tavallista postia vois seurata eli tavarat lähtee normaalissa kirjepostissa.
Avatar
DC
Vertikaali Jigaaja
Viestit: 6416
Liittynyt: 19:43:17 20.04.2005
Paikkakunta: ääpnaaknaK

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja DC »

Postiennakko on hyvä ja varma, niin kenellekään ei jää murhetta.
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja pike »

DC kirjoitti:Postiennakko on hyvä ja varma, niin kenellekään ei jää murhetta.

:ot:
Toimii niin pitkään ennen kuin alkaa paketteja palaamaan postista kun ostaja ei niitä viitsi noutaa...
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Juuri näin se ennakko toimii/ei toimi.. Toki kauppakumppanin googlaaminen nimellä tai vastaisesti nimimerkillä saattaa antaa vastauksen kannattaako kauppaa alkaa tekemään ollenkaan. Tämäkin topikki on nyt luettu reilu 22000 kertaa joten tämäkin asia olisi ollut varmastikkin topikin pituudessa varsin lyhyt, jos kauppakumppanit edes viitsisivät tehdä muutamia tarkistuksia ennakkoon.
Avatar
DC
Vertikaali Jigaaja
Viestit: 6416
Liittynyt: 19:43:17 20.04.2005
Paikkakunta: ääpnaaknaK

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja DC »

Tarkoitin, että jos epäilee myyjää, niin pyytää postiennakolla laittaman tavaran.
Siis maksu sitten, kun tavara kourassa.
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja pike »

DC kirjoitti:Tarkoitin, että jos epäilee myyjää, niin pyytää postiennakolla laittaman tavaran.
Siis maksu sitten, kun tavara kourassa.
Kyllä vaan, mutta mie en enää toimita muulla tavalla kuin rahat tilille ja paketti postiin tai sitten suoralla noudolla. Aikani pakkailin vaappuja ja kävin sitten parin viikon päästä noutamassa lähettämäni paketit/kirjeet postista takaisin ja laitoin tavarat taas uudelleen myyntiin, kun "ostaja" olikin jättänytkin tuotteet lunastamatta. Tämän vuoksi olen lopettanut postiennakolla myymisen.
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

DC kirjoitti:Tarkoitin, että jos epäilee myyjää, niin pyytää postiennakolla laittaman tavaran.
Siis maksu sitten, kun tavara kourassa.
Jos epäilee myyjää tai myyjän tuotetta niin eikös silloin kannata jättää ostajana kaupat tekemättä? Toki myyjän nimi ja tilitiedothan jää kyllä ostajalle. Nimellä voi googlata tai muuten vaan varmistaa onko myyjä todellakin olemassa. Myös spostin vaihto ennen kauppaa ja valokuvat tuotteesta pyydettäessä auttaa kaupankäynnin onnistumiseen. Jos joku ei täsmää niin älä tee kauppoja. Yleisesti jos ostat jotain niin viikossa pitää tuote olla ostajalla viimeistään. Muuten on myyjä mielestäni huono kauppakumppani. Toki yleensä näistä toimitus päivistä taikka muista siihen liittyvistä asioista on hyvä keskustella spostilla ennakkoon jos jokin asia vaikuttaa postiktuksen ajankohtaan viivyttäen sitä. Kiire ei minusta ole edes hyväksyttävä syy!! Jos alat tekemään kauppaa niin hoida kaupat kunnialla loppuun asti!!
Avatar
DC
Vertikaali Jigaaja
Viestit: 6416
Liittynyt: 19:43:17 20.04.2005
Paikkakunta: ääpnaaknaK

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja DC »

Jos on epäilys, että "posti hukkaa" lähetyksen... siksi postiennakko ehkä hyvä ?
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

DC kirjoitti:Jos on epäilys, että "posti hukkaa" lähetyksen... siksi postiennakko ehkä hyvä ?
No postipakettihan ajaa myös saman asian, kun sen kulkua pystyy seuraamaan ja on halvempikin. Itse olen tehnyt kauppaa netissä kymmenisen vuotta ja edelleenkän ei ole yksikään toimitus jäänyt matkan varrelle. Ei lähettämäni eikä yksikään vastaanottamani. Eli jos joku lässyttää usein postin hukkaamista on siihen yleensä olemassa hyvä syy. Eli joko kusetus tai pakkaaja on pakannut kamat huonosti ja ne on sitten levinnyt pitkin postin lajittelukeskusta. Väärään osoitteeseen posti ei kulje kuin lukutaidottoman postijakajan takia!
Avatar
silis
Viestit: 1905
Liittynyt: 13:30:33 07.03.2010
Paikkakunta: Vantaa

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja silis »

:juu:
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Siirretty oikeaan paikkaan.
Viimeksi muokannut Sostakovits da Silva, 18:47:28 12.09.2014. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
kalat69
Viestit: 231
Liittynyt: 15:39:56 25.07.2014

Re: Risuja Valssi1

Viesti Kirjoittaja kalat69 »

PARTASIMPPU kirjoitti:Osoitetiedot sun muut oli oikein.Ei tarvii palautella rahoja,ei mun elämä kaadu yhteen 15 euroon.
Ihmeellistä vain kun siellä päin Suomea tuntuu lähetyksiä hukkuvan enemmänkin.Olen tässä vuosien saatossa lähettänyt ja vastaanottanut satoja lähetyksiä ja vain yhden kanssa ollut hiukan ongelmia.
Täytyy vain välttää sieltä suunnalta ostoja.Minun puolesta asia oli tässä!

Ihan vaan selvyyden vuoksi, asia sovittiin Partasimpun kanssa yksityisviesteissä...
eli asia ei todellakaan jäänyt vain "tähän".
Ymmärsin, että myös Partasimppu oli tyytyväinen lopputulokseen, kuin myös aiempiin kauppoihin kanssani. Harmittaa kun täällä vaan solvataan ihmisiä, eikä anneta kiitosta oikeasta toiminnasta, eikä esim. siitä miten olen paketit lähettänyt aina todella nopeasti vastaanottajille.
Edelleen peräänkuulutan sitä, että Valssi1 ja Kalat69 on kaksi eri henkilöä. En jaksaisi käydä täällä toisen nimimerkin alla katsomassa onko jollain jotain valittamista minua koskevissa kaupankäynneissä. Perustakaa oma ketju jos on aihetta valittamiseen.
Vastaa Viestiin